Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 oktober 2015, 22:59   #1
bonathan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 11
Geslacht:
Ben ik kaal wordend?

Ik ben al vele maanden onzeker door de vele haaruitval. Mijn haaruitval wordt gewijd door de dermatoloog aan de seborroïsch eczeem die ik onder de leden heb. Maar ik geloof daar weinig van want ook in tijden van geen eczeem is er haaruitval! Ik ben inmiddels radeloos omdat niemand om heen het ziet maar ik zelf merk een hele achteruitgang van mijn haardos. Dus iemand geef het verlossende woord!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg _20151011_214906.jpg‎ (134,2 KB, 120x gelezen)
Bestandstype: jpg _20151011_215214.jpg‎ (135,9 KB, 107x gelezen)
Bestandstype: jpg _20151011_214928.jpg‎ (136,1 KB, 133x gelezen)
Bestandstype: jpg _20151011_215006.jpg‎ (153,3 KB, 114x gelezen)
bonathan is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 01:33   #2
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Ik zie geen enorme roodheid of roos op je hoofdhuid dus die seborroïsch eczeem zal maar zeer mild zijn. Eczeem is bovendien nooit de oorzaak van haaruitval (tenzij het extreem is).

Op het eerste zicht lijk je niet kaal te worden (inhammen zijn er niet), alleen heb je heel dun haar. Dit kan erfelijk zijn. Als de vrouwen van je moeders kant dun haar hebben, dan weet je van wie je het hebt.
Als je kort haar hebt valt het dunne haar nog eens zo hard op, zeker als je dan nog eens donker haar hebt. Mijn advies: laat het wat langer groeien.

Je zegt dat je haaruitval hebt. Kan je hier een cijfer op plakken? Als je je haar kamt, komen er dan >10 haren mee?
Zijn de mannen in je familie kaal of hebben ze vergevorderde kaalheid?
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 10:06   #3
bonathan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 11
Geslacht:
Ik stond vroeger juist bekend door mijn hele dikke haar, door wat jij zegt weet ik het eigenlijk zeker. Met kammen valt het nog mee iets van 1 tot 4 haren per keer dat ik er doorheen ga.
bonathan is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 11:58   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Je zegt dat je haaruitval hebt en dat klopt want ieder mens heeft dat. Overmatig haaruitval is eigenlijk de goede benaming voor wat we in de volksmond haaruitval noemen. En als je zegt dat je maar enkele haren verliest bij het kammen? Je weet dat het verlies van 60-100 haren op een dag heel normaal is? Okay, dit gebeurt ook ongemerkt natuurlijk. Maar qua haaruitval hoe je het schetst lijkt het wel mee te vallen en je haardos ziet er op zich prima uit! Alleennnn... Je zegt duidelijk achteruitgang op te merken. Dat is natuurlijk iets wat niemand hier kan beoordelen. Achteruitgang is een proces en de foto's die je hebt gepost zijn een momentopname. Je kunt de situatie nog even aankijken misschien stopt het vanzelf? Belangrijk is natuurlijk wel om de eczeem onder controle te krijgen zodat de hoofdhuid optimaal kan functioneren.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 13:01   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Kaalheid is een proces dat zeer traag verloopt dus moeilijk te zijn op een momentopname, inderdaad. Iedereen is anders, alsook z'n haarlijn/haarkwaliteit. Ik zou nu nog niets beginnen doen, moest je in de toekomst merken dat je veel haar begint te verliezen of je inhammen groter worden dan zou je er iets aan kunnen doen.
Je ziet er nog vrij jong uit, maar ik zou finasteride onder de 20 sowieso niet aanraden.

Mijn advies blijft: laat je haar langer groeien. Kort haar is bijna altijd dun (behalve bij mensen met kroeshaar en pekzwart haar), maar als het wat langer wordt krijgt het z'n natuurlijke dikte.

Over die eczeem kan ik niet echt veel zeggen. Ga er eens naar een dermatoloog mee, en laat hem vaststellen wat het is. Sowieso is elke dag wassen met een goede antiroosshampoo (zoals Head & Shoulders) aangeraden omdat dat je hoofdhuid uitdroogt. Seborroïsche eczeem is iets wat voorkomt als gevolg van een teveel aan talg/te vette hoofdhuid, en dan is uitdrogen een goede oplossing.

Laatst gewijzigd door YannickUA; 12 oktober 2015 om 13:07
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 18:47   #6
hey101
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 105
best dadelijk dutasteride beginnen nemen

of wacht een paar jaar tot het te laat is, ook een mogelijk heid
hey101 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.