Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 januari 2009, 17:15   #181
xela
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2009
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
De leeftijd van kalende mannelijke bezoekers ... Er is een grote groep jonge twintigers die voor het eerst met een (dreigende) kaalheid wordt geconfronteerd. Dan is er nog een
substantiele groep late twintigers en dertigers en daarna houdt het een beetje op.
Aha Ok. (nou, eigenlijk niet ok natuurlijk)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Veertigers zijn zeldzaam ... Een paar keer per jaar wandelt er een vijftiger binnen .....
Ik denk zelf dat het te maken heeft met acceptatie (of berusting).
Acceptatie is voor veel twintigers gewoon geen optie. Ze zijn verontwaardigd dat dit lot hun treft en binden de strijd aan.
Whoo! Ja, dat lijkt me inderdaad een nachtmerrie om op/vanaf je 20e al te kalen.
Tjemig. Nee, dan moet ik niet piepen.
Wat acceptatie betreft, als ik tot m'n 55e maar een redelijke bos haar houd vind ik het daarna wel prima.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Nou ik denk zo rond mid 20, je bent een oude bok hier
Yep, dat is me inmiddels duidelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hallo Xela,
Ter geruststelling: mijn man die boven de 50 is, is vorig jaar gestart met Rogaine Foam en had binnen 2 maanden al zichtbaar wordend resultaat door nieuwe haargroei, terwijl hij het middel slechts 1 x per dag opbrengt (en de 2e keer namelijk gewoon vergeet).
Daarnaast gebruikt hij totaal geen pillen en dit gaat nu al meer dan een jaar hartstikke goed!
Kijk, dat klinkt bemoedigend!
Da's toch minoxidil?
Zelf dacht ik aan een P5P vitamine supplement + SP om zo de afbraak door DHT wat af te remmen
en evt. minoxidil.
Heb namelijk nog steeds een flinke bos haar, maar zoals gezegd het wordt dunner.
Dus nog geen kale plekken. Wel inhammen, maar dat vind ik niet zo erg.

Maar goed, ik begrijp dat dit niet de juiste thread is om vragen te stellen.
Allemaal bedankt voor de verwelkoming. Ik ga die "success thread" van AnthonieH eens bestuderen.
xela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2009, 16:00   #182
hanekam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 1
so what..?

hooi guoy en allen hier..
ik verlies mn wilde haren,it looks old and is so depressing..
bijna 43 ben ik,ouwe garde anarchistische rebel punk uit rotterdam,heb allerlei subculturen(tunnelgroepsvisie)doorleeft en bestempel mezelf liever niet meer met zulke labels..liever een buitenbeentje,ik voel me het meest lekker in de psytrance en gothscene laatste jaren,maar ook daar weiger ik te conformeren tot groepschaap,maw stronteigenwijs enjoying all pleasures ;+)
okee,ik heb dik zwaar erg lang haar met hoogopgeschoren zijkanten(lange hanekam)..sinds een jaar krijg ik een dunne kalende plek hoog op mn achterhoofd..ik draag daarom mn haar niet meer los..best jammer..maar met een staart zie je niets..
het haar word wel dunner,daarom kom ik hier kijken of er iets is wat goed werkt..ik ben wel verrast met hoeveel (chemische)truken er zijn die je allemaal kunt doen..al die hopeloze dingen werken ook misschien wel wat,maar naar mijn mening uitstel v executie..de hardcore skulltattoo methode stond mij nog het meest aan eigenlijk..ik barst v d tattoos en piercings allready..dus so what..grote vogelspin op mn kruin ;+)..thinkfreebefree
hanekam is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2009, 16:56   #183
Jan Waals
Jawa
 
Geregistreerd: 11 februari 2009
Locatie: Poortugaal, Nederland
Berichten: 6
Hallo haarwebbers,
Ik ben Jan Waals (Jawa) en ben werkzaam bij Instituut Hairplus. Ik ben werkzaam als adviseur op het gebied van haartransplantatie- haarwerken-cosmetische haarverdikking en preventie haaruitval. Er zijn dus nogal wat fora die mijn interesse hebben.

Gegroet,

Jawa
Jan Waals is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2009, 23:25   #184
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hartelijk welkom op HaarWeb, Jan. We zijn altijd blij met professionals die ons kunnen steunen met informatie en hun inzichten!

Een klein verzoekje (het is geen harde eis) van mijn kant daarbij is of je een handtekening kunt gaan voeren waarin je aangeeft dat je een zakelijk belang hebt in de haarwereld. Vooral op het transplantatieforum is dit gebruikelijk. Niet om reclame te maken, maar gewoon om niet het verwijt te krijgen dat je een geheime agenda voert of zo. Er zijn daar ook andere consulenten actief.

Als je er voor kiest, hou het kort en krachtig en niet te opvallend:

Professioneel adviseur
voor adviezen over haartransplantaties, haarwerken, cosmetische haarverdikking en preventie van haaruitval.


of zoiets
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 8 maart 2009 om 12:40
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2009, 00:34   #185
silvie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2009
Berichten: 8
aangenaam lotgenoten

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum,

Ik ben Silvie 31 jaar en heb pas te horen gekregen van de dermateloog dat ik AGA heb.

Deze site is geweldig zoveel informatie echt ongelooflijk zodat ik ook echt zie dat ik niet de enigste ben met zo´n rot aandoening. En dat iedereen elkaar zoveel mogelijk probeerd te steunen.

Echt vreselijk dat ik mijn mooie lange haar niet meer terug zal krijgen!!!! Vrij Kort haar zoals nu is helemaal niets voor mij, en iedereen maakt opmerkingen waar is al je lange haar bla bla.

groetjes Silvie
silvie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 22:39   #186
Sapulidi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2009
Berichten: 6
Voorstellen

Goededag,

Bij deze stel ik mezelf dus even voor. Mijn naam is Alex, ben 22 jaar en al een tijdje kalende. En ik vind het vreselijk (net zoals vele anderen hier natuurlijk). Desalniettemin ben ik blij dat er een site zoals deze is, want deze helpt mij nu al bijzonder veel.

De laatste tijd begint het 'kaal worden' heel erg te knagen (iets wat mij nu al zo'n 4 jaar bezig houdt, maar de afgelopen maanden extreem). Mijn leven lijkt hierdoor zelfs in een soort van neerwaartse spiraal te raken (mentaal dan), en hoewel ik het allemaal nog aardig kan relativeren heb ik wel het gevoel dat het een dusdanige invloed heeft dat ik nu wel serieuze stappen wil gaan nemen. Ik denk dat ik ook al in een vrij verregaand stadium ben belandt en overweeg nu dus een HT. Waar ik in andere fora nog het een en ander lees maar ook nog even een aantal vragen ga stellen m.b.t. HT's.

Heb tevens al gezien dat er zeer veel behulpzame mensen zijn hier en daar wil ik jullie nu alvast voor bedanken .

Groeten!

Sap.
Sapulidi is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2009, 00:35   #187
syneast
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2009
Berichten: 13
voorstellen

Dag allemaal!

Hierbij neem ik even de gelegenheid om me voor te stellen.
Mijn naam is Robert, 25 jaar. Erfelijke kaalheid begint zich ondertussen als een sluipmoordenaar aan mijn hoofdharen te trekken. (inhammen) NW2. -> Niet helemaal volgens het plaatje, mijn inham aan de linker kant zet veel dieper door dan de rechter.

Gezien mijn vader (58) ondertussen ongeveer al zijn haren boven op zijn hoofd kwijt is, en zijn kaalheid ook rond zijn 23-25e begon te manifesteren bij zijn inhammen is mijn interesse voor dit onderwerp een hot issue. (Vandaar mijn inschrijving)

Alvast wat start-topics doorgenomen (Haaruitval dummy's en woordenboekje)
Paar termen zijn al helder. NW AGA DHT etc.

Hoop hier heel wat op te steken en meer achtergrondinformatie te winnen over erfelijke kaalheid.

Groeten,

Robert
syneast is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2009, 02:20   #188
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Leuk Robert, welkom! Zelfs voor je vader is het nog niet te laat!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 01:55   #189
Jocham
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2009
Berichten: 4
Hoihoi,

Ik ben ook nieuw! (Verrassing!) Ik heet Jochem, ben 24 jaar en ik word kaahaaaal! Boehoehoe! *Dramatische muziek* :'(

Anyway, de situatie is dus als volgt: Mijn vader is kaal, mijn opa's zijn kaal, kortom ik ben gedoemd. Bij mijn pa begon het al vrij vroeg rond zijn 24e, en op zijn 28e was hij zowat helemaal kaal. Of ik hetzelfde ga krijgen weet ik niet, voorlopig ligt mijn broertje (2 jaar jonger) aan kop, grotere inhammen en bovenop al een licht plekje. Ik heb voorlopig alleen nog kleinere inhammetjes. Mijn broertje zit er overigens minder mee als ik en toen ik van de week aan mijn pa vertelde dat het mij laatst opviel barste hij in lachen uit (klootzak :p).

Eigenlijk het enige waar ik een beetje mee zit is dat mijn lief me niet meer wil :p ik zou niet graag een kalend iemand hebben iig :p

anyway, ik gebruik nog geen middeltjes, ben er ook erg voorzichtig mee. Mijn gezondheid is me erg lief, nog liever dan mijn haar ^^
Jocham is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 12:42   #190
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Kijk rustig rond, Jochem en stel gerust vragen als je die voelt opkomen.

Als je kaler worden kunt accepteren, dan is dat toch wel het makkelijkst. Stop liever tijd in je relatie dan in een strijd waar je niet echt op zit te wachten!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 15:57   #191
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Kijk rustig rond, Jochem en stel gerust vragen als je die voelt opkomen.

Als je kaler worden kunt accepteren, dan is dat toch wel het makkelijkst. Stop liever tijd in je relatie dan in een strijd waar je niet echt op zit te wachten!
Wat ik me afvraag, is het niet een idee een standaard reply te maken om iedere nieuweling die iets aangeeft als "help ik word kaal wat kan ik eraan doen?" direct van repliek te dienen. De antwoorden die mensen geven zijn toch altijd hetzelfde, fina en minox.

Gewoon een gedachte van mijn kant
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 16:32   #192
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Wat ik me afvraag, is het niet een idee een standaard reply te maken om iedere nieuweling die iets aangeeft als "help ik word kaal wat kan ik eraan doen?" direct van repliek te dienen. De antwoorden die mensen geven zijn toch altijd hetzelfde, fina en minox.
Gewoon een gedachte van mijn kant
Iedere nieuweling zou eerst Eerste Hulp bij Haarverlies en het Haarwoordenboekje moeten lezen.
En er kan ook nog een FAQ opgesteld worden, zowel voor minox als fina.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 17:23   #193
Jocham
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2009
Berichten: 4
Nouja zo 'help ik wordt kaal'-achtig was mijn post ook weer niet ^^

Het was meer een 'hoi, ik wordt kaal, jij ook?'-achtige post
Jocham is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 20:15   #194
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik begrijp de suggestie, Tato, maar ik ben zelf meer van de persoonsgebonden aanpak. Dit is ook het voorstelhoekje, vaak hoeft een reactie eigenlijk niet, want er staan meestal geen vragen in. Maar ik wil graag dat nieuwkomers zich welkom voelen

Ik kreeg niet de indruk dat Jochem nou meteen zat te wachten op advies over allerlei haargroeimiddelen. Hij is oud en wijs genoeg om zijn eigen gedachten daarover op te maken en na even rond kijken op het forum eventueel gericht vragen daarover te stellen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 20:32   #195
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik begrijp de suggestie, Tato, maar ik ben zelf meer van de persoonsgebonden aanpak. Dit is ook het voorstelhoekje, vaak hoeft een reactie eigenlijk niet, want er staan meestal geen vragen in. Maar ik wil graag dat nieuwkomers zich welkom voelen

Ik kreeg niet de indruk dat Jochem nou meteen zat te wachten op advies over allerlei haargroeimiddelen. Hij is oud en wijs genoeg om zijn eigen gedachten daarover op te maken en na even rond kijken op het forum eventueel gericht vragen daarover te stellen.
Even voor de duidelijkheid, het ging me niet om Jochem.

Maar er worden heel vaak topics geopend met dezelfde vraag, daarom een beetje.
Tato is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 22:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.