Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 januari 2007, 14:55   #46
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Nee, bij TH zien ze je niet meer.

Anyway, we horen het wel een keer. Succes ermee, Jeroen!

Laatst gewijzigd door Limbo; 30 januari 2007 om 15:47
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2007, 14:57   #47
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Dankjewel Limbo!
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2007, 15:47   #48
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
De nada; die Limburgers zijn de kwaadsten niet
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2007, 16:16   #49
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.250
Geslacht:
Hé Jeroen, heb je mijn complot-theorie nog gecheckt bij Transhair.
Ik ben overigens ook benieuwd naar je plannen omtrent je volgende haartransplantatie.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2007, 17:02   #50
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Welk complot theorie bedoel je precies?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2007, 17:17   #51
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.250
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Welk complot theorie bedoel je precies?
Sorry, ik meende dat jij dat nog eens wou checken maar het was test123.
Het ging om of Transhair nu wel of niet FUE doet.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9780
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2007, 17:27   #52
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Veel Fue doen ze niet. Anders was het wel meer gepromoot op de open dag.

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar hun prijzen voor FUE.
Misschien dat Test123 die binnenkort kan vertellen.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2007, 17:35   #53
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Ik ben overigens ook benieuwd naar je plannen omtrent je volgende haartransplantatie.
Henk, jou lukt het ook niet
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 11:04   #54
hairobservator
QuickGrafting = FUTURE
 
hairobservator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Locatie: 's-HEERENBERG(NL)
Berichten: 1.111
Wink Haarchirurgie uitgerijpt in 50 jaar!

Fue werd eigenlijk al gedaan door verschillende artsen in de BRD die destijds van een appelboor zijn overgestapt naar steeds kleinere naaldjes/boortjes om haargrafts te ontnemen uit de haarkrans, toen echter de strip de gangbare behandeling werd wereldwijd is men hiermee gestopt en heeft men er destijds ook nooit een berichtgeving over gedaan! Heb eens gesproken met de nu 63jarige Poolse arts Dr. Reinhardt Kokott die over 4000 haarlappen heeft gelegd in de jaren tachtig, hij had ook met verschillende boortjes gewerkt om donorhaar uit de haarkrans te ontnemen - ook enkele haargrafts! Naast hemzelf had ook Dr. Manfred Lucas(inmiddels overleden grondlegger van Meditra) dit al eens gedaan, dr. Kokott werd in 1990 leidinggevende arts van Moser Medical en stond aan de wieg van de introductie van slitgrafting - met de Moser broeders kreeg hij in 1994 grote onenigheid hij is toen verder gegaan onder Pro Haar Bonn. In 2004 wou ik hem op de Nederlandse markt voorstellen als alternatief voor reizen naar Polen, hij is goedkoop + dichtbij maar echter géén superchirurg, hij had dr. Villnow in 1995 een brief geschreven om samen te gaan werken deze vond hem echter niet goed genoeg, ook Meditra deed destijds Dr. Villnow een aanbieding hun leidinggevende arts te worden maar Malte Villnow ging zijn eigen weg.. Tegen Kokott sprak ik ook over FUE en mijn "quick implant technique", ik noemde het destijds in 2004 HAIRFUE - kijk nu maar eens onder www.hairfue.de en je komt op de website van dr. kokottje die mij wel veel heeft verteld over de begindagen van haarchirurgie in Europa!
Wel lachen was dat ene meneer van Gelder van de Gho Clinic destijds meerdere malen bij hem was geweest om hem deze hm-methode te verkopen voor NRW - hij zou dan de enige zijn die dit zou mogen doen in Nordrhein Westfalen - prijskaartjes was geloof ik een kwart miljoen Euro!

Even weer on topic - onderwerp!
Het punchgraften en de haarflap zijn totaal verdwenen,
strip & fue zijn nu de gangbare behandelingen,
bodygrafting & HM misschien iets voor de toekomst?
"quick implant technique"?

Zijn de haarchirurgische methoden/technieken nu eindelijk uitgerijpt na bijna 50 jaar van pionierswerk?

Wat vinden jullie hier eigenlijk van mijn "quick implant technique"?
Take out - put in!

Bij een normale strip-ht worden de eerste haargrafts na ongeveer een uur of nog veel later(donorclosing-pauze-gaatjes maken - dan inplanten) pas ingezet bij een normale fue-ht duurt dit uren(!) voordat de eerste haargrafts weer in de hoofdhuid/bloedbaan terug zijn geplaatst!

Bij een quick strip-ht belanden de eerste haargrafts al naar de donorclosing zeg maar 15-20 minuten weer in de hoofdhuid, met meerdere zusters/assistentes kunnen 1000 grafts in misschien iets meer dan een uur weer terug zijn in de hoofdhuid/bloedbaan! Met een quick fue-ht kan een enkele graft direct ingezet worden maar men kan het ook om de 50-100-200 doen ofzo..

Quick implant technique interessant ja of nee?
Ikzelf hou er namelijk niet zo van dat die haargrafts zo lang uit de hoofdhuid zijn, het zou verder denk ik makkelijker zijn bij het tellen van benodigde haargrafts - misschien stop het shedding - betere resultaten door deze snelle inplanting?

Maar waar ooit op een bovenhoofd zo´n 25.000 / 30.000 grafts(50.000 haren!) of meer hebben gezeten kan men met bijvoorbeeld 6000grafts alléén maar een goede optische haardichtheid(60 tot 70%) bereiken dit moet men niet vergeten, bij alléén inhammen en een gestabiliseerde haaruitval is dit anders!

Haarchirurgie is ook voor mijzelf wel zeker een hulpmiddel tegen haaruitval & kaalheid - het is mijn ogen in ieder geval het enige wat daadwerkelijk werkt! Misschien hebben verschillende mensen er nog hulpmiddelen(spray) bij nodig anderen vinden dat het er vol genoeg uitziet! Hierbij spelen ook de haarkleur - dikte van het haar - vorm en grootte van het hoofd - flexibiliteit van de hoofdhuid voor ht etc.. een belangrijke rol, grijs en krullend haar zijn het beste materiaal om te transplanteren! Maar OK Henk acceptatie blijft de beste remedie..

Misschien zeggen ze over 100 jaar wel wat hebben ze toen gedaan tegen haaruitval, haartransplantwat(?) - de scalp versnijden voor een harig aangezicht, de toekomst zal het ons leren..

Groetjes Hairobservator

Laatst gewijzigd door hairobservator; 31 januari 2007 om 11:59
hairobservator is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 14:09   #55
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ik persoonlijk zie de voordelen niet echt zo van de "quick implant technique"
Het eindresultaat wordt er volgens mij niet beter door.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 22:29   #56
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Quick inplant techniek: Er worden geen concrete voordelen genoemd.
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2007, 12:15   #57
hairobservator
QuickGrafting = FUTURE
 
hairobservator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Locatie: 's-HEERENBERG(NL)
Berichten: 1.111
Question Quickgrafting?

De voordelen als deze er überhaupt zijn ook voor mij nog onbekend omdat er in mijn weten nog géén arts voor haarchirurgie mee begonnen is, echter zijn de resultaten van de gangbare HT voor mij nog steeds niet 100% te noemen wereldwijd, misschien kan men deze eventueel verbeteren door deze techniek/methode te hanteren?

Het sneller implanteren van de haargrafts is in ieder geval beter zegd mijn buikgevoel, verder kan men er misschien shedding(uitvallen van haren bij getransplanteerde haargrafts bij HT!) mee voorkomen en het is misschien wel eenvoudiger voor de telling van het aantal benodigde haargrafts die men bij een strip dient te ontnemen, voordeel misschien vooral bij inhammenwerk!? Bij FUE zijn de haargrafts soms wel uren buiten je eigen lichaam/hoofdhuid dit kan niet goed zijn zegd weer mijn buikgevoel of niet!?

Als men het niet probeert op deze manier weet men ook niet of er voordelen ontstaan door deze techniek/methode!?

In 2002 na mijn reisje langs de hollywoodhairdocs vroeg ik dr. Villnow of hij een FUE bij mij wou doen want William Rassman MD had mij verteld dat er nog wel 2000 grafts op deze manier gedaan konden worden op mijn hoofd! Malte stelde mij destijds teleur door het niet te willen doen, het was ook volgens hem een verouderde techniek/methode waar nu weer nieuw leven ingeblazen werd door verschillende Amerikaanse haarchirurgen!

Begin 2003 had ik een consult bij dr. Gho in Maastricht maar daar kreeg ik het rare gevoel dat deze meneer goed praten kon over FUE en zijn toen ontdekte hairmultiplication maar behandelen neehoor!

Eind 2003 ben ik maar eens voorbij gegaan bij de mij bekende dr. Lars Heitmann die ik helemaal "begeistert" had over FUE maar toen hield ene dr. Feriduni het tegen want die was destijds nog leidinggevende arts bij AC!

Ik had in de tijd(1999-2000) voor dr. Villnow wel eens kappers bezocht in de regio Köln/Bonn en ben toen ook maar eens voorbij gegaan in Bad Godesberg waar vroeger de Duitse regering zat en dr. Kokott zijn kliniekje heeft. Met Reinhardt zat ik gelijk op één lijn, hij was wel niet de superchirurg wat dr. Villnow mij al eens verteld had maar deze man was met hart & ziel betrokken bij haarchirurgie en alles wat erbij hoort..
We hebben uren gepraat over vroeger en het heden en ook hij was bij Gho in Maastricht geweest want zijn dochter studeerde in Maastricht en ook hij was wel nieuwsgierig wat die nu te vertellen had over HM!
Ook Kokott moest lachen om die dr. Gho en dan die meneer van Gelder die meerdere malen dacht deze methode aan hem te kunnen verkopen voor NRW terwijl dr. kokott misschien 2 klanten per maand voor haarchirurgie had in de BRD en echt niet zomaar 250.000 Euro op tafel kon leggen.

We spraken over de FUE opkomst wereldwijd en de inmiddels door mij bedachte HAIRFUE, ik liet hem deze naam vastleggen en hij was bereid het op deze manier te doen maar hij heeft tot op de dag van vandaag nog niet één keer de kans gehad de behandeling te kunnen doen(!), afentoe deed hij 200 fuegrafts extra bij een strip om te laten zien dat hij het wel kon en vroeger al vaak genoeg gedaan had!
We zijn toen met het strippen begonnen vertelde Kokott want daarmee kon men sneller een hoofd met getransplanteerd haar voorzien, de opkomst van de megasessie(destijds 1000-1500grafters!).
Hij had het allemaal ook meegemaakt, de komst van dr. Neidel uit het oosten, copycat Moser Medical van Bosley Medical, de introductie van slitgrafting en de opkomst en ondergang van Transhair in de BRD.
Hij was ook in Dallas(ISHRS 1994) geweest waar ze allemaal in hetzelfde vliegtuig zaten, de kopstukken van de Duitse/Europese haarchirurgie!
Ben later nog eens met Ids Boersma bij hem voorbij geweest want die stuurde veel naar Kolasinski in Polen en ik vond dr. Kokott een goed alternatief voor reizen naar Polen, is later geloof ik ook niets geworden.

Eind 2004 ben ik nog eens bij dr. heitmann voorbij gegaan voor een FUE en toen wou deze er wel mee beginnen want hij was inmiddels zelfstandig geworden en werkte niet meer samen met dr. Feriduni - gelukkig?
Begin 2005 kreeg ik mijn eerste fue behandeling.. later nog een tweede en begin 2006 nog een tricho strip door dr. Villnow.

Allen(dr. kokott, dr. heitmann, dr. villnow) waren niet negatief tegenover mijn Hairfue/Quick implant technique, maar eens kijken of er überhaupt toekomst is voor QUICKGRAFTING!

Groetjes Hairobservator

Laatst gewijzigd door hairobservator; 1 februari 2007 om 12:25
hairobservator is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2007, 16:59   #58
odessa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2006
Berichten: 131
Beste Hairobservator,

Ik vroeg me een aantal dingen af t.w.
  • hebben al die ingrepen (5) je datgene opgeleverd wat je er op voorhand van had verwacht?
  • in welke mate ben je nu tevreden met het totaalresultaat?
  • in welke NW categorie zou je zonder HT's zijn beland
  • in welke NW categorie zit je nu?
  • begrijp dat je een 6e ingreep overweeg, in welke mate zou deze FUT of FUE nog meer bevrediging geven?
  • Ik begrijp dat je nogal "dicht bij het vuur zit" maar heb je enig idee wat de normale man hiervoor zou moeten betalen en wat jij er nu voor hebt betaald?
Probeer nog een compleet beeld te krijgen m.b.t. de Quick Implant methode maar kan behoudens mogelijke reductie in shedding er geen grote voordelen in zien.
odessa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2007, 21:28   #59
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairobservator
Het sneller implanteren van de haargrafts is in ieder geval beter zegd mijn buikgevoel, verder kan men er misschien shedding(uitvallen van haren bij getransplanteerde haargrafts bij HT!) mee voorkomen en het is misschien wel eenvoudiger voor de telling van het aantal benodigde haargrafts die men bij een strip dient te ontnemen, voordeel misschien vooral bij inhammenwerk!? Bij FUE zijn de haargrafts soms wel uren buiten je eigen lichaam/hoofdhuid dit kan niet goed zijn zegd weer mijn buikgevoel of niet!?
Mijn onderbuikgevoel zegt dat ook, maar wat levert het uiteindelijk op? Voor zover ik heb kunnen achterhalen zijn haarwortels best taai en leveren ze zelfs na een flinke tijd buiten het lichaam toch nog in bijna 100% van de gevallen een haar. Als dat bij een fors percentage niet zo zou zijn, dan was vast al iemand serieus met het snellere inplanten na extractie gestart.

Als het de shedding voorkomt, dan heb je vooral tijdwinst, maanden snellere hergroei. En ook dat tellen is 'winst' voor de patient. Maar daar moet dan waarschijnlijk een fors hoger tarief voor staan omdat het proces mij nog arbeidsintensiever lijkt dan een gewone FUE. Voor een kliniek niet zo heel aantrekkelijk dus. Voor een hogere prijs en langere tijd in de stoel mag de klant na 1 jaar hetzelfde resultaat verwachten.

Maar ik weet niet zeker of het tijdrovender zal zijn natuurlijk. Misschien juist niet. Er werken gemiddeld genomen toch meer mensen gelijktijdig aan het hoofd. Ik probeer me daarom voor te stellen hoe het het meest efficient in zijn werk zou kunnen gaan. Hoeveel tijd is er nodig om 100 grafts uit te nemen, hoeveel tijd om 100 slits te maken, hoeveel tijd voor tussentijds bijverdoven en hoeveel tijd voor het inplanten van 100 grafts?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2007, 12:44   #60
hairobservator
QuickGrafting = FUTURE
 
hairobservator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Locatie: 's-HEERENBERG(NL)
Berichten: 1.111
Question Fotoserie

Het is wel leuk om te zien dat men nu bij Transhair in Vlijmen een fotoreportage hanteert bij de ht-behandeling, deze had ik vroeger ook in mijn consultboek zowel van mijn haartransplantatie als van mijn lipostyling!

Maar hoeveel tijd zit er nu tussen foto 18 en foto 30!
Kijk zelf even op www.transhair.nl bij reportages!

Ik denk zeker zo´n 100 minuten waarbij de ontnomen haargrafts uit de hoofdhuid zijn!

Waarom zou men overigens bij Transmed begonnen zijn met een "storage solution" ofzoiets?

Irritant bij de reportage van transhair is nog steeds die folderfoto van Peter Terhaar met spray in zijn haren die ze ook nog eens bij haarlijnwerk hebben staan(kun je nu echt niet beter Cor!), verder nog steeds Mr. Egon met tattoo & spray(staat binnenkant folder, is ook nogeens 2 x gedaan door dr. Villnow maar denk ik nog steeds het meest scorende haarmodel bij transhair!) en nog enkele andere modellen met spray in de haren, gewoon weg halen die rommel!

Weet je wat Cor van Oyen & Peter Henscheid gemeen hebben? Ze hebben allebei rommel gekocht waarbij ik moet zeggen dat Cor er nog wat van probeert te maken en van geluk mag spreken dat dr. Neidel ten tijde eind jaren negentig niet veel te doen had in Bochum/Düsseldorf!

Even afgeleid maar snel weer terug on topic:
Waarom is er bij welk instituut of welke haarchirurg dan ook wereldwijd nog steeds géén 100% aangroei van alle getransplanteerde haargrafts?

Daarom ben ik een groot voorstander van een verandering in de haarchirurgie, quickgrafting voor betere resultaten wereldwijd dat is mijn doel!
Verdere voordelen kunnen misschien het tegengaan van shedding zijn en het beter kunnen tellen van haargrafts!

Groet Hairobservator

Aan Odessa kan ik alléén maar vertellen dat ik de hoogste Norwood situatie inmiddels wel heb behaald maar ik ben wel tevreden hoor maar als ik alles van te voren had geweten! Alléén vertelde men mij destijds bij Transhair dat het in één keer vol zou zijn? Ene meneer Massop en ook ene meneer Kettwiezel(hihi) hielden mij dit destijds voor ogen, ach misschien nog een tweede keer en dan is het klaar! Ik was erg sceptisch destijds omdat ook mijn in 1992 overleden vader een ht had gedaan, toen nog met de appelboortechniek gedaan ergens in Utrecht! Hij is er toen psychisch aan tenonder gegaan en pleegde zelfmoord, mijn geliefde vader is hopelijk nu in goede handen! Dit vertel ik nu voor het eerst op HaarWeb heb het al eens aangegeven op Alopezie.de, de mensen die mij kennen in de haarbranche weten dit!
Mijn laatste FUE is voor de afwerking en over de totaalkosten kan ik alléén maar zeggen dat ik de eerste keer 20.000 DM betaald heb voor 1200 grafts op de Lindemannstrasse! Als ik alles voor normale prijzen had moeten betalen kwam het prijskaartje zeker boven de 25.000 Euro!

Laatst gewijzigd door hairobservator; 2 februari 2007 om 13:26
hairobservator is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haartransplantatie?? uhm AA - Behandelingen 11 14 september 2011 16:46
Haartransplantatie en Tevredenheid topic.... pindakaas Chirurgische behandelingen 160 19 juli 2011 00:50
Bijwerkingen na 4 jaar succes fina. Gedwongen om te stoppen. Hopefull Medicijnen/haargroeimiddelen 20 30 juni 2006 07:00
Birgit; bijna 3 jaar Birgit_E TTM - Algemeen 1 27 november 2005 20:25
Hoelang doen jullie (vooral Chris) met een Haarwerk. Salvamia Haarwerken 6 15 oktober 2001 20:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.