Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 januari 2002, 21:06   #1
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
ont-moeten

Dag ttm'ers,
Graag wil ik hier effe een boodschap achterlaten voor jullie, ttm'ers...
De bijeenkomst van de ocd-vriendenkring is achter de rug en ik kan alleen maar zeggen dat ik met een héél goed gevoel naar huis ben gegaan. Vooral dank dus aan Monique en Anja voor hun aanwezigheid, 1000x dank aan Grover voor zijn bemoedigende woorden...
Maar wat ik vooral wou zeggen is het volgende; aan alle ttm'ers: kom uit jullie schelp, de schaamte voorbij, samen praten, samen delen... het HELPT!!! Elke keer opnieuw komen er nieuwe ontdekkingen naar boven, elke keer opnieuw herken ik dingen die ik ook doe, dat gevoel maakt zoveel goed en geeft zoveel moed!
Ik heb sinds de bijeenkomst geen haartje meer getrokken en dat wil wat zeggen hoor! Ik weet wel dat dit niet blijvend is maar het geeft zoveel steun. Ik denk dat het vooral komt door de woorden van Grover, de steun en de aanmoedigingen. Ik geloof dat ik nu ZIN kan geven aan mijn 30 jaar lijden en ik ga ervoor!!!
Zeker weten!
Monique en Grover, als jullie plannen hebben om een ttm-bijeenkomst te organiseren, dan wil ik jullie daar graag bij helpen.

Liefs, bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2002, 21:27   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hallo ttm'ers,
Jammer toch dat hier zo weinig leven is op dit forum... zitten jullie allemaal met 'de handen in het haar'?
Niet doen hé!
Bolleke.
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2002, 13:33   #3
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Thumbs up TTM-ers op de OCD bijeenkomst.

Hoi Bolleke,

Ik vind het fijn dat je wat aan mijn woorden gehad hebt. Ook ik heb de OCD vriendenkring bijeenkomst als zeer prettig ervaren. Inderdaad, ook ik ben er dankzij deze ontmoeting achter dat:

Delen = Helen

Ik heb mij altijd nogal geschaamd voor het feit dat ik een haarstukje draag, maar doordat ik 2 vrouwen (M/A en M) tegenkwam die óók een haarstukje dragen kwamen wij vanzelfsprekend ook op dit onderwerp. Ik moest echt even over een drempel heen om hier gemakkelijk over te kunnen praten, maar ik ben ontzettend blij dat ik dankzij deze dag en de gesprekken die ik daar gehad heb nu makkelijker naar mijn probleem kijk. Echt, deze dag heeft mij ontzettend geholpen.

Ik ben erg blij dat ik jou ontmoet heb. Ik weet absoluut ZEKER dat jij in staat zult zijn andere lotgenoten ENORM te helpen met hun probleem. Ik ben ervan overtuigd dat er een tijd komt dat jij trek-loos door het leven gaat. Als Monique het kan, dan kan jij het óók !!!

Ik heb laatst van Monique trouwens vernomen dat er binnenkort een nieuwe bijeenkomst komt, maar dan helemaal gericht op lotgenoten met TTM. Ga jij daar ook heen?

Heel veel sterkte toegewenst en hou vol he!!! Je bent absoluut op de goede weg!!!

Grover.
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2002, 20:43   #4
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Grover,
Stom misschien, maar ik had niet echt gedacht dat je nog zoveel moeite had met het dragen van een haarwerk, anders had ik het niet zo op de man af gevraagd. Ik kende je natuurlijk helemaal niet, maar toen ik begreep wie je was dacht ik, O, die weet er dus al zoveel van enz...en begrijpt het allemaal wel, eigenlijk ben ik dan al een stukje schaamte voorbij en durf best iets van mezelf te vertellen en iets te vragen, in dit geval aan jou. Je schrijft nu gelukkig ook dat je veel aan de ontmoeting hebt gehad. Nou dat geldt voor mij ook, zeker gezien de ontmoeting met Monique, Bolleke en jou. Bij hen heb ik de herkenning TTM en dragen van een haarwerk en het laatste deel ik ook met jou. Ik meende trouwens echt wat ik zei, dat je er echt niets van zag. Gewoon een leuke jongen...en verder niets. In eerste instantie had ik dus ook moeite een gesprek aan te knopen. Je denkt dan toch....eh....waarom zal hij hier nou zijn???? ...en toen ik door kreeg van Monique wie je was, was het contact snel gelegd. Voor mij was dat persoonlijk wel prettig. Het dragen van een haarwerk is voor mij nog nieuw, dus ik had ook best wat vragen. Ik ben in ieder geval nog steeds erg blij met m'n haarwerk en hoop er nog lang plezier van heb. Gezien de TTM situatie nu heb ik het zeker nog heel hard nodig.
De groetjes en wie weet tot ziens op een e.v.t. TTM ontmoetingsdag. Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2002, 21:39   #5
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
ont-moeten

Hoi Grover,

Bedankt voor je lieve woorden. Ik denk ook dat ik op goede weg ben, voel het echt zo aan. In elk geval, ik blijf ervoor vechten... ben nog steeds trekvrij en dat dus sinds 19 januari... goed hé!!!
Ook ik ben een beetje geschrokken van je reactie ivm met de schaamte om je haarstukje. Ik dacht echt dat jij daar over was, sorry dus. Je hoeft je in elk geval niet te schamen, je ziet er gewoon héél goed uit, en dat meen ik maar dat weet je... Ik heb trouwens zelf 27 jaar een pruik gedragen, weet dus heel goed hoe het voelt...

Ik zou echt wel graag iets doen met mijn 'ervaring' maar moet nu in de eerste plaats een beetje voor mezelf zorgen, het is nog allemaal zo wankel, zo teer... Maar ik weet ook dat ik maar écht kan 'genezen' als ik me verder inzet voor anderen. Niemand hoeft zo lang te lijden als ik gedaan heb, ... en nog steeds doe.

Ik hoop op een ttm-bijeenkomst, en hoop vooral dat ook anderen dan uit hun schelp zullen komen. We hebben echt niets te verliezen, we kunnen alleen iets betekenen voor elkaar! Ja toch?

Lieve groetjes, bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2002, 12:54   #6
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Smile Dragen van een haarwerk.

Citaat:
Originally posted by Madelief
Hoi Grover,
Stom misschien, maar ik had niet echt gedacht dat je nog zoveel moeite had met het dragen van een haarwerk, anders had ik het niet zo op de man af gevraagd.
Hoi Madelief! Geweldig dat je nu ook op het HaarWeb Forum aanwezig bent! Zo zie je maar weer.....nog even en je bent hier de computerexpert!

Ik heb de laatste 5 jaar nogal wat problemen gehad met het dragen van mijn haarwerk. Pas de laatste tijd merk ik aan mezelf dat ik er positiever mee omga. Maar je hoeft je echt niet te verontschuldigen ofzo hoor, want jij kan van de buitenkant niet zien of iemand ergens problemen mee heeft of niet natuurlijk! Ik vind het JUIST heel erg fijn dat je dit op deze dag JUIST wèl gedaan hebt, aangezien ik daardoor over een drempel getrokken werd en dat is echt héél goed voor mij geweest.

Citaat:
Ik meende trouwens echt wat ik zei, dat je er echt niets van zag. Gewoon een leuke jongen...en verder niets.
Uhh..... dankjewel, dankjewel, dankjewel! (nu moet ik het zèlf nog gaan geloven.....)

Groetjes en maybe tot de volgende bijeenkomst!
Grover.
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2002, 13:05   #7
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Thumbs up Re: ont-moeten

Citaat:
Originally posted by bolleke
Hoi Grover,

Bedankt voor je lieve woorden. Ik denk ook dat ik op goede weg ben, voel het echt zo aan. In elk geval, ik blijf ervoor vechten... ben nog steeds trekvrij en dat dus sinds 19 januari... goed hé!!!
WAUW!!!!! Superrrrrrr! Ik zeg het je: ik denk dat het héél belangrijk is voor mensen met TTM om in hun EIGEN KRACHT te gaan staan. Moet je eens zien wat jij nu al bereikt hebt!!! Super!

Citaat:
Ook ik ben een beetje geschrokken van je reactie ivm met de schaamte om je haarstukje. Ik dacht echt dat jij daar over was, sorry dus. Je hoeft je in elk geval niet te schamen, je ziet er gewoon héél goed uit, en dat meen ik maar dat weet je... Ik heb trouwens zelf 27 jaar een pruik gedragen, weet dus heel goed hoe het voelt...
Nou, je hoeft daar echt niet van te schrikken hoor. En je hoeft al helemaal geen sorry te zeggen! JUIST doordat JULLIE (Madelief, jij en Monique) er zo open over waren, voelde ik me gauw op mijn gemak om er ook openlijk over te praten. Dankzij jullie ben ik over een drempel getrokken en ik heb daar heel veel aan gehad.

Citaat:
Ik zou echt wel graag iets doen met mijn 'ervaring' maar moet nu in de eerste plaats een beetje voor mezelf zorgen, het is nog allemaal zo wankel, zo teer... Maar ik weet ook dat ik maar écht kan 'genezen' als ik me verder inzet voor anderen. Niemand hoeft zo lang te lijden als ik gedaan heb, ... en nog steeds doe.
Ik ben het HELEMAAL met je eens! Je MOET inderdaad EERST voor jeZELF zorgen! Ik merk dat ook aan alles waar ik mee bezig ben. Ik heb de neiging om EERST goed voor anderen te zorgen en daarna pas aan mijzelf te denken. En dat is helaas niet gezond. Ik begrijp wat je bedoelt met het 'écht kunnen genezen als ik me verder voor anderen inzet'; ik denk alleen dat het CRUCIAAL is om je EERST in te zetten voor jeZELF. Andere mensen helpen is ook belangrijk voor je genezingsproces, aangezien je nl. automatisch jezelf helpt, als je anderen helpt. Echter, het belangrijkste hierin is, dat je jeZELF op de allereerste plaats zet: In je eigen kracht gaan staan.

Citaat:
Ik hoop op een ttm-bijeenkomst, en hoop vooral dat ook anderen dan uit hun schelp zullen komen. We hebben echt niets te verliezen, we kunnen alleen iets betekenen voor elkaar! Ja toch?
TOTAAL mee eens!!!

Lieve groetjes terug,
Grover.
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2002, 23:07   #8
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
ontkrachten

Dag Grover,

Bedankt voor je woorden. Ze geven me zoveel steun en sterkte!
"In je eigen kracht gaan staan!"... een rare uitdrukking, maar ik begrijp nu volkomen wat je bedoelt.
Ik heb de laatste weken trouwens heel dikwijls teruggedacht aan die woorden van jou, die je zei op de ocd-bijeenkomst:
"... mensen die hun eigen haren uittrekken, ontkrachten zichzelf..."
Ik had er voorheen nooit zo over nagedacht, maar het is heel juist wat je zegt. Je ontneemt jezelf de kracht, de energie om die dingen te doen die je eigenlijk zou moeten doen, maar waar je bang voor bent... ik was (ben) bang om anderen te kwetsen, om mezelf graag te zien en op die manier anderen 'tekort' te doen, om te reageren op mensen of tegen toestanden die eigenlijk niet eerlijk zijn, om op te komen voor mezelf... Het 'ontkrachten' van mezelf om toen, 30 jaar geleden, niet te hoeven opkomen tegen wat mij vroeger als kind was aangedaan...
Elke vorm van fustratie die niet op een gezonde manier naar buiten kan komen, wordt 'weggetrokken'. Dus laten we boos zijn, laten we verdrietig zijn, laten we bang of blij zijn, maar laten we die emoties vooral ook UITEN!!!

Ik blijf in elk geval verder vechten, en zwijg nu ook niet meer...
En ik doe het met al mijn kracht!

Liefs, bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.