Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 1 augustus 2004, 20:22   #211
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
1 ding nog, ga je vooral niet concentreren op wat je misschien allemaal "voelt", mensen maken zichzelf vaak gek als het om bijwerkingen gaat. Nou neem ik aan dat je dat als psychologie-student wel weet, maar toch
Aangezien ik al zo'n 8 jaar in Groningen woon heb ik al redelijk wat van de spreekwoordelijke Groningse nuchterheid overgenomen . En ik ben niet iemand die iedere dag een kwartier voor de spiegel staat om het verschil te checken, om de maand een updateje ofzo.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 18:25   #212
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
heb mijn duta binnen hagelslag, ik steek er nu 1 naar binnen met een mootje zalm....slik...binnen, ben benieuwd.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 20:33   #213
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
heb mijn duta binnen hagelslag, ik steek er nu 1 naar binnen met een mootje zalm....slik...binnen, ben benieuwd.
wauwwwwwwwwwwww!!! veel succes pizzacat, hou ons op de hoogte. ben bijzonder geinteresseerd.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 20:36   #214
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
jah me too wil ook wel over stappen op duta
high is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 00:21   #215
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
heb mijn duta binnen hagelslag, ik steek er nu 1 naar binnen met een mootje zalm....slik...binnen, ben benieuwd.

je moet niet teveel verwachtingen hebben hoor van dit pilletje , slik het al 14 maanden , er is tot nu toe nog bar weinig gebeurd.. heb steeds meer mijn bedenkingen bij de belangrijke rol van DHT in AGA
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 00:30   #216
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
je moet niet teveel verwachtingen hebben hoor van dit pilletje , slik het al 14 maanden , er is tot nu toe nog bar weinig gebeurd.. heb steeds meer mijn bedenkingen bij de belangrijke rol van DHT in AGA
DHT is het probleem ook niet eigenlijk , het zit hem in de "allergische reactie". Het immuumsysteem valt de haarfollikels aan. DHT is alleen maar het begin van de schakel, maar zou in principe geen probleem moeten vormen als het immuumsysteem niet zo vreemd was geprogrammeerd.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 00:32   #217
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
DHT is het probleem ook niet eigenlijk , het zit hem in de "allergische reactie". Het immuumsysteem valt de haarfollikels aan. DHT is alleen maar het begin van de schakel, maar zou in principe geen probleem moeten vormen als het immuumsysteem niet zo vreemd was geprogrammeerd.

dat geloof ik ook n.l. , maar waarom is iedereen en de pharm.industrie nog zo gefocussed op dat DHT gedoe ?
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 00:33   #218
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
dat geloof ik ook n.l. , maar waarom is iedereen en de pharm.industrie nog zo gefocussed op dat DHT gedoe ?
Nou, omdat dat de meest bekende theorie is. Het hele immuumgebeuren is pas heel nieuw. De industrie loopt altijd een paar stappen achter. De wetenschap ontdekt weer wat, de industrie speelt erop in en de wetenschap ontdekt weer wat nieuws.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 00:34   #219
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Nou, omdat dat de meest bekende theorie is. Het hele immuumgebeuren is pas heel nieuw. De industrie loopt altijd een paar stappen achter. De wetenschap ontdekt weer wat, de industrie speelt erop in en de wetenschap ontdekt weer wat nieuws.

tja dus weer 10 jaar wachten , is voor mij te laat , mischien in mijn volgende leven dan maar
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 08:12   #220
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
dat geloof ik ook n.l. , maar waarom is iedereen en de pharm.industrie nog zo gefocussed op dat DHT gedoe ?
De DHT wegnemen is zo'n slechte oplossing helemaal niet. Zonder DHT zouden we ons haar namelijk nooit verliezen. Het is DOOR DHT dat het lichaam deze vreemde immuunaanvallen begint bij mensen met AGA.

Ik geef toe dat het slikken van 5AR-remmers een vrij brute, primitieve oplossing is. Een hormoon bijna geheel wegnemen omdat het toevallig niet goed samengaat met het immuunsysteem en de haarzakjes is natuurlijk niet de beste oplossing die je kan bedenken. Maar we mogen in onze handjes knijpen dat er nu überhaupt iets is wat redelijk werkt. Over 10 jaar is het remmen van 5AR vast weer vreselijk gedateerd en zullen de medicijnen steeds meer op het immuunsysteem gericht zijn, maar voor nu is het echt een prima oplossing.

Eigenlijk verbaast het mij ook dat duta niet kan zorgen voor volledige hergroei. Het remt iets van 93% van alle DHT, en dus zouden de immuunaanvallen op de haarzakjes bijna geheel moeten stoppen, waardoor de verschrompelde rakkers weer lucht zouden moeten kunnen krijgen om aan te sterken. Blijkbaar is die 7% resterende DHT niet krachtig genoeg om de sterke haren aan te vallen, maar kan het de al verzwakte haarzakjes nog wel onder de duim houden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 09:41   #221
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
die paar procent zorgt in ieder geval dus voor milde aanvallen van het immuunssysteem, zijn er mensen die minder last hebben van inflammation door het slikken van fina en duta? Als dat niet zo is dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat DHT en Inflammation los van elkaar staan.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 09:43   #222
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
die paar procent zorgt in ieder geval dus voor milde aanvallen van het immuunssysteem, zijn er mensen die minder last hebben van inflammation door het slikken van fina en duta? Als dat niet zo is dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat DHT en Inflammation los van elkaar staan.
dat is een interessante vraag. logisch gezien zou de inflammation moeten afnemen bij een afname van DHT, maar of dit in de praktijk ook zo is, is natuurlijk altijd weer de vraag. wie heeft hier ervaring mee?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 10:39   #223
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
of de theorie klopt niet en zijn het misschien 2 afzonderlijk processen die bijdragen aan AGA.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 11:50   #224
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
dat is een interessante vraag. logisch gezien zou de inflammation moeten afnemen bij een afname van DHT, maar of dit in de praktijk ook zo is, is natuurlijk altijd weer de vraag. wie heeft hier ervaring mee?
Zeker interessant, maar als je haarverlies minder wordt van fina/duta en wellicht zelf hergroei optreedt, dan kun je er toch vanuit gaan dat ook het immuumsysteem zich rustig houdt?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 11:50   #225
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
of de theorie klopt niet en zijn het misschien 2 afzonderlijk processen die bijdragen aan AGA.
precies pizzacat, de laatste theorie rondom AGA (zoals die ook in het haarwoordenboekje staat) is nog erg 'vers', het zal nog moeten blijken of deze nu uiteindelijk wel stand houdt of dat dit allemaal weer gaat veranderen. Het zal in ieder geval allemaal nog aangescherpt worden. De vraag WAAROM het lichaam de haarcellen met DHT aan de androgeenreceptoren als 'vreemd' beschouwt, is bijvoorbeeld nog helemaal niet beantwoord. DHT is net als de haarcel een product van je eigen lichaam, dus het is op z'n zachtst gezegd vreemd dat het lichaam dit aan gaat vallen.
Ik ben benieuwd wat de wetenschap gaat brengen in de toekomst
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 4 augustus 2004 om 11:53
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.