Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 september 2004, 15:29   #166
Super Cow
HaarWeb lid
 
Super Cow's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 78
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Super Cow, even een aantal opmerkingen/vragen.

1) Hoe kun je verwachten dat je na 1 maand al echt wat wonderbaarlijks ziet? Stel dat RK19 werkt; Ken zegt zelf dat je het een maand of 3 de tijd moet geven en dan heb je het over 36mg anti-histamine.

2) Dit is even een algemeen punt wat ik wel vaker hoor hier. Je zegt dat je "nu goed kunt zien dat je kaal wordt." Is dat zo erg dan? Kaal zijn/worden is voor jezelf niet prettig, maar bijvoorbeeld inhammen hebben ofzo kan ook heel mooi staan. Is het zo dat je wilt beweren dat je het zelfs al erg vindt dat anderen kunnen zien dat je kalend bent, ondanks de mogelijkheid dat je kapsel er op dit moment nog goed uit zou zien?

Dat snap ik eigenlijk niet dan. Ik zelf ben kalend en je kunt het ook wel zien als ik buiten loop en ik loop wat tegen de wind in. Maar ik heb er nog nooit bij stil gestaan dat ik het erg zou vinden dat iemand anders kan zien dat ik kalend ben. Dat interesseert me weinig. Mij gaat het er meer om, hoe het lijkt op een bepaald moment. Dus de gedachte dat het niet lijkt wanneer ik een halve maan heb zeg maar, dat maakt dat ik er wat tegen wil doen. Nu lijkt het net alsof kaalheid een enge ziekte is ofzo, die niemand mag zien. Vind ik wat ver gaan eerlijk gezegd.

En als het voor de dames is. Ik zeg altijd maar zo. Het is een goede filter om de "slechte" dames te filteren van de "goede". Het idee alleen al dat ik een meid zou hebben die bij mij is omdat ze niet kan zien dat ik kaal zou worden en als dat wel zo zou zijn, dan zou ze niet eens bij mij willen zijn. Bah, moet er niet eens aan denken .
Beste Haarmannetje,

Ik moet me misschien niet teveel aantrekken van een andere maar, als je in 3-4 weken tijd de helft van je haar verliest dan schrik je wel hoor.

Misschien ben ik wel een zeur, maar soms moet ik mijn verhaal kwijt.

Maar iets posities: vorige week zaterdag was het afvoerputje van de douche verstop met mijn haar(ik had het daarvoor schoon gemaakt)
Zonet lag er bijna niks meer in, dus ik hoop dat het een tijdelijke stevige shedding is geweest.

Groetjes
__________________
Nu:
Geen Haarverlies meer.

Oud:
28-06-05 - Dutasteride 0.5mg
10-06-05 - Plantina MV
02-06-04 - DA Rozemarijn Shampoo
12-07-04 - Etos Rooscure
Haarstatus:
vergevorderde Diffused Thinning

18-03-04 - 1.25mg Proscar
09-06-04 - Kruitvat 3000mg MSM
20-08-04 - 10mg Cetirizine Dihydrochloride
03-08-04 - Kirkland Minoxidil 5%
Super Cow is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 15:42   #167
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Super Cow,

Je hebt mij denk ik verkeerd begrepen. Mijn excuses voor het feit dat ik aanvallend op je overkwam. Dat was niet de bedoeling. Ik kan mij juist ontzettend goed voorstellen dat je enorm baalt en schrikt als je zoveel haar per dag verliest. En natuurlijk moet je dan ook je verhaal kwijt kunnen. Sterker nog, voor veel mensen is dit forum juist de prettigste uitlaatklep. In het werkelijke leven wordt het niet zo geaccepteerd wanneer je "zeurt" over je kaalheid, bij mij niet tenminste, terwijl het toch een probleem vormt. Je moet er dan gewoon over kunnen praten. Nogmaals sorry dus.

Maar wat ik bedoelde was dat ik het in het algemeen genomen niet kan begrijpen dat mensen met AGA het als een bezwaar zien dat anderen zien dat ze kaal worden. Dus niet dat anderen zien dat je kaal bènt, of dat het op dat moment gewoon niet mooi meer is, maar enkel het idee dat je kalend bent. Alsof je je schaamt voor het feit dat je kalend bent, ook al lijkt alles nog steeds prima. Dat bedoel ik dus. Dus dat je het erg vindt dat je inhammen hebt omdat anderen mensen dan zien dat je kaal wordt, terwijl je de inhammen an sich misschien helemaal niet erg vindt.

Hopelijk begrijp je het nu .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 18:48   #168
Jack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 167
interessant topic, maar wordt niet het gevolg bestreden, bestreden met een verkeerd middel?
__________________
"Humor is all it takes"

suffers from itchy and scratchy discease....

Multivit
af en toe B-complex (b3,b5,b6,b2,b1,foliumzuur,b12)
1,25mg finasteride proscar 23-2-04
Jack is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 20:20   #169
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik gebruik het nu ong. 1 maand en het is wel grappig want ik zie veel meer lichaamsbeharing, vooral op mijn armen.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 20:43   #170
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Exclamation ik stop!

ik stop met antihistamine omdat het niet voldoende helpt tegen mijn allergie en omdat ik er na wat artikelen lezen geen snars van geloof dat het iets doet tegen AGA.

Ik ga overwegen om binnenkort aan mijn huisarts een andere antihistamine te vragen dan Aerius, eentje die wel beter werkt tegen allergie. Maar voorlopig in ieder geval ff niet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 september 2004 om 20:46
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 21:32   #171
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik stop met antihistamine omdat het niet voldoende helpt tegen mijn allergie en omdat ik er na wat artikelen lezen geen snars van geloof dat het iets doet tegen AGA.

Ik ga overwegen om binnenkort aan mijn huisarts een andere antihistamine te vragen dan Aerius, eentje die wel beter werkt tegen allergie. Maar voorlopig in ieder geval ff niet.
geef het tijd? zolang gebruik je het nog niet denk ik? en heb je zyrtec al gbruikt? >10mg? en volgens mij doet het ook weining tegen AGA maar doet het meer voor al reeds verloren haren weer tot leven brengen.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 21:41   #172
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey,
ik heb in het verleden ook al zyrtec gebruikt tegen een aanval voor jeuk!het resultaat was verbluffend!ik had ook de inderdruk dat mijn haarverlies er minder door werd,maar durf dat niet met zekerheid zeggen!ik heb al een 17j last van haaruitval,zowat met up&downs(meer downs weliswaar! ).ik zou graag terug herbeginnen met zyrtec als ik zou weten dat het beterschap gaf!de jeuk is nu wel veel minder,dus ik weet niet goed of ik er wel goed aan doe!
heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 21:58   #173
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN
hey,
ik heb in het verleden ook al zyrtec gebruikt tegen een aanval voor jeuk!het resultaat was verbluffend!ik had ook de inderdruk dat mijn haarverlies er minder door werd,maar durf dat niet met zekerheid zeggen!ik heb al een 17j last van haaruitval,zowat met up&downs(meer downs weliswaar! ).ik zou graag terug herbeginnen met zyrtec als ik zou weten dat het beterschap gaf!de jeuk is nu wel veel minder,dus ik weet niet goed of ik er wel goed aan doe!
heidiken
je zegt het zelf al
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 22:15   #174
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
ook al heb ik nu praktisch geen jeuk meer???
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 23:06   #175
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik stop met antihistamine omdat het niet voldoende helpt tegen mijn allergie en omdat ik er na wat artikelen lezen geen snars van geloof dat het iets doet tegen AGA.

Ik ga overwegen om binnenkort aan mijn huisarts een andere antihistamine te vragen dan Aerius, eentje die wel beter werkt tegen allergie. Maar voorlopig in ieder geval ff niet.
Wat voor artikelen heb je het dan over, Laurens? Waarom zou het niets doen tegen AGA? Ga je anders misschien aan de anti-leuk... (hoe heet dat ook alweer)?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 23:07   #176
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN
ook al heb ik nu praktisch geen jeuk meer???
als je helemaal geen jeuk hebt dan zou ik het niet gebruiken
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 23:08   #177
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
als je helemaal geen jeuk hebt dan zou ik het niet gebruiken
Waarom niet? Dat je geen jeuk hebt zegt niet dat je geen inflammation hebt. Bij AGA komt inflammation altijd voor, soms voelbaar, soms niet.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 23:25   #178
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Waarom niet? Dat je geen jeuk hebt zegt niet dat je geen inflammation hebt. Bij AGA komt inflammation altijd voor, soms voelbaar, soms niet.
niet voelbaar? volgens mij is het inflammation altijd voelbaar als een soort van prikkeling op je hoofdhuid.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 23:27   #179
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
niet voelbaar? volgens mij is het inflammation altijd voelbaar als een soort van prikkeling op je hoofdhuid.
Nee, is niet altijd zo. Er zijn ook kalende mannen die nergens last van hebben. Inflammation houdt in dat er ontstekingsreacties plaatsvinden, maar het verschilt van persoon tot persoon hoe zeer je het voelt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2004, 18:10   #180
Animal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 11
Wat een interessante topic! Nu ik erover nadenk heb ik ook last van allergieen. Als ik te lang in de zon heb gelegen krijg ik rode bultjes op mijn borst en als ik gezweet heb krijg naast een rode uitslag ook rode bultjes. Dit zijn toch allergieen?

Ik heb 2 vrienden van mij gevraagd die ook kaal aan het worden zijn en zij hebben ook last van allergieen. Natuurlijk is dit niet representatief maar ik zal nog eens meer vrienden vragen. Of bij mij in de familie waar praktisch iedereen kaal wordt of is.

Een klein vraagje..

Waarom hebben jullie het steeds over cetirizine? Op www.mijnapotheek.nl kun je naast cetirizine ook loratadine bestellen. Waarom bestellen jullie die niet?
Animal is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RK19 (Deel 2) ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 265 1 april 2008 14:06
Samenvoegen Antihistamine discussie + Allergiepoll jennifer Archief: afgehandelde Suggesties 5 15 september 2004 14:06
Rk 19 pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 1486 19 augustus 2004 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.