Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 25 maart 2005, 10:53   #46
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick
Heet er iemand onlangs proscar via goedkope-medicijnen.nl besteld? Recetaanvraag en ontvangst is overigens heel snel verlopen maar ik heb nu zogenaamde 'Chibro Proscar' binnengekregen. De naam van MSD staat op het doosje en de pillen hebben inderdaad dezelfde vorm maar er staat alleen maar '72' op 1 kant van het pilletje en geen 'Proscar' op de andere kant. Tekst op het doosje is overigens ook Franstalig. Sticker op het doosje komt wel van de hypotheek dus neem aan dat dit wel ok is?
ja heb precies dezelfde van de apotheek en je mag wel aannemen dat die niet zomaar wat verkopen
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2005, 19:03   #47
Juve'n
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2005
Berichten: 4
Ik had onlangs 90 pillen propecia besteld via een amerikaanse site.
Deze is door de douane tegengehouden. Het mag niet worden ingevoerd. Het moet via de dokter gebeuren.

Nu zie ik het niet zitten telkens via de dokter propecia bestellen waar toch niets van terug betaald wordt en wat misschien niet eens lukt.

Als je in Europa besteld zou men wel minder streng controleren, kan dit?
Waar bestellen jullie dan? Alle sites in deze tread zijn amerikaans.
Zelf had ik bij generic drugs besteld wat dus niet aankomt. Het pakje zal worden vernietigd, ... zonde.

Heb ik nu gewoon pech dat het pakje is onderschept? Kunnen jullie me een Europeese site geven waar ik propecia (generic) of proscar (liefst propecia sinds ik maar 0.5mg dagelijks wil innemen)

Iemand hetzelfde meegemaakt?

Doei.
Juve'n is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2005, 19:46   #48
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juve'n
Ik had onlangs 90 pillen propecia besteld via een amerikaanse site.
Deze is door de douane tegengehouden. Het mag niet worden ingevoerd. Het moet via de dokter gebeuren.

Nu zie ik het niet zitten telkens via de dokter propecia bestellen waar toch niets van terug betaald wordt en wat misschien niet eens lukt.
Doei.
Je hoeft echt niet elke keer Propecia bij de dokter te 'bestellen'. 1 keer een recept vragen en daarna kun je gewoon elke 3 maanden ofzo het lege doosje langsbrengen (bij de receptie bijvoorbeeld) waarna je de volgende dag het al kan ophalen bij de apotheek.
Tenminste dat is bij mij zo.
__________________
Regime:
- finasteride (propecia) 1x per dag.
- Minoxidil (Kirkland) 2x per dag 0,75 ml.
- p5p: 1x per week.
- Rooscure 1x per 2 weken.
- Rozemarijn shampoo 2x per week.
- Groene thee 5x per week.
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2005, 19:51   #49
Juve'n
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2005
Berichten: 4
Wat kost me dat dan? Kan ik ook generic kopen of echte propecia welk toch een stuk duurder is?
Juve'n is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2005, 20:47   #50
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juve'n
Wat kost me dat dan? Kan ik ook generic kopen of echte propecia welk toch een stuk duurder is?
Je kan beter proscar kopen. Persoonlijk zou ik nooit aan generic zooi beginnen.
Gewoon echte proscar van Merck of MSD nemen en door 4-en of 5-en delen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2005, 13:13   #51
Steve1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2005
Berichten: 25
Mijn dermatoloog schrijft finasteride voor op recept. De eerste keer heb ik een recept gekregen voor 140 pillen (1 mg) mijn apotheker heeft ze inmiddels gemaakt en ik slik het nu. Over 3 maanden moet ik terug naar mijn dermatoloog en hem vertellen over de bijwerkingen die ik zou ervaren en of ik al een stabilisatie zie in mijn haaruitval. Dan zal ik 1x om de 6 maanden moeten terugkomen. Hij heeft gezegd dat ik me niet moet ongerust maken, want Finasteride heeft amper bijwerkingen. Hij heeft ook wel gezegd dat het geen snoepje is en dat het natuurlijk nog om medicatie gaat, en dat men de effecten op lange termijn nog niet kent. Maar wellicht zal het niet zo erg zijn zei hij.
Voor 140 pillen finasteride betaal 23 € 50 (het ziekenfonds komt voor de helft tussen).

mvg
Steve1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 11:02   #52
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
gratis Fina

Je krijgt proscar helemaal gratis als je besteld bij www.goedkope-medicijnen.nl.

Meestal de dag erna in huis. Wel niet vergeten je ziektekosten verzekeringsnummer in te geven anders krijg je wel een faktuur.
Nu innen ze het bedrag rechtstreeks bij je ziektekosten verzekeraar.

Ze werken samen met een arts die het recept uitschrijft. Kosten recept € 9.90. Herhalingsrecept € 6.90.
Deze faktuur kun je overigens gewoon deklareren bij je ziektekosten verzekeraar.
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 19:32   #53
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kruger
Je krijgt proscar helemaal gratis als je besteld bij www.goedkope-medicijnen.nl.

Meestal de dag erna in huis. Wel niet vergeten je ziektekosten verzekeringsnummer in te geven anders krijg je wel een faktuur.
Nu innen ze het bedrag rechtstreeks bij je ziektekosten verzekeraar.

Ze werken samen met een arts die het recept uitschrijft. Kosten recept € 9.90. Herhalingsrecept € 6.90.
Deze faktuur kun je overigens gewoon deklareren bij je ziektekosten verzekeraar.
Meen je dat???

Dat is echt belachelijk!! Schande! Illegale praktijken zijn dit.

Wie wil ze een mailtje sturen om te vragen om opheldering? En anders aangifte bij de politie doen ofzo?? Ik heb zelf nu heel weinig tijd, dus wie wil dat op zich nemen?

Gratis fina is leuk en aardig, maar het is natuurlijk absoluut onverantwoordelijk.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 02:24   #54
jean-bob
HaarWeb lid
 
jean-bob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Meen je dat???

Dat is echt belachelijk!! Schande! Illegale praktijken zijn dit.

Wie wil ze een mailtje sturen om te vragen om opheldering? En anders aangifte bij de politie doen ofzo?? Ik heb zelf nu heel weinig tijd, dus wie wil dat op zich nemen?

Gratis fina is leuk en aardig, maar het is natuurlijk absoluut onverantwoordelijk.
Ik denk niet dat het zozeer illegaal is, als wel onverantwoordelijk. Ik heb toevallig een week geleden een mail gestuurd om te vragen hoe het zit met de vergoeding van proscar. Ze dekken zich in met het argument dat de verstrekker van de medicijnen een officiele apotheek is en de online receptenservice uitgevoerd wordt door officiele, praktiserende artsen. Tevens staan alle vereiste gegevens op de factuur (zoals zorgverlenerummmer), zodat de verzekeraar VERPLICHT is de declaratie ontvankelijk te verklaren. Dit is zo'n beetje de strekking van het mailtje. In principe is dit dus exact hetzelfde als wanneer je proscar via je huisarts krijgt, kwa vergoeding dan.... Want het is duidelijk dat de praktijken van deze site een beetje dubieus zijn. Ze schrijven iedereen proscar voor alsof het snoepjes zijn en vervolgens kan iedereen dan ook maar direct zijn proscar vergoed krijgen.
In principe is die site dus gewoon legaal bezig, maar met betrekking tot de redelijkheid en billijkheid vraag ik me af of dit nog lang getolereerd gaat worden. zeker gezien het feit dat de populariteit van deze site aardig groeit door de 'reclame' die hier gemaakt wordt op haarweb. Maakt iedereen uiteraard veelvuldig en dankbaar gebruik van deze makkelijke en goedkope manier van verkrijging van proscar.
__________________
regime:

-proscar (sinds 08-12-'04)
-minoxidil 5%
-rooscure (3x per week)


jean-bob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 09:34   #55
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Thumbs down

Aha dit is dus waar het over ging toen die discussie losbarstte na het overlijden van die vrouw die een overdosis van een bepaald middel had genomen.

Het zal binnenkort dan wel eindigen, maar het is toch ronduit een schande dat dit zomaar kan. Het hele land is aan het bezuinigen, de gezondheidszorg komt tientallen miljoenen te kort, per jaar overlijden honderden mensen door de lange wachtlijsten bij de ziekenhuizen, en op die site kun je effe gratis je Proscar ophalen. Dit is echt typisch Nederlands. Leuk hoor, zo'n sociaal stelsel, maar dit is weer een voorbeeld dat het eens te meer z'n doel voorbij schiet.

Finasteride is toch niet een licht medicijn, als kalende jongeren van 16 het zomaar op internet kunnen halen krijgen ze onvolgroeide ballen en penissen. Ik kan me niet voorstellen dat dat het doel is van goedkope-medicijnen.nl. En dan heb ik het nog niet over alle volwassen mensen die verkeerd reageren op fina - de Fina Bijwerkingen-thread is een van onze grootste threads. Door deze site worden zij totaal niet gecontroleerd wat rampzalige gevolgen kan hebben.

Mensen mensen, wat shocking is dit.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 18:19   #56
Dick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2002
Berichten: 17
Volgens mij is proscar alleen gratis voor particulier verzekerden. Voor ziekenfonds verzekerden is er sinds 1 januari 2005 sprake van die no-claimteruggave regeling. Het bedrag dat je dan krijgt van je ziekenfonds wordt dan in mindering gebracht op je uiteindelijke teruggave.
__________________
Intern:
1x per dag Finasteride (MSD)
1x per dag Prostaatcomplex (ETOS)
1x per dag Multivitamine (Kruidvat)

Extern:
2x per dag Minoxidil (Kirkland via E-Bay)
2x per week Ketoconazal Shampoo (Rooscure)
1x per dag Toppik

Status:
Uitval gestabiliseerd
Dick is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 20:23   #57
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick
Volgens mij is proscar alleen gratis voor particulier verzekerden. Voor ziekenfonds verzekerden is er sinds 1 januari 2005 sprake van die no-claimteruggave regeling. Het bedrag dat je dan krijgt van je ziekenfonds wordt dan in mindering gebracht op je uiteindelijke teruggave.
teruggave van wat?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 21:42   #58
Dick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2002
Berichten: 17
ik citeer even van de CZ site:


'Als u in een kalenderjaar minder dan € 255 aan zorgkosten maakt, krijgt u het overgebleven deel na afloop van het kalenderjaar terug'

'Let op:
De vrijstelling van huisartsenzorg geldt alleen voor behandelingen door de huisarts zelf, dus niet voor zorg die hij voorschrijft zoals geneesmiddelen en laboratoriumonderzoek'

Dat houdt dus in dat als je de rekening van die proscar naar het ziekenfonds stuurt en het uitbetaald krijgt, dat bedrag dan in minder wordt gebracht op je teruggave van 255,00

Per saldo dus niet gratis. Neemt overigens niet weg dat het een slechte zaak is als je zo makkelijk aan proscar kan komen bij die site. Ik heb bij mijn verzoek wel aangegeven dat ik al jaren propecia gebruik en dat ik op proscar over wilde gaan.
__________________
Intern:
1x per dag Finasteride (MSD)
1x per dag Prostaatcomplex (ETOS)
1x per dag Multivitamine (Kruidvat)

Extern:
2x per dag Minoxidil (Kirkland via E-Bay)
2x per week Ketoconazal Shampoo (Rooscure)
1x per dag Toppik

Status:
Uitval gestabiliseerd
Dick is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 21:45   #59
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Oh ja, dat "eigen risico" dus. Bedankt Dick. Maar allemachtig, ik als astma- en allergiepatient jaag die 255 euro er al per maand doorheen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 15:11   #60
andreo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 2
Goedkopere Propecia online?

Hallo,
ik ben nieuw met dit kaalheids probleem en heb na het doorlezen van het forum maar besloten te starten van Propecia slikken. (kan nu nog met m'n haarstatus leven maart het moet niet erger worden, ben vrij jong (21) en hoop er op tijd bij te zijn, volgende week ook even langs huisarts)
Nou is 600 euro per jaar vrij prijzig, vooral als ik er voorlopig aan vast zit. Dus heb ik rondgekeken op online shops enzo. Op http://www.generic4u.com kwam ik een deal tegen voor 390 pillen (13 maanden) voor ongeveer 235 euro, met huidige koers.(goed betaalbaar als student zijnde) Heeft iemand hier ervaring mee? of andere goedkope webshops waar ik zou kunnen proberen. Alvast bedankt.
Nog een extra vraag, ik heb in mijn groeiende/komende inhamen haar dat donzig is geworden. stap voor stap verdwijnt dat.(over 4/5 jaar nu) Als ik het goed begrijp zou propecia zelfs mogelijk (zie dit allemaal als een mogelijkheid, begrijp dat het per geval anders is) deze haren weer pigment en dikte kunnen geven?
andreo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 23:53
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 13:34
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 19:33
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 11:02
[finasteride] Dosering Frodo Medicijnen/haargroeimiddelen 212 28 augustus 2008 13:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.