Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 augustus 2009, 20:29   #226
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
Stabilisatie natuurlijke manier

Hallo allemaal, mijn naam is Wouter en ben 26 jaar. Nadat ik vorig jaar merkte dat mijn haar dunner werd en begon uit te vallen, is me opgevallen dat dit proces het laatste half jaar wat versneld is..

Na wat beginnend onderzoek, vooral op dit forum, ben ik er vrij zeker van dat het om AGA gaat. Ik ben best bereid te accepteren dat het bovenop wat dunner en minder is geworden, maar ik zou de uitval en verdunning nu wel graag willen stabiliseren.

Dit zou ik liever niet met chemische middelen willen doen, ben hier normaliter vrij gevoelig voor. Om stabilisatie te bewerkstelligen zoek ik naar een natuurlijk alternatief, heb al e.e.a. gevonden op dit forum en sta open voor suggesties en tips!
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 09:50   #227
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutergm Bekijk bericht
Dit zou ik liever niet met chemische middelen willen doen, ben hier normaliter vrij gevoelig voor. Om stabilisatie te bewerkstelligen zoek ik naar een natuurlijk alternatief, heb al e.e.a. gevonden op dit forum en sta open voor suggesties en tips!
Alle leven draait om chemie, dus staar je er niet blind op. Maar ik kan me voorstellen dat je liever niet aan serieuze medicatie begint. Acceptatie is in mijn ogen nog altijd het beste.

Een middel dat wel wordt gebruikt als alternatief voor bijvoorbeeld finasteride is Saw Palmetto, de bessen van de zaagbladpalm. Er zijn ook ouderwetse lotions op de markt, zoals berkenwater, die haargroei beloven. En verder zijn er nog legio middelen/manier om in ieder geval de kwaliteit van het haar dat je nog hebt te verbeteren. Omega's, speciale supplementen (bv. MSM), groene thee, haarverdikkende shampoo's of conditioners, ....
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2009, 19:52   #228
LaBelleza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2009
Berichten: 2
Hoi ik ben Emina, uit omgeving rotterdam. Ik ben 20 jaar en studeer in maart af aan de pabo.
Ik heb me hier aangemeld omdat ik regelmatig veel haren verlies, en nu ook een probleem heb op mn hoofdhuid.

Groetjes Emina
LaBelleza is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 12:44   #229
kenshiro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 1
Hallo allemaal
Ben 25 jaar en kom uit Amsterdam. Nooit problemen gehad met mijn haar maar nu gaat het opeens niet goed meer goed. Ik heb frontaal opeens veel kleine haren en mijn haarlijn lijkt op te schuiven. Terwijl ik eigenlijk nooit merk dat ik haren verlies bij het douchen of na het slapen...
Heel vervelend. Nu ben ik hier voor hulp. Ik hoop dat ik mijn oude haren weer terug krijg!
kenshiro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2009, 11:56   #230
Arietje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 3
Hallo

Hoi ik ben een jongeman van 22,

Een half jaar geleden merkte ik na het kortscheren van mijn haar plekken voor op mijn hoofd waar minder haar groeide. In eerste instantie dacht ik aan een foutje met de tondeuse maar ook na een paar weken zag ik op foto's een dunbehaarde plek. Vorige maand ben ik bij de kapster geweest, die zag het nog niet eens, maar raadde mij vitamine B complex forte aan. Sinds een aantal weken gebruik ik dat nu.

Mijn vrienden zien het ook niet echt, maar zelf zie ik een geleidelijke achteruitgang, nog dunner haar en haarverlies bij het douchen. Waarschijnlijk omdat ik er heel erg op let. Naast de vitaminetabletten ben ik plaats van gel wax gaan gebruiken, dat helpt voorlopig nog erg. Met gel gaan de haren aan elkaar plakken en lijkt het haar nog dunner.

Natuurlijk wil ik niet kaal worden, maar ik heb het er ook niet voor over om producten als finastiride te gaan gebruiken. Zowel de kosten als de gezondheidsrisico's vindt ik de 'kaalheidsbestrijding' niet waard.

Zelf zit ik aan rooscureshampoo te denken, maar ik heb eigenlijk nooit last van roos. Helpt het dan wel, of moet ik aan andere shampoos gaan denken.
Arietje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2009, 19:02   #231
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom, Arietje, ook al is het niet leuk om hier te 'moeten' komen. Je kunt hier een schat aan informatie vinden.

Ik kan je meteen verklappen dat vitamine B tegen erfelijke mannelijk kaalheid, wat jij hoogstwaarschijnlijk hebt, niet helpt. Ook rooscure zal op termijn minimaal effect hebben en ik heb nog nooit van een andere shampoo gehoord die wel helpt.

Tenzij je minimaal het pad van topicals inslaat (er zijn tegenwoordig topicals met minoxidil én finasteride), is het beste wat je kunt doen je kaalheid gewoon accepteren. Je haar milimeteren was daartoe al een heel goede zet!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2009, 13:07   #232
luna30
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2009
Berichten: 19
Ook even voorstellen.

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 28 jaar en sinds enkele maanden bezig met het probleem van haaruitval.

Ik ben al snel naar de huisarts toegestapt en ben er inmiddels achter gekomen dat ik PCOS heb (cystes op de eierstokken). Verder loop ik bij de dermatoloog voor een uitgebreid bloedonderzoek en ook laat de gynaecoloog mijn bloed nog onderzoeken.

Omdat ik er erg snel bij ben geweest (gelijk op mn strepen ben gaan staan bij de HA) is mijn haarverlies nog te overzien op dit moment. Ik dacht dat het misschien goed is om mijn bevindingen met jullie te delen zodat we iets van elkaar kunnen opsteken.

Even kort mijn verhaal waarmee ik ook bij de HA ben aangeklopt:

Januari gestopt met diane 35 (welke ik slik sinds mijn 18e jaar tegen acne en lichte overbeharing) reden: verminderd libido en depressieve klachten.

Sinds mei is mijn haaruitval gaan opvallen. Inmiddels een haardos van zeker 30% minder. Kruinen die kalend zijn en voorop het hoofd duidelijk minder haar. Per dag verlies ik rond de 200 haren en op wasdagen het dubbele.

Maandag a.s. krijg ik de uitslag van bloed van de dermatoloog. Hij prikt oa op ferretine, bloedarmoede, schildklier en lever.
De hormonen worden geprikt door de gynaecoloog maar daarvoor moet ik wachten op mijn volgende menstruatie (moet prikken op cyclusdag 3 of 5)

Let the games begin! Ik ben in ieder geval vastbesloten volop in de tegenaanval te gaan en mijn haardos te behouden!

Groetjes Luna
luna30 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2009, 15:16   #233
MsFoShizzle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2009
Locatie: The Hague
Berichten: 6
ff voorstellen

Beste forummers,

Ik ben nieuw maar lees al geruime tijd mee, vind deze site erg waardevol!
Ik ben een vrouw van 35 jaar uit het hartje centrum van Den Haag en heb sinds april vorig jaar last van haaruitval omdat ik in een hele erge stressperiode zat en nog steeds zit. Na de diagnose AGA ben ik me meer gaan verdiepen in dit onderwerp. Vraag me ook af of deze diagnose juist is trouwens!

Ik leef met jullie mee want weet hoe ingrijpend dit is voor mannen maar vooral voor vrouwen!

Gegroet,

MsFoShizzle
MsFoShizzle is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2009, 14:30   #234
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb eigenlijk geen idee, maar had je wel het vakje "Mij Onthouden" aangevinkt bij het inloggen?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2009, 15:49   #235
Gerlin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 1
Exclamation

Heey allemaal
Ook ik ben nieuw!
Weet sinds juli 2009 dat ik AGA heb.
Daarvoor kampte ik een jaar met haaruitval, verscheidene onderzoeken gehad omdat er eerst gedacht werd aan hormoonschommelingen.
Dus ik moest maar afwachten, want dat moet vanzelf wel over gaan.
Toch vertrouwde ik het niet en heb bij de dokter een doorverwijzing afgedwongen.
Bij de dermatoloog aangekomen zag hij meteen dat ik AGA heb.
Er werd gezegd dat ik de Diane pil maar moest gebruiken om het haaruitval te laten verminderen.
Dit wilde ik niet, omdat ik juist met de pil gestopt was wegens nare bijverschijnselen.
Hierna werd ik aan mijn lot overgelaten. Het voelde echt alsof ik het dan zelf maar uit moest zoeken.
Ben naar de kapper geweest om ondersteunende vorm van permanent in te laten zetten, maar dit zakte heel snel uit en gaf niet het gehoopte reslutaat.
Afgelopen week een emotioneel heftige week gehad en ook mijn haaruitval werd veel erger.
Het lijkt wel alsof er geen houden meer aan is.
Ik heb veel vragen en hopelijk kunnen jullie mij wat adviezen geven.
Zoals: wat nu te doen? Ik voel me onzeker over mijn dunne bosje haar en scheiding is steeds duidelijker te zien.
Heb het idee dat het heel hard gaat en dat ik nu echt stappen moet gaan ondernemen.
Fijn dat er een site is waar ik met lotgenoten over dit probleem kan praten!!

http://alopeciaandrogenetic.hyves.nl/ heb ik aangemaakt om het taboe te doorbreken. Zou leuk zijn als je er lid van wil worden!
Gerlin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2009, 01:29   #236
ArJay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2009
Berichten: 1
Hoi iedereen.
Ik ben 25, woon in Limburg en heb AGA. Het begint zich sinds een jaar te uiten. Ik vind het niet zo erg dat het aan de voorkant wat afneemt; dat ziet er nu nog wel redelijk bij mijn leeftijd passend uit. Een groter probleem is het uitdunnen van het gebied rond de kruin. Dat was wel even schrikken toen ik het de eerste keer zag. Ik heb er geen problemen mee dat ik kaal ga worden, zoals mijn vader. Ik heb er echter wel problemen mee dat het zich nu al begint te uiten, hetgeen bij mijn vader naar zeggen pas later is gebeurd. Ik heb mezelf gezegd dat ik voor mijn 30e waarschijnlijk voor de chirurgische oplossing zal kiezen als het nog veel erger wordt. Dit is echter een laatste oplossing. Ik denk, als ik het zo lees, dat er best nog veel oplossingen zijn om het nog een kleine 20 jaar uit te stellen, althans dat hoop ik. Voor pilletjes en dure versterkende shampoos neem ik mij nog even de tijd om het uit te zoeken.

De hairmax laser comb lijkt me een goede investering, maar ik heb toch al wat kritiek gelezen. Daarentegen is dit product misschien voor mij wel een oplossing, aangezien ik nog in het prille beginstadium van AGA zit. Er valt dus best nog een hoop te redden de komende jaren. Kan een van jullie met ervaring en kennis mij vertellen of ik dit op de juiste manier benader? Of zijn er andere oplossingen aan te raden in mijn situatie?

Ik lees het wel. PB's hier over zijn welkom natuurlijk. Groet!
ArJay is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2009, 09:27   #237
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom, ArJay. Goed dat je ons gevonden hebt. Je benadert de situatie op een verstandige manier, paniek is nergens goed voor

Het valt me wel op dat je nu al over een chirugische oplossing spreekt. Besef dat hoe meer je kaalt hoe magerder ook het resultaat van deze 'oplossing' zal zijn. Zelf heb ik altijd gestreefd naar zoveel mogelijk behoud. Mijn HT was de kroon op het werk.

Ik vind dat je de meest ingrijpende strijmiddelen pas moet inzetten als mindere middelen hun kans hebben gehad. Dus eerst smeren, dan pas slikken en pas in het laatste stadium in je laten snijden!

Ik hoop dat HaarWeb je kan helpen in het maken van keuzes die bij je passen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2010, 22:36   #238
Sheldon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2010
Berichten: 10
hallo

ik ben nieuw hier. ik ben 19 jaar en kom uit belgië. ik heb nu nog een dikke bos haar, maar heb toch al een terugwijkende haarlijn en er beginnen zich inhammen te vormen. ook merk ik dat ik minder haar heb als pakweg 3 jaar geleden. mijn pa en zowat al mijn nonkels zijn kaal, dus ik heb zeker AGA, je moet geen dokter zijn om dat te zien. Als ik nu begin, kan ik de vele haren die ik nu nog heb behouden, maar ik weet niet goed waar te beginnen.

ik dacht aan finasteride, maar zowat iedereen heeft daar precies (serieuze) bijwerkingen van. als er mensen zijn zonder enige (vervelende) bijwerkingen hoor ik het graag, misschien overweeg ik het dan toch.

verder, wat is het beste wat ik kan doen? ik heb al gelezen over minoxidil, maar ik heb nu al last van zeer vettig haar (en roos) en ik denk dat dat enkel nog gaat verergeren ermee. Zijn er bepaalde shampoos, voedingssupplementen of andere waar ik meer mee gebaat ben? (en die in belgië verkrijgbaar zijn). of beter zijn er shampoos en dergelijke die vettig haar en roos op een dermate wijze bestrijden dat ik wel minoxidil kan gebruiken zonder er als een frituurpot uit te zien?

ik hoor jullie reacties graag, die meestal een meer getrouw beeld geven dan wat de dokter uit zijn boekjes kent.
Sheldon is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 10:33   #239
papatata
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 8
Hey mensen,

Ben ook nieuw op het forum,wel jaren rond gekeken en verhalen gelezen.
Heb zelf 4 jaar geleden Alopecia Areata gehad begon met een klein plekje en verloor veel haren.
Toen besloot ik me haren kaal te scheren en me schedel leek net een voetbal zoveel kale plekken.
Me haren kwamen terug naar 1 maand alleen de kale plek waar het mee begon is pas naar 4 jaar dicht gegaan.

Heb nog steeds een volle bos haar waar ik heel blij mee ben.
Wil alleen tegen de mensen zeggen geef nooit op en denk positief.
Probeer eerst aan te kijken of je haren op natuurlijke wijze terug komen voordat je besluit sterke medicijnen te nemen.

Had ook minox gekocht voor in geval dat het mis zou gaan,ben blij dat ik er nooit aan ben begonnen.
Nu slik ik alopesan voor behoud van me haar,weet niet of het werkt maar dat maakt niet uit.

Wil alleen zeggen dat stress veel met je haar kan doen.

Nou dat was me verhaal

groetjes pat
papatata is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2010, 20:29   #240
Papa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2009
Berichten: 3
Geslacht:
Hallo allemaal,

Ben ook net lid geworden. Ik ben 42 jaar en heb besloten na jaren aanzien hoe mijn haar steeds dunner wordt er nu toch maar eens wat aan te gaan doen. Vooral op de kruin wordt het nu steeds zichtbaarder. Hoop dat ik veel info op jullie forum kan vinden.

Groet,
Papa
Papa is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.