Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2010, 10:07   #181
Puzzel
HaarWeb lid
 
Puzzel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 34
Zou ik heel leuk vinden Tinniemans, maar zoals ik al eerder schreef is het helaas voor mij erg ver om naar Belgie te komen....
Puzzel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 00:49   #182
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Oejs... Waar woon je dan ergens? Mss kan je er een daguitstapje van maken?
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 13:45   #183
Puzzel
HaarWeb lid
 
Puzzel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 34
In de provincie Groningen Tinniemans, het einde van de wereld hahaha!
Puzzel is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2010, 20:52   #184
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
HET IS GENOEG GEWEEST! Vanaf nu wil ik er volledig voor gaan, ik wil mijn haren van vroeger terug, ik wil me niet meer hoeven te schamen & wil terug met los haar de deur uit kunnen gaan! Ik hoop dat ik het volhoud.

Hoe gaat het nog met jullie? Doen jullie mee, en nemen jullie een nieuwe start waarbij je alles probeert om NIET te trekken ipv toe te geven?
Tinniemans, zit je binnenkort terug in Leuven? Ik wil altijd wel eens afspreken! Veel verder geraak ik niet meer aangezien ik terug volop aan het studeren ben.

Komaan allemaal,
xxxxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2010, 23:41   #185
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hey Fleurr!
Ik ben nu nog aan het werken maar vanaf volgende week terug in Leuven, ook om te studeren! Dus als je zin hebt kunnen we eens afspreken ja.. Ga ervoor zou ik zeggen he!!

En hoe gaat het met de rest?? Want het is hier nogal stil op het forum. Hopelijk is geen nieuws ook goed nieuws??!
Ik ben ondertussen nog steeds trekvrij, al 27 weken!! Nog 10 dagen te gaan en ik zit aan de 200 dagen!! Niet te geloven!! Het kan dus...!!

Veeeel succes iedereen! xx
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2010, 10:39   #186
Puzzel
HaarWeb lid
 
Puzzel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 34
Hoi Fleurr en Tinniemans,

Ik ben blijkbaar al met die nieuwe start begonnen, ongeveer 3 of 4 weken terug nu, heb niet meer aan mijn haar getrokken sinds mijn laatste kapperbezoek!
Fleurr, jij kan het ook hoor meissie, ik wens je heel veel succes.
En Tinniemans, wat een lange tijd zeg, fantastisch, zie je al verschil?
Puzzel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2010, 13:29   #187
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Wow, precies 1 jaar geleden ontdekte ik dat wat ik deed een naam had, dat er nog anderen zijn die hetzelfde doen. Sindsdien is het er enkel op achteruitgegaan, ik heb hulp proberen zoeken, heb mezelf er heel ongelukkig door doen voelen, kende veel schaamte en heb nu misschien nog 1/10de van het haar dat ik toen had. Ik vind het erg dat dit mijn leven zo'n negatieve kant geeft, dat ik me er vaak slecht over voel, en vooral.. dat ik het dan nog zelf veroorzaak. Ik geloof nog steeds dat er een leven bestaat zonder trekken, ook al zal ik er waarschijnlijk elke dag mee bezig zijn, en ik wil er echt alles voor doen om dat leven te leiden. Ik heb mezelf het laatste jaar veel te veel ontzegd, net zoals vele anderen hier, en ik vind dat hier iets aan moet gedaan worden. Binnenkort kan ik terug naar een psychologe en deze keer denk ik dat het me echt gaat lukken, ik hou jullie nog wel op de hoogte!

Alleszins, ook voor jullie bestaat er sowieso een leven zonder of met weinig trekken! Zeker weten! Dus ga ervoor!

@ Puzzel & Tinniemans: Heel goed bezig !!

xxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2010, 13:49   #188
xJoyce
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2008
Berichten: 32
Ik zat hier een jaartje geleden ook al! Gaat de laatste tijd erg slecht ben 2x geopereerd(eergister weer) en van mijn wengbrauwen is niet veel meer over (Trek alleen daar) En door die operaties wat veel stres met zich meebrengt ga ik alleen maar meer plukken. Fleur lees jou berichtje hier boven ik snap ook echt precies wat je bedoelt. Ik heb zelf alleen nooit hulp hiervoor gezocht maar ik zit al een jaartje eraan te denken dit misschien toch maar te doen want dit schiet niet op zo! Ik schaam me er ook nog steeds erg voor doe het nu een jaartje of 6. Kan me nog niet echt een trekvrij leven voorstellen maar wil er wel heel graag in geloven. Ik wens jou heel veel succes!!!! Hou ons op de hoogte!

Laatst gewijzigd door xJoyce; 7 augustus 2010 om 14:06
xJoyce is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2010, 14:36   #189
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Hey Joyce, bij een gedragstherapeute kan je hiermee terecht. Ik vind het heel erg moeilijk om dit alleen te doen, om er alleen proberen vanaf te geraken en heb het gevoel dat anderen dit ook niet echt begrijpen.. Misschien moet je inderdaad toch eens ergens gaan informeren?! Zeker weten dat ook jij 't kan minderen en eventueel kan stoppen! En operaties.. veel beterschap! Ik hoop dat je hier wat steun uit kan halen! Succes!!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2010, 15:48   #190
xJoyce
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2008
Berichten: 32
Het probleem is dat mijn ouders het niet echt heel serieus nemen. Ons mam zei vanmorgen nog wel van je moet echt stoppen want het is helemaal ontstoken maar als ik dan begin over misschien hulp zoeken heeft ze zoiets van is dat wel nodig? Ik ben nu 19 en ik weet dat ik zelf wel kan bepalen wanneer ik hulp nodig heb maar ik vind dat zo lastig en voel me echt een aansteller dan ook omdat ik weet dat er zoveel mensen zijn die het zoveel erger hebben want ik doe alleen mijn wenkbrauwen (eerst ook wimpers)

Heb zelf ook het idee dat mensen het niet begrijpen maar dat vind ik ook niet zo gek want ik begrijp het zelf ook niet haha! En dankjewel na deze operatie moet het herstel als het goed is flink vooruit gaan merk nu al vooruitgang dus dat komt helemaal goed.

Maar hoe gaat zo'n theraphie precies? veel praten enzo of ook ontspannings oefeningen? Ik weet niet zo goed wat ik me erbij moet voorstellen. Hoop echt dat het bij jou de goede kant weer uit gaat!

Laatst gewijzigd door xJoyce; 7 augustus 2010 om 15:56
xJoyce is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2010, 16:31   #191
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Soms moet je eens voor jezelf kiezen ipv te denken dat anderen het slechter hebben.. Het kan echt geen kwaad om dit voor jezelf te doen, zeker als je er zelf zo mee inzit! En ja, je hebt gelijk, ik begrijp er zelf ook niks van, maar anderen denken dan eerder zo van: "Ja stop er dan gewoon mee", terwijl dat eeeecht niet lukt.. Maak voor jezelf uit of je hier echt mee wil stoppen, en zo ja, probeer dan toch hulp te zoeken, desnoods door er met je beste vriendin over te praten als je het moeilijk hebt ofzo? Ikzelf ben trouwens even oud :-). En het is inderdaad veel praten, en je krijgt tips hoe je 't kan afleren, bv iets anders te doen als je gaat trekken, plakkers om je vingers doen, enzovoort.. Mij helpt het vooral te weten dat ik er niet alleen voor sta, en dat als ik er dan over durf te praten ik niet al te raar bekeken word..
Succes, ook met je herstel! XX
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2010, 17:07   #192
xJoyce
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2008
Berichten: 32
Ja klopt andere begrijpen niet waarom je er niet gewoon mee kan stoppen, dat is net als met anorexia en andere dwangneuroses als je er eenmaal inzit kom je er moeilijk uit denk ik. Ik wil wel écht stoppen maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de moed een beetje heb opgegeven en daar schaam ik me heel erg voor als ik hier al die sterke berichten lees van mensen. Ik moet er echt 100procent achter staan en ik denk dat ik ook daarvoor echt een duwtje in mijn rug nodig heb ofzo. Ik praat er niet zo heel graag over met vriendinnen omdat ik me dan weer zo'n aansteller voel en me ook totaal niet begrepen voel, al doen ze wel hun best. Mijn vriend word er trouwens ook helemaal gek van.

Leuk dat je even oud bent trouwens, ik ga er echt nog even over nadenken en ik moet eigenlijk echt hulp zoeken nu maar dat zeg ik al zovaak en ik heb het nog nooit gedaan. Ik vind die stap zetten ook zo moeilijk! Ben jij naar de huisarts gegaan hiermee? Wat je zegt dat het fijn is om erover te praten zodat dat je raar aangekeken word dat lijkt me ook wel erg fijn!
xJoyce is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 18:24   #193
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi hoi!

Jullie hoeven je echt niet te schamen, of een aansteller te voelen of wat dan ook, omdat je hulp gaat zoeken he!! Ik ben ook 1.5 jaar lang naar een gedragstherapeute geweest, en heb daar zeker geen spijt van! Heb veel over mezelf geleerd, het kan soms ook confronterend zijn... maar het is de moeite waard hoor! Het gaat zeker en vast helpen (toch voor een gedeelte), maar er zullen ook moeilijke momenten zijn... Verwacht echter niet dat je plots van ttm af gaat zijn, maar slechter zal het zeker en vast niet worden!! Dus meisjes, ga ervoor zou ik zeggen!
Ik ga nu al een jaar niet meer naar mijn therapeute, omdat ik echt het gevoel had dat ze haar werk gedaan had en ik het verder alleen moest doen.. En wel, ik ben nu 28 weken trekvrij! Dus Joyce, geef indd de moed niet op he!!! Het kan echt zonder trekken... en het leven is echt stukken beter en mooier zonder hoor!!!
En ik begrijp ook goed dat je ouders je niet serieus nemen, dat deden ze hier vroeger ook niet.. totdat het echt wel serieus werd en ik bijna geen haar meer op mijn hoofd had! Ik denk dat ze het zelfs nu nog niet begrijpen.. maarja, dat kan ik ze niet kwalijk nemen, want ik denk niet dat er 1 niet-ttmer is die ons volledig begrijpt!

Zoek echt hulp meisjes (en alle anderen!), het kan helpen of niet... maar dan heb je het ten minste geprobeerd he!! Blijf niet denken: ik zal er op een dag wel mee stoppen, ik had ook altijd gehoopt op dat wonder! Hoe langer je het laat aanslepen, hoe moeilijker het wordt om er vanaf te geraken! Ik ben beginnen trekken op mijn 13de en heb er pas iets serieus aan gedaan op men 19de, en had ik het geweten was ik er zeker vroeger aan begonnen!!

En Fleurr, ik vertrek vanavond naar Leuven, dus als je zin hebt om eens iets te gaan drinken op een avond, dan laat je maar iets weten he!

Veeeel succes allemaal! En blijf erin geloven he.. Ik hoop dat ik jullie wat hoop kan geven, en dat jullie binnenkort dezelfde weg mogen opgaan als ik!!
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 20:32   #194
xJoyce
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2008
Berichten: 32
Positief bericht Tinnemans. mijn probleem is vooral dat ik het in mindere mate doen dan de meeste hier(denk ik) Ik pluk alleen mijn wenkbrauwen en met makeup is het redelijk goed te verbergen! Daarom ben ik bang dat ik niet echt serieus word genomen omdat wat jij ook zegt jij had bijna geen haar meer op je hoofd maar zo is het bij mij niet het geval. Ik doe het wel al zo'n 7jaar maar kan het dus redelijk in bedwang houden. Ben wel heel erg bang dat ik een keer doorsla en dat is wel een goede reden om misschien toch hulp te zoeken maarja de bovenstaande redenen houden me nog tegen.

Wat goed joh 28 weken, knap zeg!!
xJoyce is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2010, 17:06   #195
N@tje
HaarWeb lid
 
N@tje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 8
hoi,

Hier gaat het redelijk...soms heb ik er echt een off dag van ...zoals vandaag.

Ik ben opzoek achter iemand die thuis mijn haar eens kan komen doen een echte kapster ,niet mijn moeder die het in alle vormen knipt ,of een leuk kleurtje er in ... zou fantastisch zijn ... maar vind niet echt iemand om dit te laten doen ... ik wil er ook ver voor rijden, als er maar geen andere mensen bij zitten,heb geen zin in gestaar..dan word ik echt gek

morgen zal het wel weer beter gaan ... hoop ik!
N@tje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn? jolien TTM - Algemeen 12 24 augustus 2008 13:53
Het gaat weer k.... agatha Haarproblemen bij vrouwen 8 12 februari 2008 11:01
Wie gaat er mee! Morehair Chirurgische behandelingen 19 18 april 2007 00:06
Haar gaat weer groeien Pascaldegoede Van alles en nog wat... 1 10 april 2007 16:36
iets waardoor je haar sneller gaat groeien kortkoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 7 18 november 2003 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.