Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2014, 00:11   #1
hallo12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2013
Berichten: 9
Minoxidil en jeuk/irritatie

Hallo,

Ik gebruik nu al zon 2 jaar minoxidil. In ieder geval het afgelopen tijd heb ik vaak last gehad van jeuk op de plekken waar ik minoxidil gebruik. Bij mij lijkt de regel hoe meer jeuk hoe meer uitval van toepassing te zijn. Ook heb ik dan een soort roos, veel witte schilfers (wat ik normaal nooit heb en alleen op de plekken van minoxidil).

Ik vraag mij nu af of de minox in mijn geval niet een tegengesteld effect heeft. Meer irritatie, meer uitval ? Zijn er meer die hetzelfde ervaren?
hallo12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2014, 00:22   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
welke minoxidil gebruik je? En heb je dat pas de laatste tijd en daarvoor niet?
Ben je misschien recentelijk overgestapt?

Je zou kunnen kijken naar foligain N5 (dit bevat minder alcohol) of naar een schuimvorm, zoals foligain f5.

Eventueel kan het verminderen van je dosis ook helpen. De witte schilfers klinkt alsof de minoxidil niet goed intrekt en er wat achter blijft.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2014, 11:00   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ja, de N5 bevat minder alcohol. Die proberen.

@Dzinee hoe werkt het nu eigenlijk precies als je het op je hoofd doet. jij zegt intrekken. maar gaat het nu altijd in je bloedbanen dan? Want intrekken betekent dan toch in bloedbaan?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2014, 11:38   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik ben ook geen arts o.i.d.
Maar zover ik weet is dit niet direct hetzelfde.

De bedoeling is dat het intrekt in de haarvaatjes en wellicht de kleine bloedvaatjes die daaromheen liggen (moet wel lijkt me). Maar het moet eigenlijk niet in de 'grote bloevaten' komen waardoor het via je bloed in je hele lichaam wordt verspreid.
Geen idee of hier absorptie studies (?) naar gedaan zijn.

In ieder geval. In het ideale scenario komt 100% bij de haarzakjes en 0% in de bloedbaan, maar dit zal wel nooit het geval zijn. Gaat er wel om om dit laatste getal zo laag mogelijk te houden.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2014, 14:09   #5
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
heb nog gelezen dat minox na aantal tijd de werking kan verliezen. ik had zelf dit gevoel na 1,5 jaar gebruik. over jeuk heb ik hetzelfde idee als u, namelijk dat dit geen goed teken is voor de situatie van het haar.
Het kan misschien zijn dat de minox zijn werking wat is verloren waardoor je terug inflammation of jeuk hebt... is maar een hypothese natuurlijk

ikzelf ben overgestapt na anderhalf jaar van minox op nanoxidil. bij minox had ik op het einde van mijn gebruik meer en meer last terug van jeuk, terwijl in het begin dat ik minox gebruikte ik dit veel minder tot geen jeuk meer had. (ter info: voor ik minox gebruikte had ik heel veel last van jeuk).

sinds ik enkele maanden nanoxidil gebruik geen last meer van jeuk.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2014, 09:54   #6
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
al geprobeerd met kokosvet te smeren tegen de juik ? of PPG vrije minox? PPG veroorzaakt vaak jeuk.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
heb nog gelezen dat minox na aantal tijd de werking kan verliezen. ik had zelf dit gevoel na 1,5 jaar gebruik. over jeuk heb ik hetzelfde idee als u, namelijk dat dit geen goed teken is voor de situatie van het haar.
Het kan misschien zijn dat de minox zijn werking wat is verloren waardoor je terug inflammation of jeuk hebt... is maar een hypothese natuurlijk

ikzelf ben overgestapt na anderhalf jaar van minox op nanoxidil. bij minox had ik op het einde van mijn gebruik meer en meer last terug van jeuk, terwijl in het begin dat ik minox gebruikte ik dit veel minder tot geen jeuk meer had. (ter info: voor ik minox gebruikte had ik heel veel last van jeuk).

sinds ik enkele maanden nanoxidil gebruik geen last meer van jeuk.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2014, 13:48   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
En waar koop jij de Nanoxidil? Wat zijn de prijzen en je resultaten?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 11:21   #8
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
En waar koop jij de Nanoxidil? Wat zijn de prijzen en je resultaten?
op de site van prohairclinic, daar kun je de prijs ook vinden. resultaten wacht ik nog af aangezien ik dit nog maar paar maanden neem. hoop op stabilisatie en stiekem ook op verbetering..
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 15:45   #9
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Ik had dit ook. Ik zou voor een PPG vrije versie van minox kiezen.
Heb toen gekozen voor de Rogaine Foam, en bevalt prima!
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 20:34   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T.I. Bekijk bericht
Ik had dit ook. Ik zou voor een PPG vrije versie van minox kiezen.
Heb toen gekozen voor de Rogaine Foam, en bevalt prima!
Is de N5 van Foligain ook zonder PPG? Ik kan op verpakking/info van Foligain niets terug vinden wat betreft PPG. Is PPG een andere benaming voor alcohol voor minoxidil?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2014, 19:33   #11
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik krijg zowel jeuk van minox met Propyleen Glycol (PPG) als van Rogain Foam. Bij die laatste komt het door de parfum die erin zit, daar ben ik allergisch voor.
Het kan best dat je lange tijd geen klachten hebt gehad, want een allergie bouw je op en komt dan opeens tot uiting.
Ik gebruik nu al een hele tijd de PPG-vrije minox van minoxidilmax.com. Geen centje pijn (of beter: jeuk) meer!
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2014, 00:17   #12
hallo12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2013
Berichten: 9
Toch maar eens de foam gaan proberen dan.

Bestellen jullie de minox allemaal echt in erkende winkels? Ik koop het op ebay ivm de prijs. Heb me wel altijd afgevraagd of het geen namaak betreft, al doen de verpakking en de sealing dit niet vermoeden.

Ik heb net inflammation door minoxidil gegoogled; onderzoek wees uit dat inflammation bij slechts 0,3% van de minoxgebruikers voorkwam en onder die 0,3% was 85% 65+. Lijkt me niet van toepassing voor mij
hallo12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2018, 23:36   #13
kenc81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2018
Locatie: Vireux-Molhain,Frankrijk
Berichten: 52
Geslacht:
Ik gebruik sinds 10 dagen minoxidil 5% en moet jammer genoeg toegeven dat ik meer jeuk heb op de plaatsen waar ik minoxidil aanbreng (vooral op mijn kruin). Nu ben ik sowieso iemand met enorm veel allergie?n. Maar nog nooit had ik dit van medicijnen. Wel heb ik een gevoelige huid. Het jeukt niet altijd,en als ik eraf blijf,valt het allemaal mee. Maar als het jeukt,en ik geeft er aan toe,kan ik moeilijk stoppen en heb ik echt een branderig gevoel. Achteraf zijn er dan ook rode vlekjes te zien. Ik had hieromtrent enkele vraagjes. Is dit door de ppg? Kan dit nog overgaan,dat het is omdat het nieuw is? Blijf ik verder proberen of doet het dan meer kwaad dan goed op deze manier?

Alvast bedankt.
kenc81 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2018, 09:26   #14
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
op de site van prohairclinic, daar kun je de prijs ook vinden. resultaten wacht ik nog af aangezien ik dit nog maar paar maanden neem. hoop op stabilisatie en stiekem ook op verbetering..
ik neem nog steeds nanoxidil. iedere dag 2 keer. haarsituatie is in mijn ogen stabiel, geen bijwerkingen. amper nog jeuk of inflammation en ook geen verouderde huid zoals bij minox.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2018, 21:06   #15
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenc81 Bekijk bericht
Ik gebruik sinds 10 dagen minoxidil 5% en moet jammer genoeg toegeven dat ik meer jeuk heb op de plaatsen waar ik minoxidil aanbreng (vooral op mijn kruin). Nu ben ik sowieso iemand met enorm veel allergie?n. Maar nog nooit had ik dit van medicijnen. Wel heb ik een gevoelige huid. Het jeukt niet altijd,en als ik eraf blijf,valt het allemaal mee. Maar als het jeukt,en ik geeft er aan toe,kan ik moeilijk stoppen en heb ik echt een branderig gevoel. Achteraf zijn er dan ook rode vlekjes te zien. Ik had hieromtrent enkele vraagjes. Is dit door de ppg? Kan dit nog overgaan,dat het is omdat het nieuw is? Blijf ik verder proberen of doet het dan meer kwaad dan goed op deze manier?

Alvast bedankt.
Ik heb ook een gevoelige snel allergisch reagerende huid, en krijg van minox met PPG heel veel jeuk en zelfs wondjes en korstjes. Dat gaat bij mij niet over. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd en ben er daarna helemaal mee opgehouden. Ik gebruik nu PPG-loze minoxidil.
Een beschadigde hoofdhuid lijkt me niet bevorderlijk voor de haargroei.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.