Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 april 2007, 10:09   #1
Scarlett
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 7
Verhaal met een happy end part 2

Hallo allemaal (en vooral Georgie, Ray, Hanna en Henk)

Een tijdje geleden heb ik hier mijn verhaal gepost. Hier werd echter jammer genoeg niet zo leuk op gereageerd. Ik vind het erg jammer dat jullie dachten dat mijn verhaal een of andere reclame stunt was.
Omdat ik jullie nog steeds wil helpen met mijn verhaal plaats ik het nog een keer.

Bij deze,

Hallo lieve mensen met een haarprobleem.

Ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen. Aankomende zomer is het twee jaar geleden dat ik twee maanden ben gaan backpacken met mijn vriend. Het was een super reis, maar één voorval was erg "vervelend." Ik besloot een duik te nemen in een niet al te lekker uitziend zwembad. Mijn mooie, lange blonde haar kwam er na en uurtje zwemmen groen uit....toen ik ging douchen voelde ik allemaal haartjes langs mijn lichaam glijden. We waren nog maar net op reis, dus ik probeerde er niet al te veel op te letten en dacht, "ach als ik weer thuis ben in NL komt het vast goed." Eenmaal aangekomen in NL ging het helemaal niet beter. Ondertussen veranderde ik van een vrolijk meisje in een geobsedeerd verdrietig persoon.
Ik besloot naar een dermatoloog te gaan en omdat hij ook wel meteen zag dat mijn haar teveel uitviel (ik ging er met mijn handen doorheen en haalde er een hoop uit, ach jullie kennen het wel) besloot hij een bloedonderzoek toen doen.
Nou je kan je wel voorstellen hoe het die daarop volgende twee weken ging. Helemaal gestressed en depressed ging ik naar mijn nieuwe werk ( ik was namelijk net begonnen met mijn eerste baan.) Twee weken later volgde de uitslag, telogeen effluvium. Dus ik voelde me al iets beter, gelukkig was het geen hormonale kwestie. Ik had mezelf voorgenomen om me nu minder druk te maken en weer hoop te hebben op herstel. Ik ging naar de kapper en knipte mijn lange haar kort. Dat voelde ook veel beter. Alleen de weken, maanden gingen voorbij en er veranderde niks. Ik verloor elke ochtend alleen al minstens 100 haren bij het borstelen. Dus langzaam gleed ik weer in een enorme dip. Ik besloot om naar een acupuncturist te gaan. Dit heb ik ook een aantal maanden volgehouden, maar ik merkte geen verschil. Ook vele pillen gebruikt, gezond eten etc. eigenlijk alles gedaan wat als tip werd gegeven.
Ondertussen was er al een jaar voorbij en een kenmerk van tellogeen effluvium is dat het tijdelijk is, dus ik raakte (na weer een bezoek aan vele sites en ook dit forum) weer heel erg in paniek. Na een hele verdrietige zomer, ik was zo'n beetje 24 uur per dag bezig met mijn haar. Uiteindelijk ben ik helemaal ingestort, ik trok het niet meer, wilde eigenlijk niet verder leven. Ik ben weer terug gegaan naar naar de dermatoloog en gevraagd of hij alsjeblieft mij verder wilde onderzoeken. Wat bleek? Ik had helemaal geen uitgebreid onderzoek gehad de eerste keer. Bij een eerste bloedonderzoek kunnen ze nooit echt zien of het met hormonen te maken heeft. Dus ging ik nog een keer in het traject van onderzoeken. Dit keer moest ik ook mijn urine 24 uur sparen en daaruit kunnen ze wel zien of je haarprobleem hormonaal is. Dit laatste onderzoek kost veel tijd en daarom moest ik ook erg lang wachten. Elke keer als de dermatoloog mij belde op de afgesproken datum wist hij het nog steeds niet. Ik bouwde elke keer zo'n enorme angst op en elke keer werd de datum weer verzet. Uiteindelijk heeft het meer dan een maand geduurd voor dat ik uitsluitsel kreeg. Er werd niks afwijkends in mijn hormonen gevonden! Ik was erg opgelucht, net zoals mijn vriend, ouders en zus. Iedereen leefde erg met me mee. Ze hebben me erg goed opgevangen, ik was die tijd zo ontzettend depressief en bonkte zelfs af en toe met mijn hoofd tegen de muur van wanhoop.
Dit speelde afgelopen september 2006. Een tijdje na de uitslag heb ik me iets beter gevoeld, maar mijn haar viel nog steeds uit. Dus ik was nog steeds niks opgeschoten, ondertussen keek ik veel op het haarforum en ik indentificeerde me altijd erg met de verhalen van andere mensen. Met als gevolg dat ik me nog slechter ging voelen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fantastisch dat het haarweb er is, maar als ik alle verhalen las werd ik nog banger dat ik dat ook allemaal had. Ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die zich ook zo voelen.
Als laatste wanhoop daad ben ik weer een ochtend op internet wezen zoeken naar een oplossing. Ik wilde niet naar zo'n grote haarkliniek, omdat ik daar geen goed gevoel bij had. Toen eindelijk vond ik wat. Ik las op een site een verhaal over haaruitval door verzuring en wat ik daar las vond ik zo logisch klinken! Het bleek een site te zijn van een kapsalon. Ik heb meteen opgebeld en een afspaak gemaakt met de man die overigens erg aardig was en echt de tijd nam om antwoord op al mijn vragen te geven. Op maandag maakte ik de afspraak en de woensdag erop zat ik in de kapperstoel. Natuurlijk erg zenuwachtig. Het ging als volgt; De kapper kwam binnen en keek op mijn hoofd, drukte wat op mijn hoofdhuid en zij, "ooh, ik zie het al, lees dit maar even, ik kom zo." Dus kreeg ik een A4tje te lezen met informatie over haaruitval door verzuring. Daarna kreeg ik een hoofdhuidbehandeling en verliet ik de kapsalon met speciale shampoo, creme, lotion en bovenal hoop. Je gelooft het niet, maar de volgende dag toen ik alles had gebruikt en mijn haren borstelde vielen er zeker de helft minder uit. We zijn nu onderussen 4 maanden verder en mijn haaruitval is nu weer volgens een normaal partoon!!!
Na een zoektocht met veel verdriet van meer dan anderhalf jaar eindelijk een oplossing.
Dit verhaal is voor jullie allemaal! Ik weet hoe jullie je voelen, de angst, niet meer van je leven kunnen genieten zoals het hoort. Daarom mijn verhaal om jullie te vertellen dat er hoop is, echt waar, ik geloofde het niet meer. Het viel me namelijk op dat er zo weinig verhalen met een positief einde op deze site staan. Ik heb mezelf voorgenomen jullie niet te vergeten nu het beter met mij gaat en jullie mijn verhaal te vertellen.
Het is teveel tekst om alles over verzuring uit te leggen, daarom verwijs ik jullie naar de site van de kapsalon die mij zo ontzettend goed geholpen heeft:

www.uw-kapper.nl

Daarop kan je van alles vinden over haarproblemen en oplossingen!

Heel veel succes en sterkte en er is hoop!!!!

Ik zal regelmatig op het forum kijken of er mensen reageren op mijn verhaal, zodat ik jullie misschien nog wat meer kan uitleggen!

Liefs van Scarlett.


Ik hoop dat ik jullie hier een beetje mee kan helpen, ik begrijp dat als je al een tijd een haarprobleem hebt en zo weinig helpt dat je misschien nergens meer in geloofd, maar geef dit een kans! Heel veel succes en als jullie vragen hebben hoor ik het wel!

Groetjes Scarlett.
Scarlett is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 12:32   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die kapper heeft een gelikte website en verkoopt schandalig dure middeltjes, waar wanhopige patiënten vanzelfsprekend makkelijk intuinen.
Mocht er al sprake zijn van verzuring, dan is dat met goedkope middelen op te lossen en daarmee was jouw TE net zo snel genezen.

Heb je die website uitgeprint en aan jouw dermatoloog laten lezen?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 13:59   #3
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Nou Scarlett, weer het hele verhaal.
Een paar dingen vallen mij er in op:
de (uitwendige) middelen werkten van de een op de andere dag. Dat is fysiek onmogelijk, het is net zoiets als op 1 mei zwanger zijn en op 15 mei bevallen van een voldragen kindje. Het groeiproces van haar verloopt niet zo. Haar dat uitvalt is altijd in een bepaalde fase, en daar is intern of extern niets meer aan te veranderen.

Het is een wel erg gelikt geschreven verhaaltje, er worden dingen beschreven die bij het vaststellen van AGA zeer ongebruikelijk zijn (24 uur urine sparen? Doet mij meer denken aan een fertiliteitsonderzoek of de actie Moeders voor Moeders). Het vaststellen van hormonaal afwijkende waarden van het FSH, LH, testosteron, oestrogeen en progesteron en indien nodig prolactine, vindt altijd plaats met een bloedonderzoek.

De kapper prijst op zijn website 'uitgebreid onderzoek' aan om vast te kunnen stellen of er al dan niet sprake is van verzuring. Bij jou zag hij het allemaal direct.
Bovendien kan TE ook snel verbeteren.
En zoals Hanna stelt: verzuring, als die al aanwezig zou zijn, is op andere manieren, vrijwel kosteloos, makkelijk te verhelpen.

Ik heb het hele onderwerp 'verzuring' al eens uitgebreid besproken met mijn arts/acupuncturist, en volgens hem speelt verzuring geen rol bij haaruitval.

Je hele verhaal heeft een hoog onwaarschijnlijkheidsgehalte, en riekt zeer sterk naar slimme reclame. Als dat zo is, dan zou ik me eens in een hoekje gaan staan schamen.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 11 april 2007 om 14:02
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 17:05   #4
Scarlett
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 7
Nou Georgie, ik vind dit bijna ongelooflijk hoe jij reageert! En bedankt! Dit riekt naar, ik moet me schamen....gaat lekker, he?!
Het zijn idd dure producten en ik kan begrijpen als je op die site kijkt dat je denkt dat werkt niet etc. Maar het heeft mij geholpen en dat terwijl ik zo'n beetje alles had geprobeerd.
Ik heb nu gewoon een beetje buikpijn na het lezen van jou reactie! Ik heb helemaal geen zin in een welles nietes spelletje. Mijn intenties zijn goed.
Ik heb dit niet laten lezen aan mijn dermatoloog, misschien dat ik dat maar eens moet doen. Ik had hiervoor nog nooit van verzuring gehoord, ik wist ook niet dat het gewoon makkelijk te verhelpen is. Hoe werkt dit dan, Hanna?
Jeee, ik weet even niet meer wat ik jou nog kan vertellen, waarom ben jij zo boos Georgie? Ik wilde jullie alleen maar helpen met mijn verhaal. En het is echt waar dat mijn haaruitval heel snel verminderde en dat terwijl het al meer dan anderhalf jaar lang elke dag te veel uitviel..

Groetjes, Scarlett.

Laatst gewijzigd door Scarlett; 11 april 2007 om 19:43
Scarlett is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 17:30   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Rustig maar Scarlett. Het is wel lief van je om je ervaringen te willen delen met anderen. Je was echter blijkbaar nog niet op de hoogte van eventuele verzuring, waarover op dit forum al veel geschreven is.
Nee, je hoeft je zeker niet te schamen, maar je mag wel een beetje balen dat je zoveel geld hebt moeten betalen.
Daarom zou je die link naar die dure kapperssite beter kunnen verwijderen, voordat andere wanhopige patiënten er eveneens intuinen.

Groetjes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 19:42   #6
Scarlett
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 7
Hoi Hanna, thanks voor je (aardigere) reactie. Ik weet idd niet dat er al meer is geschreven over verzuring. Het is gewoon dat ik weet hoe klote je je kan voelen met een haarprobleem en ik dacht omdat dit mij zo goed had geholpen, whoo dit moet iedereen weten. Maar jij zegt dus dat het met gezond eten (wat ik al deed) ook opgelost kon worden? Ik vind het wel raar dat ik na het eerste bezoek al zo veel verbetering had.
Maar jee, wat een heftige reacties heb ik gehad.....
Wat voor haarprobleem heb jij precies? Iig wens ik jullie niets dan goeds en ik hoop dat jullie ook ooit beter worden.

Groetjes Scarlett.
Scarlett is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 19:45   #7
Scarlett
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 7
PS: Ik schaam me zeer zeker niet. Ik herhaalde alleen even de woorden van Georgie zodat hij/zij hopelijk in kan zien wat voor taalgebruik hij/zij gebruikt.
Scarlett is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 20:07   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarlett Bekijk bericht
PS: Ik schaam me zeer zeker niet. Ik herhaalde alleen even de woorden van Georgie zodat hij/zij hopelijk in kan zien wat voor taalgebruik hij/zij gebruikt.

Ik ben niet boos, dat maak jij ervan. Ik post alleen heel zakelijk. Hoewel ik een vrouw ben, hou ik niet van dat 'meisjesachtige' gedoe. Ik zeg dat je je zou moeten schamen ALS HET INDERDAAD reclame zou zijn. Het zou prettig zijn als je zou lezen wat er werkelijk staat.

En ik ben me heel goed bewust van mijn taalgebruik. En ook van het feit dat de hele wereld probeert mensen met haaruitval dure middeltjes aan te smeren die niet werken. Zoek hier op Haarweb maar eens op het woord 'scam'.

Inhoudelijk ga je trouwens nergens op in, valt me op. Je beweert dat afwijkende hormoonwaarden met een bloedtest niet op te sporen zijn, terwijl dat gewoon wel zo is. En dat urineverhaal komt wel heel vreemd over.

En als je verder niets weet over verzuring, zou ik daar gewoon even naar zoeken met behulp van Google of een andere zoekmachine, of hier op het forum zoeken. Dan kom je er ook achter dat verzuring, als die bestaat, veel te maken heeft met voeding, en ook zo op te lossen is, zonder dure middeltjes van een kapper.

Ik hou me voor mijn broodwinning bezig met copywriting, ook voor reclames, en kijk wellicht anders naar dit soort teksten dan de gemiddelde lezer.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 11 april 2007 om 20:17
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 20:18   #9
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
er is geen wetenschappelijk bewijs, juist bewijs dat het niet werkt.

mensen die hier net komen zullen het als hun redding zien waarna ze in handen vallen van zo'n geldwolf.

als die site echt objectief was dan bespraken ze wel minox en fina ...

http://www.uw-kapper.nl/tarieven/tarieven.html

een kapper die zulke tarieven rekent is niet te vertrouwen op zijn blauwe ogen.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 21:25   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarlett Bekijk bericht
Hallo allemaal (en vooral Georgie, Ray, Hanna en Henk)

Een tijdje geleden heb ik hier mijn verhaal gepost. Hier werd echter jammer genoeg niet zo leuk op gereageerd. Ik vind het erg jammer dat jullie dachten dat mijn verhaal een of andere reclame stunt was.
Omdat ik jullie nog steeds wil helpen met mijn verhaal plaats ik het nog een keer.

Bij deze,

Hallo lieve mensen met een haarprobleem.

Ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen. Aankomende zomer is het twee jaar geleden dat ik twee maanden ben gaan backpacken met mijn vriend. Het was een super reis, maar één voorval was erg "vervelend." Ik besloot een duik te nemen in een niet al te lekker uitziend zwembad. Mijn mooie, lange blonde haar kwam er na en uurtje zwemmen groen uit....toen ik ging douchen voelde ik allemaal haartjes langs mijn lichaam glijden. We waren nog maar net op reis, dus ik probeerde er niet al te veel op te letten en dacht, "ach als ik weer thuis ben in NL komt het vast goed." Eenmaal aangekomen in NL ging het helemaal niet beter. Ondertussen veranderde ik van een vrolijk meisje in een geobsedeerd verdrietig persoon.
Ik besloot naar een dermatoloog te gaan en omdat hij ook wel meteen zag dat mijn haar teveel uitviel (ik ging er met mijn handen doorheen en haalde er een hoop uit, ach jullie kennen het wel) besloot hij een bloedonderzoek toen doen.
Nou je kan je wel voorstellen hoe het die daarop volgende twee weken ging. Helemaal gestressed en depressed ging ik naar mijn nieuwe werk ( ik was namelijk net begonnen met mijn eerste baan.) Twee weken later volgde de uitslag, telogeen effluvium. Dus ik voelde me al iets beter, gelukkig was het geen hormonale kwestie. Ik had mezelf voorgenomen om me nu minder druk te maken en weer hoop te hebben op herstel. Ik ging naar de kapper en knipte mijn lange haar kort. Dat voelde ook veel beter. Alleen de weken, maanden gingen voorbij en er veranderde niks. Ik verloor elke ochtend alleen al minstens 100 haren bij het borstelen. Dus langzaam gleed ik weer in een enorme dip. Ik besloot om naar een acupuncturist te gaan. Dit heb ik ook een aantal maanden volgehouden, maar ik merkte geen verschil. Ook vele pillen gebruikt, gezond eten etc. eigenlijk alles gedaan wat als tip werd gegeven.
Ondertussen was er al een jaar voorbij en een kenmerk van tellogeen effluvium is dat het tijdelijk is, dus ik raakte (na weer een bezoek aan vele sites en ook dit forum) weer heel erg in paniek. Na een hele verdrietige zomer, ik was zo'n beetje 24 uur per dag bezig met mijn haar. Uiteindelijk ben ik helemaal ingestort, ik trok het niet meer, wilde eigenlijk niet verder leven. Ik ben weer terug gegaan naar naar de dermatoloog en gevraagd of hij alsjeblieft mij verder wilde onderzoeken. Wat bleek? Ik had helemaal geen uitgebreid onderzoek gehad de eerste keer. Bij een eerste bloedonderzoek kunnen ze nooit echt zien of het met hormonen te maken heeft. Dus ging ik nog een keer in het traject van onderzoeken. Dit keer moest ik ook mijn urine 24 uur sparen en daaruit kunnen ze wel zien of je haarprobleem hormonaal is. Dit laatste onderzoek kost veel tijd en daarom moest ik ook erg lang wachten. Elke keer als de dermatoloog mij belde op de afgesproken datum wist hij het nog steeds niet. Ik bouwde elke keer zo'n enorme angst op en elke keer werd de datum weer verzet. Uiteindelijk heeft het meer dan een maand geduurd voor dat ik uitsluitsel kreeg. Er werd niks afwijkends in mijn hormonen gevonden! Ik was erg opgelucht, net zoals mijn vriend, ouders en zus. Iedereen leefde erg met me mee. Ze hebben me erg goed opgevangen, ik was die tijd zo ontzettend depressief en bonkte zelfs af en toe met mijn hoofd tegen de muur van wanhoop.
Dit speelde afgelopen september 2006. Een tijdje na de uitslag heb ik me iets beter gevoeld, maar mijn haar viel nog steeds uit. Dus ik was nog steeds niks opgeschoten, ondertussen keek ik veel op het haarforum en ik indentificeerde me altijd erg met de verhalen van andere mensen. Met als gevolg dat ik me nog slechter ging voelen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fantastisch dat het haarweb er is, maar als ik alle verhalen las werd ik nog banger dat ik dat ook allemaal had. Ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die zich ook zo voelen.
Als laatste wanhoop daad ben ik weer een ochtend op internet wezen zoeken naar een oplossing. Ik wilde niet naar zo'n grote haarkliniek, omdat ik daar geen goed gevoel bij had. Toen eindelijk vond ik wat. Ik las op een site een verhaal over haaruitval door verzuring en wat ik daar las vond ik zo logisch klinken! Het bleek een site te zijn van een kapsalon. Ik heb meteen opgebeld en een afspaak gemaakt met de man die overigens erg aardig was en echt de tijd nam om antwoord op al mijn vragen te geven. Op maandag maakte ik de afspraak en de woensdag erop zat ik in de kapperstoel. Natuurlijk erg zenuwachtig. Het ging als volgt; De kapper kwam binnen en keek op mijn hoofd, drukte wat op mijn hoofdhuid en zij, "ooh, ik zie het al, lees dit maar even, ik kom zo." Dus kreeg ik een A4tje te lezen met informatie over haaruitval door verzuring. Daarna kreeg ik een hoofdhuidbehandeling en verliet ik de kapsalon met speciale shampoo, creme, lotion en bovenal hoop. Je gelooft het niet, maar de volgende dag toen ik alles had gebruikt en mijn haren borstelde vielen er zeker de helft minder uit. We zijn nu onderussen 4 maanden verder en mijn haaruitval is nu weer volgens een normaal partoon!!!
Na een zoektocht met veel verdriet van meer dan anderhalf jaar eindelijk een oplossing.
Dit verhaal is voor jullie allemaal! Ik weet hoe jullie je voelen, de angst, niet meer van je leven kunnen genieten zoals het hoort. Daarom mijn verhaal om jullie te vertellen dat er hoop is, echt waar, ik geloofde het niet meer. Het viel me namelijk op dat er zo weinig verhalen met een positief einde op deze site staan. Ik heb mezelf voorgenomen jullie niet te vergeten nu het beter met mij gaat en jullie mijn verhaal te vertellen.
Het is teveel tekst om alles over verzuring uit te leggen, daarom verwijs ik jullie naar de site van de kapsalon die mij zo ontzettend goed geholpen heeft:

www.uw-kapper.nl

Daarop kan je van alles vinden over haarproblemen en oplossingen!

Heel veel succes en sterkte en er is hoop!!!!

Ik zal regelmatig op het forum kijken of er mensen reageren op mijn verhaal, zodat ik jullie misschien nog wat meer kan uitleggen!

Liefs van Scarlett.

Ik hoop dat ik jullie hier een beetje mee kan helpen, ik begrijp dat als je al een tijd een haarprobleem hebt en zo weinig helpt dat je misschien nergens meer in geloofd, maar geef dit een kans! Heel veel succes en als jullie vragen hebben hoor ik het wel!

Groetjes Scarlett.
Scarlett,

Vooraleerst .... fijn dat die producten jou hebben geholpen.

Het gaat alleen weer (o.m. ) helaas om de peperdure producten van
La biosthethique. Op zich heb ik niks tegen die producten en zijn ze best lekker in gebruik. Doch, ik heb er echt waar kapitalen aan uitgegeven en het heeft mijn haaruitval nimmer doen afnemen, mijn jeuk/roosvorming nooit weggehaald en ik betaalde werkelijk zo'n 27 euro per flesje (dus tel maar op : shampoo, etherische olie. Stopil P, oja toch het verkeerde shampootje, dus maar weer een andere)
Op zich allemaal niet zo erg, doch de eigengereidheid van de zg. " specialist" die deze producten "mag" verkopen, alsof ieder haar en hoofdhuid probleem ermee opgelost kan worden. Dus niet..

Nogmaals het zijn prima producten an sich, maar heb niet de illusie dat het die producten zijn die haaruitval kunnen stoppen.
TE blijft bestaan, zolang de trigger niet is weggenomen en het verhaal van 3 tot 5 maanden TE geldt m.n. voor mensen die herstellend zijn van bijv. een ziekte, narcose hebben gehad of na een bevalling etc. Als TE het gevolg is van een aandoening die nog niet gediagnosticeerd is (ijzer tekort = een bekende, schildklierproblemen) of soms ook door medicijngebruik kan het jarenlang stand houden, totdat de trigger is weggenomen (voor zover mogelijk)

Ik ben zeer sceptisch tegenover niet eens zo zeer de producten van La Biosthetique maar wel de geldwolverij die ermee gemoeid is. Prima spul eigenlijk maar haaruitval stoppen kan het echt niet, en heel veel te duur verkocht.

Geloof me zodra er iets op de markt komt dat haaruitval echt kan stoppen dan kan de uitvinder ervan qua inkomen Bill Gates voorbij streven.

Toen ik een jaartje of 2 geleden wanhopig was over mijn haarverlies en hoofdhuidproblemen (ik werd gek van de jeuk en het brandende gevoel op mijn hoofd, was dusdanig dat ik dus echt niet functioneerde overdag)
en toen eigenlijk niet serieus werd genomen door mijn huisarts en dermatoloog, enfin ga zo maar door, werd mij door de biostheticien voorgespiegeld dat dit dus de oplossing zou bieden als ik maar dit en dat en zus en zo zou aanschaffen (vooral de combinatie) eerst etherische olie of zoiets inmasseren, dan wassen met spec. shampoo (liefst ook nog conditioner erbij dus) en dan een anti-roos lotion en dagelijk stopilP tegen een ' beter huidmileu' was het geloof ik. Ik heb het echt allemaal trouw een tijd gedaan en geprobeerd maar het hielp helemaal niet.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2007, 13:01   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Kas,
Jammer dat je op Quote heb geklikt en het hele epistel hebt herhaald inclusief de link naar die gelikte kapperssite.......
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2007, 14:25   #12
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Het is ook zo vreemd dat Scarlett al sinds vorig jaar op deze site komt, maar zich pas afgelopen maand, ten tijde van haar eerste post, heeft aangemeld.
En die kapper? Die heeft weer een goede dag met zijn extra bezoekers.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2007, 17:45   #13
Scarlett
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 7
Hallo, voor de laatste keer (ik heb nl helemaal geen zin meer in deze negativiteit.)

De reden dat ik nu pas mijn posts plaats is omdat ik vorig jaar zwaar depressief was en alleen maar na het kijken op deze site me nog ongelukkiger voelde. Ik had me voorgenomen om hier een positief verhaal op te zetten in de hoop dat het jullie ook zou kunnen helpen.
Nou, dit is dus duidelijk niet gelukt en ik heb geen zin om met deze primitieve manier van communiceren (chatten) verder te gaan. Ik heb nl heel de tijd het gevoel dat ik verantwoording moet afleggen aan sommige mensen.
Ik moest 24h urine sparen omdat ze daaruit veel meer informatie kunnen halen mbt hormonen. Het is idd zo dat je uit een simpelere (standaard) bloedtest ook die info kan halen als je een echte hormonale afwijking (zoals aga) hebt mbt je haarprobleem, zoiets is idd meteen zichtbaar. Volgens mijn dermatoloog kan je echter ook kleine schommelingen oftewel onregelmatigheden hebben in je hormonen die niet zichtbaar zijn in zo'n standaard onderzoek. Daarom besloot hij om na een jaar dit kostbaardere en uitgebreide onderzoek te verichten. Dit ook omdat hij zag hoe ik onder mijn probleem leed.
Georgie, ondanks dat je je toon beschreef als zakelijk heb ik toch het gevoel dat je elke keer een beetje vijandig reageert, than again, als je je profileert met een boedha en een wijze spreuk, zal dat wel niet kloppen, slecht voor je karma.
Maar iig bedankt, dat jij als copywriter mijn verhaal omschreef als een 'erg gelikt verhaaltje' uit jou mond vat ik dat dan maar op als een 'compliment'.

Het beste allemaal, groetjes Scarlett.
Scarlett is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2007, 20:37   #14
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarlett Bekijk bericht
Hallo, voor de laatste keer (ik heb nl helemaal geen zin meer in deze negativiteit.)

Ik moest 24h urine sparen omdat ze daaruit veel meer informatie kunnen halen mbt hormonen. Het is idd zo dat je uit een simpelere (standaard) bloedtest ook die info kan halen als je een echte hormonale afwijking (zoals aga) hebt mbt je haarprobleem, zoiets is idd meteen zichtbaar. Volgens mijn dermatoloog kan je echter ook kleine schommelingen oftewel onregelmatigheden hebben in je hormonen die niet zichtbaar zijn in zo'n standaard onderzoek. Daarom besloot hij om na een jaar dit kostbaardere en uitgebreide onderzoek te verichten. Dit ook omdat hij zag hoe ik onder mijn probleem leed.

Scarlett, AGA is geen hormonaal probleem. AGA komt door de genetisch aangeboren gevoeligheid van mannen en vrouwen voor DHT, hetgeen helemaal niet in het bloed te zien is. Andere hormonale afwijkingen bij vrouwen, die overbeharing/haaruitval kunnen veroorzaken, zoals PCOS, zijn zeer makkelijk met bloedonderzoek aan te tonen. Subtiele schommelingen in de hormoonspiegels worden gemeten bij vruchtbaarheidsonderzoeken.
Het 24 uur lang verzamelen van urine (24-uursurine) dient heel andere doelen, nl. de uitscheiding van bepaalde stoffen, met name afbraakproducten (urinezuur, eiwit, e.d.).

Georgie, ondanks dat je je toon beschreef als zakelijk heb ik toch het gevoel dat je elke keer een beetje vijandig reageert, than again, als je je profileert met een boedha en een wijze spreuk, zal dat wel niet kloppen, slecht voor je karma.
Maar iig bedankt, dat jij als copywriter mijn verhaal omschreef als een 'erg gelikt verhaaltje' uit jou mond vat ik dat dan maar op als een 'compliment'.

Het beste allemaal, groetjes Scarlett.
Scarlett, je mag uit mijn signature concluderen wat je wilt, dat staat je helemaal vrij. Er zijn op dit forum altijd wel mensen, die graag 'lief en meisjesachtig' benaderd willen worden. Ik doe dat niet, ik vraag concrete info, zonder dat ik daarbij de behoefte heb extra aardig gevonden te willen worden. Ik ben zeker genoeg van mijzelf.

Als jij wél graag op zekere manier benaderd wilt worden: prima, maar verwacht niet dat iedereen dat doet.

Ik blijf netjes, ik scheld niet, ik stel alleen zakelijke en concrete vragen, waarop ik nog altijd geen antwoord heb gekregen. En inhoudelijk ga je nog altijd nergens op in.

En dat heeft allemaal erg weinig invloed op mijn karma. Ik geloof niet dat je het principe daarvan ten volle begrijpt.

En overigens: wat jij hier opvat als een compliment, is het niet.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 12 april 2007 om 20:46
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2007, 16:54   #15
Uw Kapper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 4
Meer uitleg gewenst?

Van onze klant vernamen wij vandaag dat zij op dit forum een uitgebreide discussie heeft gevoerd over haar behandeling en vooral de negatieve reacties op haar bericht.

Met enige terughoudendheid geven graag toelichting waarom wij op onze wijze werken. De terughoudendheid zit vooral in het soort reacties die worden gegeven op dit forum. Wij werken niet met de standaard medicijnen zoals finasteride etc. Zijn wij daarom meteen oplichters of bestaan er ook alternatieven?

Er worden nogal snel verwijten gemaakt op dit forum, daar willen wij niet in meegaan. Maar heeft iemand een inhoudelijke vraag over het soort behandeling die wij bieden, dan gaan wij daar graag op in. Niet met als doel om reclame te maken (ik zal geen links naar onze site plaatsen of onze naam noemen), maar puur om een inhoudelijk betoog te voeren en onze kennis te delen (dat is een van de doelen van onze website).
Uw Kapper is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn verhaal: ben 18-jarige jongen! devries Haarwerken 12 12 februari 2006 23:29
mijn verhaal Birgitteke TTM - Algemeen 1 7 mei 2005 09:05
"Een stukje van mijn verhaal..." bolleke TTM - Algemeen 2 17 februari 2005 20:58
Mijn verhaal (over ttm) in ;Mijn Geheim. monique3 Boeken en artikelen 11 23 augustus 2004 23:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.