Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2014, 10:45   #1
T. haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2014
Berichten: 7
Geslacht:
FUE 1500+ Aesthetic Beauty Clinics

Haartransplantatie 16-07-2014

Wat eraan vooraf ging...
Afgelopen jaar merkte ik dat de haardichtheid op mijn voorhoofd verminderde. Ik ergerde mij aan dit erfelijke verschijnsel, ook al werd het door anderen nog niet opgemerkt. Ik kon de inhammen nog aardig bedekken met mijn haar, hoewel de uitval door bleef gaan. Vanaf dat moment ben ik gaan oriënteren op middelen om de haaruitval tegen te gaan. Ik had echter weinig vertrouwen in deze 'oppepmiddelen' voor langer resultaat, dus ben ik mij gaan oriënteren op een eventuele haartransplantatie. Uit fora maakte ik op dat de ervaringen bij Aesthetic Beauty Clinics te Veldhoven over het algemeen positief waren.

Consult
In januari 2014 ben ik op consult geweest en ik werd hartelijk ontvangen door een ervaringsdeskundige. Hij heeft mij geïnformeerd over de mogelijkheden en wat mij te wachten zou staan. Aanvankelijk was ik zeer kritisch voor een dergelijke ingreep omdat het eigenlijk een 'onnatuurlijke' ingreep is. Na consult kreeg ik er meer vertrouwen in en heb ik de knoop doorgehakt...

Dag van behandeling
In juli was het dan zover; ik zou behandeld worden. Om 8.00 uur had ik wederom met de deskundige van het consult een gesprek en werd de werktekening op mijn voorhoofd getekend. Om 8.30 werd ik overgedragen aan de verpleegsters. Mijn haar werd gemillimeterd en ik werd naar de behandelkamer gebracht. Daar nam ik plaats in een comfortabele stoel en werd begonnen met het uitboren van de grafts. Door de andere verpleegster werden alle grafts keurig geordend. Tot ongeveer 12.00 uur was men bezig met grafts uitboren. Er zijn ruim 2000 grafts uitgeboord.

Na een korte lunchpauze, werden er kleine gaatjes geboord in het voorhoofd, waarin de grafts werden geplaatst. Het terugplaatsen daarvan duurde bijna 4 uur. Ik mij gedurende die lange zit vermaken door met de verplegers te praten en wat TV te kijken. Na de behandeling werd mij goed uitgelegd wat ik op de daaropvolgende dagen moest doen.

Dagen na de behandeling
De eerste dagen na de behandeling zijn even heftig: om de grafts niet te beschadigen, heb ik in een zittende houding geslapen. Het heeft mij geholpen om na de behandeling ruim anderhalve week vrij te nemen en geen afspraken maken, opdat mijn hoofdhuid goed kon herstellen.

Tot slot
De behandeling heb ik niet als pijnlijk ervaren, alleen enkele verdovingen kan ik omschrijven als 'gevoelig'. Je vindt er vooral ongemak van, bijvoorbeeld tijdens het slapen in de daaropvolgende dagen. Ook had ik niet de behoefte om de eerste week naar buiten te gaan, vanwege de duidelijke tekenen van de behandeling. Brabantse gemoedelijkheid kun je ook verwachten binnen deze kliniek; personeel is vriendelijk en vragen kunnen te alle tijden worden gesteld, ook na de behandeling.

Ik ben benieuwd naar het resultaat...

Bijgaand ook foto's van voor- en na de behandeling
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Afgetekende zone1.jpg‎ (32,1 KB, 271x gelezen)
Bestandstype: jpg Na gaatjes maken1.jpg‎ (30,0 KB, 252x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor de behandeling1.jpg‎ (30,4 KB, 224x gelezen)
Bestandstype: jpg Direct na de behandeling1.jpg‎ (42,7 KB, 235x gelezen)

Laatst gewijzigd door T. haar; 24 juli 2014 om 19:38
T. haar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2014, 17:47   #2
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
Ik ben ook benieuwd naar het (tussentijdse) resultaat. Ik ben 14 juli behandeld bij Aesthetic Beauty Clinics. Ik deel de ervaring welke jij hebt ervaren. Zeer gemoedelijk en vriendelijk.
Zelf heb ik een 3000+ behandeling gekregen. Ik merk dat een deel (50/60%) van de haartjes inmiddels zijn uitgevallen. Nu hopen op een vlotte haargroei!
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 18:56   #3
mahsun23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2010
Berichten: 58
Dank voor je bijdrage meneer T Haar,

we zijn natuurlijk benieuwd naar het resultaat.
mahsun23 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 21:46   #4
LeonMaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 35
Geslacht:
Overal staat verpleegster, verplegers, bedoel je daarmee de arts? Of hebben de verplegers alles gedaan?
LeonMaas is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2014, 14:22   #5
T. haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Marc82; we zijn nu bijna 2 maanden verder. Ik merk dat ik nu ook bijna alles heb verloren. Soms is de hoofdhuid nog wat gevoelig, lijkt. Hoe ervaar jij het nu?

Mahsun; bedankt voor je reactie! Ik zal in oktober- november weer eens iets posten

LeonMaas; ja, de verplegers boren de grafts uit en zetten ze er weer in.
T. haar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2014, 16:13   #6
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
Goedemiddag T haar,

Ik merk dat een deel van de grafts doorgegroeid is en dat de grootste gedeelte is uitgevallen (denk 75/80%).
Ik zie dat de nieuwe haartjes zo links en rechts al doorkomen. Dit voornamelijk aan de voorzijde boven op mijn hoofd. Opzich is dit redelijk snel na 6 weken.

Ik heb de bovenkant van mijn hoofd in het geheel laten behandelen met de nadruk op de kruin (35 grafts per cm2). De voorzijde in opgevuld met ong. 15/20 grafts per cm2.
Ik merk dat mijn donorgebied (achterkant hoofd) nog wat gevoelig is.

Hoe vind jij het proces gaan bij jou?
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2014, 08:18   #7
T. haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Update
Inmiddels zijn we 4 maanden verder sinds ik de FUE- behandeling onderging. In die periode heb ik weinig last gehad van roodheid. De geïmplanteerde haartjes kwamen vrij met de talg/korstjes. Enkele haartjes beginnen te groeien ter plaatse van de inhammen, maar ik ervaar het nog als vrij summier en het is nog lastig waar te nemen. Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als we een maand verder zijn.



T. haar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2014, 09:21   #8
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Ik ben 2 weken eerder behandeld dan jij en zit op hetzelfde resultaat ongeveer.

Heel veel dunne vlashaartjes die op de camera niet vast te leggen zijn, dus er is voor mij wel een goed vooruitzicht.
De vlashaartjes zijn alleen zichtbaar als je met een (zak)lamp onder een bepaalde hoek op het behandelde gebied schijnt.

Wat is de dichtheid waar jij voor gekozen hebt ?
Het gebied had een dichtheid van 10 - 20 grafts/cm2 van eerdere HT's.
Er zijn er +/- 50 grafts/cm2 (2240 grafts) bijgeplaatst.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2014, 20:44   #9
T. haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Hoi Haircoach,

Ik durf niet te zeggen of de vlashaartjes de uitgekomen grafts zijn, of dit nog de bijna afgestorven haarzakjes zijn, die deze haartjes produceren. Je stelt mij wel gerust, dat jouw resultaat ongeveer hetzelfde is... Volgende week ga ik ter controle. Ze maken dan foto's en ik zal jou even berichten wat ze bij mij zeggen.

50 is volgens mij een groot aantal per cm2, was dat niet het maximale? Volgens mij is het bij mij naar 40 per cm2 gebracht. Dat is (dacht ik) een gemiddelde dichtheid die je dan krijgt. Bij mij zijn ook ruim 2000 grafts geplaatst.
T. haar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2014, 18:43   #10
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
Ik vind het persoonlijk al een redelijk resultaat (herstel). Mij is verteld dat ong. 10 tot 30% van de nieuwe grafts uitkomen in de periode van 0 tm 5 mnd. Jij bent de dag na mijn behandeling behandelt zie ik.
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2014, 20:24   #11
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc82 Bekijk bericht
Ik vind het persoonlijk al een redelijk resultaat (herstel). Mij is verteld dat ong. 10 tot 30% van de nieuwe grafts uitkomen in de periode van 0 tm 5 mnd. Jij bent de dag na mijn behandeling behandelt zie ik.
Als dat zo is, heb ik nog heel wat voor de boeg...
Ik denk eerder dat 70% de eerste 5 maanden uitkomt en dat die 70% de 2 maanden erop dikker wordt.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2014, 20:59   #12
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
Moet zijn 0 tm 4 de maand 10 tot 30%.
Prohair hanteert op de site van hun ook dergelijk groei curve.
Het schijnt dat de 5 tm de 8e maand de meeste grafts doorkomen. Zelf heb ik er geen ervaring mee. Ik zit zelf op 4 mnd. Ik ben zelf ook afwachtend wanneer de echte groei doorgezet. Na de 8 maanden komt nog een deeltje van de nieuwe grafts door en wordt het haar dikker. Ik ben ervan overtuigd dat het bij iedereen anders kan zijn. Maar de dichtheid heeft ook met haardikte te maken. Iemand met dik haar heeft misschien met 40 grafts per cm een meer dichte resultaat dan iemand met fijn haar en 50 grafts per cm2.
ik koop dat onze grafts snel allemaal doorkomen. Het wachten is best ....
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 08:47   #13
T. haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Bijgaand enkele foto's na 4 maanden.
Ik merk dat het nu toch begint te groeien, met name de inhammen lijken iets te verdichten.
Ze vonden het er bij de kliniek goed uitzien.





Let wel; foto's zijn genomen met vrij felle belichting en haren zijn helemaal naar achter gekamd.
T. haar is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2014, 01:55   #14
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi T.haar!

Je ziet dat het nu begint te groeien, als je vergelijkt met hoe het was!

De komende maanden zijn ECHT spannend en belangrijk, vooral de komende 3 maanden!!!

Het kan ineens heel hard gaan, ik hooop het voor je.. Good Luck!!!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2014, 15:10   #15
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Ziet er goed uit, volgende keer ook de templepoints laten meenemen, dan helemaal af.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.