Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 september 2006, 19:09   #61
Lambert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Berichten: 38
Minoxidil i.c.m. gel / wax

Beste forumleden,

Ik overweeg mijn regime (nu Proscar en Rooscure) uit te breiden met 5% Minoxidil. Nu heb ik begrepen dat Minoxidil 2x daags aangebracht dient te worden.

Ik ben van plan om s' avonds Minoxidil kort voor het slapen gaan aan te brengen. Dit lijtk me een heel goed moment. Echter in de ochtend wil ik Minoxidil na het wassen van mijn haren aanbrengen, even laten inwerken, en vervolgens mijn haar in model brengen met wax. Is dit uberhaupt mogelijk? Gaat het effect van Minox niet verlopen als ik na het aanbrengen mijn haar vervolgens in model breng met wax? Is mijn haar uberhaupt wel te modelleren naar en behandeling met Minox?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden.


Groet,

Lambert.
Lambert is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2006, 23:09   #62
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lambert
Ik ben van plan om s' avonds Minoxidil kort voor het slapen gaan aan te brengen. Dit lijtk me een heel goed moment. Echter in de ochtend wil ik Minoxidil na het wassen van mijn haren aanbrengen, even laten inwerken, en vervolgens mijn haar in model brengen met wax. Is dit uberhaupt mogelijk? Gaat het effect van Minox niet verlopen als ik na het aanbrengen mijn haar vervolgens in model breng met wax? Is mijn haar uberhaupt wel te modelleren naar en behandeling met Minox?
Je haar is goed te modelleren nadat je minoxidil gebruikt hebt en het zal het effect ervan niet noemenswaardig verminderen. Aangenomen dat je het correct aanbrengt ... zoveel mogelijk op de hoofdhuid dus en zo min mogelijk op het haar. Geef de minoxidil hooguit even een minuutje om in te trekken als je de gel heel dik over je hoofd uitsmeert.

Maar ... niet direct na het haren wassen aan brengen. Het wordt afgeraden om minoxidil op vochtig haar aan te brengen. Mij is nooit helemaal duidelijk geworden waarom en ik zondig wel eens, maar eventjes wachten tot het haar droger is of even de föhn erover, is meestal wel in te passen in het ochtendritueel.

Het schijnt ook dat je na een poos minoxidilgebruik terug kunt naar 1x per dag. Na een jaar of zo?

Zelf breng ik het nog steeds 2x per dag aan. 's Avonds de 5% en 's morgens de 2%.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door Tiuri; 1 oktober 2006 om 08:24
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2006, 12:23   #63
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Ik wou vragen of er bezwaren tegen bestaan om Minoxidil en Spironolactone te verdunnen met alcohol, zodat ik wat meer vloeistof heb en het beter kan verdelen over mijn hoofdhuid. Dus 1 ml Minox verdund met 1 of 2 ml alcohol.

Ik heb echt heel grote moeite om 1 ml te verdelen over mijn hoofdhuid. In theorie is het zo dat als je een druppel uitwrijft over de rug van je hand, je er een oppervlakje van 3 x 5 cm mee kan coveren. In 1 ml zitten 20 tot 30 druppels dus het zou moeten lukken om heel je hoofd te bedekken. Maar in feite zitten er nogal wat haren in de weg. Zeker als je het in je huid wil wrijven (wat dr Lee ook echt zo voorschrijft) dat wrijf je onvermijdelijk het grootste deel in je haren en in je vingertoppen.

Een andere mogelijkheid zou zijn om meer te gebruiken maar dat wordt nogal prijzig.
Volgens mij schrijft Dr. Lee niet echt voor dat je Minox moet inmasseren. Op basis van zijn gebruiksaanwijZing 'duw' ik de Minox een beetje in de huid, en dat is voldoende. Ik heb er goed resultaat mee. Soms beweeg ik mijn hoofd een beetje heen en weer en voel dan hoe de druppeltjes zich over de hoofdhuid verspreiden. Da's echt voldoende.

Apply 1 mL of 5% Minoxidil solution twice daily at least eight hours apart. It
is important to apply the topical minoxidil directly to your scalp, where the medicine will be most effective. Fill the medicine dropper with 1 mL of liquid. If you have pattern baldness, apply the 5% minoxidil liquid to the areas of hair recession or balding areas. If your hair loss is generalized, part your hair in as many as six places and apply a portion of the 5% minoxidil liquid in the medicine dropper to each of these areas. You can use your fingertips to spread the fluid more evenly and to lightly rub the topical minoxidil into your scalp. In solution form, it is the alcohol that allows for penetration of minoxidil into the scalp, so massaging the scalp has no appreciable benefit. Even though the minoxidil may not be evenly distributed on the scalp, there is sufficient diffusion in the layers under the surface of the skin to allow for effective coverage.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 10:58   #64
Leni
check mijn site!
 
Leni's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Locatie: brasschaat
Berichten: 21
wat is minoxil?
__________________
check ook mijn www
Leni is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 11:25   #65
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leni
wat is minoxil?
Minoxidil. Kijk onder de M in het haarwoordenboekje.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2007, 13:22   #66
Thedude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2004
Berichten: 93
Minox aanbrengen....

Zijn hier ook mensen met iets langer haar? Ikzelf heb namelijk iets langer haar en daardoor is het soms moeilijker om de minox op te brengen. Hebben jullie suggesties lang harige minox gebruikers????

Ik doe het nu door drie scheidingen in mijn haar te maken en dan met een pipetje druppeltjes rechtstreeks op mijn huid aan te brengen...

Ik hoor van het wel!
Thedude is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2007, 16:12   #67
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedude Bekijk bericht
Zijn hier ook mensen met iets langer haar? Ikzelf heb namelijk iets langer haar en daardoor is het soms moeilijker om de minox op te brengen. Hebben jullie suggesties lang harige minox gebruikers????

Ik doe het nu door drie scheidingen in mijn haar te maken en dan met een pipetje druppeltjes rechtstreeks op mijn huid aan te brengen...

Ik hoor van het wel!
Ik heb schouderlang haar, en doe het ook zo. Ik zie geen andere mogelijkheid. Volgens mij is dit ook gewoon het beste: er komt weinig tot geen minox op de haren terecht, vrijwel alles komt op de hoofdhuid.
Ik maak wel iets meer scheidingen: 7.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2007, 21:54   #68
dionysius
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2006
Berichten: 22
Vraagje: ik lees in nogal wat posts dat het bij het aanbrengen van minoxidil de bedoeling is om zoveel mogelijk op de hoofdhuid te krijgen en zo min mogelijk de haren nat te maken. Uiteraard probeer ik dat, maar dat lijkt compleet onmogelijk. Mijn haar is altijd behoorlijk nat van de minoxidil. Ander probleem is dat er nogal veel druppels van de hoofdhuid 'nederdalen' en op het voorhoofd terechtkomen (en daar wil je nu juist geen haar hebben). Als je dit wil tegenhouden, worden de haren automatisch bevochtigd door de minox. Ik vraag me af hoe andere minoxgebruikers dat probleem oplossen. Overigens boek ik wel enige resultaten met de minoxwethair-methode, maar misschien zou het nog beter kunnen werken.

Overigens zou ik minoxidil best twee keer per dag willen gebruiken, maar dat lijkt me zeer lastig. Nog even afgezien van het feit dat ik ´s morgens nauwelijks tijd heb voor allerlei gepriegel, wordt mijn haar ook behoorlijk hard van dat spul, bijna keihard (van de propyleen glycol of de alcohol?), naast het feit dus dat mijn haar er behoorlijk nat uitziet. Dat is dus niet echt een optie. Misschien is het handig om ´s ochtends minoxidil foam te gebruiken of minox zonder propyleen glycol. Ik ben benieuwd naar de ideeen van andere minoxgebruikers op dit gebied.
__________________
regimen:

- minoxidil 5% van dr. Lee, 2x per dag (vanaf 15-01-2007)
- spironolactone 2%, 1x per dag (ergens in voorjaar 2007)
- op zijn tijd een broodje haring
- niet te vergeten: bergkristal-steentje om mijn nek (maart 2007)

gestopt met:
- trango lasercomb, 3x per week een kwartiertje (vanaf 01-03-2007 tot september 2009, maar in 2009 steeds minder gaan gebruiken): adapter van apparaat is stuk
- proscar (oktober 2006 t/m december 2006): veel te veel bijwerkingen
- groene thee, soja, visoliepillen

status: haar groeit een stuk beter (NW-II) en is goed hersteld. Ik ben behoorlijk tevreden en maak me een stuk minder druk om mijn haar
dionysius is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2007, 22:02   #69
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dionysius Bekijk bericht
Vraagje: ik lees in nogal wat posts dat het bij het aanbrengen van minoxidil de bedoeling is om zoveel mogelijk op de hoofdhuid te krijgen en zo min mogelijk de haren nat te maken. Uiteraard probeer ik dat, maar dat lijkt compleet onmogelijk. Mijn haar is altijd behoorlijk nat van de minoxidil. Ander probleem is dat er nogal veel druppels van de hoofdhuid 'nederdalen' en op het voorhoofd terechtkomen (en daar wil je nu juist geen haar hebben). Als je dit wil tegenhouden, worden de haren automatisch bevochtigd door de minox. Ik vraag me af hoe andere minoxgebruikers dat probleem oplossen. Overigens boek ik wel enige resultaten met de minoxwethair-methode, maar misschien zou het nog beter kunnen werken.

Overigens zou ik minoxidil best twee keer per dag willen gebruiken, maar dat lijkt me zeer lastig. Nog even afgezien van het feit dat ik ´s morgens nauwelijks tijd heb voor allerlei gepriegel, wordt mijn haar ook behoorlijk hard van dat spul, bijna keihard (van de propyleen glycol of de alcohol?), naast het feit dus dat mijn haar er behoorlijk nat uitziet. Dat is dus niet echt een optie. Misschien is het handig om ´s ochtends minoxidil foam te gebruiken of minox zonder propyleen glycol. Ik ben benieuwd naar de ideeen van andere minoxgebruikers op dit gebied.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2007, 22:06   #70
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dionysius Bekijk bericht
Vraagje: ik lees in nogal wat posts dat het bij het aanbrengen van minoxidil de bedoeling is om zoveel mogelijk op de hoofdhuid te krijgen en zo min mogelijk de haren nat te maken. Uiteraard probeer ik dat, maar dat lijkt compleet onmogelijk. Mijn haar is altijd behoorlijk nat van de minoxidil. Ander probleem is dat er nogal veel druppels van de hoofdhuid 'nederdalen' en op het voorhoofd terechtkomen (en daar wil je nu juist geen haar hebben). Als je dit wil tegenhouden, worden de haren automatisch bevochtigd door de minox. Ik vraag me af hoe andere minoxgebruikers dat probleem oplossen. Overigens boek ik wel enige resultaten met de minoxwethair-methode, maar misschien zou het nog beter kunnen werken.

Overigens zou ik minoxidil best twee keer per dag willen gebruiken, maar dat lijkt me zeer lastig. Nog even afgezien van het feit dat ik ´s morgens nauwelijks tijd heb voor allerlei gepriegel, wordt mijn haar ook behoorlijk hard van dat spul, bijna keihard (van de propyleen glycol of de alcohol?), naast het feit dus dat mijn haar er behoorlijk nat uitziet. Dat is dus niet echt een optie. Misschien is het handig om ´s ochtends minoxidil foam te gebruiken of minox zonder propyleen glycol. Ik ben benieuwd naar de ideeen van andere minoxgebruikers op dit gebied.
Aanbrengen kost mij 20 seconden, dus twee keer per dag is geen probleem.

Spuit niet in 1 keer de hele mililiter op je hoofd. Doseer het in kleine beetjes en dep het goed in met je wijs- en je middelvinger van de andere hand. Natuurlijk komt er wat op het haar, dat is gewoon onvermijdelijk.

Ik vraag me overigens af hoe lang je met een flesje (van 60 of 100ml) doet
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2007, 22:08   #71
dionysius
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2006
Berichten: 22


Voor mij net een iets te radicale oplossing
dionysius is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2007, 22:31   #72
dionysius
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2006
Berichten: 22
Citaat:
Ik vraag me overigens af hoe lang je met een flesje (van 60 of 100ml) doet
Met het vorige flesje van 100 ml deed ik ongeveer tweeenhalve maand. Als weer zo´n irritant druppeltje het nodig vond om de wet van de zwaartekracht te gehoorzamen, heb ik dat nogal eens gecompenseerd met een extra lading minox
__________________
regimen:

- minoxidil 5% van dr. Lee, 2x per dag (vanaf 15-01-2007)
- spironolactone 2%, 1x per dag (ergens in voorjaar 2007)
- op zijn tijd een broodje haring
- niet te vergeten: bergkristal-steentje om mijn nek (maart 2007)

gestopt met:
- trango lasercomb, 3x per week een kwartiertje (vanaf 01-03-2007 tot september 2009, maar in 2009 steeds minder gaan gebruiken): adapter van apparaat is stuk
- proscar (oktober 2006 t/m december 2006): veel te veel bijwerkingen
- groene thee, soja, visoliepillen

status: haar groeit een stuk beter (NW-II) en is goed hersteld. Ik ben behoorlijk tevreden en maak me een stuk minder druk om mijn haar
dionysius is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2007, 22:53   #73
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dionysius Bekijk bericht
Met het vorige flesje van 100 ml deed ik ongeveer tweeenhalve maand. Als weer zo´n irritant druppeltje het nodig vond om de wet van de zwaartekracht te gehoorzamen, heb ik dat nogal eens gecompenseerd met een extra lading minox
Als je het maar 1 keer per dag gebruikt, dan gebruik je wel wat veel inderdaad (1,5 ml, 3 keer de dosis die eigenlijk voor 1 beurt staat). Als je het alleen op je inhammen gebruikt, dan gebruik je behoorlijk veel te veel zelfs Geen wonder dat het dan uitloopt.

Mijn advies blijft kleine beetjes, steeds 1 spuitje, haar beetje uit de weg houden met je andere hand, direct deppen en maling hebben aan dat beetje dat op je haar komt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2007, 16:53   #74
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Als je het maar 1 keer per dag gebruikt, dan gebruik je wel wat veel inderdaad (1,5 ml, 3 keer de dosis die eigenlijk voor 1 beurt staat). Als je het alleen op je inhammen gebruikt, dan gebruik je behoorlijk veel te veel zelfs Geen wonder dat het dan uitloopt.

Mijn advies blijft kleine beetjes, steeds 1 spuitje, haar beetje uit de weg houden met je andere hand, direct deppen en maling hebben aan dat beetje dat op je haar komt.

Het algemene advies is 2 x daags 1 ml. Dan is 1,5 ml nog niet eens de dagelijkse dosis.
Voor alleen inhammen lijkt het mij veel, maar ik zou gewoon (ook preventief) de hele bovenzijde van het hoofd behandelen.

Ik hou mijn hoofd altijd flink achterover. Als er dan iets druppelt, druppelt naar het achterhoofd, tussen de haren door. dus niet over het voorhoofd. De druppels bereiken nooit de huid van de nek.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2007, 07:59   #75
horecaspoiler
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2007
Berichten: 6
Gents, ik heb een spuitflacon, enig idee hoeveel 1 keer verstuiven is? ik pomp meestal 3 keer, weet niet of ik dan de juiste dosering heb,

Thanks
horecaspoiler is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Algemeen cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 3780 20 september 2021 15:09
[minoxidil] Bijwerkingen den oli Medicijnen/haargroeimiddelen 225 5 juni 2021 12:14
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
Mag je gel gebruiken na het aanbrengen van Innovate? Biljartbal Medicijnen/haargroeimiddelen 6 23 februari 2004 10:13
hoe moet ik Innovate aanbrengen en hoeveel keer per dag? Jiptop Medicijnen/haargroeimiddelen 1 15 februari 2004 16:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.