Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 maart 2017, 12:44   #1
Robsels
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2017
Locatie: utrecht
Berichten: 2
Geslacht:
Question Haaruitval en permanenten?

Hallo allemaal,

Hier een, nogal wanhopig, meisje van 21 met alopecia androgenetica én haar problemen door een lang en slopend ziekteproces en de behandelingen. Vroeger had ik een grote bos met pijpenkrullen maar tegenwoordig mag ik blij zijn als ik met mijn stijle slappe lokken alle kale plekken heb weten te bedekken.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar het is dramatisch.
Ik ben aan het sparen voor een haarwerk maar als alleenwonende student blijkt er weinig te sparen.... Dit gaat dus tergend langzaam. Om de tijd tussen nu en het krijgen van mijn haarwerk te overbruggen zoek ik nog steeds naar een goede oplossing voor het verbergen van mijn kale plekken, dunne futloze haar wat aan mijn hoofd geplakt zit.

Momenteel gebruik ik een spray van de kruidvat die werkt als een soort vezel spray/lak die gekleurd is. Deze spuit je dan op de hoofdhuid en haarwortels en geeft het haar en wat stroevere structuur en dekt de witte hoofdhuid.

Hoofdhuid raakt hier alleen geïrriteerd van. Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met het permanenten in krullen van hun haar om zo meer volume te creëren en hoe dit voor het haar is geweest?
Wellicht andere oplossingen voor hetzelfde probleem! Altijd welkom natuurlijk!

Laatst gewijzigd door Robsels; 29 maart 2017 om 12:46
Robsels is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2017, 20:00   #2
Daisyvc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Probeer eens wat minder haarproducten te gebruiken en kijk of je wel voldoende vitamines binnenkrijgt via je voeding. Er zijn namelijk heel wat vitamines, onder andere vitamines B die een grote invloed hebben op de dikte van je haar, de haargroei, de leeftijd van de haren voor ze uitvallen enzo.
Je vindt al die vitamines met een lange uitleg hier terug : haar vitamines
Daisyvc is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 01:05   #3
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Hoi Robsels,

Ellendig zeg zo jong al te moeten tobben met je haar:'(
Krijg je helemaal niets vergoed van je verzekering?
Is het een idee om mooie sjawls in je haar te gaan knopen?
Die Surinaamse vrouwen doen dat ook veel. Ik vind dat ook wel heel mooi.
sterkte!
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 09:42   #4
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Uit ervaring weet ik dat kappers niet zomaar je haar willen permanenten. Ik had ook krullen, maar had met 18 jaar nog maar een slap bosje. Alle kappers weigerden een permanent. Omdat het mijn haar nog slechter zou maken.

Ik heb noodgedwongen jarenlang een staartje gedragen en mijn haar opgestoken. Ik slik nu inderdaad Bloem Haar totaalbalans, een tablet per dag en een multivitamine, een tablet per dag. Daardoor is mijn haar wel weer gaan groeien en het haar zelf ziet er beter door uit. Wel pas na een tijdje slikken. Je moet er dus wel mee doorgaan.

Ik koop ze bij deonlinedrogist.nl die heeft vaak aanbiedingen. Die Bloem haar totaalbalans hebben ze daar in een tweeverpakking.

Zou je eventueel je huisarts aan kunnen spreken? Die maakt vast esn briefje voor je voor de verzekering. Dat je echt een haarwerk nodig hebt en waarom. Je hebt een medische reden. Alopecia bij vrouwen valt daar ook onder. Dan kun je het indienen bij de verzekering en krijg je vergoed tot een bepaald bedrag. Ligt aan je verzekering.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
alopecia, oplossingen, permanent, vrouwen

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.