Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2005, 12:05   #1
suli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2005
Berichten: 2
Haaruitval van korte haartjes!! Wie herkent dit?

Hoi,

Ik ben 27 jaar en heb sinds 10 jaar last van haaruitval. Het is eigelijk begonnen met het gebruik van een anti-roos shampoo. Die heb ik overigens slechts 1maal gebruikt.

Na het gebruik van die eerste keer zag ik veel korte haartjes in de wastafel liggen. Ongeveer 2 cm. Ook enkele langere haren maar met name korte haartjes.

Dit gaat nu al 10 jaar zo door. Heb ook extreem weinig haar met een bijna kale plek op mijn hoofd. Ik gebruik minoxidil 2% en androcur maar niks helpt. Ik heb ook roos dus daar gebruik ik head&shoulders voor.

Ik heb veel bezoeken aan mijn arts gebracht maar die kan geen verklaring voor de korte haartjes geven en doet het af als 'het zal wel meevallen'. Heel frustrerend...

Ik hoop hiermee mensen te vinden die ook mijn probleem herkennen.
Reageer aub!!!

suli
suli is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2005, 17:13   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik heb laatst van de dermatoloog shampoo met ketoconazol voorgeschreven gekregen, en in de gebruiksaanwijzing daarvan stond dat het in zeldzame gevallen haaruitval kan veroorzaken. Ik weet niet welke shampoo jij hebt gebruikt?
De haaruitval van korte haartjes herken ik verder niet.

Overigens is de werkzaamheid van Minoxidil 2% bewezen veel lager dan van de 5% oplossing. Misschien een idee?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2005, 11:48   #3
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Suli,

ik ben ook wel erg benieuwd welke shampoo dit bij je heeft veroorzaakt.

Gr. Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2005, 18:59   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
haarwerk - vriendin

Hi

Omdat jullie laatste communicatie over haarwerken ging wil ik er even op inhaken. Meld mezelf ook regelmatig op dit forum maar vandaag voor een goede vriendin die heel recent (juni) moeder is geworden waarbij nb in het kraambed een knobbeltje in haar borst werd ontdekt. Foute boel inmiddels borst geamputeerd en start bi 1 wk met sterke chemokuur. Ze weet van mijn haarproblemen af en vroeg me naar een haarwerkinstituut (omg. brabant mag ook limburg zijn). Heeft iem. positieve ervaringen met een instituut hier in de buurt? Omdat er best veel "kaft onder het koren" zit wil ik deze vraag bij jullie neerleggen.

Zo zie je maar het kan altijd nog erger. Sinds deze situatie met mijn vriendin heb ik er een extra dosis relativeringsvermogen bij gekregen waar ik zelf kracht uit put en "pluk meer de dag" met mijn 2 kleine meisjes. Er is echt meer dan alleen mijn haar.... maar dat het altijd moeilijk zal blijven is ook een feit...

Bedankt alvast op voorhand voor jullie reacties
Kas
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2005, 17:06   #5
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Hoi Kas,

Wat ontzettend erg voor jouw vriendin en haar gezinnetje. Ik hoop dat ze snel goed hersteld zodat ze kan genieten van haar gezin. Welllicht kun je de vraag beter stellen onder haarwerken op dit forum. Maar misschien heb je dat al reeds gedaan.
Veel sterkte.
Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2005, 09:20   #6
orca
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 12
gebruik oop minoxidil

Hoi

Sorry dat ik zo laat reageer maar ben nog maar net lid.
Hoelang gebruik je al Minoxidil (in het begin verlies je veel meer haren wanneer je begint met Minoxidil) maar naar 8 maanden begin je pas te merken dat Minoxidil werkt) dus ik zo zeggen geef de moed niet op.
Veel sterkte


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suli
Hoi,

Ik ben 27 jaar en heb sinds 10 jaar last van haaruitval. Het is eigelijk begonnen met het gebruik van een anti-roos shampoo. Die heb ik overigens slechts 1maal gebruikt.

Na het gebruik van die eerste keer zag ik veel korte haartjes in de wastafel liggen. Ongeveer 2 cm. Ook enkele langere haren maar met name korte haartjes.

Dit gaat nu al 10 jaar zo door. Heb ook extreem weinig haar met een bijna kale plek op mijn hoofd. Ik gebruik minoxidil 2% en androcur maar niks helpt. Ik heb ook roos dus daar gebruik ik head&shoulders voor.

Ik heb veel bezoeken aan mijn arts gebracht maar die kan geen verklaring voor de korte haartjes geven en doet het af als 'het zal wel meevallen'. Heel frustrerend...

Ik hoop hiermee mensen te vinden die ook mijn probleem herkennen.
Reageer aub!!!

suli
orca is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 01:56   #7
celine1971
wanhopig
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suli Bekijk bericht
Hoi,

Ik ben 27 jaar en heb sinds 10 jaar last van haaruitval. Het is eigelijk begonnen met het gebruik van een anti-roos shampoo. Die heb ik overigens slechts 1maal gebruikt.

Na het gebruik van die eerste keer zag ik veel korte haartjes in de wastafel liggen. Ongeveer 2 cm. Ook enkele langere haren maar met name korte haartjes.

Dit gaat nu al 10 jaar zo door. Heb ook extreem weinig haar met een bijna kale plek op mijn hoofd. Ik gebruik minoxidil 2% en androcur maar niks helpt. Ik heb ook roos dus daar gebruik ik head&shoulders voor.

Ik heb veel bezoeken aan mijn arts gebracht maar die kan geen verklaring voor de korte haartjes geven en doet het af als 'het zal wel meevallen'. Heel frustrerend...

Ik hoop hiermee mensen te vinden die ook mijn probleem herkennen.
Reageer aub!!!

suli
Ik herken je probleem wel ik verlies ook korte haartjes deze discussie is van jaren geleden weet u nou wel de oorzaak van de korte haartjes uitval.
Alvast bedankt
celine1971 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Haaruitval of paranoide? ray AGA - Algemeen 23 15 september 2005 20:09
Nihafor Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 47 22 juli 2005 20:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.