Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 maart 2019, 13:41   #1
Vice77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Brandende oren ed

Even een vraagje.

Ik gebruikte een maand 5 proc minoxi via de apotheek. Dit ging prima. Omdat ik op internet goedkoper kon vinden ben ik foligain minoxi gaan gebruiken 5 procent.
Ik schat dat ik dat nu bijna 2 week gebruik
Sinds afgelopen donderdag kreeg ik jeukende oorlellen en op vrijdag gingen mijn oren en gezicht vurig en pijnlijk branden en werden knalrood. Dit gaat de hele dag door.

Ik ben al naar de huisarts geweest. Die vermoed een infectie of allergie ergens op .
Ik krijg het vermoeden dat dit wel eens door de minoxidil kan komen ondat die van de apotheek minder sterk is dan via internet.

Heeft iemand ook die ervaring ??

Laatst gewijzigd door Vice77; 23 maart 2019 om 13:43
Vice77 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2019, 14:51   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vice77 Bekijk bericht
Even een vraagje.

Ik gebruikte een maand 5 proc minoxi via de apotheek. Dit ging prima. Omdat ik op internet goedkoper kon vinden ben ik foligain minoxi gaan gebruiken 5 procent.
Ik schat dat ik dat nu bijna 2 week gebruik
Sinds afgelopen donderdag kreeg ik jeukende oorlellen en op vrijdag gingen mijn oren en gezicht vurig en pijnlijk branden en werden knalrood. Dit gaat de hele dag door.

Ik ben al naar de huisarts geweest. Die vermoed een infectie of allergie ergens op .
Ik krijg het vermoeden dat dit wel eens door de minoxidil kan komen ondat die van de apotheek minder sterk is dan via internet.

Heeft iemand ook die ervaring ??
Nlou, heb wel altijd Minoxidil van de apotheek en moest noodgedwongen een keer overstappen op Minox van Kirkland en een keer van een ander merk. Was geen goed idee want wat jij bij je oorlellen hebt had ik op mijn hoofdhuid. Dus voor mij alleen nog gewoon de Minox van de apotheek!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2019, 23:00   #3
Vice77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Dus jij had ook een allergische reactie op minox die niet van de apotheek was begreep ik ?

En met die van de apotheek gaat het wel weer goed ?

Dankjewel voor je antwoord !!
Vice77 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2019, 23:35   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Ja klopt, kreeg een jeukende branderige hoofdhuid. Op gegeven moment ook nog velletjes die loskwamen op de hoofdhuid, geen roos maar gewoon vellen. Inderdaad na weer overgestapt te zijn op Minox van de apotheek ging het weer goed. En hetzelfde verhaal had ik opnieuw toen de apotheek weer tijdelijk geen Minox kon leveren. Gebruikte toen een Minox van een Turkse kliniek die iemand had meegekregen na een HT. Dezelfde klachten en opnieuw ging het weer goed nadat ik weer Minox had van de apotheek. Ik had en heb trouwens altijd de 5% Minox dus aan de sterkte ligt het niet, gewoon de samenstelling van de lotion wat ik buiten de apotheek niet verdraag op de een of andere manier.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2019, 15:30   #5
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ja klopt, kreeg een jeukende branderige hoofdhuid. Op gegeven moment ook nog velletjes die loskwamen op de hoofdhuid, geen roos maar gewoon vellen. Inderdaad na weer overgestapt te zijn op Minox van de apotheek ging het weer goed. En hetzelfde verhaal had ik opnieuw toen de apotheek weer tijdelijk geen Minox kon leveren. Gebruikte toen een Minox van een Turkse kliniek die iemand had meegekregen na een HT. Dezelfde klachten en opnieuw ging het weer goed nadat ik weer Minox had van de apotheek. Ik had en heb trouwens altijd de 5% Minox dus aan de sterkte ligt het niet, gewoon de samenstelling van de lotion wat ik buiten de apotheek niet verdraag op de een of andere manier.
Zijn die velletjes niet gewoon opgedroogde restjes minoxidil?
Ik heb namelijk wel redelijk wat witte schilfertjes als ik minoxidil gebruik (heb het zelf van Kirkland, 5% liquid lotion).

Is dat schadelijk denk je?
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2019, 16:43   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Nee was niet van de Minox. Gebruik al 25 jaar Minoxidil en heb alleen in het begin gehad dat het haar wat stroef was en wittig uitgeslagen. Dit wijt ik aan onervarenheid, want Minoxidil moet je natuurlijk op de hoofdhuid aanbrengen en dat lukte helemaal in het begin nog niet zo goed vanwege de slechte hulpmiddelen (spray, dikke pipet, spraybuisje) die ze bij het flesje leveren. Daarmee kom je gewoon niet goed op de hoofdhuid, vooral als je nog best wat haar hebt. Pas nadat ik een heel dun plastic pipet gebruikte was ik van de Minoxidil verspilling af. Ik had echt velletjes van de hoofdhuid. Kirkland is verder niet gevaarlijk, ik kan er alleen niet zo goed tegen, helaas. Zou wel willen dat ik het kon hebben want wat ik per maand betaal(de) kopen mensen wel tot een (half)jaarvoorraad van.

Sorry, je vraag of het schadelijk was had ik niet beantwoord: Nee, niet schadelijk. Hooguit een beetje verspilling van de Minoxidil want het is opgedroogde Minox die in het haar is blijven hangen terwijl het op de hoofdhuid hoorde om zn werk te doen.

Laatst gewijzigd door Reet; 24 maart 2019 om 16:48
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.