Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 30 december 2007, 16:31   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Haargroeimiddelen voor dummies - Feedback en suggesties

Hier kunnen feedback & suggesties worden geplaatst over de (vernieuwde) infothread Haarproblemen voor dummies.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2007, 19:14   #2
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi Tiuri,

Dank je voor het updaten. En sowieso dank voor al je moeite die je altijd doet op het forum. Heb veel van je informatie opgestoken!

Ik wilde graag twee kleine opmerkingen maken:
1) Mischien heb ik het niet helemaal begrepen hoor (je zegt het maar;-): Je zegt dat het gebruik van meerdere haargroeimiddelen niet altijd beter hoeft te werken, alhoewel je wel een paar voorbeelden aangeeft waarbij dit is. Is dat wel zo? Ik denk nl. dat het altijd zo is dat combinatietherapieen beter zijn dan een enkel middel te gebruiken. Finasteride in combinatie met Diane35 is beter dan een van beiden en werkt 'met elkaar mee'. (Althans; dat zegt onze beroemde dermatoloog heer Munte). Zo zijn er vast nog wel meer combinaties die beter zijn dan enkel.
Ook ben ik ervan overtuigd dat een enkel middel per definitie onvoldoende kracht bezit om het haarverlies te lijf te gaan (welk middel je ook kiest). Zou je dat niet wat meer moeten benadrukken? Of ben je het gewoon niet met me eens;-)?

2) De Diane 35 staat niet onder de 4 grote 'jongens', maar ik zou deze zeker wel bij dit rijtje zetten: voor vrouwen is het slikken van deze pil (indien men deze goed kan verdragen) een must (en bewezen!). Ik ben natuurlijk geen arts, maar ik zou iedere vrouw die deze hormonen wenst en in staat is om deze te nemen (sommige vrouwen mogen deze pil of hebben bijwerkingen die ze niet willen) absoluut de basis laten zijn in de strijd tegen haarverlies.

Laten we het zo zeggen; de 'big four' is nu een beetje een masculin rijtje geworden...hahaha. (al kunnen vrouwen tegenwoordig gelukkig ook aan de fina..)

Groet!
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2007, 20:49   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hey Josie,

Thnx voor je feedback!

1) Je hebt helemaal gelijk, ik heb de tekst aangepast. Wat vind je er zo van?

2) In Diane35 zit cyproteronacetaat (CA), dit middel staat wel in het lijstje maar idd niet bij de grote vier. Hier hoort het in mijn ogen ook (net) niet thuis. Op dit moment staan daar alleen middelen in die officieel door de FDA zijn bestempeld als haargroeimiddel, en dat is CA niet. Wel zijn er vele kleine en middelgrote studies gedaan naar de effecten van CA op haarverlies en die resultaten zijn vrij overtuigend.

Ik heb overigens het middel ketoconazol ook al uit de big four gehaald, deze wordt in het buitenland (VS) wel gezien als een van de grote jongens maar ook daarvan is het bewijs een stuk minder dan voor de andere 4.

Van twee van de middelen uit de big four is aangetoond dat ze ook bij vrouwen werken: minoxidil en de lasercomb. Bij fina en duta is dat niet zo duidelijk (consensus is momenteel geloof ik dat het niet (goed) voor vrouwen werkt).

Groet Tiuri
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwerken FAQ (verouderde versie) - Feedback en suggesties Webmaster Haarwerken 28 24 april 2009 15:00
[ttm suggesties en feedback] Nieuwe rubriek : TTM Suggesties en feedback Webmaster TTM - Algemeen 1 16 augustus 2005 09:19
Forum handleiding: Suggesties en Feedback Webmaster Suggesties en feedback 0 11 mei 2005 16:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.