Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 mei 2008, 21:41   #1
Koen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1
Nieuweling dankzij de radio

Hallo ik ben volledig nieuw hier. Tot voor twee uur geleden had ik nog nooit van TTM gehoord. Ik ben een 24-jarige student.

Twee uur geleden was er op de radio (Studio Brussel) een vraag hoe mensen zich tijdens de examens afreageerden. Een moeder belde op en vertelde dat haar dochter haar haren uittrok. Huh? Ben ik dan toch niet de enigste die deze tik heeft? Via Google kwam ik hier terecht en na twee uurtjes rondgesurft te hebben, is er een nieuwe wereld voor mij open gegaan.

Ik ben blij dat ik het nu een naam kan geven, wat echt normaal vond ik het al niet wat ik deed.

Misschien ook mijn voorgeschiedenis.

In het middelbaar onderwijs had ik redelijk lang haar. Zoals het hoorde zat daar gel in, mooi in de middenpad zoals alle jongens. Dat ging goed totdat ik 's avonds studeerde, dan kon ik niet uit mijn haren blijven, ik bleef wrijven totdat al mijn gel eruit was. Daar kwamen natuurlijk een pak haren mee uit. Ik las dat sommigen ook veel neuspeuterden, wel als kind deed ik dat ook onnoemelijk veel, nu eigenlijk al zeker tien jaar nooit meer.

Na mijn middelbaar bleef ik "pulken" in mijn haar. Vooral achter mijn oren zit ik graag te prullen. Het geeft me een goed gevoel en het vreemde is dat het geen pijn doet. Soms kijk ik in de spiegel of ik neem er soms zelf een foto van en soms zie ik dan zo'n klein kaal plekje verschijnen. Daar huiver ik wel van. Gelukkig is mijn ander hoofdhaar langer, en door met wax een beetje te prullen verberg je het perfect. Ook een hoedje of pet is handig.

Ik weet niet of de reden stress is, mijn omgeving zegt altijd dat ik zo enorm kalm blijf bij alles wat ik doe (examens, presentaties,enz.). Misschien toch wel innerlijke stress die eruit moet, maar ik kan niet zeggen dat het me gijzelt of zo. Ik voel me goed in mijn vel, geen problemen in de jeugd, enz. Alleen heb ik het soms enorm druk, ik engageer me in iets te veel Misschien daarom dat ik daarom sporadisch een sigaretje rook, kan me ook zo'n deugd doen?

Mijn vriendin is kapster (jawel) en zij ziet wat ik heb, maar enkel als ze mijn haren knipt, anders zie je het niet echt goed.

Er echt af geraken lijkt me onmogelijk. Soms blijf je er maanden vanaf en op een paar uur heb je het weer naar de vaantjes. Ik overweeg om mijn haren kort af te scheren, als jongen is die stap natuurlijk niet groot. Ik heb respect voor de meisjes/vrouwen die dat hier doen.

Als jongen ben ik hier een uitzondering merk ik, maar sinds kort laat ik me ook een baardje staan, en ook daar prul ik graag in. Misschien dat ik daardoor minder in mijn haren zit. Die groeien vlug bij, dus daar leef ik me wel goed in uit. De rest van de haren heb ik (gelukkig) nog niet ontdekt.

Deed deugd dat ik na bijna 8 jaar er eens wat meer over weet en lees. Fijn dat ik mijn ervaring eens met jullie heb kunnen delen.

Groeten Koen
Koen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2008, 10:25   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Welkom Koen! Je bent idd niet de enigste. Doe er je voordeel mee!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuweling... Anouk8 TTM - Algemeen 3 11 maart 2006 01:10
nieuweling Ofeltuna TTM - Algemeen 5 10 februari 2006 20:07
Nieuweling vraagt advies Q-now Medicijnen/haargroeimiddelen 8 21 oktober 2005 13:49
Nieuweling gre TTM - Algemeen 12 1 augustus 2002 10:34
Nieuweling! Dino TTM - Algemeen 17 22 mei 2002 14:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.