Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 november 2013, 22:56   #1
Anonimoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2013
Locatie: omgeving eindhoven
Berichten: 65
Geslacht:
Kan het niet meer uitstellen, maar hoe betalen?

Situatie is als volgt.
Bijna 19 jaar, 2 verschillende opleiding niet kunnen afmaken door extreem gebrek zelfvertrouwen. (een opleiding waar pet toegestaan was, ging zonder probleem). Nu begonnen aan een BBL opleiding zodat ik in het allerergste geval binnen 2 jaar er toch iets aan kan gaan doen.

Ik denk niet dat ik het veel langer kan volhouden. Lenen van ouders is geen optie (kunnen/willen(?))

WAT NU?
Ik heb (nog) geen baan dus dan vallen veel lening optie's af. Weten jullie misschien andere mogelijkheden? Als verzekeringen die operatie's niet wilt vergoeden, willen ze dan eventueel wel een lening uitgeven?

Een Turkse dokter schatte het op 2900 grafts, wat dus 3.000,- +/- is.

Ik snap niet waarom het zo lastig is om dat bedrag je lenen. Tenzij ik morgen overlijd kan iedereen het uiteindelijk wel terugbetalen.(volgens online berekeningen is mijn inkomen straks te laag om er iets mee te kunnen lenen.)


(berichten als lenen is evil en haartransplant lekker uitstellen tot je 30ste kun je achterwegen laten)

(Een foto is geplaatst op de 2de pagina.)

Laatst gewijzigd door Anonimoes; 8 november 2013 om 11:45
Anonimoes is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 23:25   #2
krulhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2013
Berichten: 117
Geslacht:
Kun je niet in termijnen betalen?
krulhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 23:36   #3
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@anonimoes; Ik kan je geen passend antwoord geven, maar wel welkom heten op het forum. Ik hoop dat er creatieve lotgenoten zijn, die je op weg kunnen helpen. Succes & sterkte. Groetjes van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 00:17   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.150
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonimoes Bekijk bericht
Situatie is als volgt.
Bijna 19 jaar, 2 verschillende opleiding niet kunnen afmaken door extreem gebrek zelfvertrouwen. (een opleiding waar pet toegestaan was, ging zonder probleem). Nu begonnen aan een BBL opleiding zodat ik in het allerergste geval binnen 2 jaar er toch iets aan kan gaan doen.

Ik denk niet dat ik het veel langer kan volhouden. Lenen van ouders is geen optie (kunnen/willen(?))

WAT NU?
Ik heb (nog) geen baan dus dan vallen veel lening optie's af. Weten jullie misschien andere mogelijkheden? Als verzekeringen die operatie's niet wilt vergoeden, willen ze dan eventueel wel een lening uitgeven?

Een Turkse dokter schatte het op 2900 grafts, wat dus 3.000,- +/- is.

Ik snap niet waarom het zo lastig is om dat bedrag je lenen. Tenzij ik morgen overlijd kan iedereen het uiteindelijk wel terugbetalen.(volgens online berekeningen is mijn inkomen straks te laag om er iets mee te kunnen lenen.)


(berichten als lenen is evil en haartransplant lekker uitstellen tot je 30ste kun je achterwegen laten)
Hallo Anonimoes,

Even tot tien tellen.. Ik merk dat de paniek heeft toegeslagen, begrijpelijk en heel herkenbaar, maar neem nooit geen beslissingen uit paniek. Allereerst vind ik dat je met 19 jaar geen haartransplantatie moet laten doen. Een beetje kliniek zou je, naar mijn mening, op die leeftijd ook een haartransplantatie moeten afraden.
Je haaruitval moet eerst gestabiliseerd zijn, voordat je überhaupt aan een haartransplantatie mag denken. Je kunt wachten tot het stabiliseert of je kunt zelf beginnen met medicatie tegen haaruitval.

Laatst gewijzigd door Henk; 7 november 2013 om 00:23
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 17:39   #5
Kalio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2013
Berichten: 67
Ben je uberhaupt wel al aan de medicijnen? Die kunnen ook nog wel eens voor hergroei zorgen. Zoek maar eens op minoxidil en finasteride. (Doe wel even onderzoek naar de bijwerkingen)

Verder zag ik dat er in Turkije al haartransplantaties voor 1700 euro gedaan worden.
Kalio is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 19:05   #6
Hendriks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonimoes Bekijk bericht
Situatie is als volgt.
Bijna 19 jaar, 2 verschillende opleiding niet kunnen afmaken door extreem gebrek zelfvertrouwen. (een opleiding waar pet toegestaan was, ging zonder probleem). Nu begonnen aan een BBL opleiding zodat ik in het allerergste geval binnen 2 jaar er toch iets aan kan gaan doen.

Ik denk niet dat ik het veel langer kan volhouden. Lenen van ouders is geen optie (kunnen/willen(?))

WAT NU?
Ik heb (nog) geen baan dus dan vallen veel lening optie's af. Weten jullie misschien andere mogelijkheden? Als verzekeringen die operatie's niet wilt vergoeden, willen ze dan eventueel wel een lening uitgeven?

Een Turkse dokter schatte het op 2900 grafts, wat dus 3.000,- +/- is.

Ik snap niet waarom het zo lastig is om dat bedrag je lenen. Tenzij ik morgen overlijd kan iedereen het uiteindelijk wel terugbetalen.(volgens online berekeningen is mijn inkomen straks te laag om er iets mee te kunnen lenen.)


(berichten als lenen is evil en haartransplant lekker uitstellen tot je 30ste kun je achterwegen laten)
Welkom! mijn tips zijn:

- Ga eerst een afspraak maken met de huisarts, die je als het goed is doorverwijst naar de dermatoloog. Via deze weg kun je aan fina komen en weet je zeker dat het haaruitval erfelijk is en niet iets anders.

- Het beste lijkt me dan om dit een tijd te slikken en kijken of het stabieler word en aanslaat. Dit kan goed een jaar duren... In die tijd gaan werken en sparen dan maar!

- Als je al op zoveel grafts zit op die leeftijd dan denk ik dat je hele voorkant + inhammen weg zijn? in dit geval zou je het misschien wel een FUE kunnen overwegen. Maar ga nooit overhaaste beslissingen nemen en zeker niet voor het goedkoopste! Het kan er ook goed zijn, maar ook juist heel slecht!
Hendriks is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 20:12   #7
Anonimoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2013
Locatie: omgeving eindhoven
Berichten: 65
Geslacht:
@krullhaar, aan termijnen betalen had ik nog niet gedacht. ik neem contact op met verschillende klinieken om te vragen wat de eisen zijn.

@astrid, ik vind het in ieder geval erg fijn dat mensen mee denken.

@henk, Ik wil deze operatie inmiddels al 5 jaar, eerste 3 jaar was het wachten tot ik de legale leeftijd had, en eenmaal 18 is geld het probleem. (Moeilijker aan tekomen dan gedacht.)

@kalio, Geen medicijnen. Wel een product van de kapper wat de bloedsomloop onder de huid verbeterd, (je brengt het aan als beetje inwrijven in handdoekdroog haar.)

@hendriks, Huisarts had ik nog niet overwogen. Ik heb eigenlijk nooit iets gemerkt van haarverlies. Ik heb altijd al wat hogere haargrens gehad en daarna kwamen de inhammen en dat is waar ik voornamelijk mee zit. (Ik zit hier al 5 jaar mee, waarvan ik al 3 jaar uitkijk naar operatie. volgens mij niet te gehaast.) Ik heb 6k makkelijk over voor een (NL) operatie, maar 3k (Turkije) is realistischer haalbaar denk ik.

Nu even opzoeken of het mogelijk is om te bepalen of het erger word.
Anonimoes is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 20:50   #8
Mr.clean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2013
Berichten: 75
Je kan een HBO studie beginnen (als dat mogelijk is) en een flink bedrag (maximaal) 3/4 maanden lang lenen. Dan heb je zo het bedrag bij elkaar. Ook geven banken aan studenten die hun propedeuse hebben behaald een limiet tot 5000 euro. althans dat was zo in mijn tijd (5/6 jaar geleden)

Veel sterkte. Niet bang zijn om te lenen. Maar denk er goed over na. Als dit echt is wat je wil, ga ervoor zou ik zeggen.
__________________
Regime:

Minoxidil Kirkland 5% 1ml 2x dagelijks // 11-2012
Saw Palmetto 160mg 85-95% 2 x dagelijks // 02-2013
MSM poeder 5-8 gram per dag // 01-2013
Biotine 5mg per dag // 03-2013
Visolie capsule 3x per dag //11-2012
Regenepure 2-3x per week //12-2012
Revita 4-5x per week //06-2013
Elke dag Emu olie nadat minox is opgedroogd 03-2013
RU 70-80mg icm minox 1.3ml 1x per dag

Status: NW3A diffuus in NW5 patroon
Mr.clean is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 21:21   #9
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Thumbs down

Je kan ook het geld van je ouders stelen. Vrij schandalige suggestie.

Laatst gewijzigd door Elser; 7 november 2013 om 21:30
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 22:48   #10
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
19 jaar en nu al zo kalend en geen geld!
Zijn nu niet echt de meest ideale factoren om aan een ht te beginnen.

Mijn advies zou zijn; zoek een goede psycholoog en leer er mee te leven.
(ook al wil je dit niet horen)
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 23:20   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik neig het vooral met Morehair eens te zijn. Ga je zo jong al niet in de schulden steken. Als het tegen valt, dan zit je met een enorme kater.

En geld lenen is niet gratis. 3000 euro lenen kost je al snel 4000 tot 5000 euro.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 23:33   #12
Anonimoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2013
Locatie: omgeving eindhoven
Berichten: 65
Geslacht:
@mr.clean, HBO is nog wel een beetje ver weg voor mij.
@elser, Ga het niets eens Overwegen
@morehair,
Er mee leren leven vind ik niets, Waarom zou ik accepteren "lelijk" te zijn als ik het kan oplossen door een bedrag uit te geven wat gelijk staat aan enkele maanden langer thuis wonen? Ik zie het ondergaan van een HT niet echt in als een BIG-DEAL.
@anthonieH, Ik denk dat sommige schulden wel Oké zijn. Denk aan studieschuld etc.
Een lening om fatsoenlijk met maatschappij kunnen meedraaien valt daar ook onder vind ik zelf. (operatie dus)
Anonimoes is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 23:41   #13
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Luister eens anonimoes, zonder foto's gezien te hebben van je heb ik het idee
dat je binnen no time op nw7 zit. Kun je er wel 2900 grafts tegenaan gooien, maar dat is korte termijn visie.

Ik hoop voor je dat ik ongelijk heb. Post anders eens een anonimoes foto
Dan kunnen we er meer over zeggen geloof ik.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 23:53   #14
Anonimoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2013
Locatie: omgeving eindhoven
Berichten: 65
Geslacht:
@morehair, Een foto kan ik wel proberen morgen.
(Ik probeer niet over te komen als iemand die geen discussie/meningen daarover wilt voeren, Wat de laatste bericht van mij wel een beetje op doet lijken.)
Anonimoes is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2013, 00:00   #15
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ik begrijp je, maar we proberen je alleen maar te helpen.
Er zit hier op het forum aardig wat ervaring.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
19 jaar, haartransplantatie, jong haartransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.