Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 april 2019, 10:04   #1
nightingale
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2019
Berichten: 7
Geslacht:
HT1: 27/10/2005 Laser Aesthetic en HT2: 10/04/2019 - Esteworld

Aangezien ik de laatste maanden veel op dit forum gelezen heb en veel case studies gezien heb, zal ik op mijn beurt m'n ervaringen delen met jullie.
Ik zal dan in de toekomst ook wat foto's posten van de evolutie.
Opbouwende reacties zijn uiteraard meer dan welkom.

Haartransplantatie 1: 27/10/2005 Laser Aesthetic ( later de 'Hair & Beauty Clinic' ) ( Hasselt ) ( 1500 grafts FUT-methode )

In 2003 werden er artikels geschreven over Roger De Vlaeminck ( voormalige Belgische wielrenner en veldrijder ) die een haartransplantatie had ondergaan bij Laser Aesthetic.

Ik werd al héél erg vroeg kaal en toen ik 21 jaar was (Zie foto 2005/10/26), ging ik bij deze kliniek op consult en besloot om het een kans te geven.

Op 27/10/2015 was het dan D-day. Het was een FUT-behandeling. Er werd dus m.a.w. een strip weggesneden uit m'n 'eeuwige krans' en terug toegenaaid.

Hierdoor zit ik echter voor de rest van m'n leven met een gigantisch litteken op de achterkant van m'n hoofd.
Diezelfde avond had ik enorm veel hoofdpijn. De dagen nadien had ik last van heel veel zwellingen, zoals jullie op de foto's (Zie foto 2005-10-29) kunnen zien.
Een bovenaanzicht van het ontvangstgebied zien jullie op de foto. (Zie foto 2005-10-30)
De nazorg was 0,0. Je werd naar huis gestuurd en er was niets van nazorg of controle. Ze hebben me ook nooit gewezen op het bestaan van Finasteride, Minoxidil,...
Ik heb hier pas later over gelezen op het forum...

De haren vielen uit en na enkele maanden begonnen ze opnieuw te groeien. Ik heb tot op heden de indruk gehad dat echter niet alles terug gegroeid is.

Vanwege m'n heel jonge leeftijd vind ik nu enerzijds dat men toen de haartransplantatie had moeten weigeren of ten minste medicatie hadden moeten voorstellen.

Anderzijds heb ik wel enkele jaren mooier haar gehad. In deze periode heb ik m'n vrouw leren kennen. Ondertussen zijn we al 13 jaar samen, getrouwd en 2 kindjes gekregen.
We hebben elkaar leren kennen op het internet. Het eerste wat je zag, was de profielfoto. Het is misschien zoals ze zelf zegt, had ze me aangeklikt met een half kaal hoofd?
Misschien niet? Het planten van de haarlijn en de haren er achter geven echt wel een heel andere eerste indruk en de man achter de foto echt leren kennen.

De jaren gingen voorbij en ik ben echt snel kaal geworden. M'n weinige haar viel uiteindelijk echt niet goed meer en ik heb het dan de laatste jaren met de tondeuse kort gehouden op zo'n 8mm.
Korter kon echter ook moeilijk, omdat je anders het litteken van de FUT er te veel door zag.

Soms zie ik prille twintigers op internet die enkel hun inhammen en vooraan wat laten bijwerken. Denk toch tweemaal na vooraleer je het overweegt of probeer dan de extra Finasteride,...
Als je met zo'n agressieve vorm zit zoals ik, kan je anders eindigen met een bijgewerkte haarlijn en wat haar erachter en voor de rest alles kaal. Het is ook een vreemd zicht.

Ondertussen ben ik mid 30 en zit in een andere fase in het leven.

Ik dacht dat ik het op deze leeftijd meer kon accepteren, maar het blijft toch moeilijk.
Het leek toch of ik er me er bij neergelegd had...

Zoals jullie in de ondertoon al kunnen afleiden, heb ik hier zéér gemengde gevoelens aan overgehouden.

Ik dacht dan ook absoluut niet meer dat ik het nog eens zou laten doen.

Tot er iemand uit de nabije omgeving een afspraak gemaakt had voor een haartransplantatie.
Ik dacht bij mezelf: Ik zou het toch niet meer doen. En dan nog eens dat litteken.

Ik keek toch nog eens rond op internet en kwam o.a. op dit forum terecht. Ik zag dat het oogsten nu via FUE gebeurt en keek naar veel voorbeelden.
Misschien is een 2de haartransplantatie dan toch nog een optie? Zou ik nog genoeg donor hebben?

Ik zocht in een eerste reflex ook eens terug Laser Aesthetic op, maar het bedrijf van Dr. Malte Villnow werd uiteindelijk in 2014 failliet verklaard wegens fraude.

Je krijgt een levenslange groeigarantie, maar wat ben je hier dan nog mee?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2005-10-26.JPG‎ (99,3 KB, 263x gelezen)
Bestandstype: jpg 2005-10-29-1.JPG‎ (133,6 KB, 245x gelezen)
Bestandstype: jpg 2005-10-29-2.JPG‎ (122,6 KB, 217x gelezen)
Bestandstype: jpg 2005-10-30.JPG‎ (108,7 KB, 269x gelezen)
Bestandstype: jpg 2006-06-17.JPG‎ (115,9 KB, 257x gelezen)

Laatst gewijzigd door nightingale; 18 april 2019 om 10:11
nightingale is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2019, 10:05   #2
nightingale
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2019
Berichten: 7
Geslacht:
Extra foto's

Verder kalend wordend...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2006-11-27.JPG‎ (91,8 KB, 224x gelezen)
Bestandstype: jpg 2009-12-31.JPG‎ (117,9 KB, 206x gelezen)
Bestandstype: jpg 2014-08-26-1.jpg‎ (139,0 KB, 206x gelezen)
Bestandstype: jpg 2014-08-26-2.JPG‎ (112,2 KB, 240x gelezen)
Bestandstype: jpg 2015-09-15.jpg‎ (115,0 KB, 228x gelezen)

Laatst gewijzigd door nightingale; 18 april 2019 om 10:11
nightingale is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2019, 10:05   #3
nightingale
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2019
Berichten: 7
Geslacht:
Extra foto

Verder kalend wordend...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2015-09-19.jpg‎ (132,8 KB, 230x gelezen)

Laatst gewijzigd door nightingale; 18 april 2019 om 10:11
nightingale is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2019, 10:06   #4
nightingale
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2019
Berichten: 7
Geslacht:
Haartransplantatie 2: 10/04/2019 - Esteworld ( Istanbul ) ( 2500 grafts FUE-methode )

Haartransplantatie 2: 10/04/2019 - Esteworld ( Istanbul ) ( 2500 grafts FUE-methode )

Vorige maand heb ik een afspraak gemaakt in Nederland bij Esteworld.

Het was een zeer aangenaam gesprek. Ik kreeg hier een echt deskundige uitleg. Maar er werd me gewezen dat ik heel realistische verwachtingen moest hebben.
In mijn geval zou het beste zijn om de haarlijn te houden en dan van vooraan op te vullen tot aan de kruin.
M'n donor is al beperkt en met dankzij de FUT uit de eerste behandeling schiet er nu ook niet zo heel veel meer over.

Het resultaat zou geen 10/10 meer zijn, maar misschien toch nog een 7 à 8.
Voor mij is het vooraanzicht het belangrijkste. De kruin zie je bij wel meer mannen kalend worden en daar zou ik me ook niet meer aan storen.

Dag 1

De week op voorhand en de dag zelf krijg je nog WhatsApp'jes met alle nodige informatie.
Nadat ik geland ben, kwam de chauffeur me ophalen en hij heeft me naar het hotel gebracht.

Dag 2

Om 7 uur kwam de chauffeur me ophalen om me naar de kliniek te brengen. Ik had gekozen voor het roesje ( sedatie, extra pijnloze verdoving ).
Nadat ze mijn bloed hadden afgenomen via het infuus en naar de behandelingskamer gingen, kreeg ik het roesje.
Ik werd wakker op mijn buik en ze waren al een heel eind met het oogsten van de grafts.
Ik had dan ook totaal niets gevoeld van die 2 beruchte verdovingsprikken achteraan op het hoofd.
Daarna kreeg ik een maaltijd aangeboden, werden de kanalen gemaakt en begon men met het plaatsen van de 2500 grafts.
Men heeft er denk ik echt het maximum uit gehaald. Buiten enkele mini prikjes heb ik ook totaal niets gevoeld.

Nadien heeft de chauffeur me teruggebracht naar het hotel.

Tot mijn verbazing heb ik nadien ook niets van pijn gevoeld. Zelfs geen lichte hoofdpijn. De pijnstillers die ik meekreeg heb ik dan ook niet moeten gebruiken.

Dag 3

Op deze dag ben ik op de hotelkamer gebleven.

Dag 4

Om 7 uur werd ik opnieuw opgehaald door de chauffeur voor de eerste washing en de controle.
Nadien teruggebracht naar de luchthaven.

Zwellingen zoals vorige keer heb ik ook niet gehad, dankzij de band die je draagt.

Via WhatsApp houden we contact voor de nazorg.

Het was een hele ervaring. Alles was tot in de puntjes geregeld. Het is net een all-in vakantie, maar dan met een excursie naar de kliniek voor de haartransplantatie. Dit even terzijde.

Maar ik ben vooral benieuwd hoe het resultaat er zal uit zien.

Mogelijks overweeg ik binnen een jaar nog een Micro Scalp Pigmentation, vooral voor het FUT-litteken. Eventueel ook voor de FUE en de rest, maar dit zal nog geëvalueerd moeten worden.

Ik heb enkele foto's toegevoegd van net voor de behandeling en op dag 4 toen ik terug thuis was (Zie foto 's 2019-04-12) ( Hier had ik nog beetje zwelling, dus droeg de band nog. ).

Op dag 5 was die lichte zwelling ook weg.

Later zal ik nog enkele foto's toevoegen van de evolutie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2018-08-18-1.JPG‎ (97,1 KB, 186x gelezen)
Bestandstype: jpg 2018-08-18-2.JPG‎ (135,8 KB, 204x gelezen)

Laatst gewijzigd door nightingale; 18 april 2019 om 10:12
nightingale is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2019, 10:07   #5
nightingale
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2019
Berichten: 7
Geslacht:
Dag 4

Het litteken is dus nog van de eerste haartransplantatie via FUT...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2019-04-12-2.JPG‎ (133,6 KB, 240x gelezen)
Bestandstype: jpg 2019-04-12-3.JPG‎ (108,6 KB, 170x gelezen)
Bestandstype: jpg 2019-04-12-4.JPG‎ (106,9 KB, 155x gelezen)
Bestandstype: jpg 2019-04-12-5.JPG‎ (104,3 KB, 231x gelezen)
Bestandstype: jpg 2019-04-12-6.JPG‎ (115,0 KB, 171x gelezen)

Laatst gewijzigd door nightingale; 18 april 2019 om 10:10
nightingale is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2019, 10:58   #6
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Pfoe dat litteken zie je goed zeg.. hopelijk heb je nu een resultaat waar je de rest van je leven van kunt genieten!

Hou ons op de hoogte.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2019, 22:52   #7
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Dappere beslissing, en je zult er zéker op vooruit gaan! Denk dat een sportieve korte coupe echt wonderen doet en je er een stuk jonger uitziet

Hoe kan het dan van je Fut haar transplantatie zo weinig haren over zijn gebleven? En zijn je haren niet erg dun?

Veel succes, ik vind het interresant om te volgen dus hopelijk post je de voortgang!
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 00:08   #8
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
dappere foto's, nightingale.

zeldzame inkijk in wat er precies kan gebeuren met een FUT (voor diegenen die dat anno 2019 nog serieus overwegen, ze zijn er kennelijk nog..), en waarom een HT op jongere leeftijd zonder medicatie een grote gok is.

ik hoop dat je resultaat deze keer super is.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 00:31   #9
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Heel mooi beschreven hoe je dit de afgelopen 15 jaar beleefd hebt.

Ik zat destijds in hetzelfde schuitje als jou. Gelukkig had ik tijdig haarweb gevonden, waar men mij een HT sterk heeft afgeraden.

Ik gebruik al wel jarenlang medicatie en heb 2 jaar geleden een HT gedaan. Deze zijn tegenwoordig niet meer te vergelijken met wat men begin jaren 00s kon.

Heel veel succes gewenst in het herstel!
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 01:21   #10
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Dat ziet er netjes uit! Veel dank en respect voor het delen van je verhaal en foto's.

Jouw situatie -zoals deze was- lijkt enorm op die van mij nu. Jouw foto's geven
me ineens een hele andere blik op het geheel. Ik besef me ineens dat ik echt een leek ben. En me wellicht te veel focus op puur het aantal grafts. Ik dacht dat 2500 grafts over zo'n gedeelte weinig zou zijn. Maar nu ik dit zie kan ik niet anders zeggen dan: prachtig! En precies verdeeld zoals dat mij ook is aangeboden.

Heb jij zelf een beeld in je hoofd van wat de dichtheid van je haarlijn zal worden eigenlijk? Dus geen cijfer, maar een voorstelling. Maar dat is iets waar je waarschijnlijk geen beschrijving van kan geven wel?

In elk geval, heel mooi!
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2019, 02:29   #11
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Ziet er goed uit tot nu, hopen dat het goed gaat groeien.

Ik vind het wel heel raar, mijn situatie was nagenoeg gelijk aan die van jou. Norwood 6 zeg maar en ook jou donorgebied is goed, niet top. En mij wilde ze bij Estheworld niet helpen. Volgens Hidde konden er maar 2500 grafts uit mijn donorgebied gehaald worden en had ik er wel 5000 nodig. Vind het een beetje selectief allemaal en ben blij dat ik niet geluisterd heb en verder ben gaan kijken.

Maar nogmaals, hoop dat het bij jou goed gaat groeien
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2019, 11:56   #12
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
IK kan me vinden in je verhaal, zo was het bij mij ook.
Zo te zien een zo goed mogelijke verdeling voor jou situatie. De dichtheid is niet super hoog maar anders kwam je niet ver genoeg naar achter. Succes en hopen dat het een resultaat is waar je blij mee kan zijn.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2019, 19:38   #13
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Veel succes! Jammer dat er maar 4000 grafts uit je donor te halen zijn mar kan misschien met micropigmentatie nog opgevuld worden? Of met lichaamshaar?
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2019, 21:39   #14
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally Bekijk bericht
Veel succes! Jammer dat er maar 4000 grafts uit je donor te halen zijn mar kan misschien met micropigmentatie nog opgevuld worden? Of met lichaamshaar?
Ja Eddy Wally... Ik dacht eraan om nog even bij HWI voor te leggen of ze mijn okselhaar mee wilde nemen. Is dezelfde kleur als op mijn kop. En in tegenstelling tot mijn baard-, borst-, schaam-, en konthaar lijkt dat normaal haar te zijn. Het zomaar kunnen. En dan hoef meteen niet meer te waxen steeds, haha... Maar volgens mij doen ze dat niet in dezelfde behandeling.

Ik vind het ook zo'n stomme vraag om te stellen, of kan dat gewoon? Is dat niet zo raar? Ik meen dit.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2019, 10:58   #15
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Ja Eddy Wally... Ik dacht eraan om nog even bij HWI voor te leggen of ze mijn okselhaar mee wilde nemen. Is dezelfde kleur als op mijn kop. En in tegenstelling tot mijn baard-, borst-, schaam-, en konthaar lijkt dat normaal haar te zijn. Het zomaar kunnen. En dan hoef meteen niet meer te waxen steeds, haha... Maar volgens mij doen ze dat niet in dezelfde behandeling.

Ik vind het ook zo'n stomme vraag om te stellen, of kan dat gewoon? Is dat niet zo raar? Ik meen dit.
Ik zou me sowieso niet druk maken over het feit over een vraag stom is. Meest verstandig is om iedere vraag te stellen waar je mee zit. Zo krijg je zelf de meeste info en kun je zelf het best keuzes maken.
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.