Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 april 2016, 15:05   #16
biker84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Ik ben begonnen met sporadisch wat druppels minoxidil 2% op mijn kop te druppelen... maar merk echt dat het niet mijn ding is, weinig discipline. Tegelijkertijd zie ik mijn haar uitdunnen en mijn hoofdhuid is gewoon zichtbaar.
Ik wil ook niet kloten met toppik of iets dergelijks, na alle horrorverhalen vind ik Finasteride ook niets en maandelijks veel kosten maken om mijn haar enigszins te behouden zie ik ook niet zitten.

Ja, ik zit op de vleeskeuring Tinder en heb zo'n 800 matches waarvan 90% benoemt dat ik mooi haar heb. En ik heb heel veel gedate, vaak met succes. Maar merk nu dat ik onzekerder word en het liefst op een plek afspreek waar niet veel licht is. Niemand heeft nog een negatieve opmerking gemaakt over mijn haar btw maar ik voel me steeds kaler worden.
Vrouwen die door mijn haar woelen vind ik verschrikkelijk want dan moet ik het steeds weer modelleren.

9 mei heb ik een afspraak in Veldhoven om te kijken wat men voor mij kan betekenen. Ik vind het verschrikkelijk omdat ik mijn inhammen altijd heb kunnen bedekken met mijn lang krullend haar, maar nu het overal dunner lijkt te worden durf ik me niet meer in het licht te vertonen.

Al is het maar voor een paar jaar, ik vind mijzelf nu gewoon te jong voor een kaal hoofd. Kijk, als ik nu echt heel weinig haar zou hebben zou ik mijn hoofd kaalscheren al weet ik dat mij dat niet zou staan.

Excuses voor mijn gezeik maar baal er gewoon enorm van.
biker84 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2016, 17:00   #17
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik kan je niet helpen of adviseren, maar succes in Veldhoven!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2016, 02:23   #18
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
psychologie is interessant wetenschap biker 84.

Denk eens positief, ipv negatief. Ik geef de kickstart, het ziet voor iemand van 32 niet slecht eruit. Kijk minder in de spiegel, accepteer zoals je bent, sommigen zijn mank, anderen hebben een grote neus, de en heeft een groot voorhoofd, ieder zo zijn ding. Aangezien hulpmiddelen jou niet interesseren, accepteren lijkt mij dan het beste oplossing.

Ieder mens kan wel mooi gevonden worden door een ander geslacht. Ik zal je wat vertellen, ik heb een familielid die kort geleden kaal is geworden, totaal kaal. Zijn vrouw keek naar zijn foto van jaren terug en zei tegen hem: met haar op je hoofd was ik nooit met jou getrouwd. En inderdaad, kaal staat hem mooi.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2016, 11:16   #19
biker84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Het is zo kalekop... bedankt voor je positieve input.
Ik heb in m'n opleiding psychopathologie en psychologie gehad en inderdaad, zo kun je het benaderen. Maar vanuit een psychologische benadering is het een rouwproces. Als ik m'n hoofd kaalscheer, en wij ontmoeten elkaar zul jij je slecht kunnen voorstellen hoe ik eruit zie met haar. Simpelweg door het feit dat je geen vergelijkingsmateriaal hebt. Voor mij is m'n haar een stuk van m'n identiteit. Krullenbol, Jezus, caveman, holbewoner... zo word ik genoemd door m'n omgeving. Als je dat langzaam ziet verdwijnen dan is dat een geestelijke marteling.

Er zijn mensen die minder hebben, mank lopen etc. maar dat zijn anderen. Als je zo gaat relativeren kun je nog wel blij zijn met elke dag een droge boterham en een doos onder een brug . Maar zo zit het grootste gedeelte van de mensheid niet in elkaar ��.

Over een jaar zou ik een moord doen voor de status van nu terwijl ik nu niet kan genieten van het haar dat ik nog heb.

Laatst gewijzigd door biker84; 4 april 2016 om 11:18
biker84 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2016, 12:52   #20
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biker84 Bekijk bericht
Ik zal eens naar de huisarts gaan. Dus ik zal maar naar de dokter gaan en vragen om die pillen.
Je bent dus wel geïnteresseerd in de bewezen medicatie. Al begonnen?

Grote kans dat je er baat bij zult hebben!
(finasteride + minoxidil = prima haardos)

kosten merkloze finasteride 5mg (15 stuks) was bij mij ongeveer tussen de 10 a 15 euro (prijs kan veranderd zijn).
4 x 15 = 60 dagen. Via recept van de huisarts en werd bij mij door verzekering gedekt (behalve eigen risico kosten).

Minoxidil 5% van de merk Foligain voor 12 maanden is 100 euro en 64 cent (google maar en je vind snel waar). Koop je dus via internet.


toevoeging: ik weet trouwens niet meer of het er 15 of 30 stuks finasteride 5 mg waren p doos.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 4 april 2016 om 14:31 Reden: toevoeging
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2016, 17:02   #21
biker84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Ik ben bang voor de bijwerkingen. Mijn huisarts wil dat niet voorschrijven, ik heb het hem al gevraagd maar hij wil alleen dat spul voorschrijven dat speciaal voor haaruitval op de markt is, en dat is een stuk duurder. Weet zo niet hoe het heet...
biker84 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2016, 19:03   #22
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je huisarts wilt dus geen "financieel haalbare" finasteride voorschrijven? Dat is vervelend, helaas komt dit soort gebrek aan het mee willen denken bij sommige huisartsen voor.

Ik versta dus dat je huisarts Propecia wilt voorschrijven, dat inderdaad daarvoor op de markt bekend staat, en belachelijk duur is en mogelijk zelfs onverzekerd. Propecia bevat 1 milligram finasteride.

De merkloze finasteride is 5 mg dat dus door 4 gedeeld wordt = 1.25 mg per dag. Dit zal echt niets uitmaken, zo heeft mijn huisarts destijds ook geconstateerd en het is alom bekend bij gebruikers van finasteride.

Je kunt altijd van huisarts veranderen, dat is je goed recht!

Het veranderen van huisarts is niet moeilijk:
*Je zoekt in de Gouden Gids (of op internet) naar een andere praktijk, belt deze om te vragen of ze nog ruimte hebben. Zo ja, dan vertel je dat jij je bij hun graag wilt inschrijven.
*Dan volgt de rest: je haalt bij je voormalige huisarts jou documenten op, zegt dat je gaat overstappen, neemt vervolgens de pak documenten aan, geeft hem/haar of de assistent(e) achter de balie een hand en brengt ze naar de nieuwe huisarts. Deze vraagt ook om de reden van overstap. Houd er rekening mee dat huisartsen elkaar ook vriendelijk kennen, maar wees vooral eerlijk. Een goede reden kan zijn door te zeggen; dat je jou huisarts te zakelijk vond, meestal blijft het dan daarbij.

Ik heb het ook gedaan en het levert absoluut geen stresswerk.

Bekend is dat het beste is om op tijd met finasteride te beginnen, zo behoud je het beste resultaat. Ik wens je succes met de keuzes die je maakt hierin

Laatst gewijzigd door 123hallo; 4 april 2016 om 19:06
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2016, 19:53   #23
biker84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Ik weet het niet, ik heb ook minoxidil gekregen van hem. Vandaag nog gesproken en hij zei dat ik de lotion op de kale plekken moest blijven smeren. Probleem is dat ik niet echt kale plekken heb maar wel dunner wordend haar en vooral op mijn voorhoofd. Stel dat ik shedding krijg dan valt het helemaal op en zeker nu de zon feller wordt.

Zucht.

Veranderen van huisarts is een optie, maar hij is al 32 jaar mijn huisarts en vind hem eigenlijk wel fijn en deskundig. Ik zal nog eens met hem gaan praten.

Ik weet het ff niet, zit nu met mijn scriptie en heb weinig tijd voor mijn haar nu... -,-
biker84 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2016, 21:12   #24
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Een huisarts is inderdaad heel persoonlijk, vooral na 32 jaar, dan ga je zeker niet zomaar naar een ander toe. Hopelijk komen jullie er beiden uit.

Sinds mijn vroegere huisarts overleed ben ik daar misschien te licht over gaan denken, dan heb je weinig band met de nieuwe toegewezen arts. Al heb ik nu wel een betere band met mijn huisarts.

Hoe dan ook, maak je vooral geen zorgen en stress. Als je alles eerlijk uitlegt, misschien over de info die je van het forum hebt, kom je er samen vast wel uit.

Vaak kijken artsen ook naar het aspect dat hun patiënt eronder lijd (onder erfelijke kaalheid) en maken dan hun afweging.

Ik hoop je op een goede tip te hebben geleid en wens je alle rust en succes met je scriptie.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2016, 09:37   #25
biker84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Thnx ☺️
biker84 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2016, 18:50   #26
biker84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Hallo123, ik zie net dat ik ongeveer hetzelfde haar heb als jij. In februari ben ik begonnen sporadisch Minoxidil 2% te druppelen. Sindsdien lijkt het haar frontaal dagelijks dunner te worden. Heb ook een stressvolle periode achter de rug maar als nu de zon schijnt, dan zie ik m'n hoofdhuid echt goed en kan het aantal haren letterlijk tellen.

Zou dit shedding zijn, gebruik alleen minox frontaal en echt minder dan 1ml per dag. Weliswaar sporadisch.

Ik lees wat sommigen spenderen aan een medicatie en HT's en hoeveel moeite ze het dan nog kost. De vraag is; wil ik dit wel?
Gisteren begonnen met biergist en overweeg ook om fina of duta te gaan slikken maar misschien staat een kaal hoofd me wel goed. Zoals eerder vermeld heb ik genoeg aandacht van de lady's. Ik ben absoluut niet breed en ook niet superknap maar wel intelligent en charismatisch kennelijk. Hoe belangrijk is m'n haar nu. Als ik vertel dat ik m'n haar heb afgeschoren voor het goede doel dan is dat niet gelogen hahah. Het scheelt me stress. Anderzijds ben ik erg aan m'n haar gehecht ��

In m'n album heb ik foto's geüpload. Status is nu zo dat ik me bijna niet in het licht durf te vertonen ��

Laatst gewijzigd door biker84; 7 april 2016 om 18:56
biker84 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2016, 21:02   #27
Verbeterhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biker84 Bekijk bericht
Hallo123, ik zie net dat ik ongeveer hetzelfde haar heb als jij. In februari ben ik begonnen sporadisch Minoxidil 2% te druppelen. Sindsdien lijkt het haar frontaal dagelijks dunner te worden. Heb ook een stressvolle periode achter de rug maar als nu de zon schijnt, dan zie ik m'n hoofdhuid echt goed en kan het aantal haren letterlijk tellen.

Zou dit shedding zijn, gebruik alleen minox frontaal en echt minder dan 1ml per dag. Weliswaar sporadisch.

Ik lees wat sommigen spenderen aan een medicatie en HT's en hoeveel moeite ze het dan nog kost. De vraag is; wil ik dit wel?
Gisteren begonnen met biergist en overweeg ook om fina of duta te gaan slikken maar misschien staat een kaal hoofd me wel goed. Zoals eerder vermeld heb ik genoeg aandacht van de lady's. Ik ben absoluut niet breed en ook niet superknap maar wel intelligent en charismatisch kennelijk. Hoe belangrijk is m'n haar nu. Als ik vertel dat ik m'n haar heb afgeschoren voor het goede doel dan is dat niet gelogen hahah. Het scheelt me stress. Anderzijds ben ik erg aan m'n haar gehecht ��

In m'n album heb ik foto's geüpload. Status is nu zo dat ik me bijna niet in het licht durf te vertonen ��
Ik zou toch proberen om minoxidil te gaan gebruiken. Even wennen in het begin maar daarna is het net als tandenpoetsen. Het kost je hooguit een minuut om aan te brengen en er is een grote kans dat minoxidil ook voor jou werkt.
__________________
Verbeterhaar.nl - Producten tegen haaruitval.
www.verbeterhaar.nl | Advies nodig? advies@verbeterhaar.nl

De bovenstaande handtekening is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb
Verbeterhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2016, 21:48   #28
biker84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2015
Berichten: 24
Geslacht:
En dan 2 x 1ml of kan het ook 2x 0,5 zijn of zo. En op het voorhoofd (waar het probleem het zichtbaarst is) werkt het minder tot niet heb ik gelezen...
biker84 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2016, 16:17   #29
biker84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Gisteren bij de huisarts een bloedonderzoek afgedwongen (gewoon gezegd dat ik anders medicatie uit het buitenland ga aanschaffen en ermee ga experimenteren). Het is wel een soort van chantage maar kennelijk neemt hij me anders niet serieus. Vandaag bloed laten prikken. Afhankelijk van de uitslag ga ik medicatie slikken.
Sowieso een gesprek bij kliniek Veldhoven en Pro Hair aangevraagd, dit vanwege de positieve resultaten. Twee jaar geleden ook al eens bij TH geweest, maar ondanks alles toch een stemmetje in mijn hoofd dat zei dat ik beter ook verder kon kijken. Blij dat ik dat gedaan heb, want twee jaar geleden had ik slechts enkel een paar inhammen.
biker84 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.