Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 2 december 2006, 12:01   #256
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Ik ben het er helemaal mee eens dat we hier in Nederland best wel wat bewuster mogen zijn met ons consumtie gedrag! Als iedereen kritisch naar zijn leefpatroon zou kijken zou dat een hoop energie/dieren etc sparen

Maar toch stel ik voor die vissen die er nog in de zee rondzwemmen snel op te eten voordat we ze vergiftigen door alle vervuiling/milieurampen!...
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2006, 17:53   #257
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Tuiri, had ik jou pas niet een link gegevens van milieuvriendelijke visolie?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2006, 22:35   #258
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Zelfmoord blijft natuurlijk de meest milieuvriendelijke oplossing. Zeker als je bijvoorbeeld kiest voor een manier waarbij je lichaam niet hoeft te worden begraven, maar direct gebruikt kan worden, bijvoorbeeld verdrinking op zee
nou dat denk ik niet. De mens is niet in zichzelf slecht voor het milieu. Wel zoals we er nu mee omgaan. We zijn gewend geraakt aan een nogal absurde manier van leven die wel erg ver staat van wat de aarde aankan.

Kevin, ik kan me niet herinneren dat je me een dergelijke site had laten zien. Zou wel fantastisch zijn als je me die link zou kunnen geven!!!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2006, 22:58   #259
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik heb het bericht niet meer. Ik heb het bericht ongeveer een maandje geleden naar je gestuurt. Misschien dat jij het bericht nog in je pmbox hebt staan?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2006, 23:33   #260
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Sja wat is dit nou weer voor een redenering. En het klopt niet eens. Als ik het potje visolie niet koop, is er toch niet iemand anders die er opeens 2 gaat kopen? Doordat ik nu geen visolie meer koop worden er honderden capsules per jaar minder verkocht.

Als je denkt zoals jij dan heeft stemmen bijvoorbeeld ook geen zin, want de uitslag zal precies hetzelfde zijn als jij thuis blijft. En waarom nog afval scheiden, één persoon maakt geen verschil. Ook vegetariër zijn heeft dan geen zin.

Maar toevallig ben ik niet de enige vegetariër, er zijn er in Nederland nog 800.000 anderen. Een gemiddelde Nederlander eet 88 kilo vlees per jaar. Vegetariërs besparen gezamenlijk dus 7 miljoen kilo vlees per jaar uit, alleen in Nederland. Zeg dat een gemiddeld varken 100 kilo weegt, dan worden er dus per jaar zo'n 70.000 varkens gered van een marteldood in de bioindustrie.

Met andere woorden: een verandering van de wereld begint bij jezelf. Zodra je dus gaat denken "wat boeit het, ik in mijn eentje verander er toch niks aan" zal er inderdaad niks veranderen. Als iedereen vandaag kritisch zou zijn met wat ie koopt en eet, is er morgen geen armoede en milieuproblematiek meer.

Ben het helemaal met je eens!

Laatst gewijzigd door Tiuri; 6 december 2006 om 11:22
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2006, 10:17   #261
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Toch niet helemaal...

Als een varken 100 kilo weegt, dan wordt daar misschien 60 kilo van opgegeten. Dat betekent dus dat je nog veel meer varkens redt!

Maar even iets heel anders. Ik weet niet of de varkenscyclus jullie bekend is, maar die heeft niet zomaar die naam gekregen! Aangezien het een lange termijn product is, worden de varkens die nu rondlopen sowieso wel geslacht. Dat is immers veel goedkoper dan ze blijven voeren. Dus die beredenering van het redden klopt niet helemaal! Waar je wel gelijk in hebt is dat ze niet opgegeten worden, maar of het vlees niet opgegeten wordt of weggegooid wordt maakt volgens mij ook niet uit...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2006, 15:15   #262
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Toch niet helemaal...

Als een varken 100 kilo weegt, dan wordt daar misschien 60 kilo van opgegeten. Dat betekent dus dat je nog veel meer varkens redt!

Maar even iets heel anders. Ik weet niet of de varkenscyclus jullie bekend is, maar die heeft niet zomaar die naam gekregen! Aangezien het een lange termijn product is, worden de varkens die nu rondlopen sowieso wel geslacht. Dat is immers veel goedkoper dan ze blijven voeren. Dus die beredenering van het redden klopt niet helemaal! Waar je wel gelijk in hebt is dat ze niet opgegeten worden, maar of het vlees niet opgegeten wordt of weggegooid wordt maakt volgens mij ook niet uit...
Als we helemaal geen varkens meer zouden eten, dan zouden ze uitsterven. Het zijn geen ideale huisdieren (laag knuffelgehalte) en zemen kunnen tegenwoordig van wel wat anders gemaakt worden dan varkenshuid.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2006, 11:24   #263
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Als we helemaal geen varkens meer zouden eten, dan zouden ze uitsterven. Het zijn geen ideale huisdieren (laag knuffelgehalte) en zemen kunnen tegenwoordig van wel wat anders gemaakt worden dan varkenshuid.
Ze zijn juist ideale huisdieren! Heel intelligent en heel schattig bovendien, erg knuffelbaar.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2006, 17:57   #264
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Maar streelbaar.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2006, 19:35   #265
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ze zijn juist ideale huisdieren! Heel intelligent en heel schattig bovendien, erg knuffelbaar.
Kan je ze zinderlijk maken dan? Een varken is weer eens wat anders als een hond of kat!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2006, 19:39   #266
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ze zijn juist ideale huisdieren! Heel intelligent en heel schattig bovendien, erg knuffelbaar.
Jah als ze jong zijn idd.. Maar als ze ouder worden zijn ze absoluut niet meer geschikt als huisdier (kunnen agressief worden etc). Tijdje terug was hier een keer iets over op het nieuws geweest, dat steeds meer mensen varkens als huisdier namen, maar daar eigenlijk niet echt voor geschikt waren.
Ik heb ze trouwens liever voor me op een bord (om mn lompe opmerking van de dag maar weer te maken ).
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2007, 21:43   #267
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
succesvolle japie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik ben al een tijdje bezig met een zelf samengesteld dieet, met de juiste verhouding macronutrienten, en Omega 6 - 3 ratio van 1:1. Echt ongelovelijk wat het doet. Mijn seb. eczeem is weg, en heb bijna geen haaruitval meer.
Tevens is mijn spiergroei en kracht enorm toegenomen. Ik voel me veel beter in m'n vel, kan me beter concentreren etc.
Hi Japie!

Ik kan je dieet nergens meer vinden. de link is dood. wil het graag ook doen zoals jij doet.
eet jij nog wel paprika, pepers, bananen en citroenen?

Zou je ook kunnen vertellen hoe je maaltijden eruit zien.
Had je schilfers op je gezicht? Heb je die nog af en toe?
Drink je wel eens alcohol?
Heb je nog een vette gezichtshuid.

Wanneer kreeg je eczeem, voor de finasteride of daarna.

Zelf heb ik het seb eczeem sinds 2 jaar. 7 jaar geleden heb ik propecia gebruikt voor 1 jaar. 4 jaar geleden Avodart. Ik wil alleen zeggen dat er veel mensen zijn die finasteride gebruiken of hebben gebruikt en die ook drager zijn van dit eczeem.

Ik zie uit naar je reactie op mijn vraagjes.

thank you.
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2007, 22:24   #268
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joellie
Hi Japie!

Ik kan je dieet nergens meer vinden. de link is dood. wil het graag ook doen zoals jij doet.
eet jij nog wel paprika, pepers, bananen en citroenen?

Zou je ook kunnen vertellen hoe je maaltijden eruit zien.
Had je schilfers op je gezicht? Heb je die nog af en toe?
Drink je wel eens alcohol?
Heb je nog een vette gezichtshuid.

Wanneer kreeg je eczeem, voor de finasteride of daarna.

Zelf heb ik het seb eczeem sinds 2 jaar. 7 jaar geleden heb ik propecia gebruikt voor 1 jaar. 4 jaar geleden Avodart. Ik wil alleen zeggen dat er veel mensen zijn die finasteride gebruiken of hebben gebruikt en die ook drager zijn van dit eczeem.

Ik zie uit naar je reactie op mijn vraagjes.

thank you.
- eet jij nog wel paprika, pepers, bananen en citroenen?
Jah, ik eet nu elke avond rond 6 uur een "normale" maaltijd.

- Zou je ook kunnen vertellen hoe je maaltijden eruit zien.
Overdreven gezond, in een overdreven hoeveelheid
Een maaltijd bestaat meestal uit rijst, kip, eieren, een groente als zoete aardappel en een vetbron als cashew noten of lijnzaadolie + de nodige EFA's.
Verzadigde vetzuren eet ik niet, en suikers vermijd ik ook zoveel mogelijk. Het enige tijdstip dat ik suikers neem is voor en na de training.(maltodextrine voor de training, en maltodextrose na de training.)
Ik wil er wel even bij zeggen dat de manier waarop ik eet niet uit te houden is voor een gemiddeld persoon.

- Had je schilfers op je gezicht? Heb je die nog af en toe?
Ik had voornamelijk een hele droge huid en wat schilfers rondom mijn neus.
Inmiddels is dat verdwenen.

- Drink je wel eens alcohol?
Alleen als ik ga stappen, maar niet altijd. Ik drink iets van 8 biertjes per maand ofzo.

- Wanneer kreeg je eczeem, voor de finasteride of daarna.
Tijdens/na het gebruik van dutasteride.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2020, 08:31   #269
christiaann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 104
Geslacht:
Wat bedoel je met "de pillen (Omega 3) werken fantastisch". Welk verschil merk je bijvoorbeeld?
christiaann is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2020, 08:50   #270
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christiaann Bekijk bericht
Wat bedoel je met "de pillen (Omega 3) werken fantastisch". Welk verschil merk je bijvoorbeeld?
Hij bedoeld eigenlijk dus dat hij onzin lult. En gewoon reclame maakt
Negan is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Seborroïsch eczeem Tiuri AGA - Algemeen 1580 26 juli 2020 02:11
Kokosvet (lauric acid) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 20 november 2012 20:27
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 19:58
Voeding, vitamines & kruiden idoena Overige (haar)discussies - Algemeen 235 28 juli 2009 18:09
omega 3 RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 2 10 september 2006 15:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.