Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 januari 2014, 03:04   #1
realkane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Berichten: 24
Beslissing genomen en ondertussen achter de rug: 5500 grafts Esteworld in 2 dagen...

Beslissing genomen en ondertussen achter de rug: 5500 grafts Esteworld in 2 dagen...

Als eerste: excuses voor het lange vast veel te uitgebreide verhaal, if you dont like it just stop reading :-)

Zoals wellicht sommigen van jullie weten heb ik na een jaar voorbereiding getwijfeld tussen 3 klinieken, met alle drie heb ik persoonlijk ook gesproken/langs geweest.

Prohair
Aestetics
Esteworld

Je kunt mijn ervaringen met het voortraject lezen in mijn eerdere post.
Ik wilde graag in 2013 in ieder geval de beslissing maken en die is uiteindelijk op Esteworld gevallen, waarom in mijn geval?

1: de prijs, heel simpel het prijsverschil tussen de de NL en BE en de Turkse kliniek is gewoonweg verbijsterend, waarom zal ik dadelijk proberen uit te leggen al ben ik ook maar een leek :-), ik heb gewoonweg geen geld voor de beide andere opties.

2: De vertegenwoordiger van Esteworld in Nederland was de enige die contact bleef onderhouden op een totaal ongedwongen niet irritante manier, van de drie offertes is hij de enige die nagebeld heeft en heeft me succes gewenst met de keuze, en na een maand twijfelen belde hij nog eens om te vragen of ik er al uit was, precies zoals ik het graag zie, gewoon betrokken, ja hij krijgt daar zijn geld voor maar van de andere 2 klinieken heb ik nooit meer iets gehoord, ik vind het netjes als iemand interesse blijft tonen

3: Techniek: qua techniek leek me na veel resultaten te hebben bekeken van de klinieken en hier inlezen en gesprekken met de drie kanshebbers geen echt enorme verschillen al denk ik nog steeds dat Prohair qua techniek en dichtheid net wat verder is dan Esteworld, Aestetics wellicht ook, nogmaals, ik ben uiteindelijk een leek die zich alleen maar heeft proberen voor te bereiden.

Goed, Ik heb er uiteindelijk dus voor gekozen om in 2 dagen tijd om en nabij de 5200 grafts te laten herplanten ;-)

Voor de mensen die net als ik twijfelen of niet durven, hier mijn verhaal, ik schrijf wellicht te veel maar tis puur bedoeld om jullie te informeren, echt waar, ik heb de ingreep toch al gehad en heb ook erg veel aan jullie berichten hier gehad, doe er uw voordeel mee of ga na het volgende bericht.

Ok,

1e dag: zondag aankomst, geen topdag maar ik kon niet anders, de kliniek is dan dicht maar ik kwam toch pas om 22:00 bij het hotel aan dus had ik nog een avond om gruwelijk zenuwachtig te zijn, ja dat was ik, ik vind het nog steeds een heel aangaan allemaal maar heb ondertussen nergens spijt van!.

Ik werd netjes opgewacht door een Engels sprekende chauffeur, ik lees hier meer verhalen over chauffeurs, ik vind dat niet zo belangrijk normaal maar deze chauffeur sprak echt erg goed Engels, een tweede die ik ook 1 keer had wat minder maar ook goed genoeg waardoor ik er echt wat aan heb, ik kom hier zo nog op terug.
Hij dropte me bij het hotel, central palace in Istanbul, een prettig gelegen mooi ottomaans hotel waar ik heerlijk heb kunnen rusten in deze tijd, ik moet wel kwijt dat het ontbijt daar echt matig smaakt, de room service was wel weer oké, maar hoogstaand, nee.

2e dag: maandag futloos ontbijten en ik zag een jongen zitten met duidelijk een net getransplanteerd hoofd met een zweetband om zijn hoofd, maar ik wilde hem niet storen, het grappige is uiteraard dat we samen naar de kliniek moesten, hij voor controle, ik voor mijn eerste operatiedag.
Deze jongen was ontzettend aardig en ik kon mooi wat vragen voor me beantwoorden, hij was tevreden over hoe zijn operatie gegaan was en vond alleen de spuiten vrij pijnlijk, ik kreeg daar toch wat maagpijn van, ik ben een vrij zenuwachtig type voor dit soort onbekende dingen dus de zenuwen zaten er goed in al klonk zijn verhaal positief.

Na een half uur rijden kwamen we aan in de kliniek en ik was best even onder de indruk, Deze kliniek is vrij groot met behoorlijk veel teams en chirurgen die volgens mij zoveel mogelijk in dezelfde samenstelling werken, het is nu eenmaal echt een fabriek waar zeker wel de hele dag door 10-20 mensen geholpen worden aan allerlei zaken maar vooral haartransplants.

Je krijgt een vragenlijst en daarna een bloedonderzoek, daarna mocht ik joepie betalen wat nog niet meezat, mijn rabopas is een wereldpas en geactiveerd voor wereld en blijkbaar mag ik 5000 euro per week betalen en 500 euro per dag pinnen ( een week van te voren met rabo alles nagelopen) maar uiteraard werkte mijn rabo pas daar niet, beetje stress maar mijn visa en een internet betaling lukte wel.

Daarna werd mn kop kaalgeschoren, ik kreeg een operatiehemd aan en bijzonder zenuwachtig maakte ik kennis met in eerste instantie een team van 3 vriendelijke mannen die mijn donor haar gingen verwijderen uit mijn kranshaar.
Ik was best onrustig en kreeg een xanax de eerste dag, eerlijk is eerlijk het werkte voor mij, ik werd er wat relaxter door.

Je krijgt gedurende de dag een Engels talige dame als begeleidster want de heren in de operatiekamer spreken inderdaad helaas vrijwel geen Engels, behalve oké? pain? toilet? break? en dat soort kreten.
Dit vond ik zelf 1 van de weinige echt vervelende dingen en ik wist dit van tevoren door de andere verhalen maar toch vond ik dat echt niet fijn, ze praten/overleggen als team met elkaar en je krijgt daar geen gevoel van mee omdat je de taal niet herkent, en als je zelf vragen hebt gaan ze meteen de Engelstalige mevrouw halen maar die lopen er vind ik net te weinig rond waardor je soms te lang moet wachten als je even iets meteen uitgelegd wil hebben terwijl het team natuurlijk gewoon door blijft werken, je voelt je daardoor geïsoleerd, maar dit is een keuze als je besluit dit in Turkije te doen, toch zou ik altijd minimaal 1 van de drie een basis cursus Engels vereisen maar goed door de lage uurlonen daar is de prijs daarom wel erg scherp voor wat ik tot nu toe inschat als een echt professionele kliniek. ook de chauffeur kan vertalen als die er op dat moment is, die sprak het beste Engels van allemaal, nog beter als de 2 lieftallige hostess dames.

Ik werd dus geholpen door 3 mannen die mijn donor haar roofden, een chirurg die de kanaaltjes snijdt en een vrouw die de grafts terugzet, beide dagen dezelfde mensen, hetzelfde team. Ze gebruiken boortjes van 0.6 mm, alles wordt verder met de hand gedaan op de boortjes na.

Ze waren bijzonder netjes, ik hield het prima vol en ben maar 2 keer opgestaan in 7 uur tijd(meer mag maar wilde ik niet) maar ze begeleiden je dan naar de wc, ondersteunen je zodat er niets mis kan gaan, gewoon netjes.

De ingreep zelf viel me de eerste dag enorm mee, ik zag tegen 3 dingen op:

1: lang liggen, ging prima, ik ben nogal ongeduldig maar ik kon me goed ontspannen met muziekje erbij.

2: de verdovingsspuiten, tja, ik heb ze niet geteld maar het zijn er velen maar ik had eigenlijk bijna geen last, de eerste 4 zijn best even vervelend maar daarna voel je uiteraard steeds minder van de andere spuiten, vergis je niet, ze hebben veel spuitjes nodig om een hoofd te verdoven. Dit viel me erg mee!

3: het snijden van de kanaaltjes, dit vond ik de eerste dag meevallen, soms zit er natuurlijk een paar bij waar het net niet helemaal verdoofd is en dan is het ff op de tanden bijten.

Het eten daar is trouwens echt gewoon slecht, ik kreeg dit van 4 verschillende mensen te horen op andere dagen en inderdaad, wat een lauwe smakeloze prul, ik kan er niets mooiers van maken, maar ik kom daar niet om heerlijk te dineren.

Na 7 uur hadden ze de voorkant gedaan en ook alvast de kanaaltjes gesneden voor de 2e dag op de kruin na wat ik raar vond, ik weet eerlijk gezegd niet of dit gebruikelijk is en ongeveer 3200 grafts al geplant, het donor haar voor dag 2 hadden ze natuurlijk nog niet eruit geplukt.
Ook spuiten ze iets in je ingeplante gebied om het herstel te versnellen, ik weet even niet meer hoe dat ook alweer heet.

Het enige waar ik van verschoot is dat er opeens een plasma kapstok binnenkwam en ik een infuus kreeg, ik merkte duidelijk aan hun reactie en stemmen dat er niets aan de hand was maar dan wil ik dus wel even kunnen vragen, hey wat gaan jullie doen en dat duurde te lang voor er iemand kwam, ik ben dan zo iemand die denkt wat doen jullie nu?
Was gewoon voor bloedverlies op te vangen, zoutoplossing en wat vitamines hadden ze het over? i dont know.

Na de ingreep netjes begeleid door de een chauffeur naar het hotel, met een enorme dikke wattenprop in mijn nek waar het donorhaar van die dag was uitgehaald en een zweetband op mn kop om de zwellingen tegen te gaan die kunnen komen. Pijnstillers meegekregen die ik eigenlijk maar 2 in totaal heb hoeven gebruiken, vlak voor het slapen, herstel gaat ongelooflijk snel, zo lijkt het.

3e dag sessie 2: deze sessie duurde gelukkig maar 3.5 uur waar de overige grafts geplaatst werden en mijn kruin opgevuld werd, ik moet eerlijk zeggen dat deze dag me tegenviel maar puur omdat ik door de dag ervoor gevoelig was en toch ondanks de verdoving last had van wat pijn, zeker de laatste anderhalf uur bij het insnijden van mijn kruin wat overigens mijn eigen schuld was, ze vroegen nog, doet het geen pijn dan verdoven we wat extra, dat doen ze geregeld maar ik dacht, ik red dat uurtje nog wel, dat was dom van me, die sneetjes doen gewoon teveel pijn voor me, ik had dat extra moeten laten verdoven, maar verder weer dezelfde gang van zaken, dezelfde 3 mannen, de chirurg die de kruin kwam insnijden en de vrouw die de grafts erin zette en een Engelse mevrouw die soms kwamvragen of alles in orde was.
Tussendoor even naar de grafts gekeken, geteld heb ik ze niet maar men zegt dat ik er 5500 heb gekregen in 2 dagen wat zeker zou kunnen er is flink wat weggehaald maar ik snap ook wel dat dit niet te controleren valt, de cynist in mij zegt dat ze het vast niet precies geteld hebben maar als dit wel zo is heb ik 300 grafts voor nix erbij gehad.

Ik geef toe dat ik na deze 2e sessie even chagrijnig was en duizelig, ik heb een keuze gemaakt om 2 dagen achter elkaar te gaan, ik wist dat dit zwaar zou zijn maar ik ga niet na een half jaar weer terug, dus niet zeiken en doorgaan. Maar het viel best tegen die 2e dag ;-)
Daarna gesprekje, weer alles ingetapet in mijn nek, zweetband en ik kreeg een ijskompres, Prednol voor tegen de zwellingen en een antibiotica kuur mee voor 10 dagen.
1e 4 dagen prednol slikken, 2x per dag anti biotica en pijnstillers indien nodig, weer verder heel betrokken, veilig, enkel de taalbarrière die me soms isoleerde maar erg goed gevoel weer.

Goed, ze geven het advies om de eerste drie dagen als je wakker bent te proberen elk uur het ijskompres een minuut of 3 op elke slaap en je voorhoofd te leggen tegen zwellingen, ik zat toch op mijn hotelkamer en heb dat zo veel mogelijk gedaan, ik zit nu pas op dag 2 na de ingrepen en heb tot nu toe enkel 2 kleine zwellingen bij mijn slapen gehad die op dit moment weg zijn maar wie weet de komende dagen :-) ben net terug in nl en ben dit boek aan het typen haha.

Dag 4: controledag, gesprek over hoe ik het gegaan vond, en het verband in je nek wordt eraf gehaald, nice, want met zon bult in je nek is het moeizaam slapen en ik stond er van te kijken hoe het er al uit zag, ja je bent de komende tijd vrijwel gevoelloos bij je donorgebied, heb ik inderdaad ook en wat kleine zwellingen tot nu toe maar het zag er niet onaardig uit, kijk de foto's in mijn profiel maar zo dadelijk.
Al begint het wel nu al flink te jeuken....AFBLIJVEN

Dag 5: uitleg en samen eerste keer wassen met lotion en speciale shampoo, werd heel netjes gedaan, was niet pijnlijk, wel ben je als de dood dat je wat beschadigd haha en daarna net exit gesprek, ze hebben me hun directe nummer meegegeven wat ik altijd mag bellen of ik kan natuurlijk de Nederlandse vertegenwoordiger bellen, wat handig is vergis je niet, hij heeft terplekke via NL ook wat vragen van me doorgespeeld daar.
Ik kreeg een heel pakket mee met dus de medicijnen, vissershoedje voor de mensen die zich toch wat schamen, ik heb het niet gebruikt omdat ze daar eerlijk zeiden liever niet opzetten toen ik het vroeg, de komende do en not do lijst die veel te lang is :-) zweetband shampoo en lotion.
tip: je mag die flacons dus niet als handbagage meenemen het vliegtuig in maar je kunt het wel op het vliegveld van Istanbul laten plasticwrappen en dan nemen ze het na wat discussie overigens gratis mee als kofferbagage via de band bij het inchecken, tip van mijn Nederlandse medelander met wie ik dag 2 in de bus zat weer!

Goed,

Je zult vast lezen dat ik erg tevreden ben tot nu toe, ik kan echter nog niets zinnigs zeggen over het eindresultaat.

Samenvattend:

Positief:

Bijna alles, de begeleiding, het team, vriendelijke hostessen, aftercare, verdoving, eerste indruk van resultaat, hotel, chauffeur, de Nederlandse vertegenwoordiger, de prijs!!!.

Geen mening nog:

Enkel het insnijden wordt door de chirurg gedaan, tja dit is wellicht een nadeel maar is dat zo? hij bepaald hoe het eruit moet komen zien en laat het monnikenwerk aan zijn team over, goedkoper maar slechter? ik weet het niet

Negatief:

taalbarrière vond ik echt niet prettig, viel me toch tegen, zorgde soms voor stress en isolatie, maar het is mijn keuze om naar Turkije te gaan, toch kan dit beter.

Eten was waardeloos maar laten we eerlijk zijn, boeiend...

Het is een echte Turkse kliniek, geen rust zoals in NL of Belgie, constant lopen mensen op en af, al mogen ze de operatieruimtes niet in zonder kapje en handschoenen maar het is gewoon op zijn Turks, alles loopt door elkaar in die kliniek, maar het functioneert wel prima, soms gaat van 1 van de drie mannen een mobieltje zoemend af, maar ja dan gaat die man even naar buiten en de andere twee kunnen gewoon doorgaan, het is daar allemaal wat losser zo kreeg ik de indruk, ik vond dat soms irritant maar goed, het deed niets af aan de behandelingen, ik ben dit waarschijnlijk gewoon niet gewend.

Ik kan helaas nog niets zeggen over hoe goed ze het nu gedaan hebben en kan niet wachten op het eindresultaat maar tot nu toe heb ik niet alleen geen spijt van mijn keuze maar ik zou zo weer teruggaan, tot nu toe ben ik onder de indruk en geloof ik niet dat het prijsverschil ondanks de nadelen opweegt tegen de voordelen.

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop, de onvermijdelijke uitval dadelijk en hopelijk van een mooi eindresultaat, als het eindresultaat ongeveer is zoals bijgevoegde foto's meteen na de ingreep kan ik wel janken van plezier, maar ik weet het nog niet...

Einde enorm verhaal. pfffff hopelijk was het leuk om te lezen en als mensen nog verdere vragen hebben of twijfelen, stuur me een bericht die ik dan zo eerlijk mogelijk zal beantwoorden.

Laatst gewijzigd door realkane; 18 januari 2014 om 13:17 Reden: typfout
realkane is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2014, 13:02   #2
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Oh, dan zal jij die hollander geweest zijn die ik zag eergisteren? Hahaha

Ik had je nickname niet goed begrepen dusjah, ik wist dat je je verhaal nog ging doen

Ivm het eten, ik vond het zeker niet slecht. De rijst smaakte lekker (eet ik graag) en het dessert zag er niet uit, maar was wel lekker (kokossmaak). Alleen de kip was verzopen in z'n bouillon. En dan wat rauwe groenten en een soepje.

Die infuus die ze gaven, die heb ik ook gehad. Mij vertelden ze dat dit antibiotica en dergelijke waren , die ze nu via infuus gaven.

Die Sef pillen (antibiotica) die je meekrijgt smaken zoals ze ruiken, bwah!
Maar tis voor een goed doel.

Mijn taxichauffeur verstond geen woord Engels.

PS: in m'n fotoalbum van 14/1 heb ik een foto van m'n lunch ingezet

Laatst gewijzigd door Interest3d; 17 januari 2014 om 13:53
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2014, 11:08   #3
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Ben net terug in NL en ben dit boek aan het typen.. Mooie woorden!!!

Thanx voor het uitgebreide verslag, erg leuk en informatief om te lezen, wordt hier gewaardeerd!

Vindt de fotoos er goed uitzien, met zoveel grafts mag je dan ook een goed resultaat verwachten!

Heel veel succes, en ik blijf je berichten zeker volgen!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2014, 10:45   #4
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Hoi, zo zeg! Dit moet een behoorlijke metamorfose teweeg brengen mag je verwachten. Hopelijk is de dichtheid voldoende zodat je ook echt 'klaar' bent over een jaar. Hoop dat je blijft updaten, ik blijf het ook volgen.
Succes!
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2014, 22:54   #5
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Succes met je herstel!!
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2014, 20:26   #6
mahsun23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2010
Berichten: 58
Heb je al nieuwe foto's?
mahsun23 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2014, 06:07   #7
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Ben vooral benieuwd naar t donor !! 5500 grafts zeg dat is nogal wat.
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 02:02   #8
realkane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Berichten: 24
Even een kleine update: ik ben ondertussen 4 maanden verder en na 3 maanden zag ik echt de eerste groei.
Ook mijn omgeving begint nu wat te zien, erg grappig.
Zeer klote als de getransplanteerde haartjes uitvallen, dat is echt even de meest frustrerende periode.
Over de voorkant ben ik erg tevreden na 3 maanden de bovenkant baart me nog zorgen maar het is nog te vroeg om hier iets echt over te kunnen te zeggen gok ik.
Ik was dan ook echt al flink kaal aldaar.
Ik heb een nieuw fotoalbum erin gezet voor de mensen die het leuk of interessant vinden de voortgang te zien, de foto's zijn dus na 3 maanden genomen.

Ik gebruik 2x per dag nanoxidil en 3-4x per week revita shampoo

Ik heb erg lang last gehouden van bultjes in het gebied waar de haartjes weggehaald zijn en erg lang last gehad van een rode voorkant, nu camoufleren de haartjes dat compleet maar nog steeds zie je wat rood weefsel als je heel goed kijkt, geneest bij mij dus wel erg langzaam.

Verder zeer tevreden tot nu toe, cameralicht is natuurlijk sowieso vrij revealing maar zo in de spiegel is zeker de voorkant al niet onaardig na 3 maanden. :-)

Mocht er interesse zijn stuur ik na 6 maanden weer een update, zo niet laat ik het hierbij.
realkane is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 09:17   #9
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
zozo je had op de voorkant zo goed als niks vooraf.. dat is nu al na 3 maanden aan het dicht trekken? Ik vind het er echt weer goed uit zien voor na 3 maanden!

Kruin moet zeker nog verbeteren, maar dat staat er om bekend langer te duren.
Je bent heerlijk onderweg al, een heerlijk gevoel of niet?
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 11:39   #10
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Realkane!

Dit ziet er toch wel heel erg veel belovend uit voor een (pas) 3 maanden resultaat!!!

Tuurlijk moet het nog voller worden qua dichtheid, maar eerlijk is eerlijk, je zit pas net in het begin..

Op 3 maanden zien de meeste pas de eerste haartjes doorkomen, en jij hebt al zo veel resultaat!!!

Je zit nu op 4 maanden en foto s zijn van 3 maanden.. Waar bliiiiijven die 4 maanden foto s dan (grapje)!?!?

Good Luck!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 11:56   #11
Blauwbaard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2014
Berichten: 87
Geslacht:
Ziet er goed uit voor maar 3 maanden! Succes!
Blauwbaard is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 14:13   #12
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Kan je een foto van je donor plaatsen ? Ben echt super benieuwd hoe dat er na 5500 grafts uitziet. Thanks !
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 17:39   #13
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Esteworld doet het laatste tijd wel heel goed hier op het forum...
Ik wilde naar Feriduni gaan, maar als ik joun resultaat nu al zie (3 maanden!) dan begin ik toch een beetje te twijfelen.
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2014, 22:46   #14
realkane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Berichten: 24
@dejong: Zeker een lekker gevoel!
Ik begin nu echt wel enthousiast te worden.
In het begin toch vooral bang dat het tegen zou vallen.

@arashi: ik heb daar geen specifieke foto van maar je ziet er bij mij niets van, ik had erg dik en veel haar daar waar ze haar verwijderd hebben.
Ik zal proberen bij de volgende foto's na een maand of 6 mijn donor gebied ook te fotograferen ok?

Laatst gewijzigd door realkane; 26 mei 2014 om 22:48 Reden: aanvulling
realkane is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2014, 06:33   #15
LeonMaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 35
Geslacht:
Mag ik vragen wat volgens jou het grootste verschil is tussen een Nederlandse kliniek die haartransplantaties aanbied en die Turkse? Behalve de prijs natuurlijk, maar ben je achter een verschil gekomen, bijv. techniek of littekengrootte of iets anders.
Succes verder met de resultaten van je haartransplantatie
LeonMaas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.