Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 oktober 2015, 22:04   #1
rick15
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2015
Berichten: 3
Geslacht:
inhammen jonge leeftijd

Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik dit bericht op de goeie plek heb gezet als dat niet het geval is sorry daarvoor.
Maar ik zit met een vraag,ik ben een jongen van 15 jaar en heb nu al behoorlijke inhammen die ik ondertussen al weer een paar jaar heb. Ik zelf vind het best raar dat ik nu al zulke inhammen heb ten eerste omdat ik pas 15 ben en een paar jaar geleden had ik het eigenlijk ook al dus ik eigenlijk was ik nog wat jonger. Ten tweeden heb ik kroeshaar en de meeste mensen met kroeshaar hebben een mooie rechte haarlijn en ook weinig haaruitval mits ze geen relaxer ofzo gebruiken en als ze al haaruitval hebben is dit vaak pas op latere leeftijd en niet als zo vroeg wat je soms wel hebt met ander haartypes. Ook heb ik bij de haarlijn aan de zijkant van mijn hoofd dus die lijn bij je oor dat die helemaal recht is dus niet dat daarvan een klein stukje uitsteekt(ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel) hierdoor lijken de inhammen erger en lijkt mijn voorhoofd nog breder.
De enige reden die ik zou kunnen bedenken waardoor ik nu al van die inhammen heb is omdat ik vroeger nooit echt goeie producten heb gebruikt voor kroeshaar maar gewoon de producten heb gebruikt voor normaal haar,dus mijn haar heb ik een hele tijd niet echt goed onderhouden.
Voor de rest heb ik last van schilfers in mijn haar ik gebruik sinds een jaar olie voor in mijn haar en dat heeft de schilfers al wel verminderd maar met name als ik mijn haar 3 weken niet geschoren heb dus weer langer wordt krijg ik weer last van schilfers.

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2...8#.VifTYMl1HqA

Dit is een voorbeeld van hoe het eruitziet met name het zij aanzicht lijk op dat van mij. Ik heb ook al gekeken naar foto's van vroeger en daar zie ik op sommige foto's dat ik op de plek waar ik nu inhammen heb nog dun haar had zitten en dat dat de haarlijn daar nog mooier was maar dat zie ik niet op alle foto' even duidelijk.Nu vroeg ik mij dus af of jullie misschien weten of ik hier wat aan kan doen of dat het bij mij hoort.
rick15 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2015, 22:48   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Nou als eerst vind ik het rot voor je dat je je al zorgen maakt om je haar op deze leeftijd. Of het achteruitgang is en of het bij je hoort weet ik niet. Dat je je haar minder goed hebt verzorgd in het verleden en daardoor nu minder haar hebt lijkt me niet, tenzij je echt aggressief spul hebt gebruikt en constant aan je haar hebt staan trekken. Je verhaal is trouwens inderdaad wat wazig ook. Ik snap dat je liever niet een foto plaatst van jezelf, maar voor ons is jouw verhaal best moeilijk (onmogelijk eigenlijk) voor te stellen. Ik ken trouwens ook wat jongens die met kroeshaar geen kaarsrechte haarlijn hebben. Maar waarom ga je niet naar een dermatoloog? Die kan misschien vaststellen of je last van aga hebt of waar die schilvers vandaan komen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2015, 23:14   #3
rick15
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Sorry het verhaal is inderdaad wat wazig en niet alle zinnen lopen even lekker dat komt omdat ik zoveel mogelijk informatie in 1 keer wil geven alleen als je dat allemaal moet
opschrijven blijkt dat nog best lastig te zijn. Dat probleem met die schilfers heb ik waarschijnlijk omdat mijn hoofdhuid erg droog is dus ik blijf dat toch nog even met olie proberen. Voor de rest denken mijn ouders dat ik die inhammen vroeger ook wel had alleen is of lijkt het nu erger omdat mijn hoofd ook weer gegroeid is en een iets andere vorm heeft. Nu klopt het dat ik ook vroeger niet een haarlijn had die helemaal recht was alleen vraag ik mij af of echt het wel erger lijk omdat mijn hoofd gegroeid is.
rick15 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2015, 00:37   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Hoi Rick. Je zou hiermee met je huisarts kunnen spreken en eventueel vragen of je naar een dermatoloog kan gaan of iets dergelijks.

Jij bent 15 jaar. Dat is inderdaad best jong, maar is evenzo logisch als jij je bij inhammen zorgen maakt om je haarlijn. Je wilt gewoon niet kaal worden.

De enige werkende producten die bekend zijn werkelijk te werken zijn finasteride en verder doet minoxidil ook iets. Sterker dan finasteride is dan weer dutasteride. Finasteride lijkt mij niet geschikt voor een leeftijd beneden de 20 jaar, echter kan alleen de huisarts op persoonlijke wijze bij jou dit zeker weten. Minoxidil kun je naar mijn idee vast wel gebruiken. Een iets betere variant daarvan is nanoxidil, maar dat maakt bij velen weinig uit.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 22 oktober 2015 om 00:40
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2015, 01:12   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Op je 15 haar te maken hebben met inhammen van dit formaat is inderdaad wel wat raar. Nuja, op kaalheid staat geen leeftijd. Er bestaat een vorm van AGA die al begint bij beginnende pubers, maar zoiets kan een dermatoloog veel beter beoordelen dan eender wie op dit forum.
Wat ik wel weet is dat het gebruiken van "verkeerde haarproducten" absoluut geen invloed heeft op haaruitval.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2015, 11:00   #6
rick15
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik zelf vind het grote probleem niet dat ik nu al misschien kaal begin te worden want ik heb ondertussen al een paar jaar deze inhammen en sindsdien is het niet veel erger geworden. Wat ik het irritants vind is dat zeker als ik van dichtbij in de spiegel kijk het net lijkt als of ik een heel breed voorhoofd heb vanwege die inhammen.
Er is al een paar keer als tip gegeven om naar de dermatoloog te gaan alleen het probleem is dat mijn ouders het probleem niet echt zien en zeggen dat ik niet zo moet zeuren. Dus het wordt erg lastig om daar naar toe te gaan voor mijn haar omdat mijn ouders er dus niet het probleem van inzien. Hetzelfde geld voor minoxidil want dat was ik ook al tegen gekomen op intenet alleen ook dat willen mijn ouders niet dus ik ben bang dat ik wacht tot ik 18 ben of nog iets ouder en het dan zelf maar koop.
rick15 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2015, 16:17   #7
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rick15 Bekijk bericht
Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik zelf vind het grote probleem niet dat ik nu al misschien kaal begin te worden want ik heb ondertussen al een paar jaar deze inhammen en sindsdien is het niet veel erger geworden. Wat ik het irritants vind is dat zeker als ik van dichtbij in de spiegel kijk het net lijkt als of ik een heel breed voorhoofd heb vanwege die inhammen.
Er is al een paar keer als tip gegeven om naar de dermatoloog te gaan alleen het probleem is dat mijn ouders het probleem niet echt zien en zeggen dat ik niet zo moet zeuren. Dus het wordt erg lastig om daar naar toe te gaan voor mijn haar omdat mijn ouders er dus niet het probleem van inzien. Hetzelfde geld voor minoxidil want dat was ik ook al tegen gekomen op intenet alleen ook dat willen mijn ouders niet dus ik ben bang dat ik wacht tot ik 18 ben of nog iets ouder en het dan zelf maar koop.
Uhmm, je kan zelf ook naar de dermatoloog gaan? En daarnaast is het bovendien aangeraden om jaarlijks wel eens naar de dermatoloog te gaan ivm moedervlekken/pigmentvlekken/acne/..
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.