Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 december 2015, 11:26   #1
Jaleesa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Exclamation Haaruitval zonder oorzaak

Hoi meiden,

Zo ook ik kamp al een paar jaar met haaruitval. Het begon zo'n 3 jaar geleden toen ik gestopt ben met de dianepil (door sterfgevallen op het nieuws). Ik ben ook bekend als Acnepatient dus gebruikte de pil vooral daarvoor. Toen ik stopte kreeg ik ook weer acne. Ik heb een jaar zonder gedaan, maar zonder resultaat qua haar of huid. Ik ben overgegaan op de mirenaspiraal en 1 andere pil, maar niks hielp. Ik ben naar de dermatoloog geweest en deze zei dat het erfelijk was, echter alleen mijn vader heeft inhammen en dunner wordend haar, wat eerder ouderdom is. Hij is 51. Mijn zusje, moeder of oma's hebben allen geen last van haaruitval, allemaal mooie bos met haren. Ik ben gestart met minoxidil 5% en yasminpil, wat na een paar maanden goed hielp. Wel had ik een dunnere bos haar dan dat ik 16 a 20 was.
Nu nog geen jaar verder, sinds 3 maanden weer extreem haaruitval, toevallig rond dezelfde tijd als vorig jaar. Ik ben meteen weer herstart met minoxidil en gebruik nog steeds de yasmin pil, maar het stopt niet. Ik heb een afspraak gemaakt bij een vrouw die doet aan bioresonantie en die zag dat mijn vit b te laag is, ik zit dus meteen aan vit b complex en mineralencomplex al anderhalve maand, zonder resultaat. Ben bij een andere dermatoloog geweest en hier had ik niet zoveel aan, ze kwam niet echt met goede oplossingen. Alleen dat ik mesotherapie moet proberen. Iemand ervaring mee? Het is best prijzig 70 a 150 euro per behandeling en dan moet je iedere 2 weken.
Ik ga volgende week bellen voor een afspraak bij mn oude dermatoloog. Iemand nog goede ideeën voor mij?
Jaleesa is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2015, 17:07   #2
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Hoi Jaleesa, welkom op het forum!

Ook bij mij begon de haaruitval na het stoppen met de Diane 35 pil. Ik kreeg toen een heel heftig eczeem op mijn hoofd, waardoor mijn haar uitviel. Inmiddels slik ik de Diane pil wel weer, maar helaas nog steeds haaruitval door de huidaandoening op mijn hoofdhuid. Ook in mijn familie trouwens geen mensen met haaruitval, hoofdhuidproblemen e.d.


Begrijp ik uit je verhaal dat, na het stoppen met de Diane 35 met haaruitval als gevolg, het hierna weer enige tijd goed ging met je haar toen je de minox gebruikte, maar dat je weer haaruitval kreeg toen je stopte met de minox? (omdat je schrijft dat je, toen je haaruitval kreeg meteen weer bent herstart met de minox).
Zelf heb ik geen ervaring met minox, maar ik heb begrepen van andere berichten hier dat, als minox helpt, dit enkel helpt zolang je het gebruikt. En dat als je stopt, de haren die dankzij de minox niet zijn uitgevallen, weer verloren gaan.

Met mesotherapie heb ik ook geen ervaring, dus ik kan je hiermee helaas niet verder helpen.

Hoe is de conditie van je hoofdhuid? Gaat de haaruitval gepaard met heel vet haar, seborroisch eczeem, jeuk en schilfers?
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2015, 17:19   #3
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
P.s. als je rechtsboven (derde) klikt op de zoekfunctie, dan mesotherapie intypt en bijv. kiest voor 'berichten tonen', dan krijg je de berichten te zien die hier op het haarweb over dit onderwerp geschreven zijn.
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2015, 03:21   #4
aria
me, myself and I
 
Geregistreerd: 5 juni 2005
Locatie: belgie:antwerpen;beerse
Berichten: 2
Generische pil Diane 35

Hoi,

Ik ben ongeveer 5 jaar geleden overgestapt van de Diane-35 naar zijn generische versie CLaudia-35. Nu heb ik al jaren last van chronische vermoeidheid, zwellingen in de benen, hoofdpijn maar vooral extreme haaruitval. Ik ben momenteel reeds 2/3de van mijn haren kwijt!

Nu is het maar pas dat mijn moeder vond op het internet dat er nog vrouwen waren die door het overstappen van de diane 35 op de generische versie plots erge haaruitval kregen. Ik heb de bijsluiters van beide nagekeken maar er is maar 1 hulpstof in het omhulsel van het pilletje verschillend, dus ik vraag me af of dit werkelijk kan?

Net zoals Jaleesa heb ik ook op Minoxidil gestaan maar dat maakte het alleen maar erger dus ben ik na een 4-tal maanden gestopt.Ook daar dacht de dermatoloog meteen ja dat is alopecia angdrogenetica. Dit terwijl onze familie langs beide kanten enorm harig is en niemand haaruitval heeft. Mijn beide oma's van 80 en 90 jaar hebben nog een mooie bos. Enkel mijn bompa van 80 heeft wat kaalheid en mijn vader van 55 uitdunnend haar, maar dit lijkt mij gewoon ouderdom! Ik heb ook reeds verschillende bloedtesten, een slaaptest, onderzoek bij het tropisch instituut enz... laten doen. Nu ga ik bij een internist die zegt dat het terugkomt op stress, dit terwijl ik me beter voel dan ik jaren heb gedaan.

Ik snap er echt niks meer van, maar ben enorm bang. Dus ik vraag me af of bij mij en misschien ook Jaleesa de haaruitval niet onderhouden word door deze generische pil? Iemand hier ervaring mee?
__________________
aria
aria is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2016, 14:45   #5
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Hoi Aria,

hier helaas hetzelfde. Ook ik heb heel nare ervaringen met de merkloze Diane 35. Heel veel haaruitval, uitblijven van de menstruatie, hoofdpijn, vette huid, acné..
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2016, 19:33   #6
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...merkloze+Diane
mama is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.