Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 mei 2009, 18:37   #1
justin22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Berichten: 5
lichte seborroisch eczeem

beste leden van haarweb

ik had al enige tijd last van een branderige jeukerige hoofdhuid en haaruitval.De dokter verklaarde mij 2 maand terug gezond en het zou vanzelf overgaan.Na een paar weekjes gewacht te hebben kreeg ik er ook lichte schilfertjes bij en aan de haarwortel zat iets witsachtigs omheen kon het er wel vanaf halen ook werd men haar sneller vet als normaal.Door veel op diit forum te hebben gelezen had ik besloten om rozemarijn schampoo te kopen en de rooscure en moet zeggen dat het bij mij al werkte vanaf de eerste dag.Maaar helaas is het sinds een weekje toch weer een klein beetje terug aan het komen laatst had ik hevige jeuk en ook weer met haaruitval het gaat nog altijd beter als voor die rooscure maar merk toch wel dat het beetje teruggekomen is maargoed vandaag weer naar de dokter geweest en naar ff gekeken te hebben zei die dat ik seborroische eczeem had(volgens hem een vorm van roos)mijn hoofdhuid is niet rood en geen bultjes ofzo.Dus ik kreeg Ketoconazol voorgeschreven en ik heb zelf om minoxidil 5% gevraagd en dat vond ie goed maar nu ismijn vraag als je aan lichte seborroisch eczeem lijd is het dan verstandig om minoxidil te gebruiken(omdat ik tog AGA heb leek hetmij wel goedmiddel ommee te beginnen)en ik heb er helaas geen pipetje bijgekregen dus hoe weet iknou wat een Mililiter is?

ik hoor graag reacties van jullie.

m.v.g justin
justin22 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 21:52   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zult vanzelf wel merken of de combinatie van keto + minox de huid misschien te droog maakt of anderszins gaat irriteren. In dat geval stap je terug naar de dokter of je halveert de doseringen.

Een pipetje kun je kopen voor een paar centen bij een apotheker, of je koopt een leeg flesje met pipetje.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 12:28   #3
justin22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Berichten: 5
okey net zon pipetje gekocht maar hoevaakmoet ik drukke voor ik 1ml heb gebruikt?
justin22 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 12:58   #4
justin22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Berichten: 5
net voor het eerst minoxidil5% gebruikt maar het begint op een paar plekjes lichtjes te jeuken komt misschien omdat er alcohol in zit zag ik.Kun je ook minoxidil verkrijgen zonder alcohol?
justin22 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 15:12   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik weet niet wat jij onder een pipetje verstaat, maar een pipet heeft een glazen buisje waarop de ml's staan aangegeven, zodat je precies kunt zien hoeveel er in het buisje zit.

Als je een klein flesje alcohol 96% koopt bij de drogist, kun je daarmee uittesten of een paar druppels daarvan op de hoofdhuid jeuken. Bij mij niet.

Waarschijnlijk heb je minox gekregen waar propyleenglycol in zit; die ppg kan wel jeuken. Minox zonder ppg is nr. 540 van minoxidil.com of Rogaine Foam.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Seborroïsch eczeem Tiuri AGA - Algemeen 1580 26 juli 2020 02:11
Seborroisch eczeem op hoofd, tenminste..... Ralph86 Overige (haar)discussies - Algemeen 7 7 november 2008 14:11
Azijn deppen tegen (seborroïsch) eczeem, droogheid, schimmelinfecties en puistjes theo sluis Overige (haar)discussies - Algemeen 9 28 januari 2008 15:51
Groene zeep tegen seborroïsch eczeem van de behaarde hoofdhuid theo sluis Medicijnen/haargroeimiddelen 18 10 november 2006 17:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.