Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 maart 2015, 19:38   #1
David2015
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Unhappy Verkoop truc of echt waar ?

Ik ben een jonge man van 26 die zich nooit bezig gehouden heeft met haar. Kocht welke shampoo ik maar kon vinden op dat moment. Gel van goedkoop tot duur koop.
De kappers waar ik vaak ging waren gewoon "snelle" kappers. Dus geen advies maar knippen en wegwezen.

Ik merkte vorig jaar een keer dat ik best wel door m'n haar heen kon kijken als je van boven af kijkt. Dat mijn haar dunner werd maar schonk er niet echt aandacht aan. Sinds een paar maanden ben ik in het buitenland voor werk.

Ik liep dus een hele dure kapperszaak binnen omdat dat de enige was in de buurt. Voordat meneer begon te knippen vertelde hij mij dat mijn haar dunner begint te worden en ik last van haar uitval heb maar dat er wel iets voor is.

Het was letterlijk een schok voor mij.. Hier stond ik nooit bij stil en opeens moest dat wel. Hij gaf me na het knippen een kerastase shampoo en flesje voor na het douchen en zei dat ik kerastase densifique moest kopen als ik weer in NL ben (over 2 weken).

Nou je kan het al raden ik kan letterlijk niet slapen en zoek me scheel op internet voor informatie. Ik wil het graag bevestigd krijgen...

Ik voldoe niet aan de schaal die er op de website gebruikt wordt omdat mijn haar grens niet veranderd is. Het enige is recht op mijn hoofd zie ik meer hoofdhuid dan ooit. Vroeger was m'n haar echt vervelend dik en aanwezig... Kon je niets door heen zien.




Even nog een snelle foto geplaatst. Kan iemand bevestigen dat dit idd het begin is en of dat middel wat mij aangeraden is wel werkt. Daarnaast weet iemand een winkel of kapper in NL die kan bevestigen of ik kaler aan het worden ben.

Mijn vader zelf heeft dus niets meer op de boven kant maar alleen aan de zijkanten... Dus maybe is de aanleg er al...
David2015 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2015, 20:49   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Meestal sturen mensen te vage foto's. Maar jij stuurt heel uitzonderlijk een te gedetailleerde. Om iets over AGA (in jouw geval waarschijnlijk DPA) te kunnen zeggen moet je een goede foto van de gehele bovenkant maken en liefst ook van de zijkant. Dan worden dichtheidsverschillen beter zichtbaar.

Over het algemeen hebben kappers echt wel verstand van haar en ze herkennen een uitdunnende bos meteen. Maar de middeltjes die ze je daarvoor willen verkopen werken gewoon niet. Feel-good-middeltjes met hooguit tijdelijk een cosmetisch effect.

De serieuze middelen kun je hier uit de regimes van de mensen vissen en nalezen in het Haarwoordenboekje (zie mijn handtekening hieronder).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2015, 21:37   #3
David2015
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2015
Berichten: 2
Geslacht:




Excuses als de foto's niet goed genomen zijn. Ik heb een beetje gezocht op DPA en denk dat ik dat dus ook heb :|.

Vervolg stappen ? Kan ik dit enigszins vertragen ? Verhelpen denk ik sowieso niet...
David2015 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2015, 22:47   #4
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
gezonder leven(nachtrust, voldoende beweging, gezond voedsel, uit de buurt blijven van alcohol/tabak/drugs en medicijnen die haaruitval kunnen versterken. Ga naar de dokter om je bloed te laten checken, zodoende weet je of het erfelijk is of iets anders wat een aanval heeft geopend op je haren. Minoxidil helpt, mild qwa bijwerking. Over finasteride/dutasteride raadt ik jou aan om goed in te lezen. De een is er dolgelukkig mee en de andere krijgt last van bijwerkingen en vindt het niets. Keuzes, succes!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2015, 18:26   #5
Sjaakiee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2015
Berichten: 36
Geslacht:
Je kunt ook starten met minoxidil 5 % kirkland of andere merken. Minoxidil zorgt dat het haar steviger, dikker terug groeit, en zorgt voor hergroei. Ik gebruik het langs de inhammen om mijn haarstatus te behouden. Ik ben zeker positief, langs de inhammen zie ik lichte donkere haren, en het gebied wordt langzaam voller. Als je stopt met minoxidil, dan ben je je gewonnen haartjes gewoon weer kwijt.
Sjaakiee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dun haar, kaal; haaruitval

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.