Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2019, 03:07   #1
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Help me het juiste pad te kiezen!

Ik hoop dat iemand van jullie die moeite wil nemen dit te lezen en mij eventueel het juiste pad op kan helpen. Excuses voor dit lange verhaal, neem me a.u.b. dat niet kwalijk.

In mijn leven speelt iets ernstigs, neem dat a.u.b. van me aan. Het is weliswaar geen geheim, maar een onderwerp wat ik juist hier beter niet kan vertellen. Sinds 2012 is dit erger geworden en ik begeef me nu op een punt waardoor het ergste, hetgeen ik altijd bang voor ben geweest er van moet gaan komen.

Intussen heeft het mijn leven verwoest. Mijn zoveelste relatie eindigde, ik raakte mijn werk kwijt, en ik had echt heel mooi werk met een mooi inkomen. En daarbij ben ik alle sociale contacten kwijt geraakt. In 2017 heb ik me daarop het hele jaar compleet thuis alleen afgezonderd en geïsoleerd en ben uiteindelijk uit huis gehaald ..... In de goede handen terecht gekomen. Ik kan het intussen handlen. Maar het is en blijft een uiterst zwaar bestaan waarbij ik vaak genoeg aan de dood denk. Deze loert in werkelijkheid letterlijk dagelijks om de hoek... Je moest eens weten.

Om de komende zware tijd door te komen heb ik op een rijtje gezet welke dingen ik echt eens zou moeten aanpakken. Één van deze dingen is mijn haarprobleem. Al 20 jaar camoufleer ik mijn steeds dunner wordend haar met wat nu 'HairFor2' heet. Maar ik kan het niet meer, ik ben moe, ik ben op! Ik wil er nu echt iets aan laten doen.. Want zonder dat spul durf ik niet naar buiten. Bovendien blijft het al jaren niet meer goed genoeg zitten en durf ik geen relatie aan te gaan. Als dat al zou lukken. *Je moest eens weten hoe makkelijk ik voorheen aan een meid kwam.. En nu, ik ben niets meer....

Maar...
Ik heb nog ongeveer 1 tot maximaal 3 maanden de tijd om een (grote) haartransplantatie te ondergaan. Daarna word dit me voor 95% onmogelijk gemaakt door mijn omstandigheid. Sowieso voor een periode van 3 jaar, en misschien wel voor de rest van mijn leven. (Nee, ik ga niet de gevangenis in).

De afgelopen tijd heb ik allerlei dingen verkocht en een budget van € 8000 bij elkaar gehaald. Daar komt de komende jaren eigenlijk niet zomaar meer wat bij. Ik leef van een bijstands-uitkering inmiddels, dat is € 970 per maand, echt waar! Ik zou eventueel mijn 'vakantiegeld' er jaarlijks nog bij kunnen leggen.

Ik kan het niet meer, dat zoeken op forums zoals dit, het bellen en zeuren om antwoorden op simpele vragen. Ik ben er 24/7 mee in de weer. Ik ben op! Ik moet een knoop doorhakken. En dat moet komende week gebeuren.

Mijn vragen zijn in mijn ogen zo enorm simpel. En zo ook deze.. Ik zie mijn vraag vaker van anderen, maar zie nooit een duidelijk antwoord. Of een mening waar je iets aan hebt. Mensen roepen maar wat vaak.

Om mijn haarprobleem op te lossen heb ik 2 behandelingen nodig. Ik houd dus wel rekening met de mogelijkheid dat mijn situatie een tweede mogelijk maakt. Maar belangrijker is te weten dat ik ook nog die haar pigmentatie zal moeten laten doen voor o.a. mijn donorgebied.

Ik heb van legio klinieken offertes, en ben op allerlei consults geweest.
Jammer genoeg kan geen enkele Nederlandse kliniek mij bieden wat ik nodig heb.

Dus, het volgende:

Wanneer ik € 5800,00 betaal voor 3500 grafts bij Hairworld Istanbul, plus de aanvullende dingetjes, vliegticket, visum e.d. En dat 2 keer. Kom ik ruim over mijn budget. Terwijl als ik hetzelfde doe bij bijvoorbeeld Globalhair o.i.d. lijk ik precies hetzelfde te krijgen voor € 2250,00 en zelfs zag ik ergens € 1700,00. Deze laatste maken alles mogelijk. En het zou alle stress kunnen weghalen.
Ik heb intussen niet eens meer een voorkeur. Ik vind het allemaal prima. Althans dat denk ik. Maar mijn vermoeidheid in deze beïnvloed dit ook. Want diep in mijn hart voel ik wel een voorkeur, maar tja..

Mijn vraag is...
Kan iemand mij a.u.b. uitleggen wat het wezenlijke, echte, aantoonbare, op te noemen, aan te wijzen verschil is, en waardoor Hairworld Istanbul ruim 2.5 x zo veel vraagt in vergelijking met eigenlijk ALLE andere Turkse klinieken?
En dan bedoel ik echt afgezien van de zogenaamde FUE-CT techniek. Want dat kan dat prijsverschil niet rechtvaardigen. Dat is me wel duidelijk. Het is een zelf verzonnen term. Bovendien klopt de uitleg niet met de werkelijkheid bij elke persoon.

Is het de kwaliteit? Zo ja, hoe dan? Leg me dat a.u.b. eens uit. Al deze behandelingen vinden in een "Klasse-A" ziekenhuis plaats. Ik zie geen bekende naam van een chirurg in het bijzonder bij HWI. Mis ik dan iets? Ik zou zo graag weten wat..

Het feit dat ik twijfel is een enorm compliment voor Hairworld Istanbul, zo kun je het ook zien.

Kan iemand mij a.u.b. wat vertellen. Betaal je bij HWI simpelweg te veel. Of zijn ALLE anderen van mindere kwaliteit, en daarom goedkoop?

Alvast enorm bedankt,

Groetjes

Laatst gewijzigd door mohawk; 19 april 2019 om 04:14 Reden: tja
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 08:37   #2
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Hi Mohawk. Loop je al bij een psycholoog? Dat is totaal niet lullig bedoeld maar als ik je verhalen zo lees lijkt het me verstandig als je eerst daar eens mee gaat praten.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 08:53   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hi Mohawk, erg vervelend dat het momenteel allemaal niet zo lekker loopt bij jou. Het is misschien geen slecht idee om hier een keer over te spreken met je huisarts. Je huisarts is er ook voor dit soort zaken.

Je kunt niet alles volledig rationeel onderbouwen, en vanaf een bepaald moment moet je gevoel de doorslag gaan geven. Ondanks mijn twijfels heb ik uiteindelijk toch voor HWI gekozen. Dit heeft goed uitgepakt. Maar de kans is groot dat dit ook bij Prohair of Esteworld goed was uitgepakt omdat ik mogelijk haarwortels heb die zich makkelijk laten transplanteren. Je weet het gewoon niet. Ergens twijfels bij hebben is heel natuurlijk, maar ergens een slecht gevoel bij hebben niet. En daar moet je voor zien te waken.

Ik heb een aantal keer geprobeerd om je posts te volgen maar door de overvloed aan informatie lukt het niet en motiveert het ook niet (Dit geldt iig voor mij..). Ik wil je adviseren om je posts en reacties wat korter te houden zodat mensen je beter ondersteund kunt worden. Dus zie dit vooral als advies en niet als een aanval

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 11:17   #4
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Mijn vragen zijn in mijn ogen zo enorm simpel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Kan iemand mij a.u.b. uitleggen wat het wezenlijke, echte, aantoonbare, op te noemen, aan te wijzen verschil is, en waardoor Hairworld Istanbul ruim 2.5 x zo veel vraagt in vergelijking met eigenlijk ALLE andere Turkse klinieken?
Je vindt je eigen vraag misschien simpel, maar dat is ie natuurlijk niet. De meesten hier hebben 1 of 2 HT's ondergaan, niemand is bij allemaal geweest: hoe moeten zij die vergelijking voor jou maken?

Als je in de winkel staat heb je ook van één product verschillende prijsklasses: huismerk, laag segment, hoog segment. Is het het prijsverschil waard of is het marketing? Who knows. Je kiest waar je je goed bij voelt, want je weet het niet.

HWI was tot een jaar geleden (ofzo) de helft goedkoper; op een gegeven moment hebben ze hun prijzen enorm verhoogd. Kennelijk dachten ze, op basis van hun marketing of op basis van de geleverde kwaliteit (of omdat mensen sowieso geneigd zijn te denken dat dingen beter zijn als ze duurder zijn), dat ze daarmee weg konden komen. Terecht of niet, niemand kan je dat hier zeggen. Want, op basis van wat dan?
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 11:44   #5
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Je vindt je eigen vraag misschien simpel, maar dat is ie natuurlijk niet. De meesten hier hebben 1 of 2 HT's ondergaan, niemand is bij allemaal geweest: hoe moeten zij die vergelijking voor jou maken?

Als je in de winkel staat heb je ook van één product verschillende prijsklasses: huismerk, laag segment, hoog segment. Is het het prijsverschil waard of is het marketing? Who knows. Je kiest waar je je goed bij voelt, want je weet het niet.

HWI was tot een jaar geleden (ofzo) de helft goedkoper; op een gegeven moment hebben ze hun prijzen enorm verhoogd. Kennelijk dachten ze, op basis van hun marketing of op basis van de geleverde kwaliteit (of omdat mensen sowieso geneigd zijn te denken dat dingen beter zijn als ze duurder zijn), dat ze daarmee weg konden komen. Terecht of niet, niemand kan je dat hier zeggen. Want, op basis van wat dan?
Dit verhaal over HWI klopt, 3 jaar geleden ben ik ook een tijdje met een HT bezig geweest en op consult geweest in Oss. Toen kostte het meen ik rond de 3000 euro.

Ik neem aan dat je al hulp hebt, omdat je zegt dat je uit huis gehaald bent. En snap ook dat je dat jij hoopt met ingrepen als deze wat meer grip op je leven te krijgen en dat gun ik jou ook zeker.

Of mijn manier van denken/afwegen jou dan gaat helpen denk ik niet. Ik zou namelijk ook twee keer moeten, maar het is helemaal niet duidelijk of mijj donor dat aankan. Toch heb ik de stap genomen en met in mijn achterhoofd dat al de HT verkeerd gaat of het resultaat tgenvalt, ik mijn haar gewoon weer kort scheer.
Maar tot nu toe(8.5 weken) ben ik zeer tevreden en er begint echt heel veel haar te groeien daar waar ik jarenlang een spiegeleitje had kunnen bakken?
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 12:29   #6
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Wat je ook beslist, dan moet je het idd snel doen lijkt me. De situatie van in de bijstand zitten en toch zo'n groot bedrag aan een haartransplantatie uitgeven is trouwens wel bijzonder. Maar volgens mij mag je een maximaal bedrag aan eigen geld hebben. Weet niet of je dan niet wordt geacht dat voor gewoon levensonderhoud te gebruiken en of de bijstand niet moeilijk gaat doen als je ineens een groot bedrag aan zoiets uitgeeft. Ik zou niet het risico willen lopen dat ze vervolgens je uitkering stoppen. Maar ik neem aan dat je hier aan gedacht hebt. Ik kan je verder moeilijk adviseren. Ik heb bewust voor een Nederlandse kliniek gekozen omdat ik daar een beter gevoel bij had en ik eerder kies voor iets duurders waarbij ik zeker weet dat er goed gekwalificeerd personeel rondloopt dan voor iets goedkopers waarbij ik dat niet zeker weet. En een kliniek die al veel ervaring heeft en goede resultaten kan tonen (eerlijke resultaten). Het lijkt me persoonlijk een drama als je na een tijd zit met een slecht resultaat omdat je enkel naar de prijs hebt gekeken. Ik wens je veel succes met je beslissing. Echter onthoudt wel dat een wijziging in je uiterlijk natuurlijk kan helpen bij je zelfbeeld maar dat het niet de ultieme oplossing is.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 16:53   #7
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Enorm bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Ik stel dit zeer op prijs. Het geeft me een goed gevoel.
Ik haal hier heel wat uit. En ik besef me ineens het overgrote deel van jullie natuurlijk ook slechts 'klanten' zijn, zoals ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Ik heb een aantal keer geprobeerd om je posts te volgen maar door de overvloed aan informatie lukt het niet en motiveert het ook niet (Dit geldt iig voor mij..). Ik wil je adviseren om je posts en reacties wat korter te houden zodat mensen je beter ondersteund kunt worden. Dus zie dit vooral als advies en niet als een aanval
Geen zorgen Nicolaas. Goed gezien! Juist goed dat je dit opmerkt en meldt. Want ik ben me er slechts deels van bewust, heb moeite de dingen kort en bondig te houden. Ik heb de vloek die ADHD heet, daar ben ik niet trots op! Het woord 'overvloed' is veel treffender dan je wellicht zou denken. Vaak is het een combinatie tussen impulsiviteit en een *overvloed aan bij elkaar gepiekerde gedachten. Ik ga hier beter op letten. Je redenatie klopt. Hopelijk triggered jouw reactie me om er voldoende bewust van te raken.

Zo ben ik trouwens ook jou posts tegengekomen. Jij komt over als iemand die er écht enorm veel van weet. Complimenten daarvoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shazam Bekijk bericht
Loop je al bij een psycholoog? Dat is totaal niet lullig bedoeld maar als ik je verhalen zo lees lijkt het me verstandig als je eerst daar eens mee gaat praten.
Geen zorgen, ik vind je reactie helemaal niet lullig joh. Je hebt een zeer goed punt, en het is echt voor veel meer mensen een goede tip.
Inmiddels heb ik de afgelopen 2 jaar zeer intensief hulp. O.a. van GGZ, psycholoog, alfahulp, en nog veel meer. Dat helpt op veel vlakken wel.

Maar haarproblemen zijn tegenwoordig op te lossen of te verbeteren natuurlijk. In mijn vakgebied, werk wat ik toch ooit weer wil oppakken, is uiterlijk jammer genoeg alles. Het is meer dan een beroep, een passie sinds mijn 11e. Je doet het, en bent het. Je kunt er niet eens afstand van doen. Door de 'HairFor2' spuitbussen ziet niemand het, nooit! Maar het vreet 'energie' het iedere dag gebruiken, 'energie' die ik niet heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Je kunt niet alles volledig rationeel onderbouwen, en vanaf een bepaald moment moet je gevoel de doorslag gaan geven.
Mijn gevoel en verstand wringen vooralsnog met elkaar, jammer genoeg. Vandaar mijn gepieker. Het gaat alle kanten uit. Maar al te vaak ben ik overtuigd dat ik gewoon voor bijv. HWI moet kiezen. Maar dan start het denken weer, lees of hoor ik iets. Waarop de twijfel weer terug is.
Maar ik krijg ook het idee dat ik misschien veel te ver vooruit denk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Ergens twijfels bij hebben is heel natuurlijk, maar ergens een slecht gevoel bij hebben niet. En daar moet je voor zien te waken.
Dit is iets wat ik inderdaad maar eens moet onthouden. Hier zit inderdaad iets in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
omdat ik mogelijk haarwortels heb die zich makkelijk laten transplanteren.
Dit vind ik oprecht zeer interessante materie. Is daar volgens jou medisch/technisch meer over te zeggen? In het algemeen? Waar is dit -naar jou idee- van afhankelijk? Je lijkt er serieus enorm veel verstand van te hebben. Heb je toevallig een opleiding gedaan in een medische richting? Zo ja, dan heb ik wellicht ook een andere vraag voor je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
De meesten hier hebben 1 of 2 HT's ondergaan, niemand is bij allemaal geweest: hoe moeten zij die vergelijking voor jou maken?
Als je in de winkel staat heb je ook van één product verschillende prijsklasses: huismerk, laag segment, hoog segment. Is het het prijsverschil waard of is het marketing? Who knows. Je kiest waar je je goed bij voelt, want je weet het niet.
Hier ben ik het inderdaad eigenlijk volledig mee eens, nu je het zegt. "Op basis van wat?", klopt ja. Ik snap het. Ik spreek hier natuurlijk inderdaad grotendeels slechts lotgenoten.
Klopt ja.. Ik heb een Peugeot 206 GTI uit 2001 voor de deur staan. Als ik die te koop aanbied voor € 5000 zou dat de indruk kunnen geven dat het -per definitie- een 'betere' auto is dan wanneer ik er € 500 voor vraag. Maar je weet het inderdaad nooit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
HWI was tot een jaar geleden (ofzo) de helft goedkoper; op een gegeven moment hebben ze hun prijzen enorm verhoogd. Kennelijk dachten ze, op basis van hun marketing of op basis van de geleverde kwaliteit (of omdat mensen sowieso geneigd zijn te denken dat dingen beter zijn als ze duurder zijn), dat ze daarmee weg konden komen. Terecht of niet, niemand kan je dat hier zeggen. Want, op basis van wat dan?
Dit zegt me zo veel. Ik heb dit vaker gelezen. Het is me zelfs verteld, door meerderen. Zelfs Hidde en zijn vriendin van Esteworld vertelden me dit, zo ook een andere kliniek. Jaren geleden was HWI schijnbaar zelfs goedkoper dat Esteworld. En hoewel het in wezen i.c.m. wat andere aspecten precies hetgeen is waardoor ik twijfel. Bevestigd het toch wel iets. Vooral i.c.m. de reactie van Michael1606. Anders gezegd, dit gegeven ontwikkeld zich steeds meer in een duidelijker beeld.

Toen die prijs veranderde is er niet tegelijk ook iets anders veranderd begrijp ik? Dat zegt wel iets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Of mijn manier van denken/afwegen jou dan gaat helpen denk ik niet. Ik zou namelijk ook twee keer moeten, maar het is helemaal niet duidelijk of mijj donor dat aankan. Toch heb ik de stap genomen en met in mijn achterhoofd dat al de HT verkeerd gaat of het resultaat tgenvalt, ik mijn haar gewoon weer kort scheer.
Michael, hoewel ik je niet persoonlijk ken, denk ik dat je een toffe kerel bent! Jouw reacties en vragen zijn altijd opbouwend, treffend en ondersteunend. Je hebt me echt al een eindje op weg geholpen. Bedankt daarvoor.

Jouw haarsituatie is in zekere zin vergelijkbaar met die van mij. Alleen heb ik -mede door een eerder FUT en andere zaken- nog niet de optie mijn hoofd te millimeteren of kaal te scheren.
In een andere post -gister- van een Belgische jongen die naar Esteworld is gegaan bevestig je wederom dat jou situatie vergelijkbaar is inderdaad. Qua uiterlijk zijn wel wel enorm verschillend. Mijn donor is ook niet geweldig trouwens, iets waarvan ook heel wat afhankelijk is voor de toekomst natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Dit verhaal over HWI klopt, 3 jaar geleden ben ik ook een tijdje met een HT bezig geweest en op consult geweest in Oss. Toen kostte het meen ik rond de 3000 euro
En ook met deze reactie bevestig je weer iets wat ik nodig heb. Nu ook samen met @Minten. Zo kom ik stap voor stap verder. Bedankt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Maar tot nu toe(8.5 weken) ben ik zeer tevreden en er begint echt heel veel haar te groeien daar waar ik jarenlang een spiegeleitje had kunnen bakken?
Dat je dat zegt doet me op de één of andere manier echt iets.. Echt tof joh! Dus het werkt bij die kliniek! Ik hoop en gun je echt een fantastisch resultaat!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Maar volgens mij mag je een maximaal bedrag aan eigen geld hebben. Weet niet of je dan niet wordt geacht dat voor gewoon levensonderhoud te gebruiken en of de bijstand niet moeilijk gaat doen als je ineens een groot bedrag aan zoiets uitgeeft. Ik zou niet het risico willen lopen dat ze vervolgens je uitkering stoppen. Maar ik neem aan dat je hier aan gedacht hebt.
Ik heb hier inderdaad bewust voorzorgsmaatregelen in genomen en rekening mee gehouden. Mijn uitkering komt niet in gevaar. Ik moet zeggen: Goed gezien wel!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
... en ik eerder kies voor iets duurders waarbij ...
Ik betaal desnoods ook liever meer, voor de zekerheid. Inderdaad, een drama omdat je geld wilde besparen. Is iets wat ik niet wil meemaken. Maar het moet ook mogelijk zijn, redelijk en reëel. Bewust te veel betalen klopt ook niet natuurlijk. Maar, mee eens!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Ik heb bewust voor een Nederlandse kliniek gekozen omdat ik daar een beter gevoel bij had en ik eerder kies voor iets duurders waarbij ik zeker weet dat er goed gekwalificeerd personeel rondloopt dan voor iets goedkopers waarbij ik dat niet zeker weet. En een kliniek die al veel ervaring heeft en goede resultaten kan tonen (eerlijke resultaten). Het lijkt me persoonlijk een drama als je na een tijd zit met een slecht resultaat omdat je enkel naar de prijs hebt gekeken.
"Eerlijke resultaten", dat is een goede.. Ik ken o.a. Photoshop door en door. Daarbij weet ik wat je met HairFor2 of Voluma o.i.d. kunt doen. Ik herken soms wanneer iets bewerkt is. *Dat kun je ook vrij makkelijk testen. En ik kan je zeggen dat dit vaker gebeurt dan je denkt. Van foto's van resultaten op verschillende websites kun je (beter) niet zomaar uitgaan. Daar leent zich dit forum -soms- beter voor.

Ik eens iets heel stoms vertellen. Die éne 'echte' foto van de aarde gemaakt door Neil Armstrong in 1969 vanaf de maan. Wanneer je die opent in Photoshop en enkel de 'level' optie gebruikt. Dan zie je dat de aarde erop geplakt is, echt waar! Dit is o.a. waardoor er zoveel discussie over is.
Foto's van de aarde zijn allen of C.G.I. of composite foto's (een foto opgebouwd uit foto's gemaakt vanaf relatief kleine hoogte in een heel aantal stroken).


Bijvoorbeeld de voor en na foto's op de website van Transhair. Daar heb ik op een andere manier mijn twijfels bij. Dat kan nooit met dat aantal grafts. Of?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
waarbij ik zeker weet dat er goed gekwalificeerd personeel rondloopt
Jammer dat dit niet iets is wat altijd zomaar altijd te achterhalen is, toch? Ik vraag me dit namelijk steeds al af inderdaad. Hoe kan ik uitzoeken hoe dit zit? Dit lijkt maar is volgens mij niet per definitie moeilijker bij een Turkse kliniek in vergelijking met NL. Vandaar dat ik zeg "Bij HWI zie ik geen naam van chirurg staan" o.i.d.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Echter onthoudt wel dat een wijziging in je uiterlijk natuurlijk kan helpen bij je zelfbeeld maar dat het niet de ultieme oplossing is.
Interessante opmerking. Hoe bedoel je dit? Als het gaat om "niet de ultieme oplossing".


@Nicolaas.. Toch weer een heel verhaal. Maar in het vervolg ga ik het kort houden. Ik waardeer het enorm dat jullie reageren, en dan vind ik het wel zo netje iets individueels terug te zeggen.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 18:58   #8
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Hi Mohawk, erg vervelend dat het momenteel allemaal niet zo lekker loopt bij jou. Het is misschien geen slecht idee om hier een keer over te spreken met je huisarts. Je huisarts is er ook voor dit soort zaken.

Je kunt niet alles volledig rationeel onderbouwen, en vanaf een bepaald moment moet je gevoel de doorslag gaan geven. Ondanks mijn twijfels heb ik uiteindelijk toch voor HWI gekozen. Dit heeft goed uitgepakt. Maar de kans is groot dat dit ook bij Prohair of Esteworld goed was uitgepakt omdat ik mogelijk haarwortels heb die zich makkelijk laten transplanteren. Je weet het gewoon niet. Ergens twijfels bij hebben is heel natuurlijk, maar ergens een slecht gevoel bij hebben niet. En daar moet je voor zien te waken.

Ik heb een aantal keer geprobeerd om je posts te volgen maar door de overvloed aan informatie lukt het niet en motiveert het ook niet (Dit geldt iig voor mij..). Ik wil je adviseren om je posts en reacties wat korter te houden zodat mensen je beter ondersteund kunt worden. Dus zie dit vooral als advies en niet als een aanval

Groet,
Nicolaas.
Eens. Ik snap weinig van de posts, teveel informatie. Als TS iets niet wilt delen, hoeft hij ook niet te vermelden dat er iets is wat hij niet wilt delen.

Uiteindelijk ligt het probleem bij jezelf. Ga naar een paar klinieken en kies degene waar je je het prettigst bij voelt.
Het is lastig maar je maakt het jezelf ook moeilijker dan het is.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 19:16   #9
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Eens. Ik snap weinig van de posts, teveel informatie. Als TS iets niet wilt delen, hoeft hij ook niet te vermelden dat er iets is wat hij niet wilt delen.

Uiteindelijk ligt het probleem bij jezelf. Ga naar een paar klinieken en kies degene waar je je het prettigst bij voelt.
Het is lastig maar je maakt het jezelf ook moeilijker dan het is.
Ik snap het. Ik type te veel.
Ik probeer het in vervolg kort(er) te houden.

In dat laatste heb je ook gelijk.

Jammer dat er niets lijkt te bestaan waar je onafhankelijk informatie kunt krijgen. Maar goed.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 21:14   #10
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Ik snap het. Ik type te veel.
Ik probeer het in vervolg kort(er) te houden.

In dat laatste heb je ook gelijk.

Jammer dat er niets lijkt te bestaan waar je onafhankelijk informatie kunt krijgen. Maar goed.
Komt vast goed, dus niet meer te lang wachten en een keuze maken. Elke keuze is een risico. Het leven is een risico. Waar ik je trouwens een compliment voor wil maken (helemaal niet relevant mbt dit topic). Je schrijft echt excellent! Goede zinnen, interpunctie, alles. Dat zie je niet vaak dus die mag je in je zak steken
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2019, 02:37   #11
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Komt vast goed, dus niet meer te lang wachten en een keuze maken. Elke keuze is een risico. Het leven is een risico. Waar ik je trouwens een compliment voor wil maken (helemaal niet relevant mbt dit topic). Je schrijft echt excellent! Goede zinnen, interpunctie, alles. Dat zie je niet vaak dus die mag je in je zak steken
Het leven bestaat uit een aaneengesloten reeks van keuzes en bijbehorende risico's. Vele beslissingen maakt men instinctief. Maar zodra we onze gedachten -het relativeren- erbij betrekken. Dan worden kleine hobbels grote bergen.

Een keuze ga ik zeker snel maken, ik ben al een eind op weg...

En bedankt trouwens, haha.. Leuk dat je dat zegt.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2019, 15:05   #12
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Mijn eigen persoonlijke ervaring zegt: betaal niet te weinig.
Stel dat je de goedkoopste neemt en het pakt niet goed uit dan ga je uzelf de schuld geven dat je perse de goedkoopste wilde nemen.
Daarbovenop ge je misschien nog een herstelbehandeling willen doen die dan uiteindelijk een pak duurder uitkomt dan direct bij een duurdere kliniek te gaan.
Ik zou dus gaan voor je gevoel en niet te veel naar het geld kijken. Je hebt het geld klaarstaan en je kan nog altijd overleven zonder dat geld.

Niemand betaalt graag te veel maar goedkoop is vaak duurkoop. Check maar mijn topic ivm Turkije.
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2019, 16:49   #13
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally Bekijk bericht
Mijn eigen persoonlijke ervaring zegt: betaal niet te weinig.
Stel dat je de goedkoopste neemt en het pakt niet goed uit dan ga je uzelf de schuld geven dat je perse de goedkoopste wilde nemen.
Daarbovenop ge je misschien nog een herstelbehandeling willen doen die dan uiteindelijk een pak duurder uitkomt dan direct bij een duurdere kliniek te gaan.
Ik zou dus gaan voor je gevoel en niet te veel naar het geld kijken. Je hebt het geld klaarstaan en je kan nog altijd overleven zonder dat geld.

Niemand betaalt graag te veel maar goedkoop is vaak duurkoop. Check maar mijn topic ivm Turkije.
Mee eens hoor! Je maakt echt een goed punt. In principe is dat ook het kwartje wat bij me viel ... eindelijk. Je hebt dus helemaal gelijk. Als ik dat nu eerder beseft had, dat had stress gescheeld joh...

Ik had jou topic over Turkije en je foto's al eens gezien inderdaad. Eerlijk gezegd is jouw topic en zijn jouw foto's zo duidelijk. Het is de enige echte real-life tegenvaller, iets wat ik het liefst ook niet wil meemaken. Je hebt echt recht van spreken, in tegenstelling tot een aantal anderen. Vaak kunnen mensen toch met een beetje logisch denken toch ook wel snappen dat wanneer ze b.w.v. 10.000 grafts bij je verplaatsen er weleens iets met je donor gebied kan gebeuren. Maar in jouw geval is dit volgens mij NIET iets wat jij op welke manier dan ook van te voor had kunnen weten of verwachten.

Ik moet zeggen dat ik ook weer niet té negatief wil zijn, is ook niet tof voor je wanneer iedereen alleen maar de negatieve kant belicht. Want verder lijkt het tegelijk op de foto's helemaal niet verkeerd. Het is dat ene aspect inderdaad. Je loopt in mijn ogen niet voor lul.

Ik heb voor HWI gekozen. Wel Turkije. Ik zie zoveel tevreden mensen hier op dit forum en daarbuiten. Het voelt goed ook.

Ik ga waarschijnlijk de 2e week van mei.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2019, 17:44   #14
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht

Ik ga waarschijnlijk de 2e week van mei.
Blij dat ik jou heb kunnen helpen! HWI is in ieder geval 1 vd beste klinieken in Turkije naar mijn mening. Ik wens jou alle succes toe en post maar af en toe updates hier want we altijd nieuwsgierig naar resultaten
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2019, 20:41   #15
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally Bekijk bericht
Blij dat ik jou heb kunnen helpen! HWI is in ieder geval 1 vd beste klinieken in Turkije naar mijn mening. Ik wens jou alle succes toe en post maar af en toe updates hier want we altijd nieuwsgierig naar resultaten
Thanx Eddy,

Ik zal zeker ook mijn resultaten e.d. delen..
mohawk is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.