Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 januari 2002, 15:42   #1
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
terapeut

Hallo allemaal, en speciaal voor Elly (zie berichtje van 3/1/02)

Elly, je schrijft over je speciale gevoelens tov je therapeut en dat je daar eigenlijk wel mee zit. Ik denk dat wat je voelt héééél normaal is, tenminste als het goed klikt met je therapeut. Ikzelf heb soms ook dat gevoel van waaw, wat snapt die vent mij goed en door dat 'begrepen' voelen ga je als vanzelf jezelf meer verbonden voelen met die man. Na al die jaren krijg je aandacht, aandacht voor jezelf om wie je bent, niet om wie je denkt te zijn. Na al die jaren is er een luisterend oor die écht naar je luistert, empatisch en met medeleven, je zou je voor minder gevleid voelen... je bént ook belangrijk voor hem, want op zijn beurt leert hij ook van jou. Soms denk ik ook dat ik verliefd ben op mijn therapeut, maar mijn rationeel verstand zegt dat het dat niet is, het is gewoon het gevoel van verbondenheid, soms ook het verlangen om heel dicht bij hem te zijn, gewoon om me geborgen te voelen, om me veilig te voelen. Deze dingen zijn tijdens onze sessies gelukkig allemaal bespreekbaar, en dat doet goed...
Ik weet dat deze therapeut mij niet zal los-laten zolang ik daar niet 'klaar' voor ben en dat geeft me de zekerheid dat ik altijd terecht kan...
Ik heb verschillende therapeuten achter de rug, heb nog maar drie keer dit gevoel gehad, en het is ook telkens weer overgegaan, dus maak je maar geen zorgen. Geniet van de aandacht, JIJ bent belangrijk! We hebben het al moeilijk genoeg...
Echte goede therapeuten weten perfect waar de grens ligt tussen aandacht, steun, mede-voelen en dat net ietsje meer, de grens voorbij dus...
Blijf jezelf, respecteer jezelf én je therapeut!
Liefs, bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.