Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 augustus 2015, 17:23   #1
Swimm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Hoe hard gaat mijn haargrens achteruit?

Hallo allemaal,

Ik ben een man van 34 jaar en ik weet al 15 jaar dat ik vroeg of laat kaal ga worden. Ik heb altijd langer haar gehad en vanaf mijn 19e kleine inhammen. Ze worden langzaam maar zeker groter, ze trekken daarbij wat naar elkaar toe, maar vooral ook langzaam maar zeker weg bij de slapen.

Omdat mijn haar langer is, is het me nooit zo opgevallen maar nu ben ik er ineens super gefocussed op. Voor mijn gevoel is het de laatste 3-4 jaar erg snel gegaan. Bijgevoegd een foto van 2009 en 3 foto's van de huidige stand van zaken.

Volgens mij heb ik geen AGA maar de welbekende terugtrekkende mannelijke haarlijn. Ik vind het zo eigenlijk wel ver genoeg Als hij nog verder gaat wil ik het graag afremmen met Finasteride en of Minoxidil. Ik wil daar wel graag zo laat mogelijk mee beginnen. Maar hoe hard gaat mijn haargrens achteruit?

Nu had ik bedacht naar een haarkliniek te gaan om een 0-meting te doen en over een jaar een nieuwe meting. Dat is meer onpartijdig dan ikzelf ben. Wat vinden jullie hiervan? Een goed idee of sowieso al beginnen met een van de middelen?

Kunnen jullie haarklinieken aanbevelen voor een eventuele meting?

Ik hoor het heel graag!






Swim
Swimm is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2015, 20:04   #2
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 263
Geslacht:
Als jij geen Aga heb in de familie, laat dan eerst een keer bloed prikken kijken naar je waardes, niet via de huisarts want die zien het probleem niet.


Volgens mij zit er iets in Utrecht een lab, wordt ook gebruikt voor bodybuilders, allergieën, te korten aan vitamies, enz enz..



Misschien is het een lange weg om het uit te zoeken, en je kunt nog altijd wel iets gebruiken wat haar uitval vertraagt, en het laatste naar een haarkliniek.
Zoek eerst de oorzaak.


Groeten en veel succes
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2015, 20:15   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Denk eerlijk gezegd wel dat je mannelijke kaalheid ontwikkelt maar je hebt nog best wat haar. De vraag is wat wil je en wat heb je er voor over? Jaartje afwachten om te kijken of het doorzet of wil je toch de strijd aangaan? Je hebt het toch redelijk in eigen hand en ik wil je niks aanpraten maar je hebt ook een goede kop voor een HT... Maar dan is het ook zaak dat je achteruitgang wel tegengaat.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2015, 20:16   #4
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Beste,

je kan haaruitval nooit echt voorspellen, heb jongens gezien die rond 20 binnen paar maanden kaal werden en bij anderen gaat het langzaam, soms zelfs een proces van 15-20 jaar, het is maar net de werking van genen. Het kan ook ineens sneller gaan, maar ook abrupt in een keer stoppen en nooit meer terugkeren.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2015, 08:41   #5
Swimm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Heren bedankt voor de reacties.

Een ht vind ik zelf nog niet nodig. Mijn haargrens is altijd zo hoog geweest. Mijn inhammen zijn fors, maar mi nog te overzien. De derde foto vertekent een beetje.

De inhammen bereiden zich dus vooral uit naar de slapen. Hier zitten ook hele korte haartjes die waarschijnlijk als volgende uit gaan vallen. De haarlijn langs de slaap is misschien maar een cm opgeschoven de afgelopen jaren, maar het effect is relatief groot.

Ik ben blij dat ik jullie mening heb gevraagd en ga naar een dermatoloog. Kunnen jullie dermatologen aanraden die mij serieus nemen? (Liefst regio utrecht/randstad)

Ik heb al besloten dat ik fina of minox wil proberen. Mocht het teveel bijwerkingen hebben dan zal ik me in moeten stellen op acceptatie. Wat raden jullie aan in mijn stadium. Fina, minox of een combinatie?

Thnx!

Swim
Swimm is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2015, 10:49   #6
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Combinatie van minox en fina is zo beetje het maximale wat je eraan kan doen, gezonder leven is ook altijd goed.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2015, 15:10   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
HT lijkt mij nu zwaar overdreven, prima kop haar!
Je zou lokaal op de inhammen minoxidil kunnen aanbrengen.
Fina is altijd mooie ondersteuning maar weet niet of het al nodig is.

Dermatoloog helaas geen ervaring mee.. heb hier ook weleens een dergelijke vraag gesteld maar meestal blijft het antwoord uit.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2015, 16:50   #8
Swimm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2015
Berichten: 4
Geslacht:
DZinee, dat is precies waar ik nu mee zit te tobben. Ik dacht tot een paar weken geleden dat ik ingrijpen nog wel even uit kon stellen. Nu realiseer ik me dat minox niet overdreven is. Hoewel het niet bewezen dat het tegen inhammen werkt... Zouden jullie het toch doen? Ikzelf denk dat ik gewoon ga proberen...

Maar Over fina inzetten op dit moment heb ik mijn twijfels. Eventuele bijwerkingen zijn niet mild. DHT heb je niet voor niks in je lijf... Om nou in mn hormoonhuishouding te rommelen... Ik moet dan wel echt zeker weten dat dit zware geschut echt nodig op dit moment. Als ik zeker zou weten dat ik vanaf nu snel aga zou ontwikkelen zou ik het proberen...

Daarom de dermatoloog... Ik wil graag even met een expert sparren. Maar wel eentje die mijn probleem serieus neemt. Ik hou me nog steeds aanbevolen
Swimm is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2015, 17:49   #9
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Helaas kan niemand in de glazen bol kijken (en je ook echt aan een zinnig antwoord helpen) dus is het gewoon afwachten. Probleem daarvan is dat je achteraf misschien spijt krijgt dat je niet eerder in hebt gegrepen. Eerlijk gezegd heb ik maar weinig succesverhalen voorbij zien komen met het gebruik van Minoxidil alleen. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Zelf ben ik van mening dat Minoxidil en Finasteride samen wél een aardige combinatie is. En tsja... Een goede (gratis) dermatoloog vind je niet zo 1-2-3, helaas!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2015, 19:35   #10
Swimm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Ok, thnx.
Dont get me wrong... Ik betaal graag voor goed advies!!
Swimm is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2015, 19:51   #11
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Helaas kan niemand in de glazen bol kijken (en je ook echt aan een zinnig antwoord helpen) dus is het gewoon afwachten. Probleem daarvan is dat je achteraf misschien spijt krijgt dat je niet eerder in hebt gegrepen. Eerlijk gezegd heb ik maar weinig succesverhalen voorbij zien komen met het gebruik van Minoxidil alleen. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Zelf ben ik van mening dat Minoxidil en Finasteride samen wél een aardige combinatie is. En tsja... Een goede (gratis) dermatoloog vind je niet zo 1-2-3, helaas!
Gratis zijn ze zoiezo niet reet! eigen risico, weet je nog? Als je tenminste niet door je eigen risico kosten al heen bent. Ik had 180 euro betaald voor niets, haarweb biedt meer info. Ziekenhuis=bussiness.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2015, 22:21   #12
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Met je haar medicijnen over een jaar ga je al dik over je eigen risico heen... Ik tenminste wel!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2015, 23:11   #13
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Wat kost het dan eigenlijk? Propecia wordt zoiezo niet vergoed, zover ik het weet. Wat trekken ze voor zo een doosje proscar? 45 euro ofzo toch?
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2015, 00:12   #14
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Avodart van de apotheek kom je uit op €450 per jaar dacht ik. Net geprobeerd exacte bedrag te vinden op het doosje maar niet gvonden.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2015, 14:08   #15
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
@Swimm Hoezo is minoxidil niet bewezen op de inhammen? Het is inderdaad alleen getest op de kruin in een onderzoek; maar er zijn hier tientallen zoniet honderden tevreden gebruikers die het op de inhammen gebruikt met goede resultaten.

@overige alles in het leven kost geld, zo ook dit. Als het je geen geld waard is moet je je afvragen hoe belangrijk het voor je is. Swimm geeft aan dat het niet zozeer om geld gaat dus discussie gaat beetje offtopic lijkt mij.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.