Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 oktober 2019, 23:01   #1
degraaf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2019
Berichten: 5
Geslacht:
Dunner haar bij de haargrens

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, maar heb me al suf gelezen hopend op een oplossing.

Ik heb altijd heel dik en veel haar gehad, tot het ongeveer 3 jaar geleden geleidelijk aan minder werd, maar altijd nog steeds genoeg en dik haar.

Echter sinds ongeveer 1,5 maand nu, is het erg dun aan het worden bij mijn haargrens -boven mijn voorhoofd- en in het begin van mijn scheiding, ik heb het idee dat het niet ergens anders op mijn hoofd zo dun is, ook niet 'verderop' in de scheiding of bij mijn kruin. Er groeit wel haar, er zijn geen kale plekken, maar het geen wat er groeit is erg dun en voor mijn gevoel kijk je er zo door heen.

Ik ben al getest op ijzer en schildklier problemen maar deze waren beide negatief.
Daarnaast heb ik last van seborroïsch eczeem, en probeer ik het maar daar aan te wijten...
Ik ben pas 23, en zit hier erg mee. Is er iemand die zich herkent in deze klachten of enig idee heeft wat het zou kunnen zijn? Mijn huisarts gooit het op stress en wil dat ik afwacht, maar ik merk dat ik onzekerder word en continu let op mijn haar.

Alvast onwijs bedankt voor eventuele opmerkingen/vragen/etc. Alles is welkom en wordt gezien als steun.
degraaf is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2019, 09:18   #2
Morrigan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2018
Locatie: Belgie
Berichten: 25
Geslacht:
Heb je je hormonen al laten testen? Zou een onevenwicht kunnen zijn tussen de mannelijke en vrouwelijke hormonen.
Andere 'typische' oorzaken zijn een tekort aan zink, vitamine B6 en B12, en foliumzuur.
Morrigan is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2019, 22:47   #3
degraaf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2019
Berichten: 5
Geslacht:
Hi Morrigan,

Ik heb het er over gehad met de huisarts maar die vindt het nog te vroeg, en vind dat ik eerst nog even aan moet kijken of het niet vanzelf over gaat...
Ik heb echter wel een lotion voor mijn eczeem gekregen.

Maar bedankt voor je tips! Mocht het niet vanzelf beter worden, ga ik om die tests vragen.
degraaf is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2019, 02:17   #4
Morrigan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2018
Locatie: Belgie
Berichten: 25
Geslacht:
Te vroeg voor een bloedtest? Wachten tot het vanzelf overgaat? Sorry, maar wat een bullshit van die dokter. 't Is gewoon een bloedtest, 't is niet alsof je al effectief weet ik veel wat gaat slikken.

Als je effectief tekorten hebt, of je hormonen zijn uit balans, dan is het beter dat ze het zo snel mogelijk zien. 't Is niet alleen voor haarverlies belangrijk dat je voldoende vitamines etc in je lijf hebt he.
Morrigan is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2019, 22:32   #5
degraaf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2019
Berichten: 5
Geslacht:
Ik vond het inderdaad ook onzin, ik ben nu gestopt met de pil ivm de hormonen test om te zien of die uit balans zijn.
Ik ben even terug gegaan naar mijn ouders voor ook wat rust zelf. Maar daarna ben ik van plan weer een afspraak te maken bij de huisarts.

@Morrigan zijn het speciale testen waar jij het over hebt? Of een reguliere bloed test? En op welke vitamines etc zou dan getest moeten worden? Sorry voor de vele vragen maar ik vind het erg fijn dat je reageert en ik voel me er gehoord door. Dus nogmaals dank!
degraaf is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.