Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2007, 12:48   #1
aurelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: Linter,Vlaams-Brabant
Berichten: 68
Synthetisch haarwerk + stoommachine

Hallo,

ik heb sinds april een synthetische pruik, maar ik merk nu al duidelijk hoe de puntjes gefrizeerd zijn. Het haar komt net iets langer dan mijn schouders en als ik ze 's morgens gekamd heb, dan hangt ze 's avonds echt in elkaar en vooral aan de onderkant gaat ze helemaal ineen klitten.
Nu had ik gebeld naar de winkel waar ik mijn haarwerk gekocht heb en ze zeiden dat dat normaal was en nu heb ik een afspraak gemaakt en dan zullen ze iets met een stoommachine doen en ze zou dan terug helemaal glad zijn..
Heeft iemand hier al ervaring mee en is het normaal dat de puntjes van mijn pruik al na 3 maanden gaan frizeren?

Groetjes Aurelie
aurelie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 15:18   #2
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aurelie Bekijk bericht
Hallo,

ik heb sinds april een synthetische pruik, maar ik merk nu al duidelijk hoe de puntjes gefrizeerd zijn. Het haar komt net iets langer dan mijn schouders en als ik ze 's morgens gekamd heb, dan hangt ze 's avonds echt in elkaar en vooral aan de onderkant gaat ze helemaal ineen klitten.
Nu had ik gebeld naar de winkel waar ik mijn haarwerk gekocht heb en ze zeiden dat dat normaal was en nu heb ik een afspraak gemaakt en dan zullen ze iets met een stoommachine doen en ze zou dan terug helemaal glad zijn..
Heeft iemand hier al ervaring mee en is het normaal dat de puntjes van mijn pruik al na 3 maanden gaan frizeren?

Groetjes Aurelie
Hallo Aurelie,

ah, ik heb nu juist ervaring want heb mijn haarwerk laten stomen en het werkt echt goed de frisee is er helemaal uit.dus het proberen waard.
ik ga bij een dame waar ik al 20jaar bij ga en ze had het er al eens over maar begreep het niet goed,en dacht altijd nee nee verkoop mij maar een nieuwe.Het werkt alleen voor de frisee en als je haarwerk dunner wordt en je er op de duur door kan kijken dan is het voor mij een nieuwe . heb wel al gehoord dat je ze terug kan laten bijwerken maar denk dat het alleen bij echt haar kan. Ikwoon in belgie in gent en haar winkeltje is aan het st-pieters-station in gent op de clementinalaan. Als iemand daar iets mee is. Ze heeft mooie haarwerken en neemt echt tijd voor haar klanten ze is zelf modern gecoiffeert en ze kan ook je haarwerk knippen zoals je dat zelf graag wil.
chacha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 16:33   #3
aurelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: Linter,Vlaams-Brabant
Berichten: 68
hey

dankje voor de reactie! Ja ik ga het bij Jeangout laten doen. Wat heb jij daarvoor moeten betalen?
aurelie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 20:12   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Informatie overgenomen van het internationale MSN-Wigsupport:

B16. Keeping wigs unfrizzed and detangled
Unfortunately, there isn't any product available that will prevent a wig from becoming fuzzy or from tangling. You might try brushing from the "ends up" (under the back of the wig) each time you wear the wig, which will help prevent tangles. You can also try trimming the ends of your wig a tiny bit as they become frizzy. Remember to keep your wig clean with regular shampooing. There is a wig detangler spray by Jon Renau that works very well removing the tangles of synthetic wigs. You can even try some 'Static Guarde' fabric spray! Just spray very lightly, not too close to the wig hair.
To remove the frizz from the nape of your wig, you can use a curling iron. First test a piece of hair from underneath the wig - where it won't show if the fiber becomes frizzed - and be sure your curling iron is on the LOW setting. If your result is smooth, pull the curling iron through the ends of the frizzed section of the wig a few times. Then re-curl the section of hair, and cut and thin the ends to finish.

B15. Steaming and re-styling
You can use a regular travel steamer (made for taking the wrinkles out of clothes) to curl and re-style your wigs. To do this you can put the wig on a canvas wig block (available at beauty supply stores or at wig salons), clamped to a counter to keep the wig firmly in place.
You use the travel steamer as you would a blow-dryer on your own hair. Take a round or roll-brush, roll a section of hair onto it, then direct the steam onto the brush for a few seconds. Let the wig-hair cool before you remove it. You can also steam height into your wigs this way, then spritz with some wig spray to hold.
You can also use a curling iron on synthetic or human hair wigs, which is an easier process. On synthetic wigs, you must use the 'low' setting and then TEST a little piece of hair under the back of the wig to see if the temperature is too hot. You will frizz your wig if it is - it actually melts the fiber. If you steam with spray on the wig, it tends to dry rock hard and extra stiff.

*
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2007, 14:00   #5
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aurelie Bekijk bericht
hey

dankje voor de reactie! Ja ik ga het bij Jeangout laten doen. Wat heb jij daarvoor moeten betalen?
Ik moest niets betalen,maar weet niet hoeveel het normaal kost.
Hier op het web heb ik al gelezen voor 15euro.
Het kan ook als je je haarwerk bij har koopt dt ze het hersteld.
Ikben daar echt wel verwend dus weet niet bij anderen.
Groetjes
chacha is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2007, 15:38   #6
aurelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: Linter,Vlaams-Brabant
Berichten: 68
Dankje Hanna en Chacha voor jullie reacties

Ik ben echt benieuwd hoe het resultaat zal zijn en gratis zal het daar niet zijn vrees ik. Ik had het aan de telefoon moeten vragen, maar ik ben het dus vergeten achja ik zie wel.
aurelie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 19:28   #7
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aurelie Bekijk bericht
Dankje Hanna en Chacha voor jullie reacties

Ik ben echt benieuwd hoe het resultaat zal zijn en gratis zal het daar niet zijn vrees ik. Ik had het aan de telefoon moeten vragen, maar ik ben het dus vergeten achja ik zie wel.

Hallo Aurelie,

Heb je je haarwerk al laten behandelen met stoom?
En ben je tevreden?
Groetjes Chantal
chacha is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 21:40   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zou ook zelf een stoomapparaatje kunnen kopen:

http://www.pixmania.nl/nl/nl/509305/...c537m-bla.html

http://www.digitalglobal.nl/product_...46a669014c0499

http://www.marktplaza.nl/Merlino-Sto...ger-514642.php
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 22:26   #9
aurelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: Linter,Vlaams-Brabant
Berichten: 68
hey!

ik heb mijn haarwerk laten behandelen met de stoommachine. Maar ik had er meer van verwacht. Het is nu een week geleden en de haren zijn al terug hetzelfde als voorheen. Weinig aan te doen dus

Groetjes Aurelie
aurelie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 23:05   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je kunt 't ook zelf proberen met een zeer lauw strijkijzer. Eerst de haren nat maken en op de uiterste puntjes testen of het strijkijzer niet te warm is. Beter dan iedere keer zo'n dure stoombehandeling of een nieuwe pruik kopen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2007, 17:27   #11
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aurelie Bekijk bericht
hey!

ik heb mijn haarwerk laten behandelen met de stoommachine. Maar ik had er meer van verwacht. Het is nu een week geleden en de haren zijn al terug hetzelfde als voorheen. Weinig aan te doen dus

Groetjes Aurelie

Hallo Aurelie,
Ja inderdaad het is maar van korte duur,het is vlug terug hetzelfde.
Dus geen gat in de markt.
Groetjes
chacha is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2007, 23:35   #12
aurelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: Linter,Vlaams-Brabant
Berichten: 68
Inderdaad ik kan beter die 20 euro sparen voor mijn volgende pruik, want het heeft niets geholpen
En dat met het strijkijzer durf ik toch niet echt te riskeren

Groetjes Aurelie
aurelie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2007, 10:08   #13
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aurelie Bekijk bericht
Inderdaad ik kan beter die 20 euro sparen voor mijn volgende pruik, want het heeft niets geholpen
En dat met het strijkijzer durf ik toch niet echt te riskeren

Groetjes Aurelie

Hallo,
Met het strijkijzer is het het proberen waardt als je een nieuw haarwerk hebt en het even probeert op de oude.
Ik weet van je vorige posts dat je veel geld aan je haarwerk gegeven hebt maar wel tevreden bent,ik heb al verteld over de dame waar ik al 15 jaar bij ga voor mijn haarwerk en ze heeft nu een eigen haarwerk winkel in Gent aan het St-Pieters station ze heeft echt veel keuze en vooral je bent daar op je gemak.Je kan als je wil een kijkje nemen op haar website
www.paulahaadesign.be
Laat weten als je het hebt geprobeert met het strijkijzer,ik zal ook iets laten weten want meestal bewaar ik mijn oude haarwerken en zal eens zoeken dan kan ik het resultaat met je delen.
Groeten chacha
chacha is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2007, 14:02   #14
Juffie Judith
Judith Mom
 
Geregistreerd: 24 april 2005
Locatie: Ik woon in Montfort
Berichten: 109
Met een strijkijzer gaat. ik heb zelf ook een synthetische pruik.
Ik heb deze gestreken door er een natte handdoek op te leggen en daarna te strijken. Dat werkt en kan geen kwaad voor de pruik.

Groetjes Judith
__________________
GOD BLESS YOU
Juffie Judith is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 11:08
splijten/dof worden synthetisch haarwerk Do Haarwerken 7 6 januari 2003 22:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.