Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 november 2004, 12:12   #196
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
Maar via paypal moet je ook creditcard gegevens invullen.
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 12:13   #197
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas
Maar via paypal moet je ook creditcard gegevens invullen.
Um dat weet ik niet zeker. Misschien dat je ook op een andere manier geld kan overschrijven naar je paypal account, maar dat weet ik niet zeker.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 16:07   #198
bas739
HaarWeb lid
 
bas739's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 103
Geld overmaken naar je paypal kan via telebankieren dmv een overschrijving naar een account gevestigd in Amsterdam die in verbinding staat met Paypal International.... (dacht ik )
Heb zelf ook zo'n account, weliswaar al heel lang niet gebruikt.

Ik heb wél een credit card, maar weet dus ook dat geen vereiste is bij het overmaken van geld naar je account. Bij aanmelding misschien wel, zou je even naar paypal.com moeten gaan, staat het antwoord vast wel tussen de FAQ's.
__________________
- -

Intern:
Propecia! per 10-12-2005

Extern:
Nix... ik was met Rozemarijn van Weleda

Gel die ik gebruik:
Molding paste van KMS - Goed spul!
Dure variant van Hema Candelilla was

en verder;
Sporten maw fit blijven
Draag wel es mooi petje
bas739 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 17:55   #199
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
En, zijn er weer Fluridil-updates van gebruikers?

Ik zelf ga nog steeds op dezelfde weg. Ik kan niet zeggen dat de donshaartjes echt doorkomen, maar wat wil je na slechts 1,5 maand. In de handleiding staat dat als dat gebeurt, dat toch wel zo'n 6 maand op zich laat wachten.

Ik weet dat dit totaal niet objectief is, maar ik merk het wel even op. Voorheen was het zo, dat er regelmatig een haar uitviel voor mij op het toetsenbord of de tafel. Dat is nu helemaal niet meer zo. Tuurlijk, er valt wel eens een haar uit, maar dat is normaal. Maar het is niet meer opvallend zeg maar.
wel bij mij is de haaruival ook sterk verminderd..maar moet steeds constateren dat na het nemen van de fluridil nad de 2 dag ik nog steeds last krijg van(ja weet niet hoe ik het moet noemen) kwaaltjes..een beetje moe en verdwaasd gevoel.
nu weet ik al een tijdje dat ik heel hard reageer op sommige middeltjes die ik in het verleden en heden gebruik(te).
nu ben ik wekelijks vanaf donderdagavond gestopt met fluridil en dan op maandag terug begonnen..in deze rustperiode(zo noem ik het) heb ik totaal geen last van die vermoeidheid enzo...
nu is de vraag , zou het kwaad kunnen dat ik de fluridil om de dag aanbreng?
dan zal ik er misschien minder last van hebben?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 17:58   #200
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
wel bij mij is de haaruival ook sterk verminderd..maar moet steeds constateren dat na het nemen van de fluridil nad de 2 dag ik nog steeds last krijg van(ja weet niet hoe ik het moet noemen) kwaaltjes..een beetje moe en verdwaasd gevoel.
nu weet ik al een tijdje dat ik heel hard reageer op sommige middeltjes die ik in het verleden en heden gebruik(te).
nu ben ik wekelijks vanaf donderdagavond gestopt met fluridil en dan op maandag terug begonnen..in deze rustperiode(zo noem ik het) heb ik totaal geen last van die vermoeidheid enzo...
nu is de vraag , zou het kwaad kunnen dat ik de fluridil om de dag aanbreng?
dan zal ik er misschien minder last van hebben?
Hallo Cherifo,

Ik weet niet in hoeverre het effect verloren gaat, wanneer je het om de dag neemt, maar oke: iets is beter dan niets . Maar ik vraag mij echt af hoe het kan, dat Fluridil daar de oorzaak van is. Is het niet simpelweg iets "tussen de oren"? Zo van: "oke, ik ga weer ergens mee beginnen, ik zal wel weer last krijgen, maar goed..." en dan je er dan ook echt last van krijgt? Er was bij geen enkel proefpersoon ook maar een spoortje Fluridil terug te vinden in het bloed.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 18:20   #201
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Hallo Cherifo,

Ik weet niet in hoeverre het effect verloren gaat, wanneer je het om de dag neemt, maar oke: iets is beter dan niets . Maar ik vraag mij echt af hoe het kan, dat Fluridil daar de oorzaak van is. Is het niet simpelweg iets "tussen de oren"? Zo van: "oke, ik ga weer ergens mee beginnen, ik zal wel weer last krijgen, maar goed..." en dan je er dan ook echt last van krijgt? Er was bij geen enkel proefpersoon ook maar een spoortje Fluridil terug te vinden in het bloed.
ja ik vind het ook vreemd hoor en ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet eens durfde te vermelden..om gewoon op mijn eigen houtje verder te doen..omdat het op den duur niet meer geloofwaarddig zou overkomen bij jullie!
maar het voelt zo aan haarmannetje..en zeker bij het sporten (voetballen).
de eerste dag fluridil is er geen probleem ,maar na de 2de dag voel ik het direct bij het opstaan s'morgens..nou ja.
en ik moet eerlijk zeggen dat het echt niet tussen de oren zit hoor.ik had trrouwens ook last van minox enzo..het lijkt erop of mijn hoofdhuid dit supergoed en misschien te goed absorbeerd..nou ja ik weet het op den duur niet meer hoor..

alvast bedankt voor je reactie
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 18:23   #202
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Je hoeft je niet te schamen hoor . Ik beroep mij op het wetenschappelijk onderzoek en op basis daarvan kan ik mij bijna geen systematische opname voorstellen. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet geloof dat je er last van hebt natuurlijk . Dat staat er buiten. Misschien is het iets anders? De alcohol die erin zit?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 18:30   #203
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Vermoeidheid is theoretisch niet eens mogelijk met fluridil, omdat er niks in zit dat voor vermoeidheid kan zorgen. Misschien dat je een tekort aan vitaminen hebt? een tekort aan bepaalde vitaminen, vooral B, zorgt voor vermoeidheid. Of misschien is het iets wat je de vorige of volgende dag doet of eet dat voor de vermoeidheid zorgt?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 22:13   #204
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Nogmaals :
Zijn hier Fluridil-gebruikers met een vette (hoofd)huid?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 22:26   #205
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Nogmaals :
Zijn hier Fluridil-gebruikers met een vette (hoofd)huid?
Haarmannetje, wat ik wel merk is dat ik de dag nadat ik fluridil heb toegepast, mijn hoofdhuid "oily" aanvoelt zegt maar, net alsof er een dunne laag olie op ligt
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 22:30   #206
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Haarmannetje, wat ik wel merk is dat ik de dag nadat ik fluridil heb toegepast, mijn hoofdhuid "oily" aanvoelt zegt maar, net alsof er een dunne laag olie op ligt
Maar had je voor Fluridil ook al een vettige huid (ook al is het maar een beetje) en hoe breng je Fluridil dan aan? Gewoon op die "oily" hoofdhuid? Ik zou namelijk niet weten hoe ik mijn hoofdhuid dan droog kan krijgen, als voordat mijn haren droog zijn er al weer wat talg op zit.

Ik heb geen föhn, maar kun je talg ook opdrogen met een föhn voor een tijdje? Misschien dat dan een oplossing is om dus even voor het aanbrengen van Fluridil de föhn erop te zetten.

Ik moet het wel goed doen, anders kan ik net zo goed Fluridil door de plee spoelen of het gebruiken als mug-verjager .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 22:35   #207
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar had je voor Fluridil ook al een vettige huid (ook al is het maar een beetje) en hoe breng je Fluridil dan aan? Gewoon op die "oily" hoofdhuid? Ik zou namelijk niet weten hoe ik mijn hoofdhuid dan droog kan krijgen, als voordat mijn haren droog zijn er al weer wat talg op zit.

Ik heb geen föhn, maar kun je talg ook opdrogen met een föhn voor een tijdje? Misschien dat dan een oplossing is om dus even voor het aanbrengen van Fluridil de föhn erop te zetten.

Ik moet het wel goed doen, anders kan ik net zo goed Fluridil door de plee spoelen of het gebruiken als mug-verjager .
Daarvoor heb ik geen "oily" huid. Maar maakt het zoveel uit dan dat je huid wat vettig wordt? Ik bedoel dat is toch gewoon normaal en zou niet van invloed moeten zijn of fluridil wel of niet werkt lijkt mij.

En ja ik breng fluridil gewoon aan op mijn "oily" huid.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 22:40   #208
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Daarvoor heb ik geen "oily" huid. Maar maakt het zoveel uit dan dat je huid wat vettig wordt? Ik bedoel dat is toch gewoon normaal en zou niet van invloed moeten zijn of fluridil wel of niet werkt lijkt mij.

En ja ik breng fluridil gewoon aan op mijn "oily" huid.
Oke, maar dat hangt er dus vanaf. Ik vind het ook niet erg, ik bedoel, een oily huid is vaak maar tijdelijk. Als je ouder wordt verdwijnt dat wel weer. Maar de vraag is dan of dat vet water bevat. Als dat namelijk zo is, is het toch zinloos om Fluridil erop te smeren? Als dat niet zo is, geen punt .

Maar heb jij het idee dat Fluridil werkt bij jou, ondanks dat je het aanbrengt op een oily hoofdhuid?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 22:46   #209
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Oke, maar dat hangt er dus vanaf. Ik vind het ook niet erg, ik bedoel, een oily huid is vaak maar tijdelijk. Als je ouder wordt verdwijnt dat wel weer. Maar de vraag is dan of dat vet water bevat. Als dat namelijk zo is, is het toch zinloos om Fluridil erop te smeren? Als dat niet zo is, geen punt .

Maar heb jij het idee dat Fluridil werkt bij jou, ondanks dat je het aanbrengt op een oily hoofdhuid?
Alhoewel het goed voelt , heb ik nog niet het idee dat het mijn haaruitval stopt. Maar ik zit op 2 maanden net, dus ja. Ik heb wel nog een keer 3 maanden bestelt, omdat ik het wel een jaar wil proberen.

Heb even snel gekeken op internet en dit is wat ik gevonden hebt:

Vet haar
De oorzaak van vet haar is vergelijkbaar met die van een vette huid, namelijk hyperactieve talgkliertjes. Deze kliertjes worden bij de minste of geringste prikkeling aangezet tot productie. Zo’n prikkeling kan bestaan uit een verstoring van het evenwicht van de hoofdhuid (onder andere door het gebruik van een al te agressieve, sterk ontvettende shampoo) of hormonen. Dit verklaart ook waarom mensen die last hebben van een vette huid, vaak ook kampen met vet haar. Vet haar kan, zoals een vette huid, van tijdelijk aard zijn. Maar het kan ook blijven. Was het haar zo zacht mogelijk om de hoofdhuid zo min mogelijk te irriteren. Zo’n zachte behandeling bestaat in eerste instantie uit het gebruik van een milde shampoo, speciaal geschikt voor vet haar. Daarnaast dien je de hoofdhuid zoveel mogelijk te ontzien tijdens het wassen. Deze dus niet masseren. Heb je lang haar, leg je dan vooral toe op het wassen van je lange lokken. En let er altijd goed op dat je shampoo goed uitspoelt! Soms wordt vet haar veroorzaakt door te veel stylingproducten of shampoorestjes. Tenslotte kan heet water talgkliertjes activeren. Was je haar dus met lauwwarm water .

Dus misschien een oplossing om met minder warm water je haar te wassen?


TALG

De olie op de huid is een complexe mengeling van talg (sebum), lipiden (van de huidcellen op de huidoppervlakte), zweet en omgevingsresten.

De talgklieren bestaan uit zakjes verbonden met kanaaltjes waarvan de meeste in een haarvaatje eindigen. Sommige talgklieren openen rechtstreeks naar de huidoppervlakte. Talg ontstaat wanneer de talgklieren afsterven. Het proces van geboorte tot afsterven duurt gemiddeld een week. Talg is een ingewikkeld complex van lipiden waaronder:

  • Glyceriden
  • Vrije vetzuren
  • Wasesters
  • Squaleen
  • Cholesterol esters
  • Cholesterol
Wat is de normale functie van talg?

  • Het verminderd vochtigheidsverlies van de huidoppervlakte.
  • Het beschermt de huid tegen infecties en schimmels.
  • Het draagt bij tot de lichaamsgeur.
  • Het is gekoloniseerd door de bacterie Proprionibacterium acnes, die een rol speelt in de immuniteitsbalans van het lichaam.
Hormonale controle van sebum

De aanmaak is onder controle van geslachtshormonen (androgenen). De meest actieve androgenen zijn testosteron, 5-testosterone (DHT) en 5-androstene-317diol. Androgenen worden geactiveerd door enzymen in de huid en de geslachtsorganen.



Medicijnen kunnen de talgproductie en dus afscheiding verstoren:
  • Oestrogenen (contraceptieve orale pil).
  • Antiandrogenen.
  • Vitamin-A derivaten als isotretinoin
Wat volgens dit verhaal ook kan zorgen voor talgverstoring en dus een "oily hoofdhuid" is het gebruik van een Antiandrogenen en fluridil is dat volgens mij?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 3 november 2004 om 22:55
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 11:01   #210
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Kevin,

Ik was mijn haar altijd met lauwwarm water. Dus nooit te heet. Ik heb verder ook een vrij vette huid (neus, voorhoofd). Maar goed, dat verdwijnt weer na verloop van tijd met het ouders worden... gelukkig.

Maar als ik het zo lees zit er in die talg geen water. Maar goed, dan is er nog het probleem, of de Fluridil wel door de talg komt. Ik denk dat ik mij een föhn aan ga schaffen om er in ieder geval zeker van te zijn dat mijn hoofdhuid kurkdroog is, wanneer ik Fluridil aanbreng. Ook talg droogt dan gewoon op.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Algemeen cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 3780 20 september 2021 15:09
[saw palmetto] Algemeen Mika Medicijnen/haargroeimiddelen 1151 22 juni 2016 11:59
[fluridil] Shedding ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 10 20 november 2006 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.