Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 maart 2016, 15:05   #1
janeisa128
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2016
Berichten: 1
Geslacht:
zwaar haarverlies na gebruik diane pil en start mirena spiraal

Beste forum gebruikers,

Ik ben in oktober 2015 gestopt met de diane 35 pil(na 2 jaar gebruik). Ik heb direct een mirena spiraal laten plaatsen. In januari 2016 zag ik dat mijn scheiding breder was geworden en mijn haar een stuk dunner. Nu is het nog erger geworden en heb ik voorop mijn hoofd(in het begin van mijn scheiding) een plek waarbij je mijn hoofdhuid ziet. Ik ben 23 jaar en heb nooit voor de pil last gehad van zware haaruitval of iets dergelijks. De huisarts heeft een bloedonderzoek laten doen naar vitamine B, ijzertekort, schildklierproblemen etc. Dit was allemaal goed en ik ben doorgestuurd naar de dermatoloog. Die meent dat ik last zou hebben van alopecia androgenetica. Ik moet hiervoor onderzoeken doen die een tijd gaan duren. Ook denk ik dat hier geen sprake van kan zijn nu ik nog erg jong ben en niemand in de familie heb die snel kaal wordt. Ik ben gaan zoeken op internet en daar zag ik veel gevallen van haaruitval bij de diane 35 en de mirena spiraal. Ik ben daarnaast ook lichte jeuk op me hoofd en erg snel vet haar. Hebben jullie hier ervaring mee? En ligt het dan sneller aan de diane 35 of juist de spiraal? en moet ik dan weer de diane 35 gaan slikken? (dit raad de dermatoloog aan). Of wordt deze vorm van haaruitval minder?

Ik hoop dat iemand dit herkent…

Laatst gewijzigd door janeisa128; 11 maart 2016 om 15:09
janeisa128 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2016, 12:30   #2
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Ja, haaruitval en ineens vet haar na het stoppen van de Diane pil zijn voor mij herkenbaar. Ook bij mij verder geen mensen in de familie met deze problemen.
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2016, 16:34   #3
Cataldo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janeisa128 Bekijk bericht
Beste forum gebruikers,

Ik ben in oktober 2015 gestopt met de diane 35 pil(na 2 jaar gebruik). Ik heb direct een mirena spiraal laten plaatsen. In januari 2016 zag ik dat mijn scheiding breder was geworden en mijn haar een stuk dunner. Nu is het nog erger geworden en heb ik voorop mijn hoofd(in het begin van mijn scheiding) een plek waarbij je mijn hoofdhuid ziet. Ik ben 23 jaar en heb nooit voor de pil last gehad van zware haaruitval of iets dergelijks. De huisarts heeft een bloedonderzoek laten doen naar vitamine B, ijzertekort, schildklierproblemen etc. Dit was allemaal goed en ik ben doorgestuurd naar de dermatoloog. Die meent dat ik last zou hebben van alopecia androgenetica. Ik moet hiervoor onderzoeken doen die een tijd gaan duren. Ook denk ik dat hier geen sprake van kan zijn nu ik nog erg jong ben en niemand in de familie heb die snel kaal wordt. Ik ben gaan zoeken op internet en daar zag ik veel gevallen van haaruitval bij de diane 35 en de mirena spiraal. Ik ben daarnaast ook lichte jeuk op me hoofd en erg snel vet haar. Hebben jullie hier ervaring mee? En ligt het dan sneller aan de diane 35 of juist de spiraal? en moet ik dan weer de diane 35 gaan slikken? (dit raad de dermatoloog aan). Of wordt deze vorm van haaruitval minder?

Ik hoop dat iemand dit herkent…
Hallo,
helaas zit ik in het zelfde schuitje, blijkbaar veroorzaakt Diana pil ook haaruitval ik ben er enkele jaren geleden mee gestopt, begon ik acne en hevige haaruitval te krijgen. Dus terug gestart met Diana pil, nu sinds 1maand terug gestopt en het begint terug meer en meer uit te vallen :-(
Ben radeloos, ik overweeg nu een haartransplantatie.
Ik heb sinds jaren al haaruitval maar door Diana te stoppen valt het met plukken uit.
Cataldo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2016, 16:36   #4
Cataldo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Ben aan het twijfelen om terug te starten, maar het is zo schadelijk.
Het heeft een enorme impact op mijn leven, je wordt beperkt in het geniet en van het leven... :-(
Cataldo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2016, 09:45   #5
paika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2012
Locatie: oss
Berichten: 25
Hoi ik kreeg van de mirena spiraal direct haaruitval komt Door de hormonen die er in zitten. Deze kunnen haaruitval geven
Groetjes Agaat
paika is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.