Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2011, 14:20   #331
Makrolon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2011
Berichten: 2
Hallo ik ben rogier ben deze week 20 jaar geworden normaal een vrolijke jongen maar niet als je over me haar begint

Ik merkte het al toen ik 18 was dat ik dun haar had.. had ik vroeger absoluut niet, ik snap er niks van dat ik zo dun haar tot kaal hooft krijg.
ik ga vanmiddag naar de dokter hopelijk kan hij me verder helpen,

ik zal straks een verhaal typen hopelijk krijg ik hier ook goede tips van dit forum,

Mvg
Makrolon is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2011, 16:30   #332
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom, al begrijp ik dat je liever niet hier had hoeven komen.

Ik hoop dat je dokter je inderdaad verder kan helpen. Maar wees niet al te teleurgesteld als hij dat niet kon. Huisartsen zijn niet altijd op de hoogte van alle ins en outs van erfelijk haarverlies. Het is heel vervelend, maar het is nu eenmaal niet echt een ziekte.

Voor tips ben je hier in ieder geval aan het juiste adres.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 15:52   #333
Makrolon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2011
Berichten: 2
Dankje voor je reactie Nou de dokter zag wel dat ik ermee zat, hij was zelf 37 en begon over dat hij ook kaal was blabla.. mja vond het nogal een verschil met 20 en 37, hij had het meer over accepteren,

maar als ik er baat bij had om naar het ziekenhuis te gaan,
en binnen 1 minuut weer buiten was (zijn woorden)

dan wou die wel een afspraak maken bij de (helemoelijke naam)
huid/haar artst * naja dus pas in oktober kon ik daarheen,
maargoed zal is rond kijken op het forum
Makrolon is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 17:31   #334
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Nou ja, in ieder geval heeft ie je doorverwezen naar -vermoed ik- een dermatoloog. Hij nam je dus nog redelijk serieus. Dat doen ook niet alle huisartsen.

Je kunt je hier op HaarWeb goed informeren. Je kunt beginnen met het haarwoordenboekje (in mijn handtekening)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2011, 10:20   #335
Manara
HaarWeb lid
 
Manara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makrolon Bekijk bericht
Dankje voor je reactie Nou de dokter zag wel dat ik ermee zat, hij was zelf 37 en begon over dat hij ook kaal was blabla.. mja vond het nogal een verschil met 20 en 37, hij had het meer over accepteren,

maar als ik er baat bij had om naar het ziekenhuis te gaan,
en binnen 1 minuut weer buiten was (zijn woorden)

dan wou die wel een afspraak maken bij de (helemoelijke naam)
huid/haar artst * naja dus pas in oktober kon ik daarheen,
maargoed zal is rond kijken op het forum
Wat'n ongefundeerde reactie van die huisarts. Mocht je Propecia willen, dan is dat middel juist in de markt gezet om haarverlies tegen te gaan (is gewoon een commercieel middel om geld mee te verdienen).
Ik ben zelf 37 en is mijn zorg over haarverlies is een stuk minder, dan toen ik 20 was (toen dacht binnen 10jr wel kaal te zijn).
Een ex-vriendin van mij is huisarts. In haar woorden:"Als je naar de huisarts gaat voor een probleem, altijd overdrijven en aandikken." Anders nemen ze je toch niet serieus. Laat hem eerst maar jouw probleem accepteren, voor zijn probleem kom je daar niet, toch?
Je staat aan het begin van je volwassen leven, daar hoef je (tegenwoordig) niet meer kalend aan te beginnen.
Succes!
Manara is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 23:22   #336
Linne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2011
Berichten: 6
Hoi,

Ik ben ook nieuw hier. 30, vrouw. Ik ga ergens anders nog wel een topicje openen.
Groetjes Linne.
Linne is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2011, 13:55   #337
Tess83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 1
Nieuw

Las dat ik me hier kon voorstellen. Dan doe ik dat maar :-)

Ik ben een vrouw van 28 jaar. Sinds kort valt mijn haar uit, en de dermatoloog vermoedt Alopecia Androgenetica. Hoop nog steeds dat het iets anders is. Gelukkig schaam ik me er niet voor, veel mensen uit mijn omgeving heb ik er gewoon over verteld.

Lotgenoten-contact is altijd goed, dus vandaar dat ik me heb ingeschreven.

Verder woon ik in de buurt van Utrecht. Ben werkzaam als lerares en heb een eigen administratiekantoortje.

Groetjes!
Tess83 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2011, 16:34   #338
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom, Tess, al zou je hier waarschijnlijk liever niet hoeven zijn

We horen graag over je ervaringen. Veel mensen lijden in stilte en houden hun leed verborgen voor de wereld. Jij lijkt hierop een uitzondering en dat maakt je extra waardevol!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2011, 23:23   #339
mb2011
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2011
Berichten: 1
andere oplossing

Hallo, ik ben MB en ik heb een tatouage op mijn hoofd late n zetten. Stoppeltjes, een heleboel. Nooit meer 'kaal' en geen gouwehoer meer met transplantatie/haarstukjes en whatever.

Ja, je kunt het wel zien, want de stoppels zijn wat dikker dan normaal, maar velen zien het ook helemaal niet.

Kosten waren 8000 euro en het is een aardige klus, maar het is de moeite waard geweest voor mij.
mb2011 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 00:20   #340
Sal_Meijer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2011
Berichten: 3
Beste lotgenoten,

Ik ben Salvador, een jonge jongen van 22 jaar oud en nu al kalend.
Ik merk al zo'n jaar of 2 dat ik steeds kaler begin te worden maar de laatste tijd is het wel heel erg. M'n haar is heel dun geworden en de haartjes aan de voorkant beginnen te krullen en zijn heel droog en hard geworden.
Ook ben ik de enige thuis die hier last van ondervind, mijn broers en zussen die ouder zijn hebben dit helemaal niet. Zelfs mijn vader had op mijn leeftijd nog een prachtig bos haar (alhoewel hij nu wel bijna kaal is, maar ook al bijna 60)
Ik zit hier echt heel erg mee en ik heb het een en ander gelezen over de medicijnen. Ik ben echter nog een leek als het hier om gaat.
Ik hoop dat ik de antwoorden op mijn vragen hier kan vinden en het proces nog iets kan uitstellen, want op zo'n jonge leeftijd al kaal worden is natuurlijk geen pretje.

Groet,
Sal
Sal_Meijer is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 00:33   #341
miran74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 1
hiii mijn naam is miranda 37 jaar en sinds een half jaar last van haaruitval, alopecia areata genaamd. heb me hier aangemeld om met lotgenootjes te kletsen en is rond te kijken hier.
wie weet tot schrijfse
miran74 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2012, 20:44   #342
Hafidel36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2012
Berichten: 10
Introductie!

Hallo dames en heren!
Ook ik heb uiteindelijk besloten me aan te melden op deze website. Ben een 23 jarige jongen en heb "last" van kaalheid. Het is begonnen rond mijn 18e en het is volgens mij geen haaruitval, maar dun haar icm een lage dichtheid oid, maar het is gewoon kalig! Omdat ik van noord afrikaanse afkomst ben en dus pikzwart haar heb, is het ook nog extra opvallend.
Ik heb een aantal jaren geleden besloten om het dus lekker kort te houden zodat ik mijn haren en mijn hoofdhuid niet met spul hoef te behandelen. maar als ik ook maar een week mijn haar laat groeien, is alweer duidelijk te zien dat de zij en achterkant een stuk donkerder is dan bovenop.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet echt vaak aan gestoord heb en dat ik me er vrij snel bij neergelegd heb. Hoewel ik een nogal ijdel ventje ben, heb ik het gauw geaccepteerd. Toch mis ik het wel om een lekker kapseltje in model te brengen, wat mij toch net wat beter staat.
Ik ben eenmaal naar de dokter gegaan, en die concludeerde direct dat het erfelijk was... Terwijl mijn pa hedendaags nog een dikkere bos op zijn ei heeft dan ik haha. Daar vertrouw ik dus niet op!
Ik heb ooit geprobeerd een kuur te volgen, en dat is bioxsine. Vraag me niet wat me bezielde om het te halen, maar zag het ooit in een foldertje staan en dacht waarom niet Het heeft me dus voor geen meter geholpen!
Ik heb me al een aantal keren ingelezen op de website, maar heb nog niks toe kunnen passen op mijzelf. Heb het overwogen om proscar icm minoxidil te gaan gebruiken, maar wil er toch niet aan beginnen zonder de zegen van een aantal experts!
Dus... Hoe kom ik erachter wat voor kaalheid ik heb! Het valt niet uit, maar het is gewoon heel erg dun! Het is trouwens ook nog enigszins asymmetrisch, dat de rechterkant bij de inhammen wat dunner is dan de linkerkant en op mijn kruin is het ook aardig dunnig. Ik weet niet of een foto van toegevoegde waarde is, maar anders kan ik die wel uploaden van hoe het eruit ziet!
Hafidel36 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2012, 21:50   #343
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Foto's hebben zeker een toegevoegde waarde. Je zou in AGA-Algemeen een discussie over je situatie kunnen beginnen daarmee.

Wat je beschrijft klinkt overigens gewoon als erfelijke mannelijke kaalheid. Dat je vader er geen last van heeft is zijn mazzel, het zegt weinig over jouw pech. Bij mannelijke kaalheid hoef je echt geen hele bossen haar te verliezen. Het gaat er om dat iedere haar die je verliest weer dunner terug komt en sneller weer in rust gaat.

Kuren hebben geen zin. Kaalheid is iets waar je de rest van je leven mee blijft kampen ... en als je het wilt tegenhouden moet je dat dus de rest van je leven doen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2012, 22:37   #344
Hafidel36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2012
Berichten: 10
Zoiets dacht ik dus al ja haha. Ik heb inmiddels een eigen topicje aangemaakt en fotos aan mijn profiel toegevoegd. Als iemand tips oid heeft hoor ik het graag! BTW, kan een bezoekje aan een dermatoloog nog van toegevoegde waarde zijn, of is het zo al te bepalen?
Hafidel36 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 18:24   #345
Baron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2012
Berichten: 6
introductie

Hallo iedereen

Ik heb zonet een profiel aangemaakt. De reden lijkt me duidelijk, ook ik ben te ijdel om haarverlies te accepteren

Mijn naam is 'Baron' (M), ben 27 jaar oud, wonende te Antwerpen. Sinds een klein jaar merk ik dat mijn haarlijn aan het verschuiven is (zowel vooraan als aan de inhammen) . Aanvankelijk merkte ik er niets van, maar door enkele opmerkingen van kennissen, en bij het zien van foto's van mezelf zag ik dat dit inderdaad zo is !

Eerst er vooral super dat deze website bestaat. Ik heb er al veel informatie uit geput ! Ik ga zo dadelijk zelf even een topic aanmaken. Zoals velen hoor ik graag de mening van een ander, wat betreffende mijn haar-situatie en wat ik er denk aan te doen.
Baron is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 22:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.