Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 december 2005, 16:05   #1
duuuuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2004
Berichten: 62
nieuwe zorgstelsel: wat verandert er voor haarwerkdragers?

Hoi,

Ik heb gelezen dat de meeste mensen ongeveer 300 euro per jaar vergoed kregen voor hun haarwerk van hun verzekering. Weet iemand hoe dit volgend jaar zit met het nieuwe zorgstelsel?
duuuuus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2005, 20:44   #2
Duckie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 29
Halo Duuuuus

De basisvergoeding voor 2006 is € 264.50 per jaar, bij bv het Groene land Achmea. De rest is eigen bijdrage. Volgens mij wordt bij de meeste wel iets in de stekking van dit bedrag vergoed.
Bij de diverse ziektekostenverzekeraars kun je een aanvullende verzekering afsluiten. Bij het Groene Land Achmea 3 sterren kost (voor mij,50-64 jaar,gaat naar leeftijd) bv €18.20 per maand (van 18-29 jaar is deze extra premie 12,40 per maand) en dan wordt er maximaal € 345,00 per jaar vergoed, dus € 80,50 meer ,dan zonder aanvullende verzekering.
4 sterren ( is duurder natuurlijk) vergoed maximaal € 460,00 per pruik per jaar.

Ik heb ook een vergoedingoverzicht van Menzis thuis liggen, daarin staat bij de aanvullende verzekering extra verzorgd 1 , 2 of 3 : max € 100 , € 200,00 ,
€ 300,00 per pruik per jaar vergoed wordt en bij de basis verzekering alleen, niets, zo lees ik het. Dan zal ik eerst bellen, of ik dit goed lees, als ik die wil.

Als je via google zoekt op zorgverzekering hulpmiddelen 2006, krijg je diverse overzichten.

Hoe het zit met een reserve haarwerk, kan ik nog niet vinden. In september, mocht weer een reserve,( was altijd 1 keer per 2 jaar) dus die heb ik toen maar snel aangevraagd.

Groetjes Duckie
__________________
Duckie
Duckie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 09:37   #3
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Ik heb zelf op dit moment een aanvraag lopen bij ONVZ voor hun allercompleetste TopFit-polis die niet alleen haarwerken volledig vergoedt, maar ook de meest complete dekking heeft voor allerlei alternatieve behandelingen. Ik moest voor acceptatie voor deze polis wel een vragenlijst invullen over mijn gezondheidstoestand. Nu maar hopen dat ik geaccepteerd wordt met mijn alopecia areata....

Een goede zoek- en vergelijkingssite is www.independer.nl waar je kunt aangeven waar je voorkeuren liggen voor wat betreft de dekking van aanvullende verzekeringen. Het systeem selecteert de aanbiedingen daar dan op.
Als iemand nog andere maatschappijen weet die gul zijn met hun vergoedingen voor haarwerken, laten we dat dan alsjeblieft hier met elkaar delen. We kunnen er allemaal voordeel van hebben. Bedankt vast.

Succes!

Karen
__________________
* Mijn informatiepagina over alopecia: www.kaleplekkensite.tk *
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 09:55   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
kattemie

Interessant gegeven, een ziektekostenverzekeraard die hw volledig vergoed, want vrijwel het merendeel beperkt zich, incl. aanvullende verzekering tot max 350 a 375 euro per jaar.
Nu kan een haarwerk, zoals jij zeker weet, soms wel 2300 - 2500 euro kosten. Zit er dan geen max. bedrag aan de vergoeding per jaar bij degene waar jij contact mee hebt? Heb ik nl. nog niet eerder van gehoord.

Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 11:51   #5
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Geen idee, zo ver heb ik me er nog niet in verdiept. In de lijst met vergoedingen staat bij pruiken: 'volledig' en in de uitgebreide toelichting staat ook '100%'. Ik ga er dus van uit dat er geen maximum aan zit. Maar ik heb dus nog niet alle 'kleine lettertjes' gelezen.

ONVZ is een ziektekostenverzekaar zonder winstoogmerk, net als Univé bijvoorbeeld. Het is niet de goedkoopste polis, maar wel met de meest uitgebreide dekking die ik heb kunnen vinden. Maar er zijn vele tientallen verzekeraars, het kan de moeite lonen om eens wat verder te zoeken dan alleen de grote namen.

Succes!

Karen
__________________
* Mijn informatiepagina over alopecia: www.kaleplekkensite.tk *
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 13:32   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
karen

thnx, zal ik zeker doen!

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2006, 10:17   #7
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Joepie! Ik ben bij ONVZ geaccepteerd voor de supervolledige TopFit polis, die haarwerken voor 100% dekt! Ondanks dat ik had aangegeven in hun vragenlijst dat ik AA heb. Dames en heren, dit is dus géén reden voor weigering!
Mijn haarwerkleverancier heeft al aangegeven wel een rekening voor me te willen maken gedateerd in januari (ik heb het haarwerk in december gekocht en betaald) zodat ik het kan proberen te declareren. Ik ben benieuwd!
Ik zal jullie laten weten of het is gelukt. Scheelt tot 1750 euro. Dan heb ik die duurdere premie er direct dubbel en dwars uit.

Karen
__________________
* Mijn informatiepagina over alopecia: www.kaleplekkensite.tk *
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 00:58   #8
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Hoi kattemie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kattemie
Joepie! Ik ben bij ONVZ geaccepteerd voor de supervolledige TopFit polis, die haarwerken voor 100% dekt! Ondanks dat ik had aangegeven in hun vragenlijst dat ik AA heb. Dames en heren, dit is dus géén reden voor weigering!
Mijn haarwerkleverancier heeft al aangegeven wel een rekening voor me te willen maken gedateerd in januari (ik heb het haarwerk in december gekocht en betaald) zodat ik het kan proberen te declareren. Ik ben benieuwd!
Ik zal jullie laten weten of het is gelukt. Scheelt tot 1750 euro. Dan heb ik die duurdere premie er direct dubbel en dwars uit.

Karen
ONVZ zal een verzekeringsmaatschappij zijn in Nederland maar is deze ook in België?

Weet er soms iemand hoe het zit in België. Zelf heb ik iets horen ronken van een 180€ Is dit per jaar?

Doei groetjes -Lu-
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 10:03   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
kattemie

Dat is idd. een hele boel geld dat je bespaart per jaar.. op deze manier.
Mag ik vragen wat je premie is p/mnd dan. Ik heb zelf een zeer uitgebreide verzekeringspolis (collectief via werkgever) bij CZ voor 120euro per maand. maar de dekking van hw is zeker geen volledige, doch de beroemde 350 euro of zo..
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 10:04   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
rucola

Die 180 euro klopt in Belgie (althans in 2005) doch volgens mij is dat zelfs 1x per 2 jaar....
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 19:33   #11
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Dat is idd. een hele boel geld dat je bespaart per jaar.. op deze manier.
Mag ik vragen wat je premie is p/mnd dan.
Ik betaal € 155 per maand.
Dat is niet goedkoop, maar ze vergoeden zoveel (ook mijn lenzen voor 100%) dat ik er netto nog op vooruit ga. En als ze over de brug komen met die vergoeding voor mijn haarwerk, dan heb ik die hogere premie er de komende anderhalf jaar of zo wel uit!

Karen
__________________
* Mijn informatiepagina over alopecia: www.kaleplekkensite.tk *
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 21:01   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Kattemie

Da's dan maar 35 euro meer dan ik betaal per maand. Lenzen heb ik ook en krijg ik ook overigens volledig vergoed. Maar 1 hw per jaar en je premie is er idd. helemaal uit. Bedankt voor je openhartige info. Ik denk idd dat dit een van de weinige zorgverzekeraars is die hw 100% vergoedt. Heb er nooit eerder van gehoord.
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2006, 12:57   #13
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Ja hoor, ONVZ heeft twee weken na de declaratie van mijn haarwerk de volledige kosten vergoed en overgemaakt op mijn rekening. Hiermee heb ik de extra premie voor het aanvullende pakket er voorlopig dubbel en dwars uit! Joepie!

Ik had de kosten van een set van twee haarwerken gedeclareerd en die hebben ze 'uit coulance' nu volledig vergoed, met daarbij de aantekening dat ik over twee jaar pas weer in aanmerking kom voor een nieuwe, omdat je eigenlijk maar één keer per jaar één haarwerk kunt declareren. Ik vind het allemaal best. Alles beter dan die € 350 die je elders krijgt!

Karen
__________________
* Mijn informatiepagina over alopecia: www.kaleplekkensite.tk *

Laatst gewijzigd door kattemie; 18 februari 2006 om 11:21
kattemie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De Nieuwe Doktors. sjef Overige behandelingen 32 23 mei 2005 22:35
Hoe activeer ik de nieuwe WYSIWYG editor? Webmaster Hoe gebruik ik het Forum? 0 22 maart 2004 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.