Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 september 2015, 19:49   #1
Juul123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2015
Berichten: 2
Geslacht:
gist, aga, stress, ijzer, kinderwens en gynaecoloog

Hoi,

Ik ben nieuw hier. Nouja, nieuw, ik zit hier al weken mee te lezen. Vandaag heb ik bij de dermatoloog de uitslag gekregen van een hoofdhuidbioptie.
Ze zagen dat ik Alopecia Androgenetica heb, en een gist op mijn hoofdhuid + mijn ijzer was ietsje laag (bloedonderzoek). Daarbij ben ik afgelopen voorjaar gestopt met de pil en zijn er in mijn prive dingen gebeurd waar ik mij het afgelopen half jaar erg druk en zorgen om heb gemaakt.

Ik heb al vanaf mijn 15/16 gemerkt dat mijn haar veranderde. De haren boven op mijn hoofd werden stijl, en voor de rest heb ik heel krullerig haar. Rond mijn 17e erg streng dieet gevolgd waardoor mijn haar vreselijk uit viel. Dat is wel weer hersteld, maar sinds 3 jaar (ben nu 26) ben ik steeds meer onzeker geworden over mijn haar. Je zag geen hoofdhuid maar het was gewoon dun, droog. Heb al een keer extensions gehad en ook dure flip in extensions. Kappers wisten er verder geen raadt mee. Ik had min of meer ook wel geaccepteerd dat ik dun haar heb.

Tot afgelopen juli... mijn haar viel ineens enorm uit onder de douche. Ik had ook vreselijke jeuk en een branderig gevoel op mijn kop. Ik dacht dat het tijd was om weer naar de kapper te gaan. Die schrok en zei dat je bovenop mijn hoofdhuid kon zien.
Meteen afspraak gemaakt bij huisarts... gaf me topicorte mee voor de jeuk.
Maar ik werd helemaal naar van alle verhalen over aga op internet en ik herkende mezelf er natuurlijk in. Ben nog een keer geweest en ze heeft me gelukkig meteen doorgestuurd.

Wij willen graag kinderen. Ben na het stoppen met de pil (april) wel om de 5 weken ongesteld geweest maar nu ineens al 7 weken niet. Vermoed dat dit door de haarstress komt.
Ik moet binnenkort ook naar de gynaecoloog op advies van de dermatoloog, zij kunnen meer in mijn bloed zien zei ze?

Heb nu eerst shampoo met ketoconazol om die gist te minderen en staalpillen.
Als de gynaecoloog meer weet dan kon ik daarna evt starten met minoxidil, of met de pil maar beide zijn niet handig met/voor zwangerschap. Ze wilde eerst de andere factoren die ook van invloed zouden kunnen zijn wegstrepen... met name omdat de haaruitval ineens erger is geworden.

Wie heeft hier ook ervaring mee...
Juul123 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2015, 20:09   #2
Krulleboll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2013
Berichten: 38
Hoi Juul,

Het is voor mij best herkenbaar die periodes met extreme haaruitval en haarpijn/jeuk. Bij mij is ruim twee jaar geleden Alopecia Androgenetica geconstateerd en nu gebruik in Minoxidil en de Diane pil. Bij mij is de haaruitval al twee jaar redelijk stabiel en mn haar ziet er weer gezond uit dus ik ben er erg tevreden over. Als je op korte termijn een kinderwens hebt zou ik er alleen niet aan beginnen.
Ik ben echter nu al bang om te stoppen met de Diane pil en Minoxidil want over een jaar of 2 willen wij toch ook wel aan kinderen gaan beginnen.
Bij mij is overigens ook PCOS geconstateerd en vaak is deze vorm van haaruitval ook herkenbaar bij PCOS. Het zou kunnen dat de gynaecoloog je hier op wilt testen.

In ieder geval veel succes en sterkte!
Krulleboll is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.