Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 oktober 2002, 23:59   #1
fender
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 27
9 dagen na de eerste behandeling

en de volgende zal ik hier ook bij zetten, de ervaringen met de flitslamp.

Na twee dagen kwamen de haartjes weer aan de oppervlakte. Op dat moment dacht ik nog 'o jee, het zal toch wel gelukt zijn'. De haartjes zijn echter niet verder gaan groeien. Enkele heb ik uitgeprobeerd en tot m'n stomme verbazing is het net of ze zommaar in je huid gestoken zijn. je tekt ze er zo uit , met niks. Vroeger most ik er echt (pijnlijk) aan rukken. Om alles eruit te trekken is wat veel werk, want zelfs na 9 dagen zijn het nog steeds millimeters, dat pakt dus niet zo makkelijk. Lekker laten zitten, gewoon geduld hebben !

Ik heb er dus erg goede hoop op.

Ik was trouwens nog vergeten te melden dat het instituut waar ik zit ook foto's heeft gemaakt. Dat is wel handig dus.

Linda
fender is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2002, 00:14   #2
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Thumbs up perfect

Hai Linda!

Klinkt alsof het de goede kant opgaat! Mooi zo!


Ik herken het gevoel in je berichtje. Ik weet nog dat ik me helemaal toppie voelde toen ik ook merkte dat ik sommige haartjes gewoon kon uittrekken zonder enige tegenwerking. SUPER!!!!!! WEG=WEG!!!!!!!! Ik moest me inderdaad ook tegenhouden om er zo ijverig mee door te gaan en daarmee de kans lopen om ook haartjes eruit te trekken die nog vast zaten, wat de behandeling tegenwerkt. Wat betekende geduldig afwachten....niks voor mij

Dat is inderdaad erg fijn dat er ook foto's zijn genomen. Dat is bij mij niet gedaan en daar baal ik nu nog steeds van omdat ik nu niet meer goed kan beoordelen hoeveel haar er weg is na drie behandelingen.

Ik ben benieuwd naar je vervolgervaringen. Vooral om eerlijk te zijn of er ook een punt komt waarop je een terugslag krijgt (ik hoop het natuurlijk niet, maar de verhalen zijn bekend....na een paar weken beginnen er weer haartjes te groeien die er eerste nog niet waren en die dus niet geraakt zijn...dus houd je Taai!!!!!)

Grts, Diana
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2002, 18:06   #3
fender
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 27
Gelukkig was ze er eetg eerlijk in, na de eerste 2 maanden zal het er net zo uitzien als voor de eerste behandeling. Pas na drie behandelingen zul je als het ware de eerste balans op kunnen gaan maken, dus ik ben benieuwd. Ik reken er ook op dat het net zo zal zijn, aangezien er nu ook blonde haren weggeschoren zijn, die ik nu allemaal wel stuk voor stuk terug zal zien komen als donker. We zullen wel zien, nu toch ij ieder geval maar doorzetten.
Nog wel een verschil tussen jou en mij is volgens mij dat jij je met laser heb laten behandelen en ik met de flitslamp (toch?), dus ik ben in dat opzicht ook erg benieuwd.

Linda
fender is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2002, 13:15   #4
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Yep dat klopt, ik heb me met laser laten behandelen en jij met flitslamp. Maar dan nog blijft het moeilijk vergelijken op basis van 2 personen. We weten immers niet van elkaar in welke mate we overbeharing hebben, wat voor huid en haartype enzovoorts. Daarom zou een grootscheepse vergelijking zo handig/nuttig zijn.

Ik ben me nu opeens aan het afvragen of het misschien zo zou kunnen zijn dat voor grote oppervlaktes juist laser dan wel flits effectiever is en vice versa. Kijk het verschil tussen beide methodes is duidelijk, de laser is intensiever maar heeft weer als nadeel dat het apparaat waar de lichtbundel uitkomt veel kleiner is als bij de flitslamp waardoor de kans veel groter is dat er stukjes worden overgeslagen. Misschien is het dan bv zo dat voor hardnekkige plaatsen waar het haar hardnekkig en veel groeit de laser geschikter is dan de flitslamp door de hogere sterkte en op plaatsen waar het haar erg verspreid is de flitslamp effectiever is omdat je immers bij de laser grotere kans hebt op niet raken en zeker als het haar al verspreid staat. Hmmm...aan de hand van deze nu snel getrokken conclusie van mij heb ik dus destijds de verkeerde keuze gemaakt omdat mijn haar juist erg verspreid stond (zo zei de huidtherapeute).
Maar goed...blijft allemaal gissen........voor alsnog denk ik nog steeds dat de methode flits/laser niet zoveel verschil geeft qua effectiviteit. het hangt er meer vanaf met welk apparatuur ze werken (oud of nieuw) , hoe het uitgevoerd wordt en wat je eigen mate van overbeharing is en je huidtype. Allemaal punten waar het niet zo eenvoudig bij is om dat in kaart te brengen.

Met dat wegscheren van die blonde haartjes heb je wel een belangrijk punt te pakken. Dit is voor mij bv de belangrijkste rede geweest dat ik mijn gezicht niet liet behandelen. Maar ook bv het op eigen houtje gaan epileren in het gezicht veroorzaakt dit bekende fenomeen. Je hebt zo grote kans dat je niet alleen donkere haartjes epileert, maar ook blonde die dan later als donker terugkomen. Kortom het frusterende sneeuwbaleffect.

Bovenstaande geldt overigens niet zozeer voor mensen die geen hirsutisme hebben. Daar komt het weggetrokken blonde haartje vaak weer als blond terug. Bij ons niet

Grts, Diana
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2002, 22:49   #5
fender
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 27
Hoi hoi,

Nou, je hebt natuurlijk een punt. We kunnen totaal geen nclusies trekken op basis van het kleine groepje hier. Ik heb wel bergepen dat de flitslamp wat handiger is als het contrast wat minder groot is. In ieder gevalkan ik wel zeggen dat bij diverse donkere plekjes het echt rood was na de behandeling. moeervlekje maar ook waar de echte donkere haren zaten. Misschien laat ik hem de volgende keer nog een tandje hoger zetten. M'n gezicht blijft inderdaad een punt. Ik denk dat ik maar probeer om de haartjes kort te houden d.m.v. een schaartje ipv scheren. M'n grootste angst is dat als ik ga scheren het erger wordt en de behandeling niet zou helpen. Als ik het nu kort kan houden met eens schaartje, dan is er net zoveel aan de hand.

Nou ja, ik denk er nog over.

Linda
fender is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2002, 15:11   #6
tara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2002
Berichten: 23
plasmalite??

Hoi iedereen,

Ik had een vraagje??
Er is nu een heel ander apparaat geloof ik,
het heet de plasmalite en ze zeggen dat het veiliger is dan de laser en effectiever dan de licht. het is ook een lichtflits maar dan weer geavanceerder het is de derde generatie apparaat.
Ze zeggen ook dat het de wat donkerdere huid en de blondere haren kan behandelen??
Weten jullie hier wat meer vanaf en is het waar denk je?
Ik ben er zeer sceptisch over HMMMMMM???
veel liefs tara
tara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2002, 16:53   #7
Sandy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 21
Hoi Tara,

Ik heb er een proefbehandeling meegehad en heb er een folder van daar staat trouwens ook een internet adres op
www.plasmalite.nl
Mijn proefbehandeling was geslaagd, maar het is ontzettend duur zie forum voorbereiding eerste behandeling en pco en overbeharing
Sandy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2002, 16:58   #8
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hoi Linda,

Je bedoelt met als het contrast minder groot is bv als je een donkere huid hebt? De laser is inderdaad veel minder geschikt voor een donkere huid door meer kans op pigmentverschijnselen dan bij de flitslamp. Kortom bij flitslamp zijn de risico's minder groot dan bij laser. Vandaar dat de laser alleen gebruikt mag worden door artsen.

Na een behandeling had ik ook wel een paar rode vlekjes maar die aren echt al na, nou wat zou het geweest zijn, een half uurtje al helemaal weg. Ik voelde na afloop ook geen warnte meer ofzo. Sandy had het daar bv over. Dat ze moest koelen met sunblock. Maar iedere huid reageert natuurlijk anders. Misschien heb ik wel gewoon een hele taaie, ongevoelige huid

Ja, de angst van het scheren in combinatie met de angst dat het erger wordt. Ik ken het. hoewel de huidtherapeute blijft roepen dat het niet erger wordt door scheren , ben ik nog steeds zo eigenwijs om dat niet te geloven. Zeker omdat ze wel toegeeft dat blonde haartjes die je mee scheert als bruine terug komen??????

Mag ik dat dan niet begrijpen ????

Grts, Diana

Ps: Tara, de plasmalite is een behandelmethode die tussen laser en licht zit. Hij valt dus in dezelfde categorie en zo veel verschil zit er dus weer niet in. De stralen zijn iets intenser dan bij flitslamp, maar minder sterk dan bij laser (vandaar minder risico). Het is dus de middenweg van laser en flitslamp. Aangezien dat er al niet veel verschil qua resultaten zit tussen flits en laser , geldt dit ook voor deze methode. ze zijn terug te voeren onder dezelfde noemer en dus kan ik je zeggen dat jouw sceptisme ten op zichte van dit apparaat hetzelfde moet zijn als tegenover de laser en de flits. Een donkere huid is inderdaad door plasmalite te behandelen evenals dit geldt voor de flitslamp. Kortom, de plasmalite is niet revolutionair afwijkend van laser en flits.
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2002, 22:50   #9
fender
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 27
Hello,

Ik ben inmiddels ook bezig met het haar niet meer uit m'n gezicht te trekken. Ik heb een baby nagelschaartje gekocht en ik had al een vergroot spiegel met een lampje erin. Dit gaat goed en ik kan heel selctief de haren wegknippe, ik knip geen blonde haren mee en je ziet er verder niks van. Als ik met m'n vinger over m'n kin ga voel ik ook geen stoppels. Ik moet het wel dagelijks bijhouden, maar dat is dus voor de time being.

Linda
fender is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.