Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2004, 00:03   #76
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Haha nee ik woon wel een eind verder...zo'n 60km
jah das me iet wat aan de vele kant daar zit mijn huidige arts ook ongeveer op 65 km. En ik ben juist opzoek naar wat dichter bij!

Oja en dat Zyrtec he kunnen we dat niet ergens online bestellen? Moet ik helemaal naar die dokter; lul verhaal, recept; apotheek, fietsen door de regen naar de binnestad.... neeeeeh!
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)

Laatst gewijzigd door opzichgoed; 31 augustus 2004 om 00:06
opzichgoed is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 00:05   #77
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opzichgoed
Nou ik wacht voorlopig eerst even RK19 af en wil testen of ik daar bijwerkingen van ondervind. Ik lees nu al de volgende op het forum (van RK19):

- wazig beeld
- duizeligheid
- varierende slaap patronen
- droomopwekkend (zie ik opmerkelijk veel)

Dus jah... als ik dit ook heb kap ik daar mee en jah dan gaan we aan de anti histamine. Maar jah op zich ben ik wel benieuwd of rk19 iets aan mijn inhammen kan doen. Ik heb al wel redelijk wat resultaat geboekt met mijn huidige regime. Waaronder die injectables. Maar ik ben nog niet tevreden... (zal wel nooit gebeuren) je draait door op een gegeven moment he?
Dat is zeker waar. Maar besef dat RK19 ook een anti-hestamine is he, deels. Dus als RK19 voor jou die nare bijwerkingen oplevert dan kun je in principe gewoon gaan voor een eigen anti-hestamine, want dat is toch wel het hoofdbestanddeel van RK19. RK19 maakt slechts gebruik van een oudere anti-hestamine. De nieuwere garde heeft die bijwerkingen niet.

Wat voor injectables zijn het eigenlijk?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 00:10   #78
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat is zeker waar. Maar besef dat RK19 ook een anti-hestamine is he, deels. Dus als RK19 voor jou die nare bijwerkingen oplevert dan kun je in principe gewoon gaan voor een eigen anti-hestamine, want dat is toch wel het hoofdbestanddeel van RK19. RK19 maakt slechts gebruik van een oudere anti-hestamine. De nieuwere garde heeft die bijwerkingen niet.

Wat voor injectables zijn het eigenlijk?
Wat ik weet is dat het een in Duitsland gefabriceerd homeopatisch middel is. Het is helder en wordt zegmaar in een soort hellraiser-patroon : hoe kom ik er op?! net onder de huid geinjecteerd. Het is de eerste keer wel pijnlijk maar het heeft vooral goed effect op de vertex. Frontaal ben ik momenteel niet tevreden maar dat kan ook komen omdat mij (bevriende cosmetisch arts) vooral rict op de vertex. Ik zie hem binnenkort weer dus dan zal ik eens het een en ander uiteen gaan zetten over deze methode hier op haarweb. OK?
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)
opzichgoed is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 00:11   #79
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opzichgoed
Wat ik weet is dat het een in Duitsland gefabriceerd homeopatisch middel is. Het is helder en wordt zegmaar in een soort hellraiser-patroon : hoe kom ik er op?! net onder de huid geinjecteerd. Het is de eerste keer wel pijnlijk maar het heeft vooral goed effect op de vertex. Frontaal ben ik momenteel niet tevreden maar dat kan ook komen omdat mij (bevriende cosmetisch arts) vooral rict op de vertex. Ik zie hem binnenkort weer dus dan zal ik eens het een en ander uiteen gaan zetten over deze methode hier op haarweb. OK?
Prima . Bedankt alvast.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 00:16   #80
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Het mooie is ook dat dit zo te lezen ook frontaal zijn werk doet. Dat zien we terug bij Axel en Pindakaas. Die ervaren frontaal al veel vellus haar.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 09:55   #81
broekie
Banned user
 
Geregistreerd: 1 augustus 2004
Berichten: 59
Xyzal Anti-Hestamine test!

Heb het een en ander gelezen over de eventuele werking van Anti-Hestamine. Toevallig kreeg ik laatst van de huisarts het medicijn XYZAL, wat ook onder de groep van AH valt. Vanaf vandaag ga ik dit 2 maanden gebruiken en hou jullie op de hoogte van het resultaat.

Broekie
broekie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 11:30   #82
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opzichgoed
Nou ik wacht voorlopig eerst even RK19 af en wil testen of ik daar bijwerkingen van ondervind. Ik lees nu al de volgende op het forum (van RK19):

- wazig beeld
- duizeligheid
- varierende slaap patronen
- droomopwekkend (zie ik opmerkelijk veel)

Dus jah... als ik dit ook heb kap ik daar mee en jah dan gaan we aan de anti histamine. Maar jah op zich ben ik wel benieuwd of rk19 iets aan mijn inhammen kan doen. Ik heb al wel redelijk wat resultaat geboekt met mijn huidige regime. Waaronder die injectables. Maar ik ben nog niet tevreden... (zal wel nooit gebeuren) je draait door op een gegeven moment he?
Dit had ik dus ook aan het begin, nu is het verdwenen. Wazig beeld/duizligheid slaat op het moment dat je wakker wordt en/of als je de pil > 2 uur voor je slaap neemt. Je moet 1 pil nemen 2 uur voordat je gaat slapen en ik deed dat gisteren 3 a 4 uur ervoor en je merkt dat je dan wazig/duizilig gaat worden en slaperig, dus als je gewoon ~1 a 2 uur van te voren neemt is er niks aan de hand. Varierende slaap patronen heb je gewoon in de eerste week/weken. Ik wordt normaal altijd rond 9 uur wakker, maar nu werd ik gewoon 13:00 uur wakker, vooral in het begin. Dit is nu ook wel over gegeaan bij mij en ik wordt gewoon weer rond 9 a 10 uur wakker. En over het dromen, mja ik droom altijd al erg vaak dus veel kan ik er niet over zeggen Ik denk dat je lichaam er gewoon aan moet wennen en als het er eenmaal aan gewend is, merk je niks meer van de bijwerkingen.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 12:21   #83
Super Cow
HaarWeb lid
 
Super Cow's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 78
Geslacht:
Ik heb mijn dosis verhoogd naar 10 mg. Daarvoor had ik nog vaak periode van vrij hevige inflammation. Ik hoop dat dit helpt.

Verders kan ik nog niet zeggen dat ik iets zie veranderen in mijn haarlijn, ja toename van haaruitval
__________________
Nu:
Geen Haarverlies meer.

Oud:
28-06-05 - Dutasteride 0.5mg
10-06-05 - Plantina MV
02-06-04 - DA Rozemarijn Shampoo
12-07-04 - Etos Rooscure
Haarstatus:
vergevorderde Diffused Thinning

18-03-04 - 1.25mg Proscar
09-06-04 - Kruitvat 3000mg MSM
20-08-04 - 10mg Cetirizine Dihydrochloride
03-08-04 - Kirkland Minoxidil 5%
Super Cow is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 12:28   #84
Super Cow
HaarWeb lid
 
Super Cow's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 78
Geslacht:
Nog even een vraagje: Met wat voor smoes kan ik naar de huisarts gaan, zodat hij mij anti-histamine voorschrijft, zonder dat hij weer bloedonderzoeken gaat doen etc?
__________________
Nu:
Geen Haarverlies meer.

Oud:
28-06-05 - Dutasteride 0.5mg
10-06-05 - Plantina MV
02-06-04 - DA Rozemarijn Shampoo
12-07-04 - Etos Rooscure
Haarstatus:
vergevorderde Diffused Thinning

18-03-04 - 1.25mg Proscar
09-06-04 - Kruitvat 3000mg MSM
20-08-04 - 10mg Cetirizine Dihydrochloride
03-08-04 - Kirkland Minoxidil 5%
Super Cow is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 12:40   #85
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Goed bezig Broekie . Bedankt!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 14:45   #86
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
Super cow, heb je al eerder zyrtec voorgeschreven gekregen ofzo, dan moet je gewoon vragen dat je een herhalingsrecept wil hebben. En anders gewoon afspraak maken met je dokter, dat je last hebt van allergieen ofzo! Gewoon btje improviseren!

@Supercow Wat gebruik jij nou als laatste, waar je meer haaruitval van krijgt dan?

Laatst gewijzigd door Mcsnip; 31 augustus 2004 om 14:50
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 15:00   #87
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Dit had ik dus ook aan het begin, nu is het verdwenen. Wazig beeld/duizligheid slaat op het moment dat je wakker wordt en/of als je de pil > 2 uur voor je slaap neemt. Je moet 1 pil nemen 2 uur voordat je gaat slapen en ik deed dat gisteren 3 a 4 uur ervoor en je merkt dat je dan wazig/duizilig gaat worden en slaperig, dus als je gewoon ~1 a 2 uur van te voren neemt is er niks aan de hand. Varierende slaap patronen heb je gewoon in de eerste week/weken. Ik wordt normaal altijd rond 9 uur wakker, maar nu werd ik gewoon 13:00 uur wakker, vooral in het begin. Dit is nu ook wel over gegeaan bij mij en ik wordt gewoon weer rond 9 a 10 uur wakker. En over het dromen, mja ik droom altijd al erg vaak dus veel kan ik er niet over zeggen Ik denk dat je lichaam er gewoon aan moet wennen en als het er eenmaal aan gewend is, merk je niks meer van de bijwerkingen.
om deze bijwerkingen in te perken kan er toch gerust een topical van gemaakt worden?
want vind di bijwerkingen eerlijk gezegd toch niet zo gezond hoor..en dat je lichaam eraan gewend word..is toch ook niet al te katholiek vind ik..maar hou moed mannen ,misschien vinden we het hier op de haarweb wel de oplossing na een beetje puzzelen...wat een technologie en toch zitten wij er misschien wel het korste bij de oplossing...wie weet
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 15:16   #88
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Ik heb het net ook gekregen van de huisarts, maar die *&&^&^*- verzekering vergoedt maar 75 pillen.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 15:20   #89
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
om deze bijwerkingen in te perken kan er toch gerust een topical van gemaakt worden?
want vind di bijwerkingen eerlijk gezegd toch niet zo gezond hoor..en dat je lichaam eraan gewend word..is toch ook niet al te katholiek vind ik..maar hou moed mannen ,misschien vinden we het hier op de haarweb wel de oplossing na een beetje puzzelen...wat een technologie en toch zitten wij er misschien wel het korste bij de oplossing...wie weet
Ik weet het bijna wel zeker dat we hier in de goede hoek zitten te zoeken. Dat onderzoek van die man die na 4 maanden aan de anti-hestaminen (was een andere soort dan Zyrtec) zowel frontaal als op de kruin nieuwe haargroei kreeg geeft toch wel veel moed. Ook het feit dat Axel en Pindakaas al enige hergroei (zij het nog vellus) ervaren.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 15:20   #90
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Ik heb het net ook gekregen van de huisarts, maar die *&&^&^*- verzekering vergoedt maar 75 pillen.
Xyzal heb jij gekregen?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RK19 (Deel 2) ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 265 1 april 2008 14:06
Samenvoegen Antihistamine discussie + Allergiepoll jennifer Archief: afgehandelde Suggesties 5 15 september 2004 14:06
Rk 19 pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 1486 19 augustus 2004 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.