Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 september 2006, 19:19   #1
Saliha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2006
Berichten: 2
Post "Ijzer Te Kort" zei de dermataloog.

Ik ben 21 jaar en ik treur nou 3 jaar om mijn haar. Ik had een prachtige bos lang krullend haar.

Nu ik 21 jaar ben heb ik maar een dun lang staartje. Het doet echt pijn.
Al een tijdje lees ik hier topics en reacties en zoals jullie je voelen, zo voel ik me precies hetzelfde.

Ik ben 2 maal naar de dermataloog gegaan de eerste keer was ik 18 jaar en de dermataloog gaf aan dat ik gewoon in de periode zat dat ik wat sterkere haaruitval had. En zo werd ik naar huis gestuurd. Niets dat ik mee kreeg en geen enkel advies. Ik kan me niet eens herinneren hoe hij de haaruitval noemde. Zodra ik het gehoord had net zo snel was ik het vergeten.

Op mijn 20ste ging ik weer naar de dermataloog.
Ik had vrij wel niets meer over van mij geweldige haardos. Kapot dat ik er van ging, nu nog steeds overigens. Ik had periodes dat mijn haar bijna niet uitviel en ik had periodes dat de borstel zwart zag van mijn haren.

Hij had mij bloed getest en de week daarop kon ik terug komen voor de uitslag. Ik had flinke ijzer te kort en ik kreeg voor drie maand lang tabletten die ik 3 keer per dag in moest nemen.

Mijn ijzer is nu flink gestegen en ik moet zeggen mijn haaruitval is minder geworden. De afgelopen maanden sinds ik geen ijzer meer inneem ben ik goed gaan letten op mijn eten en ik neem 3 maal in de week 1 eetlepeltje gemalen zwarte zaad in met wat honing. Daar zit super veel ijzer in om mijn ijzer op pijl te houden.

Wat mij wel opvalt aan mijn haar is dat mijn haar snel groeit. De haaruitval is minder geworden maar ik merk nog niet dat mijn haar dikker is geworden.Wat mis ik mijn haar!!! Je ziet mijn hoofdhuid duidelijk en dat doet me gewoon steeds weer pijn. Ik denk dat dat nooit over gaat die pijn die ik voel.
Tenzij ik echt merk dat mijn wat dikker word en dat je niet snel ziet dat ik maar wienig haar heb.
Saliha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2006, 10:05   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saliha
Ik ben 21 jaar en ik treur nou 3 jaar om mijn haar. Ik had een prachtige bos lang krullend haar.

Nu ik 21 jaar ben heb ik maar een dun lang staartje. Het doet echt pijn.


Hij had mij bloed getest en de week daarop kon ik terug komen voor de uitslag. Ik had flinke ijzer te kort en ik kreeg voor drie maand lang tabletten die ik 3 keer per dag in moest nemen.

Mijn ijzer is nu flink gestegen en ik moet zeggen mijn haaruitval is minder geworden. De afgelopen maanden sinds ik geen ijzer meer inneem ben ik goed gaan letten op mijn eten en ik neem 3 maal in de week 1 eetlepeltje gemalen zwarte zaad in met wat honing. Daar zit super veel ijzer in om mijn ijzer op pijl te houden.

Wat mij wel opvalt aan mijn haar is dat mijn haar snel groeit. De haaruitval is minder geworden maar ik merk nog niet dat mijn haar dikker is geworden.Wat mis ik mijn haar!!! Je ziet mijn hoofdhuid duidelijk en dat doet me gewoon steeds weer pijn. Ik denk dat dat nooit over gaat die pijn die ik voel.
Tenzij ik echt merk dat mijn wat dikker word en dat je niet snel ziet dat ik maar wienig haar heb.
Hallo Saliha,

je schrijft dat je haaruitval minder is geworden, en dat is natuurlijk een goed teken. Het dikker worden van het haar, dus teruggroei, kan heel lang duren, echt zes tot zeven maanden. De eventuele haartjes die dan groeien, moeten eerst ook nog weer langer worden voordat je er 'echt wat aan hebt'. Dus kijk het nog even aan en hou het in de gaten. Als je situatie over een tijd niet is verbeterd, zou ik teruggaan naar de dermatoloog of een andere zoeken. Laat dan in ieder geval je ijzer weer prikken.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 00:05   #3
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
Heb je ondertussen je haar terug?
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2009, 15:28   #4
Jaap0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2009
Berichten: 3
Mijn advies is: Geen shampoo met SLS (sodium laurate sulfate) gebruiken dit ingredient veroorzaakt haaruitval en zit bijna in ALLE shampoo's. Jammer genoeg!! en kan zelf kanker veroorzaken!!
Jaap0 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2009, 16:12   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaap0 Bekijk bericht
Mijn advies is: Geen shampoo met SLS (sodium laurate sulfate) gebruiken dit ingredient veroorzaakt haaruitval en zit bijna in ALLE shampoo's. Jammer genoeg!! en kan zelf kanker veroorzaken!!
Zelfs de zeer milde Dermolin en Neutral bevatten sodium laureth sulfate.

De paniekzaaierij is jaren geleden op Haarweb al aan de orde geweest en berust waarschijnlijk op een vergissing of met opzet gelanceerde foutieve informatie. Zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3471
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.