Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2006, 20:45   #46
ikkah..1302
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pip
Ja, Madelief, ik herken het en ik doe het nog raarder. Ik eet de wortel op en vervolgens de hele haar. Die bijt ik in stukjes of draai ik om mijn tong en slik m dan door. Dikkere haren zijn daarbij lekkerder dan dunne. Ik eet alle haren, maar heb de indruk dat ze er via natuurlijke weg ook weer uitkomen. Ook ik maak me wel eens zorgen om die haarballen, maar dat weerhoudt me helaas niet om te trekken...Ik geloof dat als ik ze niet zou eten de noodzaak tot trekken er ook niet was. Je zou het kunnen zien als dwangmatig chokolade eten. Daar word je ook niet mooier van op den duur. In mijn familie zitten verder geen harentrekkers. Wel alcoholisten en drugsverslaafden en depressies. Blij dat ik dŕt niet heb...
ik doe precies hetzelfde als jij doet !!
ikkah..1302 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 21:01   #47
ikkah..1302
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 18
hoi,

ik rijd zelf ook paard en heb 2 verzorg pony's,,
en behalve dat ik bij mezelf pluk trek ik ook wel eens een haar uit de staart van die pony ,, het lieve beestje heeft toch heel veel haar en het gebeurt niet vaak en hij voelt het niet, maar ik schaam me er wel een beetje voor.
deze haren eet ik trouwens niet op hoor, maar breek ik in stukjes met mijn handen..
ik hoop dat jullie me geen dierenbeul vinden


xxx
p.s. ik houd wel erg veel van die pony hoor
ikkah..1302 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2006, 19:20   #48
Littlemoon
HaarWeb lid
 
Littlemoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2006
Berichten: 12
Ik eet niks op, vind het wel een fijn gevoel om de wortel te kunnen zien en bestuderen.


Maar even een losse opmerking. Weten jullie waar die witte haren vandaan komen? Eigenlijk is het heel slecht. Als je een haar eruit trekt, belemmer je het natuurlijke proces van haargroei (logisch). Daardoor (zeker als je vaker dezelfde haar eruit trekt) maakt het haarzakje geen contact meer met de pigmentcellen in je huid. Dus heeft het haar geen kleur meer en wordt het wit.
Just so you know,

Littlemoon
Littlemoon is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2006, 21:33   #49
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Of ik wordt gewoon grijs....kan ook he?
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 12:48   #50
Littlemoon
HaarWeb lid
 
Littlemoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2006
Berichten: 12
Hihi, lol
Zou ook kunnen hoor, maar ik heb geen idee hoe oud je bent
Ik denk trouwens niet dat dat voor iedereen geldt hier, dat ze grijs worden

-xXx-
Littlemoon is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2006, 19:54   #51
Bianca25
Bianca25
 
Geregistreerd: 27 augustus 2006
Berichten: 12
Net als jou, Littlemoon, bestudeer ik de haar graag nadat ik deze heb uitgetrokken. Vaak is de haar zo minimaal dat een ander deze nog niet eens zou zien, maar heb ik een gevoel van "jeetje wat een joekel". Soms zijn ze zo klein als een speldenprikje. De uitgetrokken haartjes plak ik vaak op de spiegel en na verloop van tijd maak ik de spiegel weer eens schoon. Ook heb ik ze wel eens met een plakbandje van de spiegel gehaald en op een wit papiertje geplakt als een soort van "herinnering" dat ik weet waarvoor ik het ook al weer doe.

groetjes Bianca
Bianca25 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2010, 04:07   #52
Missminime
HaarWeb lid
 
Missminime's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2010
Berichten: 1
Talking

Hoiii!

Ik kwam deze site net toevallig tegen. Ik ging naar t toilet en plukte aan mijn schaamhaar. En beet toen de wortel eraf En toen dacht ik bij mezelf ik moet even gaan googlen of dat ik de enige ben die dit doet?!

Ik herinnerde me een docu op tv jaren geleden waar een vrouw leed aan ttm. haar halve hoofd was kaal en ze beet ook de wortels eraf.

Ik pluk zelf niet zoveel, zeg maar max 1 haartje in de week. Ik kan bijna nooit de verleiding weerstaan om de wortel eraf te bijten, t ziet er zo mooi wit uit haha! Ik maak mezelf altijd wijs dat het voedzaam is hahaha!

De reden dat ik mezelf heb geregistreerd en wilde reageren is omdat er in de topic werd gesproken over haartjes aan de spiegel hangen!!! Dat was even eem moment! Ik dacht werkelijk dat ik de enige was die dat deed!! Dat doe ik niet met schaam haar hoor haha, maar met 'dode' haartjes van mijn hoofd. Haartjes die als het ware geribbeld zijn en die trok ik dan uit mijn hoofd, nu doe ik dat niet meer, omdat ik ze ook bijna niet meer heb. Wie herkent dit??

Overigens sterkte allemaal!!
Missminime is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2010, 21:05   #53
Cementmolen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 1
Na het lezen van dit artikel van de week heb ik me nu toch maar even aangemeld.

Ik ben een redelijk gezonde hollandse man van 38, met een probleem...
Ik pluk al járen aan mn haar. Het is/was een geheim wat ik jaren met me meegedragen heb. Het begon met het plukken aan mn wimpers, ik denk dat ik toen zo'n 10 jaar oud was. Naast dat ik de wimperharen eruit trok, at ik ze ook nog eens op. Niet in zn geheel, maar in kleine stukjes zoals ook anderen dat doen zoals ik las. Op een gegeven moment had ik bijna geen wimpers meer. Mn moeder die zo trots was dat haar zoon van die mooie volle wimpers had snapte er niks van en nam me mee naar de dokter. De dokter vertelde mn moeder dat het een onschuldige aandoening was die vanzelf over zou gaan. Hij heeft niet doorgehad dat ik zelf die haren eruit trok, en omdat ik wist dat het niet normaal was heb ik er over gezwegen.

Toen ik groter werd en ook op andere plekken van die dikkere haren kreeg waren die ook al snel interesant. Nu hoefde ik minder aan mn wimpers te trekken, en die andere (schaam)haren waren bijna net zo lekker als de wimpers, en minder zichtbaar. Om een lang verhaal kort te houden, ik ben nu bijna 40, en trek dus al bijna 30 jaar mn haar eruit om het vervolgens op te eten.

Nu ben ik altijd al een enorme zenuwpees geweest, en maak me vaak veel te druk om de kleinste dingen. Zolang als ik me kan herineren heb ik ook altijd al last van maag/buikpijn, en dan vooral als ik in de stress schiet. Begin deze week kwam ik op deze site terecht. Na 30 jaar leek er eindelijk een puzelstukje op zn plaats te vallen. Dat ik altijd last heb van mn maag zou namelijk best eens kunnen komen doordat ik mn haar opeet dacht ik. Ik weet verder niet wat haar doet als je het in kleine stukjes opeet, maar omdat haar niet verteerd lijkt het mij toch niet helemaal gezond.

Ik vraag mij nu af of je door het eten van haar in een soort vicieuze cirkel terecht komt. Je voelt je zenuwachtig, trekt je haar eruit, eet het op, en vervolgens gaat je maag opspelen zodat je nóg zenuwachtiger wordt en nog meer aan je haren gaat plukken...
Ik probeer er nu mee te stoppen. Ik trek zo nu en dan nog wel een haar ergens uit, maar veel minder als eerst. Opeten doe ik ze in ieder geval niet meer. Ik had al jaren last van mijn maag. S'morgens en s'avonds was het altijd bal en moest ik poepen, en als ik zenuwachtig was overdag ook nog een paar keer.... Nu ik mn haren niet meer opeet is dit binnen deze week al veranderd, en is het vervelende gevoel in mijn maag ook sterk verminderd. Ik hoop vol te houden zodat ik op slot hopelijk vergeet dat ik ooit zoiets gedaan heb.

Vriendelijke groeten van J
Cementmolen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2010, 23:43   #54
jartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Locatie: Limburg belgie
Berichten: 47
Geslacht:
ik heb het ook ma ik eet meestal alles op hopelijk krijg ik geen haarbal :s
jartje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2011, 17:03   #55
Shun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: nederland,limburg
Berichten: 3
mischien een tip, ik trek zelf ook me haren uit en eet ze op, maar k eet alleen me wimpers en wenkbrauwen, en dan wel helemaal...

ik ben nu bezig met antinagelbijt over me hele vingers tesmeren, en dan als ik de haartjes richting me mond wil doen krijg ik die verschikkelijke smaak van die antinagelbijt dus in me mond wat me uit me trance gooit.
Shun is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2013, 15:42   #56
Longhairedgirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2013
Berichten: 1
Beste

Ik ben een meisje van 21 jaar en heb ontdekt dat het eten van haar een naam heeft, namelijk trichofagie. Ik eet mijn haar op sinds mijn 5de levensjaar. Ik kijk naar het haar en bijt het dan vanaf het uiteinde in kleine stukjes. Het is een constante drang die niet te stoppen is. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat dit een stoornis was. Ik wil er heel graag mee stoppen, want ik heb lang haar en wil dit namelijk niet kwijt. Zijn er bestaande behandelingen?

Groetjes

Longhairedgirl
Longhairedgirl is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2013, 18:31   #57
Ilemaniana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2013
Berichten: 1
Unhappy Trichofagie

Hallo iedereen,
Zo nu heeft het "beest" echt een naam...trichofagie. Na een zoektocht van twee jaar en veel gepieker en gezoek weet ik wat mijn dochter heeft. Ze is nu drie jaar en trekt haartjes uit om ze daarna op te eten. Een tijdje is ze gestopt toen ik op advies van een psychologe haar haartjes kort gezet had. Ik dacht dat ze eindelijk verlost was van dat dwangmatige trekken en eten. Sinds enkele weken weet ik dat ze het terug doet...
Ik ben al boos geweest, verdrietig, moedeloos...ik weet echt niet hoe ik het moet aanpakken en hoe ik het moet aanvaarden. Nu weet ik ook hoe het komt dat ze zo vaak klaagt van buikpijn en waarom ze zo'n gezwollen buikje heeft. Hoe moet ik hier mee omgaan? Kan ik hulp zoeken voor haar?
Ilemaniana is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2013, 19:56   #58
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
haren heel kort knippen, knuffel geven, tutje geven en wachten tot de vervelende gewoonte overgaat, zoniet, blijven kortknippen, desnoods maanden, jarenlang... sterkte! Beter nu een kort koppie dan later...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.