Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 november 2013, 21:32   #1
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
Levenslange garantie

Hoi allemaal,

Een tijdje terug ben ik fanatiek gaan onderzoeken over het wat en hoe rond een haartransplantatie.
Mijn eigen twijfel zit rond de levenslange garantie die men claimt. Na veel googlen, internetfilmpjes, artikelen en gesprekjes heb ik gezien dat ook getransplanteerde haren uiteindelijk uitvallen.
Bij een consult is mij ook eerlijk vertelt dat transplantatie na een jaar of acht wel weer nodig kan zijn. Waarschijnlijk is het niet voor niets dat bijvoorbeeld een Gerard Joling "regelmatig" zijn haar opnieuw laat transplanteren.

Nu valt mijn haar mooi gelijkmatig lichtjes uit aan de voorzijde. Maar hoe komt het eruit te zien na meerdere jaren na een haartransplantatie? Ik ervaar het nu als een riskante onderneming met maar de vraag of het wel een levenslange garantie heeft.

Het is jammer want ik wil er eigenlijk heel graag in geloven.

Groeten Hairmaster.
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2013, 21:57   #2
Luna1979
Banned user
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 83
Levenslange garantie.....m'n reet!!

Hoe willen ze zoiets gaan controleren dan...,allemaal gladde verkooppraatjes.
Luna1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2013, 22:29   #3
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Dit is wel een lastige vraag, wat is levenslange garantie.
Het haar wat je op je zeventigste nog zou hebben, de haren die dus ongevoelig zijn voor DHT (verbeter mij deskundigen) worden operatief verplaatst. Het donorgebied is dus de haarkrans. Als die haren succesvol verplaatst zijn blijven ze (levenslang) ongevoelig voor DHT.

Laatst gewijzigd door Elser; 11 november 2013 om 22:36
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2013, 11:28   #4
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
de getransplanteerde haren zullen wel blijven bestaan echter kunnen dunner worden agv ouderdom. Risico zit er meer in dat de kaalheid die van de niet getransplanteerde haren doorzet waardoor je een nieuwe behandeling nodig hebt.
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2013, 14:14   #5
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Haartransplantatie. Vallen haren weer uit?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairmaster Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik ervaar het nu als een riskante onderneming met maar de vraag of het wel een levenslange garantie heeft.

Het is jammer want ik wil er eigenlijk heel graag in geloven.

Groeten Hairmaster.
Beste Hairmaster,
In principe valt het getransplanteerde haar nooit meer uit. Wat wel gebeurt is dat het originele haar, dat er nog stond voor de transplantatie, kan doorgaan met uitvallen. Ook is het zo dat er door nieuwe technieken de haren dichter bij elkaar kunnen worden gezet. Dat is dan ook de reden waarom Jolink doorgaat tot het gaatje maar ja, daar heeft hij dan ook het geld voor.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2013, 19:02   #6
Luna1979
Banned user
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 83
Het is gewoon geld in een bodemloze put gooien en die haarklinieken lachen het hardst!
Realiseer je heel goed dat wanneer je 1 behandeling hebt gehad, je blijvend aan de gang blijft met vervolgbehandelingen.

En nogmaals die ''levenslange groeigarantie'' is gewoon een wasse neus! (slimme marketing)
Luna1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2013, 15:48   #7
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Haaruitval na een haartransplantatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W197933 Bekijk bericht
Het is gewoon geld in een bodemloze put gooien en die haarklinieken lachen het hardst!
Realiseer je heel goed dat wanneer je 1 behandeling hebt gehad, je blijvend aan de gang blijft met vervolgbehandelingen.

En nogmaals die ''levenslange groeigarantie'' is gewoon een wasse neus! (slimme marketing)
Ik heb nu 23 jaar geleden mijn eerste en 20 jaar geleden mijn tweede HT gehad. Dat haar groeit nog steeds. Wel is het orginele haar er tussenin in de loop der jaren verdwenen zodat het nu dunner is. Voor mij acceptabel want ik weet dat ik nooit meer helemaal kaal zal worden.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2013, 19:31   #8
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy Bekijk bericht
Ik heb nu 23 jaar geleden mijn eerste en 20 jaar geleden mijn tweede HT gehad. Dat haar groeit nog steeds. Wel is het orginele haar er tussenin in de loop der jaren verdwenen zodat het nu dunner is. Voor mij acceptabel want ik weet dat ik nooit meer helemaal kaal zal worden.
Hé goed dat een ervaringsdeskundige hier even wat zinnigs over zegt!
De gedachte van Anthonie kwam bij mij ook als eerste op. Bij veel ouder wordende mannen valt het niet dht gevoelige haar ook gedeeltelijk uit. Ik krijg de indruk dat de dichtheid bij Dick Advocaat behoorlijk minder wordt om die reden. Barney zal ook om die reden de meeste getransplanteerde haren weer kwijt zijn. Hij heeft immers in het niet dht gevoelige gebied een hele magere groei.
We mogen er gelukkig wel vanuit gaan dat je nooit alle getransplanteerde haren zult verliezen. Je behoudt in ieder geval die betere haarlijn wat je aangezicht, naar mijn mening, per definitie verbetert.
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2013, 07:55   #9
Luna1979
Banned user
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 83
Ben nog liever kortgeschoren, dan zo'n kapsel (voor zover je het zo kan noemen, als Dick Advocaat.
Dat ziet er toch niet uit!!
Vanachter is dat haar helemaal naar voren gekampt, om die paar getransplanteerde wat ''voller te laten lijken''...verschrikkelijk.

En wat is er trouwens over van de haardos van Raymond van Barneveld... (hoezo levenslange groeigarantie.hahaha..)
Inderdaad...,alleen een groot (niet te verbergen) litteken aan de achterzijde is een garantie!

Laatst gewijzigd door Luna1979; 14 november 2013 om 07:57
Luna1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2013, 19:04   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik lees zelf 'levenslange garantie' als 'ze gaan net zo lang mee als de oorspronkelijke haren in de haarkrans'.

Die haren zijn niet gevoelig voor AGA. Maar toch zie je ook de haarkrans op hogere leeftijd dunner worden. Let maar eens op bij mannen van ruim boven de 60.

Naast AGA zorgt volgens mij ook gewoon ouderdom voor uitdunning.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2013, 20:00   #11
Luna1979
Banned user
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 83
Waarom leggen we onszelf überhaupt de druk op, dat we niet kaal mogen zijn...?
Het is de natuur en de persoon zelf maakt er vaak een groter probleem van dan zijn omgeving.
Die haartransplantatie's zijn vaak eerder een verslechtering, dan dat het er echt beter uit gaat zien.
Voor een vrouw vind ik het een ander verhaal, dat die moeilijk kan dealen met haar kaalheid.

We worden gewoon gek gemaakt door de media en de reclame.
Straks is heel Nederland nog haar sterretje aan het bleken, omdat ''men vindt'' dat die bruine pigmentkleur echt niet meer kan in 2014! (en omdat Mr. Joling het ook doet
Luna1979 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.