Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,75 gemiddeld. Weergave
Oud 3 december 2004, 00:34   #316
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik had die theorie ook al van je vernomen en ik vind het niet onwaarschijnlijk. Het kan als vuistregel wel opgaan.

maar toch denk ik ook wel dat AGA begint door een "trigger" en niet door gevoeligheid van androgeenreceptoren. Die trigger kan op je 20ste maar ook op je 40ste komen. Iemand van 40 kan ook in 4 jaar kaal worden, net als iemand van 20. Dus als je het zo bekijkt is de vermeende relatie tussen leeftijd en hoe moeilijk het te bestrijden is niet zo waarschijnlijk.
Sinds mijn haaruitval ben ik de mensen die aan dezelfde kwaal lijden meer gaan bestuderen. Het valt wel op de oudere mannen +40 jaar die aan AGA lijden het kaalwordingsproces veel trager gaat als bij mannen die rond de 20 jaar zijn. Sommige mensen waarmee ik heb gestudeerd en die ik na 2jaar terug tegenkom zijn bijna helemaal kaal geworden. Terwijl mijn buurman die al midden de 40-jaar is sinds vele jaren hetzelfde kaal plekje op de kruin heeft met redelijk diepe inhammen.

Ik denk dat die "trigger" of gevoeligheid aan DHT sinds de geboorte bestaat bij elk aan AGA lijdende persoon. Alleen zal deze gevoeligheid bij de ene zich sneller ontwikkelen gedurende de jaren als bij andere. De gevoeligheid aan DHT kan zich maximaliseren wanneer de persoon 25 jaar is maar kan zich ook pas voordoen wanneer hij pas 50 is.
__________________

fina (20/11/2003)
minox 5% 1x/d (terug begonnen op 01/10/2004)
msm 1000mg/d
omega3 1xdag
p5p NOW 2xweek (1/10/2004)
zink 2xweek
Nizoral schampoo 3xweek
Rozemarijn schampoo 4xweek
mjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 01:50   #317
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
Het begon toen ik rond de 16 was, tel uit je winst

Er is nu vrij weinig over, maar ik blijf hoopvol.....iets anders kan ik niet zijn.

De kennis over AGA en zijn processen isin de laatste jaren enorm toegenomen vergeleken met de periode ervoor. Als je zegt dat het kansloos is zeg ik van niet, als ik 10 jaar geleden 22 was geweest met zo een kale kop was het idd vrij kansloos denk ik. Ik denk dat er veel in het verschiet ligt de komende 5 jaar, ik heb de tijd......en de hoop

Er schijnen ook al mensen over pillen te beschikken die binnen 5 weken haargroei veroorzaken bij reeds kale mannen namelijk
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:04   #318
alwin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Berichten: 15
Vraagje aan sonofsam

wat vind je van deze multivitamin?

multivitaminen met pyridoxal.
http://www.stay-active.nl/nl/dept_295.html
alwin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:28   #319
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
SoS, wanneer je de receptoren zelf aanpakt ben je in één keer van het hele probleem af en hoef je niets meer te doen met Type I of II enzovoort. Ik kan natuurlijk nog niet veel zeggen, maar ik hoop met Fluridil een middel gevonden te hebben dat in staat is om in zijn eentje mij te verlossen van AGA en tot nu toe heb ik goede hoop verzameld.
Ben ik het wel mee eens ja, geen receptoren / maximale recpetorblokkade = het einde van het AGA-tijdperk...

SoS
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:32   #320
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ben ik het wel mee eens ja, geen receptoren / maximale recpetorblokkade = het einde van het AGA-tijdperk...

SoS
Ja, dat klopt. Ik denk dat wanneer er met een middel gegarandeerd wordt, dat deze de receptoren compleet uitschakelt/blokkeert, dat je dan het meest krachtige hebt, wat er is.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:33   #321
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik had die theorie ook al van je vernomen en ik vind het niet onwaarschijnlijk. Het kan als vuistregel wel opgaan.

maar toch denk ik ook wel dat AGA begint door een "trigger" en niet door gevoeligheid van androgeenreceptoren. Die trigger kan op je 20ste maar ook op je 40ste komen. Iemand van 40 kan ook in 4 jaar kaal worden, net als iemand van 20. Dus als je het zo bekijkt is de vermeende relatie tussen leeftijd en hoe moeilijk het te bestrijden is niet zo waarschijnlijk.
Ook ik geloof in een trigger. Genetische trigger dan wel een externe trigger. Maar het zal lastig worden om triggers te gaan bepalen. Ikzelf denk dat stress één van de mogelijke triggers is.

Son of Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:37   #322
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ook ik geloof in een trigger. Genetische trigger dan wel een externe trigger. Maar het zal lastig worden om triggers te gaan bepalen. Ikzelf denk dat stress één van de mogelijke triggers is.

Son of Sam
Stress lijkt mij wel wat sterkt. Welke vorm van stess bedoel je dan, want volgens mij bestaan er twee: eentje op het kortere termijn (in het geval van gevaar bijvoorbeeld) en eentje op het langere termijn (een voortdurend proces van spanningen op het werk bijvoorbeeld). Die eerste schijnt gezond te zijn, maar die tweede (zoals we weten) niet. Maar ik kan het mij niet voorstellen dat een stressimpuls opeens zorgt voor een gevoeligheid van de receptoren. Ik zelf denk echt puur aan een genetische trigger.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:38   #323
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alwin
Vraagje aan sonofsam

wat vind je van deze multivitamin?

multivitaminen met pyridoxal.
http://www.stay-active.nl/nl/dept_295.html
Ik geloof alleen in vitamine-supplementen bij tekorten, maw wanneer de desbetreffende persoon een hypovitaminose heeft. Als jij geen rare klachten hebt (bijv. gemakkelijke bloedingen, verminderde visus etc.), mag je ervan uitgaan dat je van alle vitaminen wel genoeg hebt.

Waarom zou je dan supplementen gebruiken? Haren groeien wel normaal als je al op 100% met je vita's zit.

Deze pil, vol met stuff, kan echter weinig kwaad. Ik zou er echter 1 per week nemen of nog minder zelfs. Kosten altijd tegen over baten zetten. Het heeft geen meerwaarde dit elke dag in te nemen.

Son of Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:40   #324
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Stress lijkt mij wel wat sterkt. Welke vorm van stess bedoel je dan, want volgens mij bestaan er twee: eentje op het kortere termijn (in het geval van gevaar bijvoorbeeld) en eentje op het langere termijn (een voortdurend proces van spanningen op het werk bijvoorbeeld). Die eerste schijnt gezond te zijn, maar die tweede (zoals we weten) niet. Maar ik kan het mij niet voorstellen dat een stressimpuls opeens zorgt voor een gevoeligheid van de receptoren. Ik zelf denk echt puur aan een genetische trigger.
Langdurige stress. Haren in de anagene fase kunnen bij langdurige, aanhoudende, hevige stress overgaan in de telogene fase. Heel vaak is dit effect tijdelijk, maar soms zie je dat het zich niet meer (volledig) herstelt.

Wsch. is de trigger een combi van factoren met als belangrijkste een genetische factor.

SoS
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:41   #325
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Maar SoS, hoe denk jij over de vitaminepil in het algemeen? Laatst was er een arts op TV, die beweerde dat het allemaal maar onzin is en dat je de vitaminen en mineralen het beste uit voedsel kunt halen.

Ik krijg overigens een beetje het gevoel dat we hier in Nederland overgaan op het Amerikaanse leven. Lekker ongezond en dan maar aanvullen met pillen. Wat een wereld toch...
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:42   #326
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalevandaal
Er schijnen ook al mensen over pillen te beschikken die binnen 5 weken haargroei veroorzaken bij reeds kale mannen namelijk
Zoals Pindakaas in zijn onder-tekst heeft staan:
"Patience, the right regimen is on his way"
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:42   #327
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Langdurige stress. Haren in de anagene fase kunnen bij langdurige, aanhoudende, hevige stress overgaan in de telogene fase. Heel vaak is dit effect tijdelijk, maar soms zie je dat het zich niet meer (volledig) herstelt.

Wsch. is de trigger een combi van factoren met als belangrijkste een genetische factor.

SoS
Dat is waar, maar dat is dan diffuus en kan net zo goed voorkomen aan de achterkant of aan de zijkanten van het hoofd. Haaruitval door stress verloopt niet volgens het AGA-patroon.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:45   #328
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar SoS, hoe denk jij over de vitaminepil in het algemeen? Laatst was er een arts op TV, die beweerde dat het allemaal maar onzin is en dat je de vitaminen en mineralen het beste uit voedsel kunt halen.

Ik krijg overigens een beetje het gevoel dat we hier in Nederland overgaan op het Amerikaanse leven. Lekker ongezond en dan maar aanvullen met pillen. Wat een wereld toch...
Ik ben geen voorstander van vitaminen slikken. Heel veel mensen hebben het namelijk niet nodig. Tenzij je ondervoed bent of dergelijks. Als je elke dag gewoon drie maaltijden eet, gevarieerd, dan is de kans dat je een vitamine-probleem hebt MINIMAAL.

Sommige vitaminen zou je eventueel kunnen slikken; ik doel daarmee met name op een paar waar ik een voorstander van ben: P-5-P en biotine ("vit. H").

Hoe denk jij over slikken van vita's dan Haarmannetje?

SoS
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:48   #329
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat is waar, maar dat is dan diffuus en kan net zo goed voorkomen aan de achterkant of aan de zijkanten van het hoofd. Haaruitval door stress verloopt niet volgens het AGA-patroon.
Dat klopt wel, maar het gegeven dat stress invloed kan hebben op haaruitval, is misschien ook een teken dat het een onderdeel vormt bij het begin van bepaalde alopecia's, zoals bijv. AGA. Dit is moeilijk te bewijzen, maar ik merkte vroeger bij mezelf dat als ik lekker in mijn vel zat, mijn haar ook altijd mythische vormen aannam en dat wanneer ik een stress-periode had ik het Zwarte Goud maar moeilijk in Vrouw-Magnetisatie-Vorm kreeg.

Son of Sam
PS het is maar een hypothese...
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2004, 12:49   #330
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ik ben geen voorstander van vitaminen slikken. Heel veel mensen hebben het namelijk niet nodig. Tenzij je ondervoed bent of dergelijks. Als je elke dag gewoon drie maaltijden eet, gevarieerd, dan is de kans dat je een vitamine-probleem hebt MINIMAAL.

Sommige vitaminen zou je eventueel kunnen slikken; ik doel daarmee met name op een paar waar ik een voorstander van ben: P-5-P en biotine ("vit. H").

Hoe denk jij over slikken van vita's dan Haarmannetje?

SoS
Hetzelfde eigenlijk. Ook ik vind het onzin om allerlei supplementen te slikken, wanneer je gewoon een normaal gevarieerd eepatroon hebt. Je kunt namelijk heel goed merken, wanneer je vitaminetekorten hebt, aan onder andere je haar (en dan vooral kijken naar de zijkanten en achterkant), aan je nagels (mineralen dan vooral), je weerstand, je tandvlees enzovoort.

Maar zoals je zegt kun je je misschien wel toeleggen op een aantal supplementen, zoals P-5-P.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voeding, vitamines & kruiden idoena Overige (haar)discussies - Algemeen 235 28 juli 2009 18:09
Vitamine E Succinate vermindert werking androgeenreceptor Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 19 28 april 2008 00:12
Vit. B6, ik weet het ook ff niet meer Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 4 23 november 2006 22:55
Vitamine B6 klaas Medicijnen/haargroeimiddelen 3 23 maart 2004 21:26
Zinc gluconate en vitamine B6 (Pyridoxal 5' phosphate) Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 0 12 maart 2003 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.