Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 oktober 2005, 09:07   #1
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Hormonen of alternatieven?

Beste allemaal,

Ik ben inmiddels 3 jaar belast met AGA en mijn regimes zijn:

Diane 35 + androcur (die ik overigens aan het minderen ben van 10 x 50mg naar 15 x 10 mg)
Rooscure
Multivitamines
Omega 3 , 6 & 9 (oliën)
Bach bloesem remedie
Minoxidil heb ik 1/2 jaar gebruikt, maar het enige effect waren blonde donsjes, die na 1 maand weer uitvielen.

Nu vraag ik me af of al die rotzooi (diane + androcur) wel zoveel effect heeft als ik zou willen. Haaruitval heb ik namelijk nog steeds veel meer dan gemiddeld

Zijn er mensen die me wat kunnen vertellen over hun keuzes om GEEN medicijnen te slikken, maar alternatieve geneeswijze gebruiken bijv. natuurlijke geneeswijzen/homeopatie etc en de effecten die dat geeft.

En ik zou ook graag van de andere WEL medicijngebruikers horen, waarom zij nou juist wel medicijnen gebruiken (net als ik nu) en wat bij hen de effecten zijn.

Ik hoop dat jullie me dat willen vertellen omdat ik dan misschien een weloverwogen keuze kan maken om te stoppen of juist door te gaan met de androcur+diane.

Liefs Girlygirl
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2005, 14:41   #2
Susing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2005
Berichten: 30
Hoi girlygirl,


Ik heb er voor gekozen om nix meer te gebruiken met hormonen. Het enige wat ik nu nog slik is een anticonceptiepil, maar met als doeleind echt anticonceptie.
Ook ik heb diane35+androcur+regaine lotion/minoxidil gebruikt en ik merkte weinig verschil. Dan erbij is het alleen maar uitstel van iets wat onvermijdelijk is. Verder merkte ik dat ik door die medicijnen erg last kreeg van stemmingswisselingen, werd er depressief van. Dat is mij het niet waard.
Ik heb me er bij neergelegd dat ik dit heb (heeft wel even geduurd hoor, weet het nu 6 jaar). Ik probeer met een goede kapper en haarverzorgingsproducten het beste er van te maken en tot nu toe lukt dat aardig. Ik ben wel bang voor hoe erg het zal gaan worden, de dermatoloog zegt dat dat niet te voorspellen is, maar omdat ik het al zo jong kreeg (20), vrees ik voor het ergste.
Toch kies ik strax dan liever voor andere oplossingen dan allerlei hormonen, waarvan de gevolgen voor je lijf nog niet helemaal bekend zijn.
Maar dat is wel een keus die idd iedereen voor zich moet maken, als je er totaal geen last van ondervindt en je merkt dat het voor jou werkt, begrijp ik dat je wel die keus maakt om hormonen te slikken.

Liefs susing
Susing is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2005, 10:20   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Wink susing

Dapper van je.. de keuze om geen medicijnen/lotions meer te gebruiken. Ben zelf (nog) niet zo ver maar ik kan me voorstellen dat ik hier wel naar toe groei als ik bi 1 jr geen verbetering zie.
Gebr. zelf diane+androcur maar ben zojuist de 40 gepasseerd.
Misschien heb je de post van Jooltje gelezen die, op voorhand, zo geconcludeerd en gehandeld heeft. Bewondering heb ik voor jouw en haar keuze in deze.

Als ik tzt zover ben om :'het maar te laten gaan en wel zien wat er van komt, is er uiteindelijk altijd nog de oplossing id vorm van een prachtig haarstuk/werk waardoor je je zelfvertrouwen behoudt.
Groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2005, 10:27   #4
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Nou dat is dus ook mij idee...ik schrok me rot toen de dermatoloog me zei: "het is pillen slikken of kaal worden" Nou daar ben je klaar mee. Maar in eerste instantie heeft ze me nooit verteld dat ik die rotzooi mijn hele leven zou moeten blijven slikken, ze heeft me vantevoren niet goed ingelicht. Ik ben nu 26 en vind het uitzicht van altijd medicijnen met vreselijke bijwerkingen (depressie) nou niet echt een goede optie. Een haarwerk is dan een betere optie in mijn ogen.

Tja ik hoop gewoon nog steeds dat het nooit zover gaat komen.
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2005, 12:11   #5
Susing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2005
Berichten: 30
Hoi!

Ja ik schrok ook ontzettend toen bij mij de diagnose gesteld werd. Ik stond ook binnen tien minuten weer buiten, dat was nog het ergste. Heb daarna echt een tijd nodig gehad om het te verwerken.
Ik ben bytheway net zo oud als jou Girlygirl, hoe lang heb jij het al?

Liefs Susing
Susing is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2005, 13:34   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
girlygirl

Nou dat is dus ook mij idee...ik schrok me rot toen de dermatoloog me zei: "het is pillen slikken of kaal worden" Nou daar ben je klaar mee.

Ongelooflijk de botheid waarmee sommige artsen een diagnose kunnen "duidelijk maken". Ik heb eenzelde ervaring gehad, voor mij reden geweest naar een ander te gaan. Begin heel af te toe te denken aan een of ander satanisch genoegen van de boodschapper,maar misschien is dat teveel eer en is het simpelweg domme lompe botheid en niet meer weten dat ze met mensen met gevoel te maken hebben.
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 16:16   #7
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Susing

Hai Susing,

Ik heb het nu zo'n 3 jaar. Heel raar, mijn haar ging echt van de een op andere dag hevig uitvallen en tot nu toe is het nooit meer zoals voor die dag geweest

Een opluchting, kaal ben ik nog niet, ook niet bijna hopelijk komt het ook nooit zo ver.

Maarja, ellendig en depri ben ik er wel van.

Liefs Girlygirl
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 16:27   #8
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Kitty

Kitty, believe me, gevoel hebben ze niet...zie volgend voorval.

Ik kwam weer eens bij mn dermatoloog omdat het ontzettend slecht ging met mn haar, het viel weer uit bij bossen (NOG erger dan normaal, dus echt schrikbarend) en ik had ook slappe nagels, wat ik een vreemde combi vond, dus vroeg me af of het ook iets anders kon zijn dat de uitval veroorzaakte als alleen AGA.

Nou, ik moest maar de DUBBELE dosering androcur gaan slikken, PARDON ME, das dus gewoon 10 x 100 mg...wil ze me dood hebben dacht ik nog.

Nou goed, ik heb dus voorgesteld een bloedonderzoek te doen, omdat ik het niet vertrouwde...WAT DENK JE??? Bleek het een erg zink tekort te zijn wat de uitval verergerde...gelukkig ben ik dus eigenwijs en heb niet zomaar die belachelijk hoge dosis Andro geslikt. Dus ik kreeg 1 liter zinksulfaat mee en moest dat opdrinken, GETVER...maar het hielp wel! Ik kreeg zelfs na 3 maanden weer kleine haartje, JIPPIE!

Zo blijkt maar, het lijkt ze niks te interesseren hoe het met je gaat, je bent een nummertje...

ZO, dat lucht op, hihi
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 20:01   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
girlygirl

De manier waarop mij "de blijde boodschap" werd gebracht, was voor mij destijds de reden om een andere dermatoloog te zoeken. Die heb ik gevonden. Gelukkig!
Niet dat iem. je aga-probleem kan oplossen. Maar meedenken en leven met patienten is al heel wat vind ik.
Ongelooflijk jouw verhaal van 100mg andro!!
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 10:58   #10
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Kas

I know...bloody unbelievable he!

CONCLUSSIE, laat je niet zomaar weg sturen met een vaag verhaal en vertrouw op je eigen gevoel. Kom voor jezelf op!
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 16:16   #11
Ymke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2005
Berichten: 26
Hoi allemaal!

Ik heb inmiddels ook al ervaring met drie dermatologen. Bij de eerste twee had ik vooral het gevoel dat ze me niet serieus namen, het kwam er min of meer op neer dat ik moest afwachten en dat het vanzelf wel weer over zou gaan. Helaas niet dus. Het enige wat ik voorgeschreven kreeg was een medicijn tegen seborrhoisch eczeem, wat ik trouwens in een hele lichte vorm heb. De diane 35 gebruikte ik toen al. Beide dermatologen beweerden ook dat er geen verband was tussen haaruitval, jeuk en haarpijn. Terwijl dit bij mij altijd met elkaar samenhangt.
Bij de derde dermatoloog (een vrouw) had ik voor het eerst het gevoel dat ik serieus genomen werd. Ze heeft mij het hele verhaal met DHT enzo uitgelegd en een middel voorgeschreven, nl een lotion met hydroxyprogesteron opgelost in alcohol. Wat ze over het middel zei was dat het de haaruitval zou stabiliseren en dat ik er na drie maanden gebruik waarschijnlijk vanaf ben. Ze had hier bij vergelijkbare gevallen goede ervaringen mee.
Ik was er eerst heel blij mee, maar begin inmiddels een beetje te twijfelen. Het klinkt net iets te mooi om waar te zijn. Ik gebruik het nu ruim 5 weken en ik heb nog geen enkele verbetering gemerkt, niet wat betreft haaruitval en ook niet wat jeuk en haarpijn betreft. Ik weet dat het vaak even duurt voordat de haaruitval ophoudt, maar het lijkt me dat ik wel minder jeuk zou moeten krijgen. Op internet staat er bijna niets over, en uit wat ik heb gevonden blijkt dat hydroxyprogesteron een antiandrogene werking heeft. Ik heb zelf het vermoeden dat het een wat verouderd middel is. Het lijkt me ook eigenlijk totaal niet logisch dat de haaruitval (als het uberhaupt stopt) niet meer terug komt na die drie maanden gebruik van hydroxyprogesteron.
Heeft iemand er misschien ervaring mee?
groetjes Ymke
Ymke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 16:45   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Ymke

De diane 35 gebruikte ik toen al. Beide dermatologen beweerden ook dat er geen verband was tussen haaruitval, jeuk en haarpijn. Terwijl dit bij mij altijd met elkaar samenhangt.

Veel mensen met aga hebben deze problemen in comb met verhoogde talgklierwerking. Dit laatste bestijdt mijn huidige dermatoloog trouwens, die beweert dat de talgklierfunctie niet verhoogd werkt, maar doordat er meer haren uitvallen, kortom je haar dunner wordt het vetter lijkt.
Ik weet zeker, in ieder geval voor mezelf dat dit niet zo is en er weldegelijk sprake is van sneller vetter haar, (ik had dat voor deze problemen nl nooit.).
groetjes
Kitty

kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Studie] Hormonen en haar/talg ugh AGA - Algemeen 12 1 april 2006 11:27
Iemand ervaringen met Lovette (hormonen)? An. Haarproblemen bij vrouwen 0 20 november 2004 17:39
Testen op hormonen.. Mannelijk etc.. Ganescha Haarproblemen bij vrouwen 2 29 september 2004 17:35
hormonen in haarwerken?|||||||||| jolinda Haarwerken 1 26 augustus 2004 07:47
Hormonen en Diane 35 bouman60 Haarproblemen bij vrouwen 6 3 augustus 2002 10:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.