Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 maart 2010, 13:01   #1
Marije.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 15
Jongens met Alopecia

Hallo!

Zoals jullie misschien wel weten zijn wij van Jong bezig met een aflevering over haar. Het oorspronkelijke idee was om een meisje met alopecia te volgen ( wat ook is gelukt ) en een meisje met Hirsutisme. We hopen dat het nog gaat lukken maar het blijkt maar weer een enorm taboe onderwerp te zijn.

Ook hebben wij nagedacht om te kijken of we jonge jongens met alopecia konden volgen. Maar elke keer was ons commentaar " ach voor een jongen is het niet erg om alopecia te hebben." Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht en toch een gedachte die heel veel mensen hebben.
Daarom willen we juist aandacht besteden aan jongens met alopeia.

Ik wil graag in contact komen met jongens die alopecia hebben. Ik ben op zoek naar jongens tussen de 14 en 28 jaar.

Ik hoop dat er een lefgozer is hier die mee wil doen en een taboe doorbreken!

Hoor graag van jullie.

Groetjes,

Marije
marije.knevel@eo.nl
035 64 74 513
Marije. is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2010, 10:39   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Zoek je iemand met alopecia areata of alopecia androgenetica, Marije?
Het laatste is voor mannen 'gewone kaalheid'. Dat kun je beter in de rubriek met die naam plaatsen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2010, 21:01   #3
Marije.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 15
Mijn excuses

Ik bedoel alopecia areata. Ik ben heel benieuwd hoe mannen zich daaronder voelen. Dankjewel voor de opmerking!

Groetjes,

Marije
Marije. is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2010, 16:23   #4
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hee marije

Heb je het al via de aapv geprobeerd?
www.aapv.nl

Daar zitten ook nog wat mannen!
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2010, 18:53   #5
Marije.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 15
Ik had geprobeerd vrijdag in contact te komen. Maar morgen weer een nieuwe dag! Bedankt voor de tip!
Marije. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2010, 16:33   #6
Denn.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2010
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marije. Bekijk bericht
Mijn excuses

Ik bedoel alopecia areata. Ik ben heel benieuwd hoe mannen zich daaronder voelen. Dankjewel voor de opmerking!

Groetjes,

Marije
Nou geloof mij maar dat het voor jongens ook niet prettig is. Ik heb het zelf dus ook, maar de eerste keer toen ik het kreeg en op school kwam, werdt er door mede-studenten gevraagd hoe het kwam dat ik ineens kale plekken had. Er werdt vaak gedacht dat ik kanker / aids of een andere vorm van een besmettelijke ziekte had....

Je raad het al ... ik had ineens een stuk minder vrienden, terwijl ik het gewoon probeerde uit te leggen wat het was.

Jongens zijn een stuk minder begripvol naar elkaar toe vrees ik.

groetjes.
Denn. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2010, 16:59   #7
Marije.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 15
Hoi Denn,

Dat moet lastig zijn om mee te maken.
Ik zou graag met je in contact willen komen.
Zou je me misschien een mailtje willen sturen met je gegevens?
Dan doe ik even een belletje Geheel vrijblijvend natuurlijk!

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Marije
marije.knevel@eo.nl
035 64 74 513
Marije. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2010, 17:54   #8
jeroen90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Denn. Bekijk bericht
Nou geloof mij maar dat het voor jongens ook niet prettig is. Ik heb het zelf dus ook, maar de eerste keer toen ik het kreeg en op school kwam, werdt er door mede-studenten gevraagd hoe het kwam dat ik ineens kale plekken had. Er werdt vaak gedacht dat ik kanker / aids of een andere vorm van een besmettelijke ziekte had....

Je raad het al ... ik had ineens een stuk minder vrienden, terwijl ik het gewoon probeerde uit te leggen wat het was.

Jongens zijn een stuk minder begripvol naar elkaar toe vrees ik.

groetjes.
ik zie mezelf echt zo terug in jouw verhaal! nix aan toe te voegen vriend.

en de stelling dat het voor jongens minder erg zou zijn slaat nergens op!
lijkt me juist eerder andersom aangezien meiden vaak lang haar hebben wat over de plekken groeit.


wat houdt die aflevering precies in?
jeroen90 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2010, 23:10   #9
Marije.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 15
Hoi Jeroen
Dankjewel voor je reactie!
Wat de aflevering precies gaat inhouden is nog lastig te zeggen. Ik ben nog op zoek naar jongens met alopecia areata. Via dit forum probeer ik in contact te komen met jongens.
Je hebt helemaal gelijk dat het voor jongens ook erg is. Daarom wil ik graag het vooroordeel dat het voor jongens niet erg zou zijn uit de wereld helpen.

Mocht je geinteresseerd zijn neem contact met mij op. Dan bel ik je even en leg ik uit wat het programma is. Ook ben ik heel benieuwd naar je eigen verhaal. Aan de hand van dat gesprek kijken we of Jong misschien tof is om mee te doen. Na dat gesprek kom ik een keer een bak koffie bij je doen en kletsen. Dan leert de mogelijke gast ook mij kennen. In dat gesprek hebben we het er ook over wat de gast juist wel maar ook absoluut niet zou willen. En wat dingen zijn waar we rekening mee moeten houden.

Pas na dat gesprek hakken we knoop of we Jong gaan doorzetten. Dan plannen we een toffe dag, in samenspraak met de gast en gaan we draaien Sowieso worden het altijd mooie en integere portretten.

Anyway neem vrijblijvend contact op

Groetjes,

Marije
marije.knevel@eo.nl
035 64 74 513
Marije. is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2010, 16:23   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik kan alleen maar zeggen, dat ik zelf al een hele tijd graag naar Jong kijk, en het een erg goed programma vindt.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2010, 17:29   #11
Marije.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 15
Dank Georgie. Het is ook een mooi programma om voor te werken.

En tegen de heren wil ik zeggen: Kom op!
Neem contact op Je kan veel voor andere mannen betekenen die ook alopecia hebben want het is altijd fijn om iemand te zien die in dezelfde situatie zit.

Ik ben benieuwd naar jullie verhaal.

Groetjes,

Marije
Marije. is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2010, 22:31   #12
Janus1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2008
Berichten: 16
Voor een man is het niet erg? Als dat de reacties zijn van mensen dan wil ik ze in het gezicht spugen of 3x een sliding maken!!!

Voor wat betreft het programma, Helder was Jong voor met een dame welke zich uitstekend kon presenteren; Jessica Dekker. Ik wil je adviseren haar op te te zoeken (vast wel mogelijk, gezien beide zender in het publieke bestel actief zijn).

Daarnaast vraag ik me af wat op dit moment de toegevoegde waarde is van zo'n programma. We hebben reeds programma gezien welke aandacht geven, ik ben van mening dat het tijd wordt voor oplossingen. Dus in plaats van aandacht te geven voor het publiek, laten we eens kijken of er een mogeljkheid is de wetenschap uit te dagen.
Janus1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2010, 11:31   #13
Marije.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 15
Hoi Janus,

Ik heb laatst toevallig met Jessica gesproken

Voor het programma ben ik toch echt op zoek naar jongens met Alopecia Areata. Ik ben van mening dat er nog niet genoeg aandacht voor is geweest en zeker niet voor jongens met alopecia areata. Ons programma helpt vaak mensen die in dezelfde situatie zitten. Het is gewoon fijn om iemand te zien met een herkenbaar probleem. Om te weten dat je niet de enige bent.

Door alopecia onder de aandacht te brengen via ons programma wordt het sowieso bekender probleem onder de mensen. Veel mensen kennen Alopecia areata niet eens! Het programma kan weer anderen triggeren om onderzoeken te gaan doen naar Alopecia areata. In ons programma besteden wij ook aandacht aan het feit dat het nog steeds niet duidelijk is waar het vandaan komt.

Wij willen op deze manier ons steentje bijdragen.
Marije. is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is de AAPV (Alopecia Areata Patiëntenvereniging)? Webmaster Alopecia Vereniging 0 13 november 2009 13:43
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.