Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 oktober 2015, 13:35   #1
Ivar72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Kaal=Ruig

Valt me steeds meer op dat velen en (ruige) types hun hoofd kaal scheren.

Kaal of gemilimeterd staat vaak goed, vooral als al al een wat mannelijk gezicht onder hebt zitten. hoewel het iedereen wel staat.

Valt me ook op dat kale mannen vaak veel tattoos hebben vooral complete sleeves.
Maakt het plaatje wel compleet denk ik dan.

Waarom doet de rest van de bezorgde mannen dat niet?

Angst dat het niet staat? of gewoon niet durven?
Ivar72 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2015, 14:29   #2
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Of gewoon mensen die liever hun haar hebben?
Zeggen dat een kaal hoofd bij iedereen goed staat is zever. Ik zie zeer weinig mensen waar het goed op staat.
Ik geef je wel gelijk dat mensen met een babyface absoluut niet staan met geen/weinig haar.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2015, 17:07   #3
Ivar72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Of gewoon mensen die liever hun haar hebben?
Zeggen dat een kaal hoofd bij iedereen goed staat is zever. Ik zie zeer weinig mensen waar het goed op staat.
Ik geef je wel gelijk dat mensen met een babyface absoluut niet staan met geen/weinig haar.
De ruigere types hebben wel vaak een kalere kop dan de meer vrouwelijke mannen met een baby face.
Zal met testosteron te maken hebben dat de meer agressief uitziende man sneller een kaal hoofd heeft, en dit niet verkeerd staat.

Plaatje is compleet met tattoos en een flinke borstkast.
Valt me op dat vooral die groep een kale kop hebben. Vrouwen vallen vaak wel (onbewust) op dat soort types.
Ivar72 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2015, 22:39   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
En, Ivar, val jij onder die type?

Betreft waar vrouwen op vallen, hangt dit het meest aan je eigen karakter. Je manier van doen en laten zegt vaak veel. Als jij jezelf kaal kan showen, dan is kaalheid jou passie om te scoren. Jij speelt zelf de man wie jij graag bent. De ene man voelt zich met lang haar stoer, de ander met kort/ kaal ruig. Maar speel vooral jezelf, daarmee bereik je het meest.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2015, 23:06   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivar72 Bekijk bericht
De ruigere types hebben wel vaak een kalere kop dan de meer vrouwelijke mannen met een baby face.
Zal met testosteron te maken hebben dat de meer agressief uitziende man sneller een kaal hoofd heeft, en dit niet verkeerd staat.

Plaatje is compleet met tattoos en een flinke borstkast.
Valt me op dat vooral die groep een kale kop hebben. Vrouwen vallen vaak wel (onbewust) op dat soort types.
Zal eerder te maken hebben dat ruigere mannen zich meer laten 'gaan' en de kaalheid niet aanpakken/voorkomen.
Er zijn vrouwen die op dat soort mannen vallen, maar het zijn meestal een specifiek soort vrouwen.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2015, 01:02   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
nouuuuuu, google maar eens bijvoorbeeld "Kaal+sexy" heeel zeker dat je veel reacties leest van vrouwen die op kaal vallen.

Kaal zegt niets over jou als persoon. Het is enkel een uiterlijk ding. Als het tussen je oren goed zit (zelfverzekerd) dan straal je dat uit, in combinatie met verzorgd uiterlijk, goede kleding en een sportief lijf.....dan is kaal zeker geen punt waarop een vrouw een man afkeurd!!
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2015, 11:03   #7
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Iedere vrouw heeft haar eigen smaak als het op mannen aankomt. Als je goed staat zonder haar en al een zekere leeftijd hebt dan speelt dat geen rol meer.
Kaalheid op jonge leeftijd is in de regel wel altijd iets wat mensen als lelijk beschouwen. Of je dat nu wil of niet.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2015, 15:32   #8
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
[FONT="Arial"]nouuuuuu, google maar eens bijvoorbeeld "Kaal+sexy" heeel zeker dat je veel reacties leest van vrouwen die op kaal vallen.
Vrouwen van 30-40 jaar en ouder dan toch.
Vrouwen tussen 18 en 30 zullen toch bijna steeds een man mét haar verkiezen hoor
Kaal worden op je 30 is op dat vlak dan ook iéts minder erg dan kaal worden op je 18.
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2015, 22:54   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik ben het oneens met het = teken. Smaken verschillen. Kaal is meestal helemaal niet ruig in mijn beleving. En niet iedereen denkt hetzelfde over tattoo's. Zelf vind ik die al snel armoedig.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2015, 23:32   #10
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Persoonlijk vind ik het ook raar om ineens te gaan trainen of tattoos te nemen omdat je kaal wordt. Dan neem je ineens een soort "identiteit" aan vanwege het gebrek aan haar ipv je uiterlijk aanpassen op je identiteit. Omgekeerde wereld wordt het dan. En stel dat je aandacht krijgt van de desbetreffende dames en die zien dan ineens geen ruig (alpha mannetjes) gedrag maar een mak schaap? Gaat ook niet werken lijkt me... Tenminste voor een heeeeeele grote groep is dit ook niet het wondermiddel.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2015, 16:32   #11
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ruig moet je zijn, niet willen zijn. Net zoals stoer doen, je bent stoer of je bent het niet, maar als je gaat overdrijven om zo te moeten zijn, dan kom je echt over als een complete lozer, whahaha
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2015, 19:08   #12
Ivar72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Ruig moet je zijn, niet willen zijn. Net zoals stoer doen, je bent stoer of je bent het niet, maar als je gaat overdrijven om zo te moeten zijn, dan kom je echt over als een complete lozer, whahaha
Dat geldt voor iedereen.
Je hebt het of je hebt het niet, maar in ieder geval kun je je uiterlijk aanpassen aan je"zwakke" punt.
Daarbij moet je natuurlijk wel wat lef hebben om te besluiten om er als kaal rond te gaan lopen, en getuigd daarom ook wel van durf en vertrouwen he
Ivar72 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2015, 19:11   #13
Ivar72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik het ook raar om ineens te gaan trainen of tattoos te nemen omdat je kaal wordt. Dan neem je ineens een soort "identiteit" aan vanwege het gebrek aan haar ipv je uiterlijk aanpassen op je identiteit. Omgekeerde wereld wordt het dan. En stel dat je aandacht krijgt van de desbetreffende dames en die zien dan ineens geen ruig (alpha mannetjes) gedrag maar een mak schaap? Gaat ook niet werken lijkt me... Tenminste voor een heeeeeele grote groep is dit ook niet het wondermiddel.
Je zou het toch kunnen combineren?
Zijn erbij die ineens links worden en ineens met lang haar en zwervers kleding gaan rondlopen om een bepaalde imago te willen uitstralen.
Ivar72 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2015, 19:13   #14
Ivar72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik ben het oneens met het = teken. Smaken verschillen. Kaal is meestal helemaal niet ruig in mijn beleving. En niet iedereen denkt hetzelfde over tattoo's. Zelf vind ik die al snel armoedig.
Kijk eens naar de die hard hooligans, portiers, mariniers, motor bende boys, security etc
Zijn toch wel vaak de wat ruigere types die kaal zijn puur denk ik om testosteron redenen en agressiever zijn aangelegd.

Een vrouw zoekt onbewust vaak per definitie toch een sterker geslacht om haar kroos te beschermen.
Tijden veranderen misschien, maar biologisch zit de vrouw wel zo in elkaar.

Maar ja er zijn natuurlijk ook vrouwen die op stoffige types vallen met een dikke portomonee wat natuurlijk ook belangrijk is.
Ivar72 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2015, 19:15   #15
Ivar72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarlack Bekijk bericht
Vrouwen van 30-40 jaar en ouder dan toch.
Vrouwen tussen 18 en 30 zullen toch bijna steeds een man mét haar verkiezen hoor
Kaal worden op je 30 is op dat vlak dan ook iéts minder erg dan kaal worden op je 18.

Misschien eerder meiden van 12-20 jaar mischien.
Ivar72 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.