Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juli 2014, 16:28   #1
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
Op naar Esteworld 17-07-2014

Ik zit al een ruime tijd op dit forum (niet onder deze naam) en heb ontzettend veel gehad aan alle berichten en discussies. Er zijn om begrijpelijke redenen tegenstanders van HT, maar om evenmeer-begrijpelijke redenen voorstanders van.

Ik ben 28 jaar en ben de afgelopen 10 jaar flink wat haar verloren. De kruin is wat dunner, maar vooral de inhammen en het dunne haar voor vind ik verschrikkelijk. Ik heb lang gewacht en nu merk ik dat het de afgelopen drie jaar niet meer of minder is geworden. Ik heb geen fina gebruikt, omdat ik niet aan m'n hormoonhuishouding wil zitten. Ik zal na de HT ook geen fina gebruiken (liever een eventuele tweede HT).

Ik kan niet nog langer wachten en heb me dus (zowel nationaal als internationaal) laten voorlichten. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt om naar Istanbul af te reizen en me te laten behandelen bij Esteworld. Vanwege een zomeractie (weinig klandizie in de zomer) heb ik een mooie aanbieding gehad (die overigens het relatief dure last-minute vliegticket dan weer compenseert).

Na een aantal foto's te hebben gestuurd werd duidelijk dat ik behandeld zal worden voor tussen de 2500 en 3200 grafts. Dat zullen we daar precies verder bespreken.

Tot nu toe verloopt het contact zeer prettig. Gewoon direct met de kliniek en ze reageren in perfect engels.

Ik zal 16 juli op het vliegtuig stappen en op het vliegveld van Istanbul zal ik opgehaald worden door een Engels sprekende chauffeur die me naar het hotel zal brengen.

De mensen die me voor zijn geweest zullen het nerveuze, spannende maar toch ook angstige gevoel dat ik nu heb vast herkennen. Het is eindelijk zover

Ik heb wat vragen die ik graag aan wat ervaringsdeskundige wil voorleggen.

Wat zijn jullie achteraf vergeten mee te nemen wat je daar miste?

Wat had je anders gedaan nu je deze ervaring hebt? (grafts tellen oid?)

Bijvoorbeeld tips voor de terugvlucht en in het hotel. Kan je na de behandeling gewoon de stad in of is er geen haar op je hoofd die daar aan moet denken?

Hebben jullie verder nog praktische tips?


Meestal weet je pas wat je mist, als je het mist.. en dan is het te laat

Esteworld heeft al gezegd dat ik geen alcohol mag drinken vanaf 7 dagen voor de behandeling. Een reiskussen meenemen. Goed ontbijten op behandeldag. Overhemden dragen ivm knoopjes.

Ik zal foto's plaatsen van voor, tijdens en na de behandeling. Dit heb ik namelijk ook ontzettend gewaardeerd van eerdere gebruikers.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2014, 18:34   #2
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Ik ben nu net een week terug uit Istanbul van mijn 2e behandeling bij Esteworld. Ik raad je af om de dag(en) na de behandeling naar buiten te gaan. Mijn hotel (Listana Hotel) zat midden in het centrum en het leek me wel leuk om Istanbul te verkennen na 20 min begon het toch wel heel erg nat te worden onder me petje waardoor ik terug ben gegaan naar het hotel. Zit je ook in het Listana hotel dan is er als je rechts afgaat als je het hotel uitkomt wel een heel groot winkelcentrum (Sisli Cevahir) waar het wat koeler binnen is en waar je ook eten kan halen, richting dat winkelcentrum zit ook een grote supermarkt ( mini bar is onwijs duur )
Ik zou sowieso je laptop meenemen en wat films/series want de tv heeft alleen Turkse zenders. Hotel is voorderest wel echt top!
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2014, 21:10   #3
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
tnx voor je reactie!
Ik had al het idee dat ik niet erg veel van Istanbul zal gaan genieten helaas, maar het is voor een goed doel
Je zegt dat je een pet op had, maar je mag de eerste dagen toch geen hoofddeksel dragen dacht ik?

Esteworld heeft me aangeraden zeer goed te ontbijten, heb jij dat gewoon in het hotel gedaan of ergens anders?

Konden de mensen die jou behandelden trouwens wel gewoon Engels?
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2014, 22:49   #4
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Je kan het beste ontbijten in het hotel (ik heb gewoon elke x wat gehaald in de supermarkt en niet in het hotel zelf gegeten).
Er is 1 chauffeur die wel goed engels kan de andere 2 niet echt dit geld ook voor de mensen die je behandelen er is 1 vrouw waar je de behandeling mee bespreekt samen met dr. Faruk die kunnen allebei uitstekend engels en alles gaat ook via hun de rest voert gewoon zijn taak uit. Worden als pain etc kennen ze wel. Op de belangrijke momenten is er altijd wel een engels sprekend iemand aanwezig. Wel zou ik als de chauffeur zegt ben er 8u niet in de lobby gaan zitten wachten bij mij kwamen ze soms wel 30 min later (dit door het verkeer wat een chaos is, echt chaos) en ze bellen gewoon naar je kamer.
Je krijgt een visserspetje mee en zolang je je implantatiegebied maar niet raakt kan het geen kwaad. Was ook al mijn 2e behandeling dus dan weetje ook wel wat wel en niet kan.
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2014, 00:32   #5
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
taxichauffeur die engels kan, yea right :p Ik heb 2 verschillende chauffeurs gehad en de een was nog slechter dan de ander. Hij moest op de rekenapp van z'n gsm intypen dat ie om 8u30 achter me kwam :p (8,30 dus)

Voor de rest is het idd zoals hierboven al staat. Laptop/tablet meenemen, nekkussen, hemd met knopen ipv tshirt.
Je krijgt een zweetband en vissershoed. De band MOET je aanhouden ten allen tijde, dit helpt echt 100% tegen de zwelling die anders serieus uitzakt in je gezicht, ik heb zo iemand gezien en die kon bijna uit z'n ogen niet meer zien, alles zat dicht. De hoed past mooi over de band, en zorgt er dus voor dat je grafts niet geraakt worden. Op de luchthaven moet je je hoed afdoen op bevel van de douane, maar neem je tijd, zij weten wel wat het is

Neem gerust je tablet ofzo mee naar binnen in de operatiezaal. Kijken naar iets gaat niet, je ligt te plat, maar je kunt wel leuke foto's maken van jezelf, heb ik ook gedaan lol (zie profiel)

Komt goed joh, 16 juli is mijn verjaardag, er gebeuren geen slechte dingen dan
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 5% Minoxidil 2x per dag spray (sinds 14 februari 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Esteworld FUE 3500 grafts op 14 januari 2014 (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33053)

Levenstijl:
- gezonder eten
- gestopt met roken op 3 januari 2014
- 3x per week lopen
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2014, 05:25   #6
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Mijn behandeling zal op 9-09 plaatsvinden dus hou ons maar op de hoogte. Het schijnt dat je daar goedkoop minoxidil kan kopen die je nadien toch moet gebruiken dus misschien een tip. Ik zie nog het meest tegenop de terugkeer, met je bloederig kopje in de luchthaven en op het vliegtuig en iedereen die je aanstaart In het hotel zijn ze het waarschijnlijk al gewoon en kan je rustig eten maar voor de rest.
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2014, 14:49   #7
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
Ik zal inderdaad in dit topic mijn ervaringen blijven delen, zoals anderen ook hebben gedaan. Vond ik ook erg interessant om te lezen.
Toen ik daadwerkelijk de afspraak definitief had gemaakt bekroop me een angstig en zelfs wat naar gevoel, maar nu kan ik niet meer wachten en heb er een soort van zin in. Over de terugweg maak ik me niet druk wat betreft ''voor lul'' staan, ik heb daar echt schijt aan (zeg ik nu). Je kan overigens dat visserspetje gewoon ophouden heb ik begrepen. Ik zie alleen wel op tegen de hele reis, alhoewel het ook wel weer een avontuurtje is.

Weet jij, of iemand anders, waar je die minoxidil kan kopen daar? Dan kan ik inderdaad een voorraadje inslaan.

Ik heb het telefoonnummer gekregen van de Engelssprekende chauffeur die me op komt halen van het vliegveld. Ze schijnen 6 chauffeurs te hebben, waarvan er 1 dus engels spreekt.

Over precies een week zitten ze al aan m'n hoofd te plukken!
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 01:09   #8
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Je kunt 'm gewoon vragen als je de volgende dag komt wanneer ze je kopje voor de eerste keer wassen en demonstreren hoe het moet gedaan worden.
Je kunt ineens je voorraad opkopen bij hun voor een jaar als je dat wil.
Ik heb er ineens voor 6 maand meegenomen en de rest hier (toevallig deze week, want tis bijna 6 maand geleden) in Belgie.

De chauffeur zal aan de hal op je wachten met een naambordje met reclame van Esteworld, iedereen weet direct waarom je in het land bent :p

@MHayden, bloederig kopje heb je echt niet hoor, ik toch niet alleszins. Je koppie wordt al een eerste keer gewassen de dag nadien of op dag 3.
Buiten ben je zowieso verplicht de eerste dagen je hoedje op te doen, zeker al in Turkije, vanwege de hygiene ivm uitlaatgassen, en stof en dergelijke. En asjeblief, hou die zweetband aan, het voorkomt enorme uitzakking van de zwelling
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 5% Minoxidil 2x per dag spray (sinds 14 februari 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Esteworld FUE 3500 grafts op 14 januari 2014 (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33053)

Levenstijl:
- gezonder eten
- gestopt met roken op 3 januari 2014
- 3x per week lopen
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 08:27   #9
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Waarom halen jullie je minox niet gewoon uit Amerika?
12 maanden voorraad €50

Let wel op dat bij veel vliegtuigmaatschappijen tegenwoordig ruimbagage niet meer erbij zit en je dat erbij moet kopen dus let op die flesjes die je in Turkije koopt kunnen niet in je handbagage.
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 15:58   #10
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
ik heb een vraag, waarom zie je bij sommige HT's een haarlijn met iedere cm een klein verticale lijntje.
Ik heb een foto van Rooney bijgevoegd om duidelijk te maken wat ik bedoel.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2014-07-14 om 16.10.18.png‎ (86,3 KB, 306x gelezen)
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 16:05   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat kunnen 2 dingen zijn.

1. de gekartelde haarlijn is iets te regelmatig gezet.
2. bloeduitstortinkjes door de verdoving

Ik vermoed eerlijk gezegd het laatste.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2014, 20:02   #12
meyouall
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 10
twee dagen to go, hé. Heel veel succes!

Ik wil ook in augustus naar turkije voor een FUE. Mag ik weten hoeveel heb jij betaald voor de behandeling? hopelijk geld de zomeractie in tot eind augustus
meyouall is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2014, 00:44   #13
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
tnx!
Als je Esteworld een mailtje stuurt vragen ze om foto's van je haarsituatie te mailen. Daar reageren ze echt direct op, dus dan weet je gelijk wat je kwijt zal zijn.
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2014, 11:47   #14
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Heel veel succes gewenst in Turkije!!!

Graag blijven posten he!!!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2014, 14:41   #15
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
Bedankt Mark! Spanning begint nu echt beetje te komen.

Aangezien ik de tweede dag niet veel te doen zal hebben, na de dressing, zal ik dan foto's sturen van voor en direct na de behandeling.
therewego is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.