Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2008, 18:23   #1
flippodud
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 17
sporten na FUT

Hoi, ik heb een fut gehad en ik heb al wat rondgezocht op het forum tond het volgende, maar niet echt een bevredigend topic gevonden, bij deze start ik er zelf één.

De ht-dokter heeft aangeraden een maand geen sport meer te doen. Hiervoor deed ik al jaren krachttraining/fitness en ik ga dit natuurlijk stopzetten deze maand en dan na die maand langzaam weer opbouwen. Eerst beginnen met 1-2 spiergroepen (dus 1 keer trainen per week, gecontroleerd) na een week of 2 ietsje meer etc, tot ik na een 10-tal (na de ht) weken weer op oud niveau zit. In elk geval zal ik zeker mijn hoofdbewegingen strak controleren, noch te zwaar gaan.

Is dit een veilig plan? Ik hoop van wel, want ik zie het echt niet zitten om een half jaar of zo niet te kunnen trainen :s. Maar als het moet, moet het natuurlijk...

Wat denken jullie?
flippodud is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 18:35   #2
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
ik trainde na een correctie een half jaar niet maar kreeg toch een groot litteken. Net weer een correctie gehad en voor de zekerheid stop ik nu weer een paar maanden. Trainen kan alleen maar slecht zijn voor een litteken denk ik en ik neem (toch) geen enkel risico meer.....
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 23:01   #3
flippodud
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
ik trainde na een correctie een half jaar niet maar kreeg toch een groot litteken. Net weer een correctie gehad en voor de zekerheid stop ik nu weer een paar maanden. Trainen kan alleen maar slecht zijn voor een litteken denk ik en ik neem (toch) geen enkel risico meer.....
een half jaar stoppen en toch nog een litteken? ben je zeker dat het aan je trainen lag dan? ik snap immers ook niet wat dat met je achterhoofd doet, ik kan perfect trainen zonder ook maar een beetje mijn hoofd te kantelen.
flippodud is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2008, 08:22   #4
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Bij bepaalde been en arm oefeningen span je ook de spieren in je nek aan. Bijvoorbeeld bij de oefening waarbij je zit, en dan met je onderbenen een gewicht omhoog moet duwen. Maar dat litteken bij mij kan natuurlijk niet aan het trainen hebben gelegen, want ik trainde maanden niet....
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2008, 13:50   #5
flippodud
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 17
mss ligt het aan je slaaphouding?
flippodud is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 13:59   #6
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flippodud Bekijk bericht
Hoi, ik heb een fut gehad en ik heb al wat rondgezocht op het forum tond het volgende, maar niet echt een bevredigend topic gevonden, bij deze start ik er zelf één.

De ht-dokter heeft aangeraden een maand geen sport meer te doen. Hiervoor deed ik al jaren krachttraining/fitness en ik ga dit natuurlijk stopzetten deze maand en dan na die maand langzaam weer opbouwen. Eerst beginnen met 1-2 spiergroepen (dus 1 keer trainen per week, gecontroleerd) na een week of 2 ietsje meer etc, tot ik na een 10-tal (na de ht) weken weer op oud niveau zit. In elk geval zal ik zeker mijn hoofdbewegingen strak controleren, noch te zwaar gaan.

Is dit een veilig plan? Ik hoop van wel, want ik zie het echt niet zitten om een half jaar of zo niet te kunnen trainen :s. Maar als het moet, moet het natuurlijk...

Wat denken jullie?
Ik zou wel als je bepaalde oefeningen doet een klein beetje overdreven naar boven kijken, zodat er zo weinig mogelijk spanning op komt, zoals bijvoorbeeld met deadliften voor als je je rug traint. Met bankdrukken heb ik je in feite weinig last van spanning in je nek, omdat je die liggend en dus omhoogkijkend doet. Maar met iedere oefening die ik doe, hou ik altijd wel rekening met het litteken. Bepaalde oefenigen, zoals voor je rug met die stang achter in je nek trekken doe ik zelfs helemaal niet meer. Daar staat dan echt te veel spanning op.
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 22:04   #7
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
wanneer mag je weer sporten na een FUE? Hoe zit het met zweet overigens, kan dat kwaad voor de grafts. Ik ben 3 weken post op, 2917 FUE.
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2009, 00:24   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk-yo Bekijk bericht
wanneer mag je weer sporten na een FUE? Hoe zit het met zweet overigens, kan dat kwaad voor de grafts. Ik ben 3 weken post op, 2917 FUE.
Toen rende ik mijn rondjes alweer en was ik weer in de fitnesszaal te vinden. Alleen met contact- en balsporten moet je misschien nog eventjes oppassen. Niet je hoofd stoten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 13:32   #9
jzijp
HaarWeb lid
 
jzijp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Berichten: 51
Wat me opvalt als ik dit topic lees, is dat de vraag over sporten met name gericht is op wat het doet voor je litteken.

In mijn optiek is het advies van niet sporten, naast de voorzichtigheid die je in acht moet nemen voor je hoofd / litteken, vooral vanwege het feit dat je een heftige operatie achter de rug hebt. Bij alle operaties wordt geadviseerd om minimaal 4 weken niet te sporten en daarna voorzichtig en rustig weer op te bouwen. Je lichaam moet namelijk herstellen. Ik kan me overigens wel voorstellen dat er een verschil is tussen beginnen met rustig aan wat cardio (bv fietsen) of meteen weer aan de gewichten hangen.

Naast alle adviezen is het uiteraard vooral van belang om zeer goed naar je lichaam te luisteren.
__________________
Voorbereiding:
- elke dag hoofdhuid soepel maken
- 3 weken voor en 2 weken na HT geen alcohol
- 3 weken vooraf tot ongeveer 2 weken na operatie Arnica D6
- Bio-MSM
Situatie:
- 2364 grafts FUT
- Aestetics Clinic: Dr. Feriduni
- 28 augustus 2009
jzijp is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 11:10   #10
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Natuurlijk moet je niet te gauw te gek gaan doen, maar ik ben zelf van mening dat je ook TE voorzichtig kan doen.

Vier dagen na mijn FUT heb ik alweer gefietst en na tien dagen heb ik weer een rondje door het bos gerend.

Inderdaad goed naar je lichaam luisteren en zeker bij pijn of andere ongemakken voorzichtig aan doen!!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sporten met pruik of andere oplossing? Bibi44 Haarwerken 7 14 februari 2009 22:42
Welke sporten beoefen jij? ray Van alles en nog wat... 132 9 januari 2008 07:56
steken tijdens het sporten arnotjes AGA - Algemeen 6 2 maart 2006 19:54
blokkeert fina verdere spiergroei dmv sporten? Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 6 30 november 2004 12:52
Petje op bij sporten Anjo Haarproblemen bij vrouwen 35 5 juni 2004 22:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.