Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 november 2015, 18:22   #1
EW1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Exclamation Haaruitval door diane35

Hallo allemaal,

Ik zit in een lastige situatie en ik wil graag weten of er nog iemand is die dit meemaakt of meegemaakt heeft. Het zit namelijk zo, ik slik de diane35 tegen mijn Acné. Dit werkt prima maar mijn haar valt enorm uit. Terwijl ze eigelijk zeggen dat de diane35 ook TEGEN haarverlies is omdat dit de androgene hormonen onderdrukt. Heb ook al extra androcur genomen maar ook hiermee nog steeds haaruitval. Een aantal jaar geleden heb ik ook zo'n enorme haaruitval gehad, toen had ik de onofficiële diane35, en toen ik overstapte naar de officiële diane35 was dit weg. Ik snap er allemaal niets meer van en ben ten einde raad😢

Heeft iemand tips????
EW1 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2015, 20:04   #2
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Wat super vervelend! Waarom denk je dat je haaruitval veroorzaakt wordt door de Diane pil. Waar baseer je dit op?
__________________
Liefs,

Heleen

Don't let your struggle become your identity!!


December 2011: haar-ellende begonnen
Oktober 2013: diagnose AGA.

Na anderhalf jaar leven in onzekerheid, stress en angst, geen zin in nog meer onzekerheid t.a.v. het wel of niet aanslaan van medicatie:
Augustus 2013: HH gedeeltelijk haarwerk afgeleverd: wat een verademing!!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2015, 16:43   #3
EW1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Het kan inderdaad ook aan iets anders liggen. Maar omdat ik een tijd gestopt was met de pil en toen had ik geen last van haaruitval. Een paar maanden nadat ik ben begonnen met de pil (en minocycline kuur), omdat ik weer ernstige acné had, begon mijn haar weer uit te vallen. Met de minocycline ben ik nu een aantal maanden gestopt , met de androcur (gekregen tegen de haaruitval) nu een aantal weken en mijn haaruitval houdt aan. Lastig!
EW1 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 09:02   #4
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Het zijn natuurlijk hormonen. Wat je vaak hoort is dat vrouwen na het stoppen met de Diane pil haaruitval krijgen of dat de AGA weer kei hard doorzet (Diane pil kan dit proces remmen).

Ik ben nu zelf 6 weken gestopt na 8 jaar Diane slikken. Helaas leef ik al 3 jaar met de diagnose AGA (toen slikte ik al 5 jaar de pil, dus ik vraag me af of het daar mee samen hangt).....haaruitval is nu inderdaad na stoppen weer erger na een 2 tal jaren redelijk stabiel te zijn geweest. Maar....Het is hoe dan ook troep.

Ik heb helaas geen passend antwoord voor je...anders dan dat ik het erg vervelend voor je vind!
__________________
Liefs,

Heleen

Don't let your struggle become your identity!!


December 2011: haar-ellende begonnen
Oktober 2013: diagnose AGA.

Na anderhalf jaar leven in onzekerheid, stress en angst, geen zin in nog meer onzekerheid t.a.v. het wel of niet aanslaan van medicatie:
Augustus 2013: HH gedeeltelijk haarwerk afgeleverd: wat een verademing!!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.