Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 34 50,00%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 18 26,47%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 16 23,53%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 13 mei 2006, 19:48   #121
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Beste frans ik heb een vraagje hoelang heb jij finas gebruikt, voordat je overstapte op duta en wat was de reden?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 17:42   #122
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
ben je er nog frans?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 14:39   #123
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Zo, ik heb de tweede leveruitslag binnen en alles is goed!

ASAT: 20 U/l
ALAT: 18 U/l (normaal: 0-50 U/l)

Mijn lever heeft dus 4 maanden nodig gehad om te herstellen, want na 2 maanden was de ALAT nog maar gezakt van 101 naar 61 U/l. Deze lange herstelperiode zal wel komen door de lange halfwaardetijd van duta. Mijn huisarts dacht aanvankelijk dat het in 1 a 2 maanden na het stoppen met duta wel hersteld zou zijn, maar het is dus maar met ongeveer 20 U/l per maand gezakt.

Ik ga morgen weer mijn eerste dutacap nemen, en dan neem ik er gewoon voortaan een op maandag en een op donderdag. Dat is dus 1mg per week en gemiddeld 0,14mg per dag. Volgens deze beroemde grafiek moet dat ongeveer net zo goed als, of zelfs iets beter dan 5mg finasteride per dag werken:



Ik zal verder dagelijks mariadistel slikken voor de natuurlijke leverondersteuning, hoewel ik hoop dat mijn lichaam 1mg per week ook al zelf kan afhandelen. Ik zal over een paar maanden weer een bloedtest doen, HOPEN dat het dan allemaal goed is.

Verder ben ik gestopt met de 2% spiro omdat dat op was. Ik heb niet bijbesteld omdat ik nu toch weer met duta begin en het dus minder nodig is om de harde antiandrogene aanval voort te zetten. Wel smeer ik nog steeds 2x per dag de 5%-creme op de kale plekken, ik vind dat een comfortabele crème.

Ik heb het idee dat mijn inhammen in de afgelopen 4 maanden achteruit zijn gegaan en dat duta dus wel degelijk heeft geholpen voor mij om de oprukkende inhammen te stoppen. Maar ik heb geen foto's gemaakt dus ik kan het niet met zekerheid zeggen, zoals al vaker besproken is het heel moeilijk om daar over te oordelen.

Wat betreft de toekomstplannen: ik zit eraan te denken om een partij goedkope minoxidil via e-bay te kopen in plaats van spiro als de 5%-crème op is. Met name omdat minox een stuk goedkoper is dan spiro en ik met duta al de hormonale component aanpak. Verder lijkt het me geschikt met name voor mijn linkerinham, die gaat namelijk het hardst en achter de haarlijn is ook een plekje met diffuus haarverlies aan de linkerkant. Ik verwacht niet dat minox de inhammen dicht kan laten groeien, maar voor dat plekje kan het misschien toch wel wat doen.

En ten slotte heb ik van de week ook mijn bloed laten testen op omega 3/6-vetzuren, die uitslag verwacht ik volgende week. Aan de hand van die uitslag zal ik met supplementen mijn vetzuurtekorten aanvullen, met name omdat ik hoop dat het wat tegen mijn eczeemklachten zal doen maar voor de haaruitval zal het ook niet slecht zijn.

Kortom: ik wil de toekomst ingaan met de enige drie producten die FDA-zekerheid (gaan) geven: dutasteride (DHT-vermindering), lasercomb (regenereren weefsel) en minoxidil (groeistimulant), en dat aangevuld met een solide basis van ontstekingsremmende omega 3- en 6-vetzuren en af en toe ketoconazol. Volgens mijn huidige visie op haargroeimiddelen en haaruitval is dat het meest krachtige regimen van dit moment.

Nieuwe ronde nieuwe kansen dus.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 19 mei 2006 om 15:54
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 15:30   #124
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Dat is heel goed nieuws over je lever!

En ik denk dat je een kick-ass regime gaat hebben... ben ervan overtuigd dat duta wel iets voor je gedaan heeft, afgaande op de foto's die ik heb gezien.

Minoxidil is zeker ook interessant, maar wel een commitment he. (dread the shed!)
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 16:23   #125
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Hoe zit dat eigenlijk met die RU 58841 of heet dat tegenwoordig anders? Je zou een krachtiger AR blokkeerder kunnen gebruiken, Tiuri. Spiro blokkeert ook gedeeltelijk de AR, maar werkt niet lang en krachtig genoeg. Een krachtige topical AR blokkeerder + eventueel minoxidil, is volgens mij voor jou het beste alternatief, Tiuri.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 16:36   #126
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Hoe zit dat eigenlijk met die RU 58841 of heet dat tegenwoordig anders? Je zou een krachtiger AR blokkeerder kunnen gebruiken, Tiuri. Spiro blokkeert ook gedeeltelijk de AR, maar werkt niet lang en krachtig genoeg. Een krachtige topical AR blokkeerder + eventueel minoxidil, is volgens mij voor jou het beste alternatief, Tiuri.
[offtopic]Dat betwijfel ik. Spiro is zelf al een krachtige AR-blokkeerder, met name de metabolieten zijn krachtig. Ik heb daar al eens eerder wat over gepost hier. Of een andere AR-blocker beter werkt vraag ik me dus af. RU, inmiddels PSK3841, is nog niet uitgetest en dus nog niet via officiele wegen te verkrijgen. Er zijn aanwijzingen dat het voor vervelende bijwerkingen kan zorgen vanwege een hardnekkig antiandrogeen metaboliet, zie de PSK35841-thread. Daarbij vraag ik me dus af of topische AR-blockers wel zulke wondermiddeltjes zijn.[/offtopic]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 16:41   #127
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Tiuri misschien heb je dit ook al gelezen op pubmed staat dat marie distel IGF-I vermindert. klik
Tis weer een van de zovele onderzoekjes maar toch .
Er staan 148 artikels over maria distel.
begin ze maar te lezen .
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 16:44   #128
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
[offtopic]Dat betwijfel ik. Spiro is zelf al een krachtige AR-blokkeerder, met name de metabolieten zijn krachtig. Ik heb daar al eens eerder wat over gepost.
Spironolacton zelf heeft een halfwaardetijd van 2,6, niet echt lang.

Ah, natuurlijk, de metabolieten: Spiro wordt echter omgezet in de metabolieten 7-alpha-(thiomethyl) spironolactone en canrenone (canrenoic acid).

* 7-alpha-(thiomethyl) spironolactone heeft een halfleven van 13,8 uur.
* Canrenone (Nederlands: canrenon) heeft een halfleven van 16,5 uur.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 19 mei 2006 om 16:47
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 16:51   #129
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Kvind het raar dat je dokter het nog voorschrijft of zal schrijven. Je lever is niet bepaald een onbelangrijk orgaan. Kvind het minder erg om met je hormonen te "spelen" dan met je lever. Hopelijk zullen die leverwaardes niet oplopen.
Ik wens je veel succes toe met je nieuwe regime .

Ik weet ook niet wat ik moet denken van spiro. Ik zal het ook proberen dan heb ik het toch geprobeert. En ben ik zeker dat het wel of niet werkt.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 16:55   #130
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Kvind het raar dat je dokter het nog voorschrijft of zal schrijven. Je lever is niet bepaald een onbelangrijk orgaan. Kvind het minder erg om met je hormonen te "spelen" dan met je lever. Hopelijk zullen die leverwaardes niet oplopen.
Ik wens je veel succes toe met je nieuwe regime .

Ik weet ook niet wat ik moet denken van spiro. Ik zal het ook proberen dan heb ik het toch geprobeert. En ben ik zeker dat het wel of niet werkt.
Hoezo is dat raar? Ik word nu scherp in de gaten gehouden, als de ALT-waarden weer oplopen stop ik er weer mee en dan is er niks aan de hand. Ik vind het juist heel pragmatisch van haar.

Bedankt voor de studie trouwens, ga het even lezen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 17:05   #131
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ik weet dat je in de gaten gehouden wordt maar een geneesmiddel die niet geregistreerd is voor die cosmetische aandoening. En dat dit middel zorgt voor een slechtere leverwerking. (Al kan het zijn dat je lever er nu geen probleem mee heeft)

Dat vind ik niet zo dokterachtig.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 17:13   #132
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Ik weet dat je in de gaten gehouden wordt maar een geneesmiddel die niet geregistreerd is voor die cosmetische aandoening. En dat dit middel zorgt voor een slechtere leverwerking. (Al kan het zijn dat je lever er nu geen probleem mee heeft)

Dat vind ik niet zo dokterachtig.
Ik had zelf ook niet verwacht dat ze het toe zou staan, maar ze ziet denk ik in dat ik er goed zelf ook over nadenk en dat er niks aan de hand is als je het gewoon in de gaten houdt.

Ik heb net die studie gelezen van je over de mariadistel, en als het idd zo is dat het IGF-1 vermindert is dat niet zo'n goed nieuws omdat we het er eerder juist over gehad hebben dat IGF-I samenhangt met het succes van finasteride: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4937

Maar dan lees ik dat artikel en dan word ik er niet echt wijzer van. Eerst staat er:

Citaat:
Silibinin, a flavonolignan from milk thistle, has intestinal cancer chemopreventive efficacy in rodents. It is a strong antioxidant and modulates the insulin-like growth factor (IGF) system by increasing circulating levels of IGF-binding protein 3 (IGFBP-3) and decreasing levels of IGF-I.
Maar even verderop staat er:

Citaat:
Patients with confirmed colorectal adenocarcinoma received silibinin formulated with phosphatidylcholine (silipide) ... Blood levels of IGFBP-3, IGF-I, ... were determined. ... Intervention with silipide did not affect circulating levels of IGFBP-3, IGF-I, or M1dG.
vreemd.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 18:33   #133
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Tiuri helemaal niet vreemd .
Ze hebben het denk ik over een andere flavonoïden uit maria distel.
Citaat:
Silibinin, a flavonolignan from milk thistle, has intestinal cancer chemopreventive efficacy in rodents. It is a strong antioxidant and modulates the insulin-like growth factor (IGF) system by increasing circulating levels of IGF-binding protein 3 (IGFBP-3) and decreasing levels of IGF-I.
Citaat:
Silibinin monoglucuronide, silibinin diglucuronide, silibinin monosulfate, and silibinin glucuronide sulfate were identified in the plasma. Intervention with silipide did not affect circulating levels of IGFBP-3, IGF-I, or M1dG
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2006, 17:37   #134
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
eczeem

Tiuri,
Naar ik meen gelezen te hebben van je, is je seb. eczeem verergert t.t.v. het stoppen met duta?
Houd jij het 'leefbaar'? de jeuk dan .. met een middel als ketoconazol dat je volgens je regime slechts 2x per wk gebruikt?
Ik heb nog nauwelijks schilfering maar heb het nog steeds nodig na al die maanden, 4 inmiddels geloof ik, na iedere wasbeurt (om de 2 dgn) als ik dat niet doe dan loopt de jeuk direct weer op.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 09:44   #135
Super Cow
HaarWeb lid
 
Super Cow's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 78
Geslacht:
Ik heb mijn lever ook laten testen, mijn ALAT is 8 normaal is tussen de 0-50 en mijn gammaGT en die is 14, normaal tussen de 0-55
__________________
Nu:
Geen Haarverlies meer.

Oud:
28-06-05 - Dutasteride 0.5mg
10-06-05 - Plantina MV
02-06-04 - DA Rozemarijn Shampoo
12-07-04 - Etos Rooscure
Haarstatus:
vergevorderde Diffused Thinning

18-03-04 - 1.25mg Proscar
09-06-04 - Kruitvat 3000mg MSM
20-08-04 - 10mg Cetirizine Dihydrochloride
03-08-04 - Kirkland Minoxidil 5%
Super Cow is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.